Ervaringen met Valdoxan

agomelatine

Chronische depressie (2 meningen)

Agomelatine (Valdoxan)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

03-12-2022 | Man | 43
agomelatine (25mg)
Het had enkele positieve effecten. Ik voelde me rustiger in mijn hoofd en mijn interne klok was beter afgesteld op het normale ritme. De nadelen wogen echter zwaarder door. Ik kreeg er diverse bijwerkingen van zoals spierpijn, vaak vermoeid, een slecht humeur en onrustige benen. Eens ik Valdoxan niet meer nam gingen die bijwerkingen weg.

21-10-2022 | Vrouw | 60
Chronische depressie
Ik sliep wel beter door het medicijn, het had geen effect op mijn stemming. Mijn psychiater heeft verzuimd om regelmatig de leverwaardes te laten controleren en mij daar ook niet genoeg op gewezen (indien ik zelf verantwoordelijk zou zijn). Toen mijn bloed in verband met andere klachten werd gecontroleerd kwamen we er toevallig achter dat mijn leverwaarden 6x te hoog waren[lees meer...]. Toen wilde de psychiater, tegen de voorschriften in nog dat ik doorging, maar ik ben onmiddellijk gestopt met Valdoxan.

29-04-2020 | Man | 65
agomelatine (25mg)
Slechte ervaring mee gehad ik was in paniek onzeker en had zelfmoord gedachten

06-01-2020 | Man | 44
agomelatine (25mg)
Vrij snel na inname suïcidale gedachten die niet verminderden na verloop van tijd.

13-11-2018 | Man | 69
Depressiviteit
Na diverse anti depressie medicatie kwam ik terecht bij een gespecialiseerd AD(H)D psychiater die mij ADD als diagnose gaf. Hij starte met dagelijks 1 tablet Valdoxan zonder effect en verhoogde de dosis naar dagelijks 2 tabletten. Dat had effect op mijn welbevinden en gaf geen (nare) Bijwerkingen. Psychiater vertelde wel dat ik het levenslang zou moeten slikken.

17-08-2017 | Vrouw | 39
Depressiviteit
Na 2 jaar fluoxetine overgestapt naar valdoxan. Binnen 2 weken al rustiger in mijn hoofd. Ik kan weer normaal autorijden en ben niet meer afwezig. Geen bijwerkingen gehad, mijn hoofdpijnen en maagklachten van jaren voor gebruik van medicijnen zijn juist verminderd!

20-06-2016 | Man | 42
Depressief

11-11-2015 | Vrouw | 35
agomelatine (25mg)
Ik kreeg in eerste instantie een anti-depressiva waar ik 4 uur lang na inname hondsberoerd van was. Niet handig bij angst voor spugen. Valdoxan sloeg in principe goed aan, geen bijwerkingen. Op gegeven moment over op 2 per avond ipv 1. Ondertussen langzaam aan afgebouwd naar om de dag 1. Nou wilde een Mediant medewerker (geen psycholoog of psychiater!) dat ik weer dage[lees meer...]lijks ging gebruiken. Toen kreeg ik ineens wel weer depressies. Dus heb afgebouwd. En ga toch echt over op wat anders of helemaal stoppen, want ik lees dat ik eigenlijk een heel ander stofje nodig heb, nl Oxytocine. Dus ik ga even op zoek! Dus ondanks dat het in eerste instanties geen bijwerkingen gaf en ik dik tevreden was, wil ik er toch graag vanaf.

18-09-2015 | Man | 42
agomelatine (25mg)
Gisteren kreeg ik na een gesprek met mijn huisarts Valdoxan (Agomelatine) voorgeschreven nadat ik hem nadrukkelijk heb gevraagd of er bijwerkingen waren. Ik heb namelijk zeurende pijn in mijn rechterbovenbuik dat wordt onderzocht in het MDL-centrum. Ik wil er dus zeker van zijn dat dit middel geen aanslag op mijn lever doet. Er waren geen bijwerkingen volgens mijn arts. Vo[lees meer...]or de zekerheid heb ik op Agomelatine gezocht op geneesmiddelenbulletin (doet onhafhankelijk onderzoek en adviseert artsen en patiënten). Tot mijn grote schrik verbaast deze instantie zich dat het middel is toegelaten en vergunning is verleend. De werking is niet bewezen, maar er worden wel bijwerkingen veroorzaakt. Vooral op de lever! Deze instantie adviseert artsen dit middel niet voor te schrijven. Ik zou zeggen lees het zelf op die site. Ik ga terug naar mijn arts.

26-08-2015 | Vrouw | 57
Depressiviteit
Heb ruim een half jaar Valdoxan gebruikt en mijn klachten werden steeds erger. Zelfmoordgedachten, waardeloosheid, achterdochtig enz. Ben nu gestopt en weer begonnen met Prozac

10-06-2015 | Man | 43
Depressief
Inmiddels 8 weken aan de Valdoxan. Tegen de depressie vindt ik het tot nu toe nog niet erg effectief, negatieve gevoelens van waardeloosheid en weinig levenslust zijn nog steeds aan de orde. Ik lees ook dat het zelfs nog langer kan duren tot het op zijn max is. Voor de nacht is het geweldig. Heb een goede nachtrust en slaap snel in. Geen nachtmerries enzo, gewoon lekker sl[lees meer...]apen. Valdoxan naar mijn inziens meer voor de biologische klok en uitgerust wakker worden. Heb tegen depressie inmiddels een ander middel (welbutrin) en voor de angst citalopram

10-04-2015 | Vrouw | 34
agomelatine (25mg)
Ik heb een depressie als gevolg van PTTS en heb Valdoxan voorgeschreven gekregen. Dit middel helpt me heel goed om in slaap te vallen, maar ik weet zelf niet of het eigenlijk wel werkt tegen de depressie. Eerder gebruikte middelen pakten de depressie effectiever aan, maar gaven veel bijwerkingen.

11-03-2015 | Vrouw | 62
agomelatine (25mg)
door langdurig gebruik van clomipramine en risperdal/abilify heb ik tardieve dyskinesie ontwikkelt, moest stoppen met de medicatie. gevolg terugkerende depressie. td nog aanwezig. gestopt in februari 2014. prozac geprobeerd, later mirtazipine , daarna intensieve therapie en gestart met valdoxan. nu nog steeds depressief met suïcidale gedachten. bijwerkingen 1 1/2 uur na [lees meer...]inname dikkere tong lijk dronken en kan moeizaam spreken, wel slaperig, toch ben na enkele uren weer wakker. wazig zien, kan niet meer lezen. de volgende dag is alles weer weg behalve de orofaciale dyskinesie.

05-03-2015 | Vrouw | 27
agomelatine (25mg)
het duurde vrij lang voor ik de werking van het medicijn merkte. In het begin moest ik echt heel veel drinken bij het innemen om niet dubbel te liggen van de maagpijn 's nachts, dit is absoluut iets waar je rekening mee moet houden. Ook werden, zoals bij de meeste psychofarmaca, mijn klachten eerst erger en ging het naarmate het medicijn zijn werking deed steeds beter. Ik [lees meer...]ben erg tevreden over valdoxan en heb helemaal geen last van bijwerkingen. Mijn dagelijks functioneren is er door hersteld!

14-07-2014 | Vrouw | 44
agomelatine
ik heb valdoxan maar 3 weken gebruikt. de bijwerkingen waren zo erg dat ik geen pauzes tussen de paniek aanvallen meer had en elke nacht gruwlijke nachtmerries kreeg. ook werd ik elke morgen beroerd wakker en met veel zwaardere depressie dan voor het gebruik van valdoxan. had de hele dag hoofdpijn [nu nog want stop er vandaag mee]

14-07-2014 | Vrouw | 44
agomelatine (25mg)
gebruik 's avonds, gevolg: vreselijke nachtmerries, paniekaanvallen, depressie werd erger. 's morgens: ziek en hoofdpijn. vreselijk.