Alzheimer (6 meningen)
Dementie (3 meningen)
Geheugenverlies (1 mening)

Tavonin (17 meningen)
Ginkgo biloba (10 meningen)
Reminyl (6 meningen)
Ebixa (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

13-09-2015 | Man | 79
Dementie
Mijn man heeft de ziekte dementie. Door zijn behandelend arts zijn er exelonpleisters voorgeschreven. Ik (partner) had er al meteen vraagtekens bij. En wat bleek, mijn man sliep de hele dag, 's nachts wakker, kleedde zich uit, ging uitermate krom lopen, werd kortaangebonden enz. enz. Nu is er gestopt met het toepassen van de exelon pleisters en wat is het gevolg? Mijn man[lees meer...] loopt niet meer krom, hij is overdag wakker, minder obstinaat, hij is gewoon veel aardiger. Wat is het belangrijkste, dat het dementieproces vertraagt wordt of dat hij de korte tijd dat hij er nog is een "waardig" leven heeft? Prachtig die medicijnen, maar zijn ze wel goed uitgetest? En wat is nu precies het doel? En wordt er aan de partners gevraagd wat zij ervan vinden? Ik bezoek mijn man iedere dag, wat voor impact heeft het als je je partner in zo'n situatie ziet, slapen, krom lopen, kort aangebonden? Het is toch beter dat hij het als aangenaam ervaart dat je er voor hem bent dan dat je je tijd zit te verdoen, omdat hij "er niet is"?

23-01-2011 | Vrouw | 80
Alzheimer
zeer zwaar middel. blij dat mijn vrouw ermee gestopt is.

08-12-2010 | Man
Lichte alzheimer
misselijk geen eetlust meer alleen wat pap en appelmoes en is afgevallen is nu te mager.

16-10-2017 | Vrouw | 64
rivastigmine (9,5mg/24)
Dementie
Mijn vrouw gebruikt Exelon bij Bensons Syndroom telefonisch voorgeschreven door de neuroloog. Daarna is de dosis met behulp van een begeleidende specialist verhoogd. Ik weet niet of het effect heeft. De bijwerking is diarree die met dr Vogels tormentavena effectief bestreden is. Naast Exelon is het veel bewegen, wandelingen van 4 km per dag en vis eten.

02-02-2013 | Vrouw | 70
Alzheimer
mijn echtgenote heeft ernstige vorm van dementie (LBodies) Ondanks het gebruik is ze in t begin toch achteruitgegaan tot volledige afhankelijkheid. Ik ben na overleg met de neuroloog toch doorgegaan met de pleisters. Het resultaat is vermoedelijk een nagenoeg stabilisatie van de situatie.Binnenkort ga i, de situatie evalueren met de huisarts omdat ik vermoed dat er een ove[lees meer...]rdaad aan speeksel gevormd wordt

22-05-2015 | Vrouw | 59
rivastigmine (9,5/2424)
Alzheimer
Bij mij is bensons syndroom vastgesteld, een zeldzaam voorstadium van Alzheimer. Voordat ik exelon gebruikte, traden dagelijks wanen op, deze verdwenen na opplakken van exelon. Ik kreeg wel ook dagelijks diarree. Met gebruik van dr Vogels tormentavena verdween ook die diarree. Exelon zou de progressie van de ziekte remmen, dat is voor mij moeilijk te beoordelen.

12-09-2012 | Man | 67
Dementie
Verbetering van aandacht, rustiger, minder wegloopneigingen, gevoel zichzelf terug te hebben

17-10-2011 | Man | 78
rivastigmine
Na 2 maanden ernstig post operatief delier, begonnen met exelon, binnen een paar dagen opgeknapt, werkelijk een wonder! Wel nu wat verschijnselen, van trillen en beven. Dosis verlaagd.

29-09-2014 | Man | 85
Alzheimer
Exelon pleister werkte goed, tot mijn vader heftige uitslag kreeg van de lijm op de pleister. Nu zijn we over op Galantamine pillen, die nog veel beter blijken te werken dan Exelon. Mijn vader heeft ook diabetes, dus mogelijk was de opname door slechte bloedcirculatie via de pleister minder efficiënt dan via de pillen.

29-11-2012 | Man | 77
Alzheimer
mijn man krijgt Exelon als pleister - geen bijwerkingen - ik merk wel degelijk verbetering, hij is alerter, minder gespannen

13-06-2012 | Vrouw | 64
rivastigmine
Het middel werd telefonsich (!) zonder 0 meting voorgeschreven door de neuroloog en heeft geleid tot vermindering van neven effecten. Minder ontheemd zijn, meer bij de les, gelukkiger. Wel steeds diarree maar door bijvoeding is het gewicht omhoog gegaan, nu zingt de patient weer. Op de typische Bensons klachten slechte waarneming en onhandigheid is geen effect.

20-03-2011 | Man | 49
Geheugenstoornissen
In het begin had ik het gevoel dat het niet werkte nu zijn we een jaar verder de laatste 3 maanden merk ik dat beter gaat maar korte termijngeheugen is nog het zelfde alsvoorheen kan gelukkig nu iets meer doen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum