Ervaringen met Remeron

mirtazepine

Chronische depressie (6 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

08-10-2018 | Vrouw | 38
mirtazepine (15mg)
Ik lijk wel nooit vol te zitten. Ik ben 17 kg aangekomen in 7 maanden tijd. Ik kreeg Mirtazapine voorgeschreven ivm ernstige slaapproblemen en uitputting. Ik had veel last van hevige paniekaanvallen en angst, was ook depressief. Tegen de angst en depressie deed het niets. Om in slaap te komen was het geweldig! Het werkte vanaf de eerste tablet. Ik viel snel in slaap en sl[lees meer...]iep heerlijk. Ik werd wel eens wakker in de nacht, maar viel snel en gemakkelijk weer in slaap. In de ochtend wel een suf en duf gevoel, maar ik heb in geen jaren zo goed en ontspannen geslapen. Ik heb het inmiddels afgebouwd en ben sinds een week gestopt. Ik kan alleen niet meer slapen. Ik lig uren wakker. Zal vast wel een tijdje duren voordat ik weer kan slapen.

03-03-2015 | Man | 37
mirtazepine (30mg)
N.a.v een postnatale depressie, kreeg ik Remeron voorgeschreven. Ik kan me eerlijk gezegd niet echt veel bijwerkingen herinneren, alleen dat ik rusteloze benen had en hartkloppingen...

21-10-2012 | Man | 24
mirtazepine
Na enkele traumatische ervaringen en zware psychosomatische klachten (+/- 20 keer per dag overgeven, migraine, ...) heeft mijn huisarts mij xanax 0.5mg voorgeschreven. Nu 8 jaar later zitten ik op 4x2mg per dag. Het middel werkt zeer snel ong. 15 min. wachten en je voelt het effect. En ja het werkt!! hier stopt de positieve kant. Nu komt mijn preek. Het is super verslave[lees meer...]nd. Extreem verslavend. Ik overdrijf absoluut niet. 0,5 mg xanax is een Equivalent van 10 mg Valium. U kan ongetwijfeld rekenen hoeveel 8mg xanax dan is. Nu een bijkomend probleem bij deze benzo's is de korte werking. (half- life van ong. 6u -8u) Momenteel ben ik van 8mg per dag naar 3mg per dag gegaan over een tijdspanne van ong. 2 maanden. Ik zal een vergelijking maken. Ik rook 10 jaar. elke dag één pakje. Indien ik volledig stop. Het effect van deze lichamelijke ontwenning is te vergelijken als van 8mg naar 7,5mg gaan. Maar spijtig genoeg maal 10. Het is echt een héél zware strijd om van benzo's af te raken. Indien je dit product toch wil gebruiken... DOE HET DAN MAX 2 WEKEN. Ik hoop dat er in de toekomst meer voorlichting komt over de gevaren van benzo's en dat jongere dokters kiezen voor alternatieven. Want deze bestaan. Update REMERGON: Nu de bom gebarsten is en er absoluut een oplossing voor mijn medisch probleem gevonden moet worden. erfelijke achtergrond (problemen) Adhd, PTSS, A.SS, Iq > 130 Klachten momenteel: depressie, extreme angsten, ontwenningsverschijnselen van alcohol & alprazolam (xanax). Eerst is er geprobeert met sipralexa, maar ik reageer extreem gevoelig op serotonine. Dus dat ging niet. Spijtig want mijn angsten waren in één klap verdwenen. Momenteel begonnen aan Remergon. (mirtazapine). Als doel om terug een normaal slaappatroon te krijgen en de depressie te onderdrukken. Tot hiertoe alleen maar positieve ervaringen. Ik slaap zeer goed. Aleen de eerste dagen een beetje suf gevoel. De anti-depresieve werking is soms een beetje te voelen. Maar ik vrees dat dit na 2 weken nog te vlug is om een oordeel te vellen. Afbouw van andere verslavingen wordt door dit medicijn iets makkelijker. Ook de angsten verminderen momenteel... Hebt u zelf extreme angsten, psychosomatische klachten, moeilijke afkickverschijnselen. Ik ben met veel plezier een GRATIS luisterend oor. U mag me dus altijd contacteren indien je graag je verhaal kwijt wilt. Groetjes Griff

19-07-2012 | Vrouw | 62
mirtazepine
Na jaren van zoeken naar de juiste medicijnen heb ik eindelijk de goede gevonden. Ik heb tig verschillende geprobeerd, het was een hel. Opbouwen en afbouwen en ziek zijn heeft me veel energie gekost en veel afgevallen en kon niets meer, alleen nog maar liggen op de bank. Vorig jaar anafranil gebruikt 150 mg, het ging wel wat beter maar ik had veel bijwerkingen, o.a. nie[lees meer...]t goed kunnen plassen met gevolg vaak blaasontsteking. Mijn dokter stelde voor om toch maar weer te veranderen, zij stelde cymbalta voor, maar toen ik die bijwerkingen las was ik er niet blij mee. Toen ik de anafranil ging afbouwen ging het beter, en toen ik nog op een halfje zat 37 1/2 mg ging het met het plassen een stuk beter. Toen stelde mijn dokter voor om mirtazapine te gaan gebruiken in combienatie met het halfje anafranil. Ik ben begonnen met 15 mg en had in het begin een raar hoofd, maar na 4 weken ging dit over maar de slaap, die er beter door zou worden ging nog niet zo goed. Toen opgehoogd naar 30mg en ik ging beter slapen, na 4 weken ging ik me steeds beter voelen, ik had het idee dat deze medicijnen goed voor mij waren, maar de slaap ging nog niet zo goed en ik had gelezen dat de echte remeron hier beter op werkte. Aan mijn dokter gevraagd of ze deze wilde voorschrijven en dat was geen probleem. Na een paar maanden begon ik weer aardig mezelf te worden, zoals ik vroeger was toen ik nog niet zo ziek was. Eindelijk dacht ik samen met mijn man weer een beter leven te krijgen en we maakten plannen. Toen kreeg mijn man een epileptische aanval thuis in de tuin en ik belde meteen de eerste hulp, kregen we op de eerste hulp meteen te horen dat mijn man longkanker had en al een tumor in zijn hoofd en het er niet goed uitzag. Dit was op 3 april en vanaf die dag staat ons leven op zijn kop. Na 3 weken kreeg hij gamma-knife behandeling in Tilburg voor zijn hoofd, dit is opereren zonder mes, maar toch wel heftig, en daarna moest hij chemo. Na de eerste chemo is alles fout gegaan, in het ziekenhuis worden zoveel fouten gemaakt dat je gaat denken dat ze daar hun diploma gratis bij een pakje roomboter hebben gekregen. Elke dag als ik kwam was er wel iets, 4 fouten met de medicijnen op 1 dag,onstekingen die mijn man kreeg waar we voor belde maar we niet mochten komen en moesten wachten tot dat de ontstekingen zo hevig waren dat hij er een aangezichtsverlamming door heeft gekregen en zijn stemband is verlamd en nu niet meer kan slikken, dus nu heeft hij een sonde en ze weten niet of het ooit nog goed komt. Ook kreeg hij uitval in zijn rechterbeen, maar op de eerste hulp sturen ze je gewoon naar huis. Ik vertel een beetje wat we allemaal hebben meegemaakt omdat ik nu met de remeron en de anafranil zo sterk ben geworden dat ik gewoon alles kan. Mijn man is nu dus thuis met sonde voeding, moet 11 keer per dag medicijnen en een injectie. Eerst kwam de thuishulp om de sonde s,morgens aan te sluiten en de injectie te geven, maar ik was het zat om altijd maar afhankelijk te zijn van de thuishulp en wilde alles zelf gaan doen. Ik ben dus nu zo sterk dat ik het ook allemaal kan. Zijn medicijnen los ik op en spuit ik door zijn sonde, ik sluit het aan en koppel het af, ook geef ik nu zelf de injectie. Ik ben weer auto gaan rijden nadat ik ruim 2 jaar niet had gereden. Ik rijd nu zelfs naar Duitsland waar we een vakantie huisje hebben. Ik heb het idee dat er een oerkracht uit me is gekomen, ik kan nu gewoon alles. Ik voel me goed en sterk en kan er zijn voor mijn man. Dankzij de remeron, dit is het goede voor mij en wou dat ik dit 20 jaar eerder had gehad, dat had me veel ellende gescheeld en had ik een beter leven gehad, want ik heb vaak in een heel diep dal gezeten ,en had die tijd ook nooit gedacht dat ik zo sterk kon zijn. Nu zorg ik 24 uur per dag voor mijn man, en ik vind dit zo fijn dat ik dat nu kan omdat hij het heel fijn vind dat ik nu alles doe. Als er een zuster kwam hield die geen rekening met wat hij aankan en ik doe het met liefde en weet wat hij wil. Nu moet hij nog 1x chemo en we krijgen dan te horen of de tumor kleiner is geworden, maar ze hebben al gezegd dat hij niet meer beter word. Hoelang hij nog heeft zeggen ze ook niet. De behandelingen die hij krijgt is palliatief, dit is alleen om zijn laatste tijd een beter leven te hebben zonder al te veel klachten. Maar ik moet me voorbereiden dat ik straks alleen kom te staan, ik zal best nog door een diep dal gaan als hij er niet meer is, want we zijn al 45 jaar samen, maar ik denk nu wel dat ik het kan, ik ben weer sterk en mezelf dankzij de remeron en ik zal hier ook nooit meer mee stoppen.