Exelon

Bij  DementieX

Alzheimer (6 meningen)
Geheugenverlies (1 mening)

Tavonin (16 meningen)
Ginkgo biloba (10 meningen)
Reminyl (6 meningen)
Ebixa (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

16-10-2017

Dementie

Mijn vrouw gebruikt Exelon bij Bensons Syndroom telefonisch voorgeschreven door de neuroloog. Daarna is de dosis met behulp van een begeleidende specialist verhoogd. Ik weet niet of het effect heeft. De bijwerking is diarree die met dr Vogels tormentavena effectief bestreden is. Naast Exelon is het veel bewegen, wandelingen van 4 km per dag en vis eten.
13-09-2015

Dementie

Mijn man heeft de ziekte dementie. Door zijn behandelend arts zijn er exelonpleisters voorgeschreven. Ik (partner) had er al meteen vraagtekens bij. En wat bleek, mijn man sliep de hele dag, 's nachts wakker, kleedde zich uit, ging uitermate krom lopen, werd kortaangebonden enz. enz. Nu is er gestopt met het toepassen van de exelon pleisters en wat is het gevolg? Mijn man[lees meer...] loopt niet meer krom, hij is overdag wakker, minder obstinaat, hij is gewoon veel aardiger. Wat is het belangrijkste, dat het dementieproces vertraagt wordt of dat hij de korte tijd dat hij er nog is een "waardig" leven heeft? Prachtig die medicijnen, maar zijn ze wel goed uitgetest? En wat is nu precies het doel? En wordt er aan de partners gevraagd wat zij ervan vinden? Ik bezoek mijn man iedere dag, wat voor impact heeft het als je je partner in zo'n situatie ziet, slapen, krom lopen, kort aangebonden? Het is toch beter dat hij het als aangenaam ervaart dat je er voor hem bent dan dat je je tijd zit te verdoen, omdat hij "er niet is"?
12-09-2012

Dementie

Verbetering van aandacht, rustiger, minder wegloopneigingen, gevoel zichzelf terug te hebben

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum