Valdoxan

agomelatine

Chronische depressie (1 mening)

Venlafaxine (749 meningen)

Agomelatine (Valdoxan)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

13-11-2018

Valdoxan (agomelatine)

Na diverse anti depressie medicatie kwam ik terecht bij een gespecialiseerd AD(H)D psychiater die mij ADD als diagnose gaf. Hij starte met dagelijks 1 tablet Valdoxan zonder effect en verhoogde de dosis naar dagelijks 2 tabletten. Dat had effect op mijn welbevinden en gaf geen (nare) Bijwerkingen. Psychiater vertelde wel dat ik het levenslang zou moeten slikken.
17-08-2017

Valdoxan (agomelatine)

Na 2 jaar fluoxetine overgestapt naar valdoxan. Binnen 2 weken al rustiger in mijn hoofd. Ik kan weer normaal autorijden en ben niet meer afwezig. Geen bijwerkingen gehad, mijn hoofdpijnen en maagklachten van jaren voor gebruik van medicijnen zijn juist verminderd!
20-06-2016

11-11-2015

Valdoxan (agomelatine)

Ik kreeg in eerste instantie een anti-depressiva waar ik 4 uur lang na inname hondsberoerd van was. Niet handig bij angst voor spugen. Valdoxan sloeg in principe goed aan, geen bijwerkingen. Op gegeven moment over op 2 per avond ipv 1. Ondertussen langzaam aan afgebouwd naar om de dag 1. Nou wilde een Mediant medewerker (geen psycholoog of psychiater!) dat ik weer dage[lees meer...]lijks ging gebruiken. Toen kreeg ik ineens wel weer depressies. Dus heb afgebouwd. En ga toch echt over op wat anders of helemaal stoppen, want ik lees dat ik eigenlijk een heel ander stofje nodig heb, nl Oxytocine. Dus ik ga even op zoek! Dus ondanks dat het in eerste instanties geen bijwerkingen gaf en ik dik tevreden was, wil ik er toch graag vanaf.
18-09-2015

Valdoxan (agomelatine)

Gisteren kreeg ik na een gesprek met mijn huisarts Valdoxan (Agomelatine) voorgeschreven nadat ik hem nadrukkelijk heb gevraagd of er bijwerkingen waren. Ik heb namelijk zeurende pijn in mijn rechterbovenbuik dat wordt onderzocht in het MDL-centrum. Ik wil er dus zeker van zijn dat dit middel geen aanslag op mijn lever doet. Er waren geen bijwerkingen volgens mijn arts. Vo[lees meer...]or de zekerheid heb ik op Agomelatine gezocht op geneesmiddelenbulletin (doet onhafhankelijk onderzoek en adviseert artsen en patiënten). Tot mijn grote schrik verbaast deze instantie zich dat het middel is toegelaten en vergunning is verleend. De werking is niet bewezen, maar er worden wel bijwerkingen veroorzaakt. Vooral op de lever! Deze instantie adviseert artsen dit middel niet voor te schrijven. Ik zou zeggen lees het zelf op die site. Ik ga terug naar mijn arts.
26-08-2015

Valdoxan (agomelatine)

Heb ruim een half jaar Valdoxan gebruikt en mijn klachten werden steeds erger. Zelfmoordgedachten, waardeloosheid, achterdochtig enz. Ben nu gestopt en weer begonnen met Prozac
10-06-2015

Depressief

Inmiddels 8 weken aan de Valdoxan. Tegen de depressie vindt ik het tot nu toe nog niet erg effectief, negatieve gevoelens van waardeloosheid en weinig levenslust zijn nog steeds aan de orde. Ik lees ook dat het zelfs nog langer kan duren tot het op zijn max is. Voor de nacht is het geweldig. Heb een goede nachtrust en slaap snel in. Geen nachtmerries enzo, gewoon lekker sl[lees meer...]apen. Valdoxan naar mijn inziens meer voor de biologische klok en uitgerust wakker worden. Heb tegen depressie inmiddels een ander middel (welbutrin) en voor de angst citalopram
10-04-2015

Valdoxan (agomelatine)

Ik heb een depressie als gevolg van PTTS en heb Valdoxan voorgeschreven gekregen. Dit middel helpt me heel goed om in slaap te vallen, maar ik weet zelf niet of het eigenlijk wel werkt tegen de depressie. Eerder gebruikte middelen pakten de depressie effectiever aan, maar gaven veel bijwerkingen.
11-03-2015

Valdoxan (agomelatine)

door langdurig gebruik van clomipramine en risperdal/abilify heb ik tardieve dyskinesie ontwikkelt, moest stoppen met de medicatie. gevolg terugkerende depressie. td nog aanwezig. gestopt in februari 2014. prozac geprobeerd, later mirtazipine , daarna intensieve therapie en gestart met valdoxan. nu nog steeds depressief met suïcidale gedachten. bijwerkingen 1 1/2 uur na [lees meer...]inname dikkere tong lijk dronken en kan moeizaam spreken, wel slaperig, toch ben na enkele uren weer wakker. wazig zien, kan niet meer lezen. de volgende dag is alles weer weg behalve de orofaciale dyskinesie.
05-03-2015

Valdoxan (agomelatine)

het duurde vrij lang voor ik de werking van het medicijn merkte. In het begin moest ik echt heel veel drinken bij het innemen om niet dubbel te liggen van de maagpijn 's nachts, dit is absoluut iets waar je rekening mee moet houden. Ook werden, zoals bij de meeste psychofarmaca, mijn klachten eerst erger en ging het naarmate het medicijn zijn werking deed steeds beter. Ik [lees meer...]ben erg tevreden over valdoxan en heb helemaal geen last van bijwerkingen. Mijn dagelijks functioneren is er door hersteld!
14-07-2014

Valdoxan (agomelatine)

ik heb valdoxan maar 3 weken gebruikt. de bijwerkingen waren zo erg dat ik geen pauzes tussen de paniek aanvallen meer had en elke nacht gruwlijke nachtmerries kreeg. ook werd ik elke morgen beroerd wakker en met veel zwaardere depressie dan voor het gebruik van valdoxan. had de hele dag hoofdpijn [nu nog want stop er vandaag mee]
14-07-2014

Valdoxan (agomelatine)

gebruik 's avonds, gevolg: vreselijke nachtmerries, paniekaanvallen, depressie werd erger. 's morgens: ziek en hoofdpijn. vreselijk.
08-05-2014

Chronische depressie

Ik slik al Efexor (Venlafaxine) tegen depressie. Maar omdat mijn depressie er erger werd de laatste tijd, stelde mijn psychiater voor Valdoxan te proberen. Ik heb teveel bijwerkingen van de Efexor om daarmee te verhogen. Ook heb ik last van slaapproblemen, daarom leek dit een goed middel. Het schijnt beide aan te pakken. Ik heb het middel dik acht weken geprobeerd. Hela[lees meer...]as had het nul invloed op mijn depressie. Ik merkte wel dat ik veel dieper sliep s 'nachts. Waar ik 's morgens nooit moeite had met wakker worden, kon ik nu echt mijn bed niet uitkomen en was de hele ochtend extreem moe. Autorijden kon ik niet met dit middel, ik dreigde weg te zakken. Heel eng. Maar keer alcohol gedronken in combinatie met dit middel (niet eens veel). Dat was ook geen goed idee. Ik raakte helemaal van het padje en niet op een leuke manier.
28-02-2014

Valdoxan (agomelatine)

Heeft lange tijd erg goed geholpen tegen mijn (zware) depressie, toen ik me een aantal maanden beter voelde ermee gestopt. Depressie kwam terug, opnieuw begonnen met valdoxan en helaas slaat het deze keer niet aan. Daarom ook begonnen met quetiapine na inmiddels een jaar alleen valdoxan.
12-02-2014

Valdoxan (agomelatine)

Het duurde zeker 8 weken voordat ik er iets van merkte. Kon er eerst slecht van slapen. Na acht weken ging slapen beter. Tegen angst en paniek had het voor mij geen effect. Alleen slapen ging iets beter. Hierna overgestapt op 10mg Amitryptiline. En sliep meteen heel de nacht door en uitslapen lukte ook weer. Vanaf de tweede dag.
17-11-2013

Depressief

Ik gebruik paroxetine 40mg kreeg deze erbij om beter te slapen heeft normaal geen bijwerkingen volgens mijn psychiater. Gebruik tot circa 14 soorten medicatie

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum