ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
10-10-2018

Cymbalta (duloxetine)

Ik heb symbalta capsules 4x30mg geslikt voor 6 jaar. Ik heb GAS angststoornis en het hielp fantastisch ik had geen gedachtes meer zo heerlijk... vooral omdat ik dat echt 24 uur per dag had. Ik sliep slecht maar door dit middel had ik rust. Ik werd heel aardig kon veel hebben en was heel relaxed. Na 6 jaar heel langzaam afgebouwd vooral ook omdat ik 16 kilo was aangekom[lees meer...]en m’n darmen langzaam werkte en ik niet meer op me zelf leek. Na afbouw 16 kilo erweer af ! Nu 3 jaar verder m’n angst klachten weer terug met ups en downs. Helaas dus.
21-09-2018

Cymbalta (duloxetine)

mijn algehele tevredenheid over het medicijn is zeer positief! ik heb het jaren genomen om depressie tegen te gaan... Met enige voorzichtigheid zou ik zeggen dat het goed gaat en de depressie onder controle lijkt te zijn. het idee om met cymbalta te stoppen speelde al even in mijn gedachten maar er werd me aangeraden om dit pas te doen na de "donkere dagen" die er aankomen[lees meer...]. maar omdat ik eerder deze maand besliste om met een ander medicijn te stoppen dat ik nam voor adhd (concerta) en het werken in ploegen ben ik stilaan beginnen vergeten om mijn cymbalta te nemen tot anderhalve week verder... dan toch nog eens 1 genomen en ik voelde me daardoor eerlijk gezegd niet beter door, integendeel het werkte eerder neerslachtigheid in de hand ervoer ik. besloten om dan maar verder te gaan zonder (zonder dokters mening :/ ) en nu na ongeveer 3 weken ervaar ik de gekende bijwerkingen bij abrupt stoppen van cymbalta, zijnde (bij mij dan toch) de kleine schokjes bij het links en rechts kijken, misselijkheid en een maag die niet naar behoren werkt, lichtgeraaktheid en een lichte overgevoeligheid van prikkels. ondertussen telefonisch contact gehad met de huisarts en in samenspraak met hem besloten om door te zetten en even op de tanden te bijten om te kijken hoe het verder evolueert... ikzelf heb nu het gevoel dat ik over een "point van no return" zit en dus door wil/moet zetten. wat ik hiermee bedoel is dat als ik nu opeens beslis om de cymbalta terug op te starten dit wss gepaard gaat gaan met de opstart bijwerkingen en dus niet echt verlichting gaat brengen maar nog meer ongemak. in ieder artikel dat ik heb gelezen (en das best veel en uit betrouwbare bronnen) staat dat deze bijwerkingen door stoppen van voorbijgaande aard zijn alleen varieert de tijd die hierover gaat. hoe langer het gebruik van het medicijn, de frequentie en de dosering en persoon tot persoon spelen hier dus allemaal een rol in. vriendelijke groeten, kenny
13-09-2018

Cymbalta (duloxetine)

Ik ben altijd nogal zwaarmoedig geweest. Op en bepaald moment - ik denk rond het overlijden van mijn moeder (2001) - werd het erger. Verschillende psychologen/psychiaters geraadpleegd, cursussen gevolgd, gelezen maar niks hielp op de lange termijn. Deze lichte dosis en een half tabletje Remergon helpt me door het leven.
11-09-2018

Cymbalta (duloxetine)

Er werd mij dit medicijn gegeven terwijl ik weet dat ik gevoelig ben voor manie, op dat moment suïcidaal. Er werd me verteld me geen zorgen te maken. Na 3 dagen merkte ik de manie komen en werd dit afgeschreven als onmogelijk. 4 maanden lang heb ik de ergste manische periode ooit gehad, Lithium was echt nodig, voordien niet. Dit was een nachtmerrie gezien mijn actuele situ[lees meer...]atie daardoor zwaar verergerd is. Allé ik leef nog dankzij die manische periode, anno 2018 is mijn extreme manie minder, maar nog steeds niet weg. Personen in mijn kring zeiden dat ik van de amfetamine en XTC moest afblijven, nauurlijk geloven ze je niet als je ze dan vertelt dat het 3 maanden later zo nog steeds lijkt omdat je de foute pillen van een psychiater kreeg... Ondertussen heb ik dan maar MOETEN leren omgaan met manie, het gaat niet weg, aangezien Lithium blijkbaar geen optie is.
09-08-2018

Cymbalta (duloxetine)

6 jaar cymbalta geslikt tegen neuropathische pijn. Bij aanvang van ernstige depressie in febr. Verhoogd van 30 naar 60mg, om als antidepressiva te laten werken. Hierdoor kreeg ik ernstige hartkloppingen . In overleg gestopt en overgestapt naar andere medicatie. Na nog twee andere antidepressiva, waarvan de laatste Nortrilen, weer gestart met Cymbalta 30 mg. 3uur na inname[lees meer...] kreeg ik zeer heftige pijn in mijn handen en onderarmen en kon niet meer stil blijven liggen. Op advies van arts meteen weer gestopt. Inmiddels is de pijn verminderd maar niet weg. Arts meent dat de klachten niet van de medicatie kunnen komen.....
28-07-2018

Cymbalta (duloxetine)

Ik neem sedert 2.5 week 30 mg Cymbalta en heb enorm last van de bijwerkingen. Ik heb voortdurend hartkloppingen, ben duizelig en heb totaal geen eetlust, ik word bijna al onpasselijk als ik aan eten denk. Nog mensen die deze vervelende bijwerkingen hebben? Ik heb het een aantal jaren geleden ook genomen en toen was ik er echt supergoed mee. Begrijp niet dat ik er nu zo l[lees meer...]ast van heb. Maandag ga ik terug bij de dokter om alles eens te bespreken. Zou het kunnen dat deze medicatie te zwaar geworden is voor mij?
15-06-2018

Chronische depressie

Ik wil graag weten of er vrouwen zijn die dit medicijn gebruiken en ook borstvoeding geven. Ben nu, 28 weken zwanger.
27-05-2018

Cymbalta (duloxetine)

Ik gebruik 30 mg cymbalta voor zenuwpijn in het bekkengebied (nervus pudendus). Ik ben nu iets langer dan een week bezig. Qua werking kan ik het nog niet heel goed inschatten. Ik heb wat vervelende bijwerkingen gehad zoals, slaperigheid, veel geeuwen, misselijk en minder eetlust. Iets wat ik wel erg vervelend vind is dat ik heel moeilijk kan plassen. Als ik ga dan komt het[lees meer...] heel moeilijk of helemaal niet op gang. Hebben anderen hier ook last van en kan dit gevaarlijk zijn? Ik vind dit een erg vervelende bijwerking.
Pagina 1 van 7

Mirena (2085) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (838) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (475) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (457) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (369) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!