Bestaat uit:
Vergeetachtigheid (2)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor dementie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Depo-Provera '150' (prikpil) 1 4
Sotalol 1 3
Ascal Cardio 1 2
Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: dementie

28-02-2022 | Man | 78
Dementie
Ik gebruik het nu sedert 2 jaar omdat ik allergisch was voor Donepezil. Heb een beroerte gekregen en de ochtend nadien geopereerd (stent in halsslagader gestoken). Ik heb een lichte tot matige vorm van dementie. Ik doe m'n bankzaken via internet nog zonder problemen. Mijn enige probleem is oriëntatie en kan en mag zelfs nog met auto rijden (automaat).

Reminyl

22-06-2019 | Vrouw | 36
galantamine
Dementie
Beste van de 3 soorten medicatie dat ik al heb voorgeschreven gekregen Excelonpleister Donepezil Remynil

Depo-Provera '150' (prikpil)

20-05-2019 | Vrouw | 22
medroxyprogesteron parenteraal
Dementie
Ik heb voor de prikpil gekozen omdat ik onregelmatig werk en ik de pil weleens vergat. In het begin bij de eerste prik had alleen wat spierpijn van het zetten ervan. Even later kreeg ik een aanval waar bij ik een soort menstruatie klachten had maar dan heviger qua pijn, ik kreeg het ook warm en daarna heel koud en ik begon behoorlijk te zweten. Ik ben ook 1 keer flauwgeval[lees meer...]len. Deze aanvallen heb ik bij elkaar 3 keer gehad tussen door naar de huisarts geweest die dacht aan eventuele allergie maar getest dit was niet zo. De aanvallen die ik eerst had waren 1 malig iedere keer. Maar later kwamen ze iedere dag waardoor ik mij ziek heb moeten melden. Even later door dat ik de pijn niet meer trok toch snel allerlei onderzoeken laten doen en ook een echo. Dit was allemaal goed. Dus het enige wat de gynaecoloog mij kon adviseren was de pil erbij te gaan slikken omdat ik waarschijnlijk niet tegen die hormoon kon en de pil was een combinatie die zou mijn baarmoeder rustig moeten houden. Dit hielp gelukkig wel. Nu 3 maanden verder vanaf de laatste keer prikken en gestopt met beide ik was binnen 5 dagen weer ongesteld maar dit komt waarschijnlijk door de pil. Nu wil ik even geen hormonen in mijn lichaam. En mijn lichaam zijn eigen werking laten doen. Na deze dingen kies ik in ieder geval nooit meer voor de prikpil

16-10-2017 | Vrouw | 64
Dementie
Mijn vrouw gebruikt Exelon bij Bensons Syndroom telefonisch voorgeschreven door de neuroloog. Daarna is de dosis met behulp van een begeleidende specialist verhoogd. Ik weet niet of het effect heeft. De bijwerking is diarree die met dr Vogels tormentavena effectief bestreden is. Naast Exelon is het veel bewegen, wandelingen van 4 km per dag en vis eten.

Tavonin

30-03-2017 | Vrouw | 78
gingko biloba

13-09-2015 | Man | 79
Dementie
Mijn man heeft de ziekte dementie. Door zijn behandelend arts zijn er exelonpleisters voorgeschreven. Ik (partner) had er al meteen vraagtekens bij. En wat bleek, mijn man sliep de hele dag, 's nachts wakker, kleedde zich uit, ging uitermate krom lopen, werd kortaangebonden enz. enz. Nu is er gestopt met het toepassen van de exelon pleisters en wat is het gevolg? Mijn man[lees meer...] loopt niet meer krom, hij is overdag wakker, minder obstinaat, hij is gewoon veel aardiger. Wat is het belangrijkste, dat het dementieproces vertraagt wordt of dat hij de korte tijd dat hij er nog is een "waardig" leven heeft? Prachtig die medicijnen, maar zijn ze wel goed uitgetest? En wat is nu precies het doel? En wordt er aan de partners gevraagd wat zij ervan vinden? Ik bezoek mijn man iedere dag, wat voor impact heeft het als je je partner in zo'n situatie ziet, slapen, krom lopen, kort aangebonden? Het is toch beter dat hij het als aangenaam ervaart dat je er voor hem bent dan dat je je tijd zit te verdoen, omdat hij "er niet is"?

Oxazepam

20-05-2015 | Vrouw | 86
oxazepam
Dementie
Dementerende is zeer onrustig en de arts stapte over van lorazepam op oxazepam, nu er geen verbetering waargenomen is, keerde men weer terug naar lorazepam. vreemd toch?

Reminyl

16-04-2015 | Vrouw | 76
galantamine
Dementie
Mijn moeder van 76 heeft dementie maar krijgt totaal geen medicatie en nu lees ik dat verhaal van de meneer van 85 jaar en wordt ik inwendig boos! waarom krijgt de 1 wel medicatie en de andere niet? Wordt dit middel trouwens vergoed door de verzekeraar? zij zit bij de Ohra dit jaar en na hoelang gebruik waren er veranderingen merkbaar? Volgende week heb ik een afspraak[lees meer...] met haar huisarts en vraag dan wat gij er van vind en ook hoeveel mg zij per dag kan proberen Mocht het niet vergoed worden dan betalen we het wel zelf!

Sotalol

03-03-2015 | Vrouw | 69
sotalol
Dementie
gebruik sinds 2010 na hartinfarct Sotalol 60mg per dag (1x40mg en 1x20mg). Klachten: Vergeetachtig, vermoeid en depressies, hartritmestoringen en slaapproblemen. Alle andere medicijnen de schuld gegeven. Achteraf denk ik aan de Sotalol (moet dit nog bespreken met de cardioloog). Verder gebruik, cholesterolverlagers, bloedverdunners (Noac), furesimide, amlodipine, esomepras[lees meer...]ol en perindopril. Wie herkent dit van de Sotalol?

12-09-2012 | Man | 67
Dementie
Verbetering van aandacht, rustiger, minder wegloopneigingen, gevoel zichzelf terug te hebben