Ervaringen met Remeron

Bij  DepressieX

Chronische depressie (6 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

16-04-2023 | Vrouw | 57
mirtazepine (45mg)
Ik kreeg dit omdat ik depressief was en slecht sliep. Het heeft niet geholpen. Veel verzwaard. 16kg. Nu mee gestopt, ik werd ziek van de gewichtstoename

20-06-2018 | Vrouw | 45
mirtazepine (30mg)
Na 3 maanden echt op de sikkel te zien met lichamelijke klachten, een medicijn die direct werkte, liep destijds met rollator, s anderdaags niet meer nodig, zit nu op 15 mg omdat het zweten me ook zo beperkte en 10 kilo gewichtstoename anders hele goeie ervaring met dit medicijn, mooie dromen, terug warme benen, geen lichamelijke klachten meer, moet wel 2 pilletjes daags ne[lees meer...]men voor hart anders sloeg het al 100 keer per minuut in rust, nu in 15 of terug lichamelijke klachten die mij wel beperken in mijn doen en laten.

15-10-2015 | Vrouw | 52
mirtazepine (15mg)
niet acceptabele tintelingen in armen, handen, benen. Onrealistische dromen. Ik kreeg het tegen slapeloosheid atv depressie echter helpt niet. Alleen weer in slaap vallen, niet doorslapen en heel heel veel dromen. Ik slikte 7,5 mg voor de nacht naast Brintellix. Ik ben zelf gestopt. 5 nachten niet geslapen, maar geen nachtmerries meer en de tintelingen nemen na 3 weken la[lees meer...]ngzaam af. ook de hartkloppingen zijn minder, ik vind het troep.

23-07-2013 | Vrouw | 42
Depressief
Remeron werkt voor mij niet.....Merk er helemaal niets van en gebruik het nu een jaar! Het enige wat weg is, zijn mijn seksuele gevoelens, maar ik weet niet of dit aan de remeron ligt of aan 1 van mijn andere medicijnen...iemand hier ervaringen mee? Ook lijkt t wel of ik zwaarder ben geworden sinds de medicijnen.....kan dit?

07-03-2013 | Man | 56
Depressiviteit
Tja wat kan je over AD zeggen. Iedere arts of specialist zal je zeggen dat het koffiedik kijken is of het aanslaat, hoe het aanslaat en welke bijwerkingen je krijgt. Ik kan er van alles over zeggen, maar voor iedereen is het persoonlijk. Ik heb in 2008 ook al eens remeron geslikt, nauwelijks bijwerkingen gehad (ook geen gewichtstoename) en ik ben er zonder al te veel moeit[lees meer...]e vanaf gekomen. Helaas heb ik nu een mega moeilijke periode en koos weer voor remeron. Ik ben benieuwd hoe het gaat werken. Ik gebruik al enige tijd 15mg en dat maakte me al veel sterker, maar niet sterk genoeg. Nu naar de 30mg en afwachten of dat goed aanslaat. Ik heb daar veel vertrouwen in.

19-02-2013 | Vrouw | 55
mirtazepine
Mensen moeten gewaarschuwd worden. Ik heb dit middel gekregen in 2003 toen was het nog niet zo lang op de markt en dus weinig tot niets over de afbouw bekend. Ik heb PTSS (post traumatisch stress syndroom) het hele medische verhaal laat ik even achterwege. Ben mei 2012 voor de 5de keer begonnen met stoppen het ging zo goed ik leefde weer ik lachte en huilde en genoot. Ik [lees meer...]kreeg wel een slaapmiddel dat ik eens in de paar dagen innam en nooit meer dan 2 dagen achtereen om te voorkomen dat ik daar weer verslaafd aan werd. Na 3 maanden ging het mis ik begon licht te stuiteren zullen we maar zeggen, dan weer stond ik te schaterlachen 5 minuten later had ik suicidale gedachten gelukkig ben ik een sterk mens dus dat heb ik een maand volgehouden het werd steeds erger leek wel manisch-depressief maar dan versneld afgespeeld. De huisarts maande me bijna om direct weer te beginnen. Dat was eind september 2012. Ging lekker een maandje of 2 toen sloeg het zombiegevoel weer toe, het ik leef niet maar besta gevoel.Ik ben daar heel kwaad over. Een paar dagen terug schoot me te binnen dat ik me net zo voelde toen ik ivm postpartumdepressie temesta kreeg(word je ook zombie van) afbouwen ging falikant verkeerd zelfde als remeron afbouw. In overleg met apotheek psychiatrisch centrum is toen elke mg temesta omgezet in 10 mg seresta(oxazepam) dat ging goed. Zo ben ik dus van de temesta afgekomen. De oxazepam ik had 190mg en nu nog 12,5mg per dag. Afbouw gebeurt op goede momenten per 1/4 tablet. alleen sinds gebruik remeron zijn er geen goede momenten meer geweest dus ben ik blijven hangen op die 12,5mg. Met de huisarts vandaag de afspraak gemaakt dat ik in de lente over ruim een maand weer begin met afbouwen daarnaast een verhoging van de oxazepam, makkelijk is het niet maar zoooo de moeite waard. Afbouwschema 1ste week 1 dag niet 2 dagen wel 2de week 1 dag niet 1 dag wel 3de week 2 dagen niet 1 dag wel(alleen die 3de week ging dat niet goed als ik de remeronm had ingenomen voelde ik me paniekerig etc, dus de derde week ben ik totaal gestopt. Daarnaast krijg ik zolpidem nog wat om te slapen een hele tablet was voor mij te veel dus ik neem een halve zie boven over gevaar voor verslaving. Daarnaast ga ik naast mijn 3 x dgs oxazepam gebruik ochtendontbijt 5mg lunch 5mg en diner 2,5mg om 11 uur 10mg nemen en evt 10 mg om een plm 19uur(die laatste alleen indien nodig) Van de oxazepam heb je geen extreme afvlakkingsverschijnselen wat betreft je gevoel. het is zeer verslavend laat dat gezegd echter verkies ik dat toch boven de remeron. O ja en de meneer die zegt dat remeron niet meer vergoed wordt. Ik krijg het wel vergoed heb de 15mg soltab. Die krijg je alleen als je op de vervangende goedkopere niet goed reageert en dat deed ik, ik kreeg direct ontwenningsverschijnselen van de vervangende. De huisarts moet een brief schrijven aan de verz maatschappij dan krijg je een zgn code 2 en wordt het vergoed. Iedereen succes. Om met een positief ding te eindigen mijn fibromyalgie verdwijnt met remeron na een maand of 3 voor 98%, aardig bijverschijnsel maar je koopt er niet zo veel voor, dan maar de pijn denk ik zo.

20-01-2013 | Vrouw | 68
Depressiviteit
kan niet zeggen dat nu na jaren gebruik het echt effectief is. blijf triest en somber met nare buien. Mijn vraag is ook: Remeron als merknaam wordt niet meer vergoed. Vergangend middel werkt niet. Weet iemand hier ook van, mvg

08-01-2013 | Man | 59
Depressiviteit
Ik ben begin december begonnen met afbouwen. De reden: ik ben al zo lang aan het slikken dat ik niet meer weet hoe ik zonder Remeron reageer. De eerste twee weken waren een crime. Ik heb een kwart minder (van de 45 mg per dag) genomen en begon direct met korter, of niet, te slapen. Via mijn psychologe kwam ik te weten dat Melatonine nog wel eens wil helpen met in slaap ko[lees meer...]men. Zo gezegd, zo gedaan. Bij mij werkte het direct. Het afbouwen ging sneller en ik heb afgelopen zondag het laatste stukje Remerontablet ingenomen. Ik voel mij prima. En in die paar weken ook al 5 kg afgevallen. Dus dat geeft moed.

12-07-2012 | Vrouw | 54
mirtazepine
Na het overlijden van mijn moeder (toen had ik al 5 jaar psychotherapie achterv de rug) met de remeron soltab begonnen. Eerst 15mg toen 30mg toen weer 15mg. Heb ook een aantal dagen zo'n vervanger gehad die deed bij mij niets en zorgde toentertijd voor heel veel ontwenningsverschijnselen. Ik ben na start binnen 3 maanden 12 kg aangekomen. Ik merkte meer en meer dat mijn ge[lees meer...]voel werd afgestompt en ben in goed overleg en met goede begeleiding van mijn huisarts gestopt na 9 jaar. Ik heb in de afgelopen jaren ook oxazepam afgebouwd van 190mg tot 12,5mg. Tijdens het afbouwen van de remeron angsten en paniek gehad enorme huilbuien en lachbuien gehad alles wat extreem dus. Het leek of mijn interne thermostaat op hol was geslagen erg heet dan weer koud. Ik heb de ergste klachten opgevangen met rivotril 0,5mg voor het slapen gaan 1 nog zo eentje tussen 4 en 5 uur. Dat werkte. Ik ga het niet mooier maken dan het is afbouwen is zwaar voelde me soms net een junk overal jeuk en mijn emoties sloegen behoorlijk op hol.Ik was me daar heel bewust van en heb ook bewust gekozen om toch door te gaan met afbouwen ik heb me nl nog nooit zo goed gevoeld als nu. Elke medaille heeft een keerzijde natuurlijk zijn er ook mindere dagen of uren. Dat neem ik voor lief, ik heb nl nog nooit zoveel gelachen als de afgelopen tijd. Ik heb alleen sinds 2 1/2 jaar neuropatische pijn verschrikkelijk daar had ik ook de revotril voor gekregen van de pijnpoli. Deze pijn is nog erger geworden voor zover al mogelijk. Er zijn middelen voor, maar die gaan weer in mijn hersenen roeren dus heb ik besloten dat maar niet te doen. Toen ik met de remeron startte had ik veel last van fybromyalgie het viel me op dat die in de loop van de tijd met remeron vor zo'n 98% was verdwenen. Komt nu wel iets terug maar nooit meer zo erg als t was. Wel houdt vaak ook de neuropatische pijn in mijn onderbenen me uit mn slaap. De neuropatische pijn is waarschijnlijk een gevolg van een fout gezette ruggeprik geweest, klachten begonnen 3 dagen daarna. O ja en mijn gewicht is weer dalende hoef er niets voor te doen. Prima toch.

11-07-2012 | Vrouw | 44
mirtazepine
2 maanden geleden begonnen met Remeron (ipv Clomipramine ivm bijwerkingen daarvan). Slaap vanaf het begin zeer slecht. Gebruik nu 45 mg Remeron voor het slapen gaan en slaap maar 4 uur per nacht. Ben overdag uitgeput. Wie heeft er nog meer slaapproblemen gehad met Remeron. Is dat van voorbijgaande aard?

29-06-2012 | Vrouw | 38
Depressiviteit
Ik had ernstige depressieve buien en slaapproblemen na een opeenstapeling van levensgebeurtenissen. Tijdens een zeer depressieve bui is er een psychiater van de crisisdienst gekomen die mij Remeron voorschreef, met name om eerst maar weer eens goed te slapen. Nou, dat slapen ging meteen heel erg goed, wat een verademing. Na ruim een week merkte ik dat mijn buien verdwen[lees meer...]en. Daar waar ik geen incasseringsvermogen had en meteen de diepte inging, kon ik het nu handelen. Bizar ook om te merken dat ik me bijna niet meer kon voorstellen dat ik zo depressief was geweest. Ik blijf er nog een tijd mee doorgaan.

13-05-2012 | Vrouw | 50
mirtazepine
In 1998 in overleg met psychiater toch maar gestart met het zoeken naar een goed werkend anti depressivum. Gestart met Seroxat, maar de bijwerkingen daarvan waren enorm: vreselijke onrust en angst. Overgestapt op Zoloft. Dezelfde heftige bijwerkingen als Seroxat. Toen met Remeron gestart. Dat was meteen oké. Geen bijwerkingen. Ik heb dit medicijn 13 jaar met plezier gelikt[lees meer...].

19-03-2012 | Man | 47

06-03-2012 | Vrouw | 31
Depressiviteit
remeron is t beste medicijn tegen zwaren depressie en ook tegen andere soorte ziektes. ik ben alweer begonnen ik heb mezelf goed onder controle maar ik heb n grote verlies, dus serotine tekort. pret pilletje mag er weer in. De kunst is assertief zijn, grenzen stellen, niet jezelf schamen. Dit is n ziekte vaak bij mensne die in hun jeugd getrauwmateseerd zijn. Dit hoeft nie[lees meer...]t later zich te ontwikkelen in cronische depressie die gepaard gaat met pschoses als je goed voor jezelf bent en optijd je grenzen aangeeft kan je depressie voorkomen. Maar uiteraard bij gevallen als grote verlies jah dan zijn wij sneller uit ons doen. Ik was 1 jaar getopt met antideprassieva tot er verlies kwam en ik weer geraakt werd. Ik heb angst paniek stoornis dus dan komtt gepieker er snel bij waardoor je in een depressie beland en als je niet op tijd je medicatie neemt, aan de bel trekt ook nog eens psygotische word. dus mensen, ik weet er alles van. voor al jullie vragen kunnen jullie bij mij terecht. ik ben er expert in geworden met de jaren. trouwens ik werk er ook bij en heb een kindje. Ben alleenstaande moeder, zorg goed voor jezelf. cijfer jezef niet weg, wees geen perfectioniest en verglijk je met geen ander. dit is de stap om wat luchtiger in t leven te kunen leven in plaats van steeds weer terugvallen en in mijn geval is t heel normaal dat ik weer deprie ben en me slaap moet inhalen door dat mijn serotonine verlaagt is in mij hersenen. ik heb in 5 maanden tijd 2 dierbaren verloren en heeel veeel stresss gehad dus me hersenpan heeft weer remeron nodig

22-02-2012 | Vrouw | 36
mirtazepine
Na paroxetine heb ik enkele weken remeron gebruikt. Het effect sloeg niet aan.