Remeron

mirtazepine

Postnatale depressie (1 mening)

15-01-2013

Remeron (mirtazepine)

Ik heb het gevoel dat ik dor het gebruik van Remeron 15mg/ml niet meer kan slapen ondanks het gebruik van en slaapmiddel Temazepan tab 10 mg wie heeft en soortgelijke ervaring?
06-11-2012

Remeron (mirtazepine)

Toen mijn Moeder is overleden in 2003 is bij mij slaapeloosheid en neerslachtigheid begonnen. Tot april 2011 had ik en middel waar ik rustig van was en goed kon slapen. Dit middel is er niet meer. Toen met Remeron begonnen, gevolg niet kunnen slapen. Een Slaapil erbij en nog niet kunnen slappen. Toen op 28 oktober 2012 gestopt met Remeron in overleg met de arts. Veel af[lees meer...]kick ellende is slaapeloosheid, extrem neerslachtig, rillen. Wie heeft dit ook meegemaakt en wat kan ik doen?
28-12-2011

Remeron (mirtazepine)

In vergelijking met selectieve serotonine heropnameremmers en de TCA's zijn de bijwerkingen van remeron milder. Het enige grote nadeel in mijn optiek is toename van gewicht (15 kilo in 12 maanden!) Deze medicatie is zeer geschikt bij slaapproblemen en derhalve ter vervanging van de zeer verslavende benzodiazepines.
12-03-2019

Remeron (mirtazepine)

Ik heb dit medicijn gekregen ivm slapeloosheid maar ik vind het rotspul. Kan niet begrijpen dat dit wordt voorgeschreven als anti-depressievemiddel want ik word er somber van. Dat je ervan gaat slapen klopt wel maar de volgende dag ben je so versuft dat je nauwelijks op een normale manier kan functioneren. Vergelijk het maar met een flinke kater maar zonder hoofdpijn (gelu[lees meer...]kkig). Ik zal het voortaan alleen nog gebruiken in noodgevallen en als ik de volgende dag geen belangrijke dingen moet doen, zoals naar werk gaan!
16-02-2013

Remeron (mirtazepine)

De laatste 8 jaar veel miserie gekend. Dood ouders, mislukte dubbele bypass, mislukte turp operatie. Ben recent naar ziekenhuis gegaan voor een nieuw onderzoek, dat zoals gewoonte niks heeft opgeleverd. Na lang aandringen heb ik me dan 's laten opnemen in psychiatrie. Een echte gevangenis, met een smalle gang en kleine kamertjes. Overigens bijna allemaal gevuld met drug[lees meer...]s en andere verslaafden. Ik heb 3 maal een gesprek van 15 minuten max een gesprek gehad met een pschyiater en op basis daarvan heeft hij me remeron voorgeschreven. Wat een brol is dat zeg. Je krijgt er nog meer zelfmoordneigingen door, ik heb de indruk dat je water ophoudt en je verdikt er enorm van. Bij mij 5 kg op nog geen 3 weken. Ben van plan er mee te stoppen; ook je libido s compleet foetsie. Dan nog liever depressief dan als een vette kwal met glazige ogen door het leven te gaan. Als ik zo de reacties hier lees zjn jullie daar allen al jaren mee bezig. Nochtans volgens de bijsluiter is de duur van de behandeling 4-6 maand, wat in de praktijk neerkomt op levenslang. Dus ik zeg: weg met die bocht vooraleer ik omgevormd ben tot een zombie. Toch aan allen veel geluk ermee.
13-12-2012

Remeron (mirtazepine)

Ik gebruik dit nou enkele weken, de hoeveel is 1 druppel per nacht, overdag gebruik ik het niet, helaas was 1 druppel niet afdoende en ben ik 2 of 3 druppels gaan gebruiken. Ik gebruik het nu 2 keer per nacht 2x2 druppels gemiddeld. (dit heb ik niet echt afgestemd met mijn huisarts... wellicht niet verstandig...) de reden voor 2 x per nacht is dat ik soms wakker wordt rond[lees meer...] 2 of 3 en val niet meer in slaap en ben dan natuurlijk niet wakker overdag. Ik heb het medicijn gekregen van mijn huisarts op basis van slapeloosheid en vorm van depressieviteit. (werk en relatie problemen) Ik lijkt wel enige bijwerking te merken maar zeker is het niet, wellicht gewichts toename (is echter niet vreemd gezien mijn snoepen en deze periode,) daarnaast heb ik wel opeens een rechter enkel die pijn doet en waarom dat zo is kan ik niet verklaren (na het lezen van dit forum heb ik de indruk dat het hier door komt. ) En ik lijkt wel een libido probleem te hebben nu (hardheid is minimaal :-( maar dat kan ook door de depressie komen... Opzich wel tevreden maar als ik zo lees dat eea toch wel jaren kan gaan duren dan denk ik stoppen met dit spul, ondanks dat het wel werkt. maw ik wil er van af maar dan slaap ik ook niet meer ben ik bang
22-10-2012

Remeron (mirtazepine)

Remeron is een uitstekend middel tegen slapeloosheid. Ik gebruik een aflopenden doses, eerst een hele tablet van 30 mg. werkte niet was er duf van. Toen de helft idem dito, toen weer daar de helft van, ging beter. Toen weer iets minder ging prima, de dokter vertelde dat het wel homeopathie was. Maar ik slaap er zo af en toe heerlijk op zonder een enkele bijwerrking. Gewoo[lees meer...]n proberen de minimale dosering in te stellen.
25-06-2012

Remeron (mirtazepine)

Omdat ik al jaren leed aan slapeloosheid (ik sliep wel meteen in, maar was na 2 uur klaarwakker), ben ik maar eens met mijn huisarts gaan praten. Die suggereerde dat ik misschien depressief zou kunnen zijn en schreef remeron voor. Na één tablet was ik 's ochtends redelijk croggy, maar ik had in elk geval heerlijk geslapen. Ik ben er achter gekomen dat ik ook lekker sliep a[lees meer...]ls ik een 15 mg tabletje in zes stukjes deelde en innam. Kennelijk mis ik een stofje in mijn hersenen. Ik geloof niet dat ik depressief ben en zolang ik mijn remeronnetje maar niet vergeet slaap ik heerlijk en heb geen last van bijwerkingen behalve misschien dat het eten me erg lekker smaakt.
02-01-2012

Remeron (mirtazepine)

Het medicijn is enorm effectief. Ik heb twee jaar steeds slechter tot niet meer geslapen en mijn eetlust was op een gegeven moment volledig verdwenen. Nadat ik met de mirtazapine ben begonnen sliep en at ik weer bijna direct. Ik begon met 15 mg, maar ben na een paar weken op advies van mijn huisarts naar 30 mg gegaan, omdat dat de onderhoudsdosis was. Daar heb ik wel spijt[lees meer...] van, was nergens voor nodig. Na ruim een jaar 30 mg geslikt te hebben wilde ik afbouwen. Afbouwen tot 7.5 mg ging zonder centje pijn. Van die laatste 7.5 mg kom ik maar niet af. Twee afbouwpogingen zijn mislukt. De eerste keer stopte ik in een keer met 7,5 mg, de tweede keer heb ik er een paar maanden over gedaan. Op het laatst om de twee dagen, maar toch lukte het helemaal stoppen niet (weg slaap, weg eetlust, misselijk, enorm zwart gat, dof gevoel). Ik begin eerdaags met mijn derde poging. Ik hoop dat ik het dan wel lukt, want ik wil er heel graag vanaf

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum