Ervaringen met Klean-Prep

Moviprep (167 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (86 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)

15-01-2020 | Man | 65
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ben nu met mijn laatste zakje bezig. Halve liter appelsap en een halve liter water. In de koelkast en drinken met een rietje. Geur en smaak van de appelsap overheerst dan. Geen problemen met drinken gehad. Denk wel dat ik de eerste jaren geen appelsap meer drink.

18-12-2017 | Man | 57
macrogol/elektrolyten (59000)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Vier zakjes gekregen voor vier liter. De eerste was zo weggewerkt de laatste was een echte opgave , Het smaakt naar (vind ik) lijm en de geur komt echt je neusgaten uit. Ik braak nooit en lust alles maar dit was toch different koek

01-07-2012 | Vrouw | 27
Bloedarmoede
Ik krijg morgen (2-7-12) een coloscopie . Nu krijg ik Klean Prep voor lege darmen. 2,5 uur na inname eerste liter nog niks gemerkt op war geborrel in mijn darmen na. De 2e liter innemen ging door de zoute en vanilleachtige smaak al een stuk moeilijker en ik kreeg kokhalsreflexen. Ik heb nu literkan nummer 3 naast me staan en die is halfLEEG. :) Het wordt steeds moeilijker[lees meer...] om te drinken. Ik heb geprobeerd om ranja zonder Sorbitol toe te voegen, dan gaat in ieder geval de zoute smaak weg, maar dan heb je een overdaad aan ranja en da's ook niet lekker. Ik had toch liever Movi Prep gehad, zelfde doel, maar dan maar 2 liter ipv 4!

27-06-2012 | Vrouw | 29
Endometriose
De eerste drie liters gingen prima, maar de laatste kreeg ik haast niet weg. Gelukkig viel het me na alle angstaanjagende gebruikerservaringen van anderen heel erg mee! Gewoon verstand op nul zetten en een glas in een teug opdrinken met een rietje. Vooral geen pepermuntkauwgom tussendoor nemen, want daardoor lukte de laatste liter dus haast niet. Overigens hoorde ik in het[lees meer...] ziekenhuis dat je kunt stoppen met drinken als je ontlasting 'schoon' is. Dat hadden ze eerder kunnen zeggen, want het had me een liter kokhalzen gescheeld.

19-01-2012 | Vrouw | 19
macrogol/elektrolyten
Ik heb nu ongeveer 5 jaar last van pds, in combinatie met ernstige verstopping. Al die jaren veel forlax geslikt (4 zakjes), en nu sinds 6 dagen ipv de forlax, aan de klean prep. Ik moet een half zakje per dag gebruiken, in een halve liter water, voor sowieso het komende half jaar. Qua smaak vind ik het persoonlijk wel meevallen, paar druppeltjes citroen erbij, verstand [lees meer...]op nul & drinken maar. Best te doen hoor! Wel veel last van bijwerkingen; hele heftige buikkrampen ongeveer 2 uur na inname, maar hopelijk raak ik daar wel aan gewend.

27-11-2011 | Vrouw | 19
Constipatie
Ik moest 1 liter van dit goedje drinken in het ziekenhuis nadat ik op de spoedgevallen opgenomen was voor ernstige constipatie. Na 4 verschillende soorten laxeermiddelen die niet bleken te helpen, moest ik dit drinken: 1 glas per 10 minuten. Dit bleek echt onmogelijk. Ik probeerde de vieze anijssmaak te verminderen door er suiker in op te lossen. Maar dit hielp echt niet. [lees meer...]Aangezien ik het echt niet door mijn keel kreeg (kokhalzen), stelde de verpleger voor om een maagsonde te steken. Uiteindelijk stemde ik hiermee in. Nadat die liter in mijn maag 'gepompt' was, kon ik toch eens naar het toilet. Het hielp dus, maar het is het ergste wat ik ooit al heb moeten drinken.

05-09-2011 | Man | 41
Endoscopie
Klean prep is een laxeermiddel met een vieze smaak waardoor de eerste liter erg moeilijk weg te krijgen is, later als je goed doorstroomt wordt dit beter. Na elk glas een suikervrij kauwgompje kauwen (fruitsmaak) helpt.

30-04-2019 | Man | 57
macrogol/elektrolyten (50mg)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Gekoeld gaat het beter, maar de smaak is vies

23-11-2013 | Man | 63
macrogol/elektrolyten (1000mg)
Constipatie
twee dagen na dikke darm onderzoek kon ik bijna niet meer plassen, er kwam bloed mee en het ging pijnlijk. Ook kreeg ik puisten in mijn gezicht. Dit moet iets te maken hebben met dit onderzoek/Klean Prep. Wie heeft deze ervaring ook?

13-02-2012 | Vrouw | 47
macrogol/elektrolyten
Ik vind het bijna onwerkelijk dat voor zoiets als Klean Prep geen smaak toegevoegd kan worden. Het is werkelijk een smerig goedje. $ liter hiervan opdrinken vond ik erger dan het hele onderzoek. Als we zelf limonadesiroop mogen toevoegen, moet de fabrikant dat toch ook kunnen???? 4 liter is niet niks....

01-12-2010 | Man
Darm onderzoek
Ik kan simpelweg niet 4L vloeistof wegdrinken, zeker niet in de gestelde 4 uur. Al was het bier geweest. De smaak van klean prep is het beste als goor te beschrijven. Met vanillesmaak probeert men het drinkbaar te maken. Als je zoetmiddel en cintoensap toevoegt verbeterd de smaak tot 'drinkbaar' Ik vraag me serieus af hoeveel procent van de gebruikers wel 4L vlo[lees meer...]eistof kunnen wegtanken

02-06-2021 | Vrouw | 54
macrogol/elektrolyten (3)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Niet weg te krijgen zo veel en zo vies. En op het laatst braakneigingen. Volgen de keer vraag ik om picoprep. 150 ml vieze vloeistof ipv 3 liter en daarna 3 liter water drinken. Lijkt me beter te doen

17-04-2020 | Man | 57
macrogol/elektrolyten (4l)
Dikkedarmkanker
Dit is de 2de keer in mijn leven dat ik zo'n kuur moet doen. Is bijna niet binnen te krijgen/houden en brengt de stoelgang bij mij niet onmiddellijk op gang. Waar ik 't meeste schrik voor heb: Ik ben nu aan mijn laatste 2 liter bezig en moet seffens richting ziekenhuis, een trip van 'n uurtje met openbaar vervoer, want omdat ik onder narcose moet mag ik niet zelf rijden en[lees meer...] door corona maatregelen mag niemand me voeren (ben alleenstaande). Hopelijk begint in de bus het product niet te werken...

14-03-2019 | Vrouw | 57
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Probeerde het met rietjes, caravan cevitam en koudwater maar daar moest ik enkel van overgeven. Met het gevolg dat spul te weinig binnen kwam. Moest om 18 uur begonnen en ben om 23 uur gestopt. Niet alles genomen want het kwam er alleen maar uit. Ben gaan slapen en midden in de nacht begon de ontlasting. De tweede helft moest ik vanaf 8 uur 's ochtends nemen. Ben om 6 uur[lees meer...] begonnen. Andere strategie gekozen geen rietjes, geen koud water. Dat werkte voor mij veel beter. Spul(+ caravan cevitan) in glas. Adem inhouden en dan zoveel mogelijk slikken. Afgewisseld met slokje lauwe groene thee. Wekker om de 10 minuten gezet. dus even rust en dan weer slikken. Nog steeds veel overgegeven. Achteraf gezien denk ik dat ik in tijd dat ik nog niet nuchter had moeten zijn, beter suikervrije dropjes had kunnen eten, want daar raak ik sneller van aan de diarree dan dit spul. Ik vraag me af, net als de anderen op deze site waarom is het zo vies. De levensmiddelen technologie maakt al het vieze eten lekker waarom kan dat niet met dit spul gebeuren.

07-01-2019 | Man | 65
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Innenem met koud water Niet denken Niet ruiken Tussendoor een slokje water drinken

03-07-2018 | Vrouw | 27
macrogol/elektrolyten (4)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voorbereiding endoscopie dus 4l van dit goedje moeten drinken. Ik heb dit onderzoek al verschillende keren ondergaan door pbs en nu vermoedelijke Crohn en iedere keer word die smaak erger. Maar goed, ik had er goede hoop in, heb de zakjes koel bewaard en ijskoud water gebruikt aangezien de smaak daarmee zou verbeteren. Het tegendeel is waar, aangezien ik van de geur all[lees meer...]een al mijn maag voelde protesteren. Met als gevolg, na het eerste glas al kokhalzen, zelfs met toevoeging van citroensap of grenadine. Uiteindelijk moeten stoppen na het derde glas, aangezien ik moest braken. Na drie uur nog altijd geen enkele reactie behalve de misselijkheid en braken ; geen darmkrampen of vloeibare stoelgang.(Hoewel ik dit dan wel iedere keer heb bij iedere maaltijd.) Kan pas morgenvroeg naar het ziekenhuis bellen aangezien het laat op de avond is en er niemand van de afdeling aanwezig is. Daar hebben ze me aangeraden om te stoppen als ik moest braken. We zien wel wat er gebeurt maar ik raad Klean-Prep aan niemand aan, zelfs niet voor een stomme grap uit te halen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum