duloxetine

Postnatale depressie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

23-02-2021 | Vrouw | 30
duloxetine (60mg)
Hallo, Ik ben een vrouw van 30j. En heb Cymbalta voorgeschreven gekregen, na een burnout en zenuwpijnen te hebben. Ik neem nu bijna een half jaar Cymbalta. En werk ook niet sins dien. Na een Half jaar thuis te zijn en te recuperen, de pijnen die weg zijn. Ben ik klaar om te stoppen met Cymbalta. Ik neem 60mg per dag. Iemand die me kan helpen hoe je er best mee stopt? [lees meer...]Van mijn arts mag ik niet zomaar stoppen en moet ik afbouwen. Liefst zou ik in 1 keer willen afbouwen..

27-01-2021 | Man | 45
Aangezichtspijn
Cymbalta was een medicijn uit de ‘cocktail’ van negen die ik voorgeschreven kreeg tegen chronische zenuwpijn in mijn gezicht (trigeminus neuralgie). Ik heb het ruim 7 jaar gebruikt, werd o.a. dertig kilo zwaarder en werd depressief. Vooral dit laatste heeft mij doen besluiten te stoppen met Cymbalta.

18-12-2020 | Vrouw | 53
duloxetine (60mg)
De eerste 3 weken heb ik er geen goede ervaring mee gehad, ik werd depressiever en sliep ontzettend veel ik had constant slaap. Gelukkig heb ik toch volgehouden want na 3 weken ging het steeds beter. Cymbalta heeft ervoor gezorgd dat ik voor 70% rustiger werd en minder paniekaanvallen,hyperventilatie en zware depressie maar dus nooit 100% jammer genoeg

27-11-2020 | Vrouw | 39
duloxetine (30mg)
Cymbalta voorgeschreven gekregen nadat Sertraline niet het gewenste effect had. Nu na 5 weken gebruik krijg ik plots last van ernstige hoofdpijn tot zelfs migraineaanvallen. Iemand enig idee of dit al of niet een tijdelijke bijwerking is? I

02-09-2020 | Man | 52
duloxetine (30mg)
Mijn hele leven al een neiging tot depressie. Altijd bang geweest voor de bijwerkingen van eventuele medicatie, met name aankomen en seksuele stoornis. Bleek niet te gebeuren bij de lage dossering van 30 mg. Ik had gelijk meer verbetering verwacht maar het verschil liet even op zich wachten. Nu moet ik toch wel toegeven dat ik iets meer incasseringsvermogen heb gekregen en[lees meer...] sociaal iets minder angstig ben. Ook een tijdje 60 mg geprobeerd maar daar ben ik van af gegaan omdat daar die seksuele problemen wel optraden terwijl de meerwaarde niet waarneembaar was. Ik ben met 30 mg tevreden, het werkt zoals ik dat wil. Op de achtergrond en subtiel. Enigste nadeel is dat ik ga er flink van zweten, maar ja daar valt mee te leven. Als het medisch niet nodig is wil ik er voorlopig niet meer vanaf.

18-04-2020 | Vrouw | 68
duloxetine (30mg)
Slikte een aantal jaren anti depressieve. Als laatste cymbalta. Langzaam afgebouwd door korreltjes te tellen. Ging goed in etappes. Heb er een jaar over gedaan. Na 2 maanden stoppen opeens weer heftige reacties van angst en huilbuien. Weer gestart met cymbalta 30 mg en na 7 weken gebruik vooral in de ochtend nog angstig en huilbuien. Wil eigenlijk iom huisarts cymbalt[lees meer...]a verhogen, maar niet meteen naar 60mg. Heb ook een ruis in mijn hoofd en ben bang dat dat erger wordt als ik opeens van 30 naar 60 mg ga. Maar is het verstandig de korreltjes te tellen. Zitten er ook hulpstoffen in de capsules waardoor je niet zo nauwkeurig kunt zeggen of je dan de juiste dosis slikt.

01-02-2020 | Vrouw | 54
duloxetine (60mg)
Ik slik al 9 jaar 2 x daags 120mg, mag dat zo lang?

22-11-2019 | Man | 63
duloxetine (60mg)
Ik gebruik nu Cymbalta ongeveer 8 weken en ben er zeer tevreden over. Ik nam vroeger efexsor 150mg/dag maar hiervan moest ik de laatste maanden dat ik het nam s'nachts enorm zweten. Van de (lage) dosis Cymbalta zweet ik s'nachts ook wel een beetje. Verder ondervind ik totaal geen bijwerkingen van dit (nieuwe) anti-depressivum. Ik ben wel licht manisch-depressief, voor d[lees meer...]e manie; cheap trick, heet bad van een half uur.

20-11-2019 | Man | 75
duloxetine (30mg)
Dufheid en matig effect op de pijn. Overgestapt naar Amitriptyline 10 mg. Veel minder duf en effectiever tegen de pijn.

26-10-2019 | Man | 56
duloxetine (30mg)
Ik gebruik al 6 jaar duloxetine (Cymbalta) ben er redelijk tevreden over. Niet alleen depressieve gevoelens als pijn in mij hele lichaam helpt het redelijk voor. Heb al vaak geprobeerd om af te bouwen van 90 mg naar 0, maar dat lukt niet. ik gebruik nu een paar jaar 30 mg en heb me er bij neergelegd dat ik dat zal moeten blijven gebruiken. Voor mij is het grootste voordeel[lees meer...] dat het mij weinig tot geen bijwerkingen geeft, dat was met andere antidepressiva wel anders.

09-10-2019 | Man | 53
duloxetine (30mg)
na 13 keer anti-depessiva te hebben geprobeerd nu wonder middel gevonden.Niet meer depressief.dankbaar.

01-10-2019 | Man | 43
duloxetine (60mg)
Beste allen . Ik gebruik Cymbalta nu een jaar of 10 met UPS en downs . Max dat ik genomen heb is 180 Mg . Dat was bij opname depressie om me lam te leggen . Standaard zit ik op 60 Mg en dat lukt vrij aardig ... naar 0 komen lukt gewoon niet vanwege wie ik ben .. zenuwachtig ..gejaagd ... stress op werk en teveel bijwerkingen .daarbij neem ik nu 2 Mg rivotril om men zenuwsp[lees meer...]asmen in schouder en restlegue legs aan banden te werken ... algemeen is dit voor mij een goede combinatie ... je moet zelf aan je gevoel weten als je moet verhogen of verlagen ... enkel van die rivotril ben je zo moe ( leren mee leven ) nog iemand ervaringen met deze combinatie ? Gr Frank

12-09-2019 | Man | 75
duloxetine (30mg)
Sinds 2008 heb ik last van polyneuropathie, van het soort CIAP. Oorzaak onbekend. Met behulp van infusen met o.a. vitamine B en Ozon therapie hield ik de zenuwpijn redelijk onder controle. Het laatste half jaar is de pijn plots erger geworden, vooral in de voeten, onderbenen en zelfs bovenbenen. De zaak staat soms in de fik. Met name 's nachts is dit een ramp, waardoor ik[lees meer...] nauwelijks sliep. Met tegenzin dan toch maar aan een antidepressivum gegaan. Eerst Duloxetine en later Cymbalta, omdat ik veel bijwerkingen had. Eerst 30 mg en soms 45 mg. (openen capsule en de helft weggooien) De eerste weken Duloxetine waren vreselijk. Rare slaap met nog steeds veel pijn. Overdag veel slapen. Na 3 maanden ging het gaandeweg wat beter en heb ik het gevoel dat de pijn wat onderdrukt wordt. Het slapen gaat beter, alhoewel verre van pijnloos. Omdat men regulier niets meer voor mij betekenen en niet levenslang aan het antidepressivum wil, ben ik alternatief gaan zoeken. Bij diverse therapeuten aangeklopt en overal hoor ik het zelfde. Je hebt restanten van borelia in je. Lyme dus. Regulier bloedonderzoek bracht echter niets. Heb nu frequentietherapie, waardoor de bacteriën gedood worden. Na een paar maanden nog steeds geen verbetering. Ik blijf echter hopen, geduld uitoefenen en doorknokken. Heb geen keus. Time will tell......Groet, Nico

30-07-2019 | Vrouw | 34
duloxetine (60mg)
Het duurde even voor het begon te werken, een maand ongeveer maar ik zat dan ook erg diep op dat moment. Ondertussen neem ik het een 5 jaar en was er erg blij mee. Heb onlangs afgebouwd, héééél traag en op het einde zelfs met pilletjes van 10mg (door de apotheek laten maken). jammer genoeg net dan tegenslag gekregen en aangezien mijn draagkracht nog te laag was, toch teru[lees meer...]g moeten beginnen met cymbalta. De symptomen bij het opstarten en afbouwen zijn een hel, maar het werkt wel degelijk, ook tegen pijn hielp het wat.

28-06-2019 | Vrouw | 35
duloxetine (30mg)
Zoals aangegeven, geef het medicijn tijd! In begin zijn het verschrikkelijke bijwerkingen maar dat verbetert echt! Het medicijn helpt mij erg goed, aanzienlijk minder pijn en weer veel meer energie (CVS), ben van hele dagen slapen gegaan naar terug kunnen werken. Al paar keer geprobeerd te stoppen maar merk dan snel dat pijn meteen weer erger wordt en vermoeidheid evene[lees meer...]ens. Ben er dus helaas wat afhankelijk van... Afhankelijk valt niet te verwarren met verslavend, ik vergeet het soms ook wel een dag of twee. Dus ja, is niet dat ik er naar snak. :)

06-06-2019 | Vrouw | 36
Fibromyalgie
Voor mij heeft het nieks gedaan.... Ik denk niet dat het effect heeft op fibromyalgie...Heel moeilijk om af te bouwen .over periode van 2 jaar afgebouwd van 60 naar 30 dan 25 ,20,15,10,5, en dan nog veel last van afkick verschijnselen.

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum