hypericum

Sint-janskruid

Bojan Nikolik (06-06-2015)

08-09-2020 | Vrouw | 34
hypericum (900mg)
Ik heb slechte ervaring met sint janskruid. De eerste week heb ik veel hoofdpijn gehad en ik was duizelig. De tweede week kreeg ik allemaal rare maagklachten, maagzuur, buikpijn en pijn rondom de nieren. Ik werd angstig, kreeg tintelingen in mijn linker arm en been wat ik meestal krijg als ik angstig ben. Zwaar gevoel op mijn borst. Ik ben gestopt. Ik hoop dat de klachten [lees meer...]snel weer over gaan. Ik heb dezelfde klachten gehad met antidepressiva,alleen nog erger en daarom mag ik ze ook niet slikken. Ik ben gewoon erg gevoelig en radeloos.

30-08-2020 | Man | 58
hypericum (300mg)
Werkt in mijn geval goed tegen lichte/matige depressieve gevoelens binnen 2 dagen na inname. Eerste 4 dgn 2 caps. Daarna 1 pd

20-03-2019 | Man | 51
Depressief
Ik heb Seroxat (AD)afgebouwd en had last van het verlengd onttrekkingssyndroom. Zeer veel angstaanvallen, piekeren en depressieve, negatieve gedachten. Ik vond via niewsgroepen de info dat dit syndroom ontstaat door te snel AD Seroxat af te bouwen, en dat deze verschijnselen makkelijk 18 à 24 maanden kunnen duren. Ik heb dit 4 maand uikgehouden na volledige afbouw van Se[lees meer...]roxat, en ik dacht eraan opnieuw dit produkt te laten voorschrijven door de psychiater omdat ik terug in de draaikolk van depressie en slapeloosheid terechtkwam. Maar omdat ik geen zin had dit produkt terug op te starten, met alle bijwerkingen vandien, heb ik op eigen initiatief een doosje sint janskruid gekocht. Het resultaat is gewoon verbluffend. Alle onttrekkingsverschijnselen zijn verdwenen als sneeuw voor de zon. Had ik dit eerder geweten, dan was ik nooit begonnen met Seroxat.

04-03-2019 | Vrouw | 39
Depressief
dit kruidenmiddel heeft mij gered

10-01-2019 | Man | 48
Depressief
Ik slik het nu 1 maand en begin nu echt een positief effect te merken. Ik heb veel minder pieken en dalen en slaap beter. Sta nu ook veel positiever in het leven. Ik ben zeer tevreden over deze kruit. Heb me eigenlijk in jaren niet zo goed gevoelt.Hoop dat het effect ook blijft en dat het nog beter wordt.

16-12-2018 | Man | 31
hypericum (900mg)
Eerste 3 weken niks van effect dan ging het wat beter na 8 weken ging alles plots slechter smorgens misselijk , s’avonds voelde ik me echt slecht precies of mijn lichaam er genoeg van had , nu paardagen gestopt en klachten zijn weg , al bij al vrees ik dat sint janskruid voor mij althans niet veel uithaalde en dat het meer een placebo effect heeft

13-11-2018 | Man | 30
hypericum (900mg)
Gebruik het nu bijna 3 weken , eerste 2 welen toch misselijk en soms wat rusteloos . Ik gaf het bijna op na 2 weken , maar blij dat ik het niet gedaan heb want het gaat sinds 2 dagen nu echt wel beter met me , ik heb terug zin om iets te doen , vorige weken lag ik gewoon in bed . Het heeft tijd nodig dit middel benieuwd if het nog beter gaat worden mits de werking optimaa[lees meer...]l is na 4-6 weken . Zibrine forte heet mijn medicijn verkrijgbaar in de apotheker

30-07-2018 | Vrouw | 26
hypericum (300mg)
Ik voelde mij nog angstiger en werd misselijk na inname van dit medicijn. Dit angstige gevoel en de misselijkheid blijven ook wel een tijdje aanhouden.

20-03-2018 | Man | 30
hypericum (300mg)
Reageerde erg gevoelig op het medicijn, kreeg paniekaanvallen, psychotische gewaarwordingen (normaal geen last van),... Toen ik stopte was het de hel! Rillen, Angsten, Niet slapen, Paniek, Psychotische gewaarwordingen,... En zo opnieuw in een burn out beland. Pas echt op met dit kruid, voor een kleine groep mensen is het vergif.

07-03-2018 | Man | 43
hypericum (300mg)
Elk jaar als de dagen korter worden, krijg ik last van mijn depressieve gevoelens en angsten. De huisarts wilde me aan de antidepressiva hebben, maar daar hoor ik alleen maar slechte verhalen over, dus die drempel was vrij groot. Op deze website las ik veel positieve verhalen over Sint Janskruid, daarom eerst dat maar getest. Ze zeggen dat het pas naar een paar weken wer[lees meer...]kt, maar bij mij voelde ik na een paar uur al een duidelijk verschil. Ik kon makkelijker relativeren en had veel minder negatieve gedachten. Daar ben ik natuurlijk erg blij mee. Ik gebruik Sint Janskruid al een poosje en ik had het idee dat het niet veel meer deed en omdat het potje leeg was maar besloten om er mee te stoppen. Na twee dagen waren alle negatieve gedachten en angsten weer terug, dus maar weer een nieuw potje gehaald en na een uur merkte ik het effect duidelijk. De enige bijwerking die ik af en toe heb is kortademigheid, dat neem ik maar voor lief.

22-11-2017 | Man | 37
hypericum (900mg)
Had lang en heftig last van depressie maar wilde alleen in uiterste nood aan de AD. Sint Janskruid leek me het proberen waard en het werkte fantastisch! Resultaat na een week of 4 gebruiken. Eerst begonnen met Kruidvat, maar dat werkte helemaal niet bij mij. Uiteindelijk met Dr Vogel verdergegaan en het effect was snel merkbaar. In overleg met specialist naar 5 tabletten p[lees meer...]er dag gegaan en de klachten zijn verdwenen. Ik blijf het voorlopig nog gebruiken en ga op termijn rustig afbouwen. Echt een aanrader. Probeer dit eerst voordat je met AD aan de gang gaat!

08-11-2017 | Man | 29
hypericum (900mg)
Het werkte na een uur van inname, was een ander mens (kon alles relativeren, dingen konden mij minder schelen, was positiever,...). Had wel veel bijwerkingen... Draaierig, stoned, angstig, alsof ik in een droom leefde ben er dan ook mee gestopt na 2 dagen... Had dan 2 dagen extreem depressieve gevoelens en ben terug zoals daarvoor. Ik nam 1x450. Ik geloof wel dat het kan [lees meer...]werken voor mensen...

24-08-2017 | Vrouw | 47
hypericum (900mg)
Na 20 jaar ben ik gestopt met de anti depressiva vanwege de slechte leverwaardes die ik had. Na 4 maanden begonnen de eerste depressieve vlagen weer en uiteindelijk heb ik in overleg met een orthomoleculair arts besloten kira te gaan nemen. Oftewel Jarsin want ik heb het in Duitsland gehaald, omdat kira in nl niet meer te krijgen was. De eerste week werd ik wat onrustig en[lees meer...] de 2e week nog meer. Toch waren er ook al wat momenten waarop ik dacht dat het wat goeds deed. Echter in de 3e week trad ineens de slapeloosheid in. Ik werd 6 x per nacht wakker en dat is meer dan een week zo gebleven. Zelfs door slaaptabletten of 2 lorazaepam heen werd ik wakker. Dit was funest voor mijn depressie die daardoor in alle hevigheid dus dag en nacht aanwezig was. Heb nu besloten ermee te stoppen en terug te gaan naar de AD. Misschien in de toekomst nog eens heel langzaam af gaan bouwen, maar voor nu eerst zorgen dat de depressie onder controle komt met de Ad. Voor mij geen Sint Janskruid meer. Klinkt onschuldig maar de bijwerkingen waren voor mij funest.

20-06-2017 | Vrouw | 34
hypericum (300mg)
ik was 6mnd gestopt met de pil en ben toen overgestapt naar de koperspiraal. Doordat er geen kunstmatige hormonen meer in mijn lichaam zitten zijn mijn eigen hormonen volop aanwezig. 1 van de dingen is dat er gem. 1 week neerslachtigheid in de maand zit, dat ik sneller emotioneler ben maar ook boos, het schommelt flink dus. Ben daardoor eens sint janskruid van de kruidvat[lees meer...] gaan gebruiken. het werkte goed, de hormoonhuishouding leek weer een beetje normaal te worden, gevoelens worden afgevlakt. Ik heb de pillen vanaf half dec tot aan mei geslikt. Had wel voor het eerst gaatjes in mijn leven in mijn kies. Verder heb ik het gevoel dat je er van aankomt of vocht vasthoud. Sind ik het gebruik 3,5 kilo aangekomen zonder dat er echt veel in mijn eetpatroon is gewijzigd. Ook had ik een voller gezicht borsten en benen. Nu 1 maand gestopt en de hormoonschommelingen zij volledig terug helaas maar ook de kilos zijn niet weg. Hoop dat dit nog gaat gebeuren. Gezicht is wel minder opgezet. Ik heb wel eens primolut gebruikt om de menstruatie uit te stellen, sint janskruid heeft beetje hetzelfde effect op het lichaam.

15-05-2017 | Vrouw | 18
hypericum (300mg)
Krijg hier paniek/angstaanvallen van. Verergert dwanggedachten. Ik raad dit product niet aan voor mensen die gevoelig zijn voor angst.

28-03-2017 | Vrouw | 44
hypericum (900mg)
Ondanks veel opeenvolgende problemen toch door blijven gaan. Het gevolg is een burn-out met depressie. De artsen wilden antidepressiva voorschrijven maar ik heb hier zeer slechte ervaring mee. Om die reden gestart met hypericum. Ik gebruik kira-forte. Dit heeft de juiste hoeveelheid aan werkzame stoffen welke de goedkopere preparaten niet bevatten. Heel langzaam kom ik [lees meer...]uit de duisternis. Mijn stemming is gelijkmatiger te noemen. De dwanggedachten zijn nagenoeg verdwenen. Het slapen is beter geworden, ik heb meer eetlust. De werking van hypericum is wetenschappelijk aangetoond. De werking staat gelijk aan een SSRI (zoals prozac, efexor, seroxat etc). Het nadeel van hypericum is dat het met veel medicijnen een interactie heeft (ik gebruik verder niks, dus mij maakt het niet uit). Let hier dus wel op! Ook belangrijk om te melden is dat je het de tijd moet geven. 4-6 weken is normaal. Geef niet op als je na een week denkt: het werkt niet. Doorzetten is hier belangrijk. Het is ook geen gelukspil. Maar dat zijn reguliere antidepressiva ook niet. Je wordt uit de duisternis getild zodat je aan de slag kunt met de problemen. Probeer het!

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum