ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

03-07-2017

Chronische depressie

Ik gebruikte Cymbalta gedurende jaren tegen chronische depressie. Het hielp me enorm op psychologisch vlak. Ben wel met tussenpozen gestopt (2 zwangerschappen). Maar uiteindelijk toch op zoek naar een ander antidepressivum omwille van de lichamelijke klachten: ik werd er na enkele maanden gebruik steeds moe van. Moest ook constant letten op mijn gewicht.
16-06-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Beste, Ik ben 22 jaar heb borderline persoonlijkheidsstoornis neem al jaren cymbalta in maar zou willen stoppen voor aan kinderen te beginnen. Wat zijn jullie ervaring?
06-04-2017

Chronische depressie

Uw opmerking i.v.m. het feit dat men de capsules van Cymbalta niet mag openen, verwondert mij ten zeerste; ik heb dat al ontelbare malen gedaan en heb dat ook aan de specialist gemeld. Zij antwoordde daarop dat men dan niet weet wat men inneemt en dat klop gedeeltelijk; ik moet sowieso schatten hoeveel ik uit de capsule kan laten vallen om het dan apart in te nemen. Dit [lees meer...]is echter niet zo'n probleem denk ik aangezien deze medicatie een langere werkingstermijn heeft en ik de dag nadien de rest inneem die nog in de capsule zit. Ik had namelijk gelezen in de bijsluiter dat de capsules maagsap resistent zijn en heb mijn apotheker gevraagd of men de bolletjes die erin zitten ook zo kon inslikken. Zij zei dat dit mogelijk was en het geen probleem geeft. Ik koop dus 60 mg Cymbalta maar neem per dag slechts 30mg door de capsules te openen, wat toch een besparing geeft. Probeert u het ook eens en veel beterschap gewenst!
11-03-2017

Chronische depressie

Ruim een jaar zit ik op 60mg, dus twee pillen van 30mg. Dit was eigenlijk net teveel maar volgens de apotheek mag ik de capsules niet openmaken Sinds twee maand zit ik op 90mg vanwege een zware depressie. Ik stuiter de dag door, veel trillen, onrust, maag darm problemen en soms erg van slag zonder aanleiding. Het probleem is dat in nederland er enkel pillen zijn van [lees meer...]30 en 60. Op dit moment zit ik dus veel te hoog en dat merk ik. Wel lukt het mij de dag door te komen, de depressie is er wel maar op de achtergrond. Maar zodra het avond word, kan ik compleet instorten en ben ik terug bij af, zo voelt het. Zodra ik de volgende dag wakker word, werkt de stuiterbal weer. De bijwerkingen zijn nu zo heftig dat ik vanavond terug ga naar 60mg, maar omdat het savonds nog zo zwaar is, ben ik wel bang voor de depressie. Het zijn twee uitersten en eigenlijk is er weinig keus. Mocht ik morgen weer slecht zijn, ga ik bekijken hoe en wat. Belachelijk dat er geen goede dosis beschikbaar is, blijkbaar wel in duitsland maar dan betaal je honderden euro’s per doosje. Kim
19-12-2016

Cymbalta (duloxetine)

Als gevolg van een klein ongeval heb ik zenuwpijn in mijn rechterarm. Hiervoor kreeg ik tramadol en lyrica. Ik had van het laatstgenoemde middel erg veel last van bijwerkingen. Ik hield pijn en door de bijwerkingen was ik niet in staat mijn werk goed uit te voeren. Als gevolg hiervan kreeg ik dan weer een depressie. De psychiater schreef mij Duloxetine voor en met Lyrica[lees meer...] ben ik gestopt. Na twee maanden had ik bijna nooit meer pijn en ging mijn arm weer bij mijn lijf horen. De combinatie tramadol en duloxetine werkt perfect. Met de depressie en angststoornis gaat het ook veel beter.
17-12-2016

Incontinentie

ik ben niet depri maar wegens prostaat wegname heb ik bij rechtstaan nog urine verlies operatie is 4 maand geleden gedaan. ik ben echt een zombie van cymbalta. Dokter had dit voorgeschreven om bekken bodem spieren te versterken. Bestaat niets anders daarvoor? ik zal er zeker mee stoppen
26-11-2016

Cymbalta (duloxetine)

Burn-out, depressie, nadien fibromyalgie en cvs vastgesteld
06-11-2016

Cymbalta (duloxetine)

Na jaren van depressie en angst en 5 andere anti depressiva 5 jaar zonder medicatie geleefd. Liever bang en verdrietig dan een zombie. Toen kreeg ik cymbalta. De zon kon ik weer voelen. Ik heb mijn leven terug. Wel veel dromen, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!