Hypericum

sint janskruid

Chronische depressie (1 mening)

08-06-2019

Hypericum (sint janskruid)

Na een reeks traumatische gebeurtenissen ben ik in een depressie terechtgekomen. Veel huilen, angst, prikkelbaar, vermoeid etc., tot wanneer ik Zibrine voorgeschreven kreeg (is ook zonder voorschrift verkrijgbaar). Na enkele weken voelde ik mij merkbaar minder neerslachtig en energieker. Ik heb geen enkele bijwerking ervaren, misschien een beetje buikkramp bij de eerste i[lees meer...]nname. Na een 4-tal maanden ben ik gestopt met het middel om te zien of ik het nog nodig had. Langzaamaan kwam de depressie terug. Sint-Janskruid (Zibrine) maakt dus wel degelijk veel verschil. Het is een natuurlijk middel zonder bijwerkingen, aanrader!
02-08-2017

Chronische depressie

Ik heb St-jans kruid eerder gebruikt. Ik ben nu nog bezig de juise dosering uit te vogelen. Het is minder effectief dan een Paretoxine, maar daar staan weer weinig tot geen bijverschijnselen tegenover. Hopelijk lukt het om tot een evenwicht te komen.
20-12-2011

Hypericum (sint janskruid)

5 weken hypericum van Buurmanns gebruikt tegen depressie. De dalen werden dieper maar de betere momenten werden iets beter. Maar na 5 weken kreeg ik last van stuiptrekkingen en moest ik van de huisarts het gebruik staken iets wat ik toch al van plan was. Dus het is niet zo onschuldig als dat je zou denken
10-08-2011

Hypericum (sint janskruid)

Ik gebruik dit medicijn nu +/- 5 weken en het bevalt me uitstekend.Gebruikte daarvoor mirtazapine met veel bijwerkingen.Ook ik heb ervaren dat het belangrijk is om 4 weken te nemen om dit medicijn zijn werk te laten doen. Eerst gebruikte ik hyp. van Hyperiplant.In overleg met de apotheker overgestapt op Laif 900 mg.Hiervan hoef je maar één keer per dag een tablet te nemen[lees meer...].Sint Janskruid is overal te koop maar de bovenstaande middelen zijn geregistreerd omdat de werking hiervan is aangetoond en je verzekerd bent van de juiste hoeveelheid.
23-05-2011

Hypericum (sint janskruid)

ik ging het gebruik doordat ik een cronische holteontsteking heb en er niet van af kom. ik kan niet goed omgaan daarmee en heb toen besloten om sintjanskruid te proberen. werd er heel onrustig van en kreeg opeen suïcidale gedachten ben er toen mee gestopt.
25-04-2010
Man

Hypericum (sint janskruid)

Serotonine maakt het alleen erger, ik word er zenuwachtig van. Wiet helpt een beetje, maar is te duur. Het beste vind ik nog altijd alcohol. Een dubbele Mojito (5cl rum) of 3-4 glazen wijn stellen mij gerust!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum