Remeron

mirtazepine

Postnatale depressie (1 mening)

27-10-2019

Remeron (mirtazepine)

Ik had chronische problemen met doorslapen. Na jaren doormodderen had mijn huisarts een ingeving. Dit middel zou helpen bij het doorslapen. Na de eerste inname die wat bijwerkingen vertoonde - een soort dronken gevoel - sliep ik direct de hele nacht door. Dit is jaren zo gebleven ondanks dat velen mij vertelde dat dit niet zou kunnen. Het effect zou maar kortdurend zijn. N[lees meer...]adat ik over MOEST stappen naar een vervangend middel, zgn met dezelfde samenstelling was de werking direct verdwenen. Ben weer terug bij af en wederom chronische doorslaap problemen.
12-03-2019

Remeron (mirtazepine)

Ik heb dit medicijn gekregen ivm slapeloosheid maar ik vind het rotspul. Kan niet begrijpen dat dit wordt voorgeschreven als anti-depressievemiddel want ik word er somber van. Dat je ervan gaat slapen klopt wel maar de volgende dag ben je so versuft dat je nauwelijks op een normale manier kan functioneren. Vergelijk het maar met een flinke kater maar zonder hoofdpijn (gelu[lees meer...]kkig). Ik zal het voortaan alleen nog gebruiken in noodgevallen en als ik de volgende dag geen belangrijke dingen moet doen, zoals naar werk gaan!
08-10-2018

Remeron (mirtazepine)

Ik lijk wel nooit vol te zitten. Ik ben 17 kg aangekomen in 7 maanden tijd. Ik kreeg Mirtazapine voorgeschreven ivm ernstige slaapproblemen en uitputting. Ik had veel last van hevige paniekaanvallen en angst, was ook depressief. Tegen de angst en depressie deed het niets. Om in slaap te komen was het geweldig! Het werkte vanaf de eerste tablet. Ik viel snel in slaap en sl[lees meer...]iep heerlijk. Ik werd wel eens wakker in de nacht, maar viel snel en gemakkelijk weer in slaap. In de ochtend wel een suf en duf gevoel, maar ik heb in geen jaren zo goed en ontspannen geslapen. Ik heb het inmiddels afgebouwd en ben sinds een week gestopt. Ik kan alleen niet meer slapen. Ik lig uren wakker. Zal vast wel een tijdje duren voordat ik weer kan slapen.
20-06-2018

Remeron (mirtazepine)

Na 3 maanden echt op de sikkel te zien met lichamelijke klachten, een medicijn die direct werkte, liep destijds met rollator, s anderdaags niet meer nodig, zit nu op 15 mg omdat het zweten me ook zo beperkte en 10 kilo gewichtstoename anders hele goeie ervaring met dit medicijn, mooie dromen, terug warme benen, geen lichamelijke klachten meer, moet wel 2 pilletjes daags ne[lees meer...]men voor hart anders sloeg het al 100 keer per minuut in rust, nu in 15 of terug lichamelijke klachten die mij wel beperken in mijn doen en laten.
15-10-2015

Remeron (mirtazepine)

niet acceptabele tintelingen in armen, handen, benen. Onrealistische dromen. Ik kreeg het tegen slapeloosheid atv depressie echter helpt niet. Alleen weer in slaap vallen, niet doorslapen en heel heel veel dromen. Ik slikte 7,5 mg voor de nacht naast Brintellix. Ik ben zelf gestopt. 5 nachten niet geslapen, maar geen nachtmerries meer en de tintelingen nemen na 3 weken la[lees meer...]ngzaam af. ook de hartkloppingen zijn minder, ik vind het troep.
04-05-2015

Remeron (mirtazepine)

Rusteloze benen. Brandend gevoel op de huid van benen. slapeloosheid. veel dromen en nachtmeries. totaal gevoel van onrust. In een vervreemd gevoel leven. bijwerking werden in de loop van de weken niet minder.
03-03-2015

Remeron (mirtazepine)

N.a.v een postnatale depressie, kreeg ik Remeron voorgeschreven. Ik kan me eerlijk gezegd niet echt veel bijwerkingen herinneren, alleen dat ik rusteloze benen had en hartkloppingen...
30-10-2014

Chronische depressie

Kreeg dit voorgeschreven omdat ik niet kon slapen. Ik sliep geweldig maar kwam ook 25 kilo aan!!! Dus op zoek gegaan naar vervanging.
16-03-2014

Colitis ulcerosa

17 kg. bijgekomen op 2 weken, alleen nog slapen futloos hersenloos ik stop ermee dit is troep hartritmestoornissen niet meer buiten dit is de hel
31-10-2013

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Hey, mijn naam is jelle. Ik heb 3 maanden Remeron gebruikt en nu nog maar in die 3 maanden ben ik zwaar bijgekomen, in gewicht 65kg naar 87kg gegaan... Ik zat wel elke dag in de fitness in de instelling, dus maakte er spieren van, maar goed ik neem het nu nog, maar let op mijn voeding. Heb nu een constant gewicht van 72 kg. Dat was eigenlijk het 1nige nadeel... Voor de re[lees meer...]st nam ik het 1smorgens en 1 savonds. Ik nam op die moment en nu nog staurodorm en etumine.. Voor het slapen gaan, ik neem het en ik slaap als een roosje. Soms moet ik even stoppen met etumine 2 weken en daarna terug opnieuw. Ik neem deze medicatie nu 2 jaar en soms ben je er gewoon even aan gewend en onderbreek ik de etumine... Dat is mijn ervaring met remeron 30mg.
17-10-2013

Chronische depressie

14-10-2013

Remeron (mirtazepine)

Goed medicijn! Kreeg het voorgeschreven om weer te kunnen slapen. Enige vervelende bijwerking is dat ik ontzettend moe was de volgende dag. Nu heb ik Remeron in combinatie met Wellbutrin en dat gaat veel beter. Ik slaap weer goed!
09-10-2013

Remeron (mirtazepine)

Normaal mijn vrouw was naar psychiater geweest. Ze had een stemmingsstoornis, ik was alleen met haar gegaan. Ik heb wel epilepsie, wat doet hij, hij zegt je krijgt dit middel om rust lekker slapen. Ik dacht hij is dokter hij weet meer. Weet je wat, hij schrijft dit middel voor, plus ik moet ook een epilepsiemiddel gebruiken. Mijn neuroloog zegt je moet één gebruiken 200m[lees meer...]g, wat doet hij 3 van plus totaal 3 600mg per dag. Daar was ik helemaal kapot, plus elke nacht 20keer epilepsieaanval. Ik lag 24uur in coma, dit middel mag je nooit met epilepsiemiddel nemen, nu ga ik naar rechtzaak. Ik laat niet zitten, ik was in 6juli opgenomen in ziekenhuis. Ik zeg jullie het is gevaarlijk.
23-07-2013

Depressief

Remeron werkt voor mij niet.....Merk er helemaal niets van en gebruik het nu een jaar! Het enige wat weg is, zijn mijn seksuele gevoelens, maar ik weet niet of dit aan de remeron ligt of aan 1 van mijn andere medicijnen...iemand hier ervaringen mee? Ook lijkt t wel of ik zwaarder ben geworden sinds de medicijnen.....kan dit?
22-03-2013

Remeron (mirtazepine)

Sinds een jaar gebruik ik Remeron ipv Citalopram omdat ik het idee had dat de Citalopram zijn werk niet meer deed. Ik slaap vaster en langer door maar heb nog wel veel nachtmerries. Ik voel me stabieler het enige nadeel is dat ik 20 kilo ben aangekomen, van 55 naar 75 kilo!! Val ik ook weer af als ik ooit met deze medicatie ga stoppen ?? wie heeft hier ervaring mee?
07-03-2013

Remeron (mirtazepine)

Tja wat kan je over AD zeggen. Iedere arts of specialist zal je zeggen dat het koffiedik kijken is of het aanslaat, hoe het aanslaat en welke bijwerkingen je krijgt. Ik kan er van alles over zeggen, maar voor iedereen is het persoonlijk. Ik heb in 2008 ook al eens remeron geslikt, nauwelijks bijwerkingen gehad (ook geen gewichtstoename) en ik ben er zonder al te veel moeit[lees meer...]e vanaf gekomen. Helaas heb ik nu een mega moeilijke periode en koos weer voor remeron. Ik ben benieuwd hoe het gaat werken. Ik gebruik al enige tijd 15mg en dat maakte me al veel sterker, maar niet sterk genoeg. Nu naar de 30mg en afwachten of dat goed aanslaat. Ik heb daar veel vertrouwen in.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum