Cymbalta

duloxetine

Postnatale depressie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

22-11-2019

Cymbalta (duloxetine)

Ik gebruik nu Cymbalta ongeveer 8 weken en ben er zeer tevreden over. Ik nam vroeger efexsor 150mg/dag maar hiervan moest ik de laatste maanden dat ik het nam s'nachts enorm zweten. Van de (lage) dosis Cymbalta zweet ik s'nachts ook wel een beetje. Verder ondervind ik totaal geen bijwerkingen van dit (nieuwe) anti-depressivum. Ik ben wel licht manisch-depressief, voor d[lees meer...]e manie; cheap trick, heet bad van een half uur.
20-11-2019

Cymbalta (duloxetine)

Dufheid en matig effect op de pijn. Overgestapt naar Amitriptyline 10 mg. Veel minder duf en effectiever tegen de pijn.
26-10-2019

Cymbalta (duloxetine)

Ik gebruik al 6 jaar duloxetine (Cymbalta) ben er redelijk tevreden over. Niet alleen depressieve gevoelens als pijn in mij hele lichaam helpt het redelijk voor. Heb al vaak geprobeerd om af te bouwen van 90 mg naar 0, maar dat lukt niet. ik gebruik nu een paar jaar 30 mg en heb me er bij neergelegd dat ik dat zal moeten blijven gebruiken. Voor mij is het grootste voordeel[lees meer...] dat het mij weinig tot geen bijwerkingen geeft, dat was met andere antidepressiva wel anders.
09-10-2019

Cymbalta (duloxetine)

na 13 keer anti-depessiva te hebben geprobeerd nu wonder middel gevonden.Niet meer depressief.dankbaar.
01-10-2019

Cymbalta (duloxetine)

Beste allen . Ik gebruik Cymbalta nu een jaar of 10 met UPS en downs . Max dat ik genomen heb is 180 Mg . Dat was bij opname depressie om me lam te leggen . Standaard zit ik op 60 Mg en dat lukt vrij aardig ... naar 0 komen lukt gewoon niet vanwege wie ik ben .. zenuwachtig ..gejaagd ... stress op werk en teveel bijwerkingen .daarbij neem ik nu 2 Mg rivotril om men zenuwsp[lees meer...]asmen in schouder en restlegue legs aan banden te werken ... algemeen is dit voor mij een goede combinatie ... je moet zelf aan je gevoel weten als je moet verhogen of verlagen ... enkel van die rivotril ben je zo moe ( leren mee leven ) nog iemand ervaringen met deze combinatie ? Gr Frank
12-09-2019

Cymbalta (duloxetine)

Sinds 2008 heb ik last van polyneuropathie, van het soort CIAP. Oorzaak onbekend. Met behulp van infusen met o.a. vitamine B en Ozon therapie hield ik de zenuwpijn redelijk onder controle. Het laatste half jaar is de pijn plots erger geworden, vooral in de voeten, onderbenen en zelfs bovenbenen. De zaak staat soms in de fik. Met name 's nachts is dit een ramp, waardoor ik[lees meer...] nauwelijks sliep. Met tegenzin dan toch maar aan een antidepressivum gegaan. Eerst Duloxetine en later Cymbalta, omdat ik veel bijwerkingen had. Eerst 30 mg en soms 45 mg. (openen capsule en de helft weggooien) De eerste weken Duloxetine waren vreselijk. Rare slaap met nog steeds veel pijn. Overdag veel slapen. Na 3 maanden ging het gaandeweg wat beter en heb ik het gevoel dat de pijn wat onderdrukt wordt. Het slapen gaat beter, alhoewel verre van pijnloos. Omdat men regulier niets meer voor mij betekenen en niet levenslang aan het antidepressivum wil, ben ik alternatief gaan zoeken. Bij diverse therapeuten aangeklopt en overal hoor ik het zelfde. Je hebt restanten van borelia in je. Lyme dus. Regulier bloedonderzoek bracht echter niets. Heb nu frequentietherapie, waardoor de bacteriën gedood worden. Na een paar maanden nog steeds geen verbetering. Ik blijf echter hopen, geduld uitoefenen en doorknokken. Heb geen keus. Time will tell......Groet, Nico
30-07-2019

Cymbalta (duloxetine)

Het duurde even voor het begon te werken, een maand ongeveer maar ik zat dan ook erg diep op dat moment. Ondertussen neem ik het een 5 jaar en was er erg blij mee. Heb onlangs afgebouwd, héééél traag en op het einde zelfs met pilletjes van 10mg (door de apotheek laten maken). jammer genoeg net dan tegenslag gekregen en aangezien mijn draagkracht nog te laag was, toch teru[lees meer...]g moeten beginnen met cymbalta. De symptomen bij het opstarten en afbouwen zijn een hel, maar het werkt wel degelijk, ook tegen pijn hielp het wat.
28-06-2019

Cymbalta (duloxetine)

Zoals aangegeven, geef het medicijn tijd! In begin zijn het verschrikkelijke bijwerkingen maar dat verbetert echt! Het medicijn helpt mij erg goed, aanzienlijk minder pijn en weer veel meer energie (CVS), ben van hele dagen slapen gegaan naar terug kunnen werken. Al paar keer geprobeerd te stoppen maar merk dan snel dat pijn meteen weer erger wordt en vermoeidheid evene[lees meer...]ens. Ben er dus helaas wat afhankelijk van... Afhankelijk valt niet te verwarren met verslavend, ik vergeet het soms ook wel een dag of twee. Dus ja, is niet dat ik er naar snak. :)
06-06-2019

Fibromyalgie

Voor mij heeft het nieks gedaan.... Ik denk niet dat het effect heeft op fibromyalgie...Heel moeilijk om af te bouwen .over periode van 2 jaar afgebouwd van 60 naar 30 dan 25 ,20,15,10,5, en dan nog veel last van afkick verschijnselen.
22-05-2019

Manisch-depressieve stoornis

Misselijk, braakneiging, hartkloppingen
19-05-2019

Cymbalta (duloxetine)

Na amputatie voorvoet. Gruwelijke bijwerking, pas na lange tijd ontdekt dat dit medicijn de oorzaak was!
08-05-2019

Spierpijn

hallo, ik neem nu 3dagen het medicijn cymbalta op aanraden van de huisdokter voor extreme spierpijnen en depressie. sinds dag 1 voel ik mij misselijk gevoel dat ik moet braken, zweet uitslaan, draaierig, duizelig, wazig in mijn hoofd. vind het persoonlijk heel gevaarlijk als ik met de auto rij of als ik aan de kassa sta van de winkel dat ik precies flouw ga vallen
03-04-2019

Overspannen/burn-out

Hallo, ik heb 2 jaar Cymbalta genomen wegens een burnout/ depressie. Ik heb altijd al een depressieve aanleg gehad maar dit keer ben ik er zelf niet uitgeraakt en heb ik de pillen genomen. In het begin heb ik mij zeker 3 weken zeer slecht gevoeld. Last van duizeligheid, misselijkheid. Tijdens het gebruik had ik last van overmatig zweten en slapeloosheid. Ik ben ook onverwa[lees meer...]cht zwanger geworden en heb het medicijn doorgenomen op aanraden van gynaecoloog en psychiater. Ben ondertussen ook 15kg bij gekomen. Ik was er klaar mee met de medicatie en wilde ook stoppen. Na 3 weken 30 Mg inname ipv 60 ben ik nu 6 dagen gestopt. Ik voel me super slecht, ben zeer gevoelig, moet voor het minste wenen, ben duizelig en misselijk. Ook ligt mijn maag volledig overhoop. Ik droom 's nacht ook zeer levendig. Dit is helemaal niet wat de psychiater met verteld heeft. Volgens haar zouden er helemaal geen problemen komen! Niet dus. Ik wil jullie toch even laten weten dat je niet zomaar met de medicatie moet beginnen. Het is helemaal niet te onderschatten. Psychiaters zijn hier blijkbaar ook niet van op de hoogte welke impact medicatie heeft. Mijn dochter heeft uiterlijk niets ondervonden van de medicatie na de geboorte maar ik voel mij nu enorm schuldig. Ik hoop dat het na een paar weken beter met me gaat en ik toch terug door kan met mijn leven.
10-03-2019

Fibromyalgie

Ik neem cymbalta op aanraden van de reumatoloog voor mijn soms helse spier en gewrichtspijnen. Deze brengen ook psychisch veel schade, zeker in combinatie met mijn borderline. Ik moet zeggen dat de pijn effectief minder is, little side note: ik ben gelijktijdig gestart met kurkuma supplementen dus ik heb geen idee of het door de cymbalta is of door de kurkuma. Wat ik van c[lees meer...]ymbalta wel weet is dat ik emotioneel wel oké ben met af en toe een diep momentje. Ik stoor me echter wel aan de afgevlakte emoties die ik nu heb, niet weten of je nu blij, boos of verdrietig bent en wenen lukt ook niet echt. Door de vele bijwerkingen overweeg ik echter om te stoppen met cymbalta. Ik merkte al meteen de eerste avond na inname bijwerkingen, ik lag wakker ik het zweet te trillen in mijn bed met hevige hartkloppingen. Ik heb die nacht geen oog meer dicht gedaan. Dat gebeurd nu wel vaker, rond 3-4-5 u wakker worden en dan de slaap niet meer vatten. Meestal word ik wakker omwille van hevige misselijkheid. Dit brengt voor mij in combinatie met de zware lusteloosheid en vermoeidheid de grote belemmering voor mijn leven. Ik kan amper mijn deur nog uit zonder een lading motilium op zak te hebben owv de hevige misselijkheid. Daarnaast ben ik ook vaak duizelig, vooral bij plotse bewegingen of bij het bukken en rechtstaan. Mijn mond valt te vergelijken met een woestijn, zo droog is hij. Zeer frustrerend als je zoals mij een job hebt waar communicatie zeer belangrijk is. De eerste paar weken ben ik 3 kg afgevallen owv de verminderde eetlust, ondertussen krijg ik eerder vreetbuien waardoor ik op vreemde momenten mij volprop met eten met veel buikpijn tot gevolg. Op sommige momenten krijg ik een hevige wiebel in mijn benen. Ik kan dit niet controleren, je kan het vergelijken met een tik nerveu, zeer frustrerend omdat andere mensen dit ook opvalt en ze dan denken dat ik zenuwachtig ben of dergelijke. Over het algemeen kan ik zeggen dat mijn levenslust met 50 % is afgenomen. Ik zou het liefst dagenlang op mijn zetel vertoeven en tv kijken. Mijn werk in het huishouden stapelt zich op en ik krijg het niet gedaan. Alles is teveel en de gedachte alleen al maakt me moe.
07-03-2019

Cymbalta (duloxetine)

3 jaar met ontsteking op slijmbeurs en pezen gelopen, verholpen door rechtstreekse infiltraties ... scan toont aan ontsteking weg maar pijn is niet volledig weg , volgens fysio te vergelijken met fantoompijn, uw lichaam ziet de aanwezige pijn als normaal dus dat kronkeltje moeten we in je hersenen zien te overbruggen .... kan onderts gelukkig al terug wat joggen ... met mo[lees meer...]menten wel terug wat meer last van bovenbeen .. maar medicatie is echt niet vol te houden vr mij. Neem om de 2 a 3 dagen een caspsule en heb er 2 dagen nare bijwerkingen van. Straks terug naar fysio, benieuwd
10-10-2018

Cymbalta (duloxetine)

Ik heb symbalta capsules 4x30mg geslikt voor 6 jaar. Ik heb GAS angststoornis en het hielp fantastisch ik had geen gedachtes meer zo heerlijk... vooral omdat ik dat echt 24 uur per dag had. Ik sliep slecht maar door dit middel had ik rust. Ik werd heel aardig kon veel hebben en was heel relaxed. Na 6 jaar heel langzaam afgebouwd vooral ook omdat ik 16 kilo was aangekom[lees meer...]en m’n darmen langzaam werkte en ik niet meer op me zelf leek. Na afbouw 16 kilo erweer af ! Nu 3 jaar verder m’n angst klachten weer terug met ups en downs. Helaas dus.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum