Ervaringen met Cymbalta

duloxetine

Chronische depressie (9 meningen)
Psychische klachten (1 mening)
Postnatale depressie (1 mening)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

21-11-2023 | Man | 45
Dysthymie
Jarenlang gebruikt maar eigenlijk zonder effect. Ik ga nu switchen naar citalopram. Hopelijk gaat dat werken voor mij.

12-09-2023 | Man | 51
duloxetine (60mg)
Ik heb de ziekte van Lyme. Na 2 maanden antibiotica kuur kwamen de tintelingen en stramme spieren snachts terug. Met het nemen van cymbalta zijn al die symptomen sterk verminderd en kan ik terug slapen.

12-08-2023 | Vrouw | 56
Psychische klachten
Ik gebruik cymbalta 60mg en eerst 90 mg. Maar toen ik van 90 mg naar 60 mg ging werd ik erg emotioneel

29-07-2023 | Man | 68
duloxetine (60mg)
Ik ben een van de weinigen die pancreaskanker overleefd heeft (nu al vier jaar nadat de internationaal gereputeerde Leuvense professor Topal me in 2019 opereerde). De operatie was zeer zwaar en er waren veel complicaties. De (preventieve) chemo was de zwaarste, zo zwaar zelfs dat de meeste patiënten de kuur moeten stoppen. Plezant was het niet, maar ik revalideerde verb[lees meer...]azingwekkend snel. Wat ik wel overhield waren gevoelens van angst en onrust, en niet alleen wanneer ik om de drie maanden onder de scanner moest. Op vraag van mijn vrouw schreef mijn behandelende arts het SSRI-antidepressivum Sipralexa voor. Dat deed weinig aan de angsten, maar zorgde wel voor erectiestoornissen en op den duur totale impotentie. Na doorverwijzing kwam ik terecht bij een psychiater. Hoewel, ik zei geen SSRI meer te willen, schreef ze me toch Cymbalta voor, wat ook een SSRI is. Toch maar gepakt, en het bleek nog te werken ook. De angsten namen fel af, maar helaas, de impotentie bleef. Bovendien werd ik maar zwaarder en zwaarder. Ook leek ik steeds meer te drinken, zodat ik eigenlijk niet wist wat de oorzaak van het overgewicht was.Na een maand of twee had ik de indruk dat ik ‘genezen’ was, en liet de psychiater dat ook weten. Die was erg verbaasd, maar ik denk dat nogal wat dokters mij een medisch mirakel vinden omdat ik zo vlot pancreaskanker en nog wat extra complicaties overwonnen lijk te hebben. Maar binnen de kortste keer was de onrust er weer. Cymbalta werkt dus wel degelijk bij mij. Binnenkort mag ik opnieuw naar de psychiater en vraag haar hoe ik van Cymbalta af kan geraken want die impotentie vind ik nog erger dan de angstgevoelens. En dat steeds maar dikker worden ook.

28-06-2023 | Vrouw | 59
duloxetine (30mg)
Helaas ben ik er juist depressief van geworden. De angst werd erger daardoor niet meer in staat om de simpele dingen te doen zoals het huis bijhouden. Nergens meer intetesse en plezier in hebben. Daardoor gaan drinken Angstige dromen. Ik ben nu gestopt en voel me weer mens. Een verschrikkelijk medicijn. Ook geen behoefte meer aan drank

17-06-2023 | Vrouw | 42
duloxetine (30mg)
Neuroloog en psychiater hoopten dat dit tegen de migraines, zenuwpijnen, fybronialgy pijnen en depressie hielp. Hoofdpijn werkte het wel tegen, maar dat is alles. Daarvoor kreeg ik een waslijst aan bijwerkingen. Na bloedprikken bleken mijn leverwaarden torenhoog. Dus nu aan t afbouwen. Dus duizelig misselijk overgeven hoofdpijn. Wat n feest. Alle andere medicijnen in t ver[lees meer...]leden al geprobeerd, dus ik weet niet of ze nog iets kunnen vinden om van de oxy af te komen. Binnenkort weer aan n tens apparaat

24-05-2023 | Vrouw | 42
Chronische depressie
Al jarenlang somber, moe, angstig, pijn. De standaard leefstijl adviezen (dagelijks sporten, gezond en voldoende eten, gezond gewicht, regelmaat, positief denken, etc) hielden me op de been, maar van mij hoefde het leven niet meer. Zeer slechte ervaringen met psychiatrie; als kind anorexia gehad en toen mocht ik maandenlang geen school, geen bezoek, strikte bedrust, geen b[lees meer...]uitenlucht, etc. En psychotherapie en cognitieve gedragstherapie maakten het leven destijds alleen maar ingewikkelder. Ook slechte ervaringen met Seroxat toen, hielp niks en werd er een zombie van. Door die slechte ervaringen wilde ik geen medicatie en geen hulp meer. Maar sinds een paar jaar een erg fijne huisarts. Hij heeft aangedrongen om medicatie toch een nieuwe kans te geven. En liet de keuze aan mij in welke ik vertrouwen had. Vanwege de combi depressie/angst/pijn gekozen voor Cymbalta. Ik had er nul vertrouwen in en zag er erg tegenop omdat er ook zoveel slechte ervaringen te vinden zijn op internet, maar vanaf de eerste capsule voelde ik effect. Bizar. Kan volgens huisarts niet, maar was echt zo. Wat ik bedacht te kunnen gaan doen, ging ik automatisch gewoon doen ipv mezelf nergens toe te krijgen. Meer energie. Geen geruzie meer in m'n hoofd. Voel me veel kalmer, maar totaal geen zombie. Veel soepeler bewegen tijdens sporten (ben een goede hardloper). Minder pijn. Veel meer lucht. Meer ontspannen spieren. Ben pas een week aan het slikken, maar voel me een ander mens. Bijwerkingen: vooral duizelig. Tijdens sport misselijk en droge mond.

17-02-2023 | Vrouw | 39
duloxetine (30mg)
Heb het tijdens een ziekenhuisopname voorgeschreven gekregen nadat ik al een jaar bedlegerig was door extreme pijn in mijn hele lichaam, ik kon niet eens meer het gewicht van een dekbed op mijn rug verdragen. Het hielp vanaf week 1 al tegen de pijn die sindsdien langzaam is afgenomen en tegen angst. De enige bijwerking is dat ik 20 kg ben aangekomen, maar dat heb ik ervoo[lees meer...]r over dat ik mijn leven weer heb terug gekregen. Ik kan ook ten zeerste de app curable en het boek ‘the way out’ van Alan Gordon aanraden voor mensen met pijnklachten.

21-09-2022 | Man | 39
Fibromyalgie
Cymbalta wordt steeds meer en meer voorgeschreven bij fibromyalgie. De bijwerkingen zijn milder en minder dan bij lyrica of amytriptyline. De laatste twee werken meer sederend en cymbalta meer opwekkend.

23-04-2022 | Vrouw | 47

09-03-2022 | Man | 63
Chronische depressie
mijn depressie was uitstekend behandeld met cymbalta

10-02-2022 | Vrouw | 50
Fibromyalgie
Ik heb spijt dat ik hiermee begonnen ben acht jaar geleden. Ik neem Cymbalta 60 Mg. Ik was er in het begin heel ziek van en kon er niet tegen. Dan heb ik de gelule opengedaan en ik leg de bolletjes op yoghurt en neem het zo in anders kan ik er niet tegen. Mijn huisarts zei dat dat goed is. Ik ga de medicatie met hele kleine stapjes afbouwen en daarna beginnen met Cbdol[lees meer...]ie. Zij geven hele goede informatie vind ik persoonlijk. Zo heb je ook Cbdolie voor depressie en ook om te slapen. Maar vraag eerst informatie voor je besteld. Maar je moet altijd eerst stoppen met Cymbalta en andere medicatie voor je met Cbdolie begint want anders krijg je serieuze leverproblemen. DUS NOOIT MEDICATIE SAMEN NEMEN MET CBD OLIE. ALTIJD EERST MET JE ARTS OVERLEGGEN WANT ANDERS KRIJG JE PROBLEMEN MET JE GEZONDHEID EN JE LEVER.

08-02-2022 | Vrouw | 50
duloxetine (60mg)
Zeer tevreden over dit medicijn, wat ik gebruik voor neuropathische pijn wat is ontstaan na meervoudig traumaletsel. Ik ervaar 80 % mindering van pijnscheuten, tintelingen, krampen, spasmen en ik loop niet meer op "glasscherven". Ik slaap hierdoor beter en voel me overdag beter uitgerust. De keuze voor Cymbalta (duloxetine) heb ik gemaakt omdat ik bekend ben met allergieën[lees meer...] en gevoeligheden voor voedingsstoffen, latex, medicatie etc. Enkel de eerste weken last gehad van een droge mond en een pittige vermoeidheid bij de start van de dag. Door het medicijn 's ochtends in te nemen ipv 's avonds is de moeheid opgelost en ben ik alert overdag. Ik ben niet aangekomen in gewicht, wat bij het gebruik van pijnstillers (nsaid's) voor de zenuwpijnen daarentegen resulteerde in een gewichtstoename van 8 tot 10 kg. Gelukkig was ik snel terug op mijn oude gewicht na de stop van de ijnstillers en het starten met duloxetine.

29-12-2021 | Vrouw | 60
duloxetine (60mg)
4j geleden begonnen met inname na fibromyalgie diagnose,om de hoogste pijnprikkels weg te nemen..was gemakkelijk,elke dag een pilletje Bijwerkingen heb ik al beschreven..ik was op de duur mezelf niet echt meer..hoogtes en laagtes..die horen bij het leven...waren er niet meer.. 8d geleden gestopt...het was genoeg geweest Hevig ..1000en schokjes in mijn hoofd..nu 8d late[lees meer...]r veel beter..ik voel terug..angstmerries veel minder..vermoeidheid ook stukken minder..zie helderder..ben er zo blij en fier om..

20-12-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Ik moest het proberen omdat de dokter zei dat al m'n klachten (fybromealgie, prikkelbare darm en pijnlijke maandstonden) zouden verdwijnen... De reeks bijwerkingen waren echter dubbel zo erg dan m'n klachten... Nu paar dagen gestopt en krijg rare tintelingen in m'n lichaam en kleine schokjes in m'n hoofd, ik was ook op 2 maand 5kg bijgekomen... Echt een verschrikkelijk med[lees meer...]icijn... Ik was niet depressief maar werd depressief van het medicijn

06-12-2021 | Man | 45
Polyneuropathie
Ik had geen effect van cymbalta, enkel wat bijwerkingen. Ben dan overgestapt naar Gabapentine