ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6

20-03-2018

Sint Janskruid (hypericum)

Reageerde erg gevoelig op het medicijn, kreeg paniekaanvallen, psychotische gewaarwordingen (normaal geen last van),... Toen ik stopte was het de hel! Rillen, Angsten, Niet slapen, Paniek, Psychotische gewaarwordingen,... En zo opnieuw in een burn out beland. Pas echt op met dit kruid, voor een kleine groep mensen is het vergif.
07-03-2018

Sint Janskruid (hypericum)

Elk jaar als de dagen korter worden, krijg ik last van mijn depressieve gevoelens en angsten. De huisarts wilde me aan de antidepressiva hebben, maar daar hoor ik alleen maar slechte verhalen over, dus die drempel was vrij groot. Op deze website las ik veel positieve verhalen over Sint Janskruid, daarom eerst dat maar getest. Ze zeggen dat het pas naar een paar weken wer[lees meer...]kt, maar bij mij voelde ik na een paar uur al een duidelijk verschil. Ik kon makkelijker relativeren en had veel minder negatieve gedachten. Daar ben ik natuurlijk erg blij mee. Ik gebruik Sint Janskruid al een poosje en ik had het idee dat het niet veel meer deed en omdat het potje leeg was maar besloten om er mee te stoppen. Na twee dagen waren alle negatieve gedachten en angsten weer terug, dus maar weer een nieuw potje gehaald en na een uur merkte ik het effect duidelijk. De enige bijwerking die ik af en toe heb is kortademigheid, dat neem ik maar voor lief.
22-11-2017

Sint Janskruid (hypericum)

Had lang en heftig last van depressie maar wilde alleen in uiterste nood aan de AD. Sint Janskruid leek me het proberen waard en het werkte fantastisch! Resultaat na een week of 4 gebruiken. Eerst begonnen met Kruidvat, maar dat werkte helemaal niet bij mij. Uiteindelijk met Dr Vogel verdergegaan en het effect was snel merkbaar. In overleg met specialist naar 5 tabletten p[lees meer...]er dag gegaan en de klachten zijn verdwenen. Ik blijf het voorlopig nog gebruiken en ga op termijn rustig afbouwen. Echt een aanrader. Probeer dit eerst voordat je met AD aan de gang gaat!
08-11-2017

Sint Janskruid (hypericum)

Het werkte na een uur van inname, was een ander mens (kon alles relativeren, dingen konden mij minder schelen, was positiever,...). Had wel veel bijwerkingen... Draaierig, stoned, angstig, alsof ik in een droom leefde ben er dan ook mee gestopt na 2 dagen... Had dan 2 dagen extreem depressieve gevoelens en ben terug zoals daarvoor. Ik nam 1x450. Ik geloof wel dat het kan [lees meer...]werken voor mensen...
29-08-2017

Sint Janskruid (hypericum)

Raar, ik vind het nergens terug, maar net als bij de ssri citalopram, werd ik er enorm depressief van. Citalopram heb ik 8 wkn geslikt, dus toen ik voelde dat ik ontzettend depri werd ben ik direct gestopt met sint janskruid. Let op, deze bijwerking kom ik slechts eenmaal in een casus tegen maar worden niet in de bijsluiter vermeld, er wordt nergens voor gewaarschuwd. Toen[lees meer...] ik stopte zakte ook de depressiviteit. Ik slikte 2x 185 arko caps.
24-08-2017

Sint Janskruid (hypericum)

Na 20 jaar ben ik gestopt met de anti depressiva vanwege de slechte leverwaardes die ik had. Na 4 maanden begonnen de eerste depressieve vlagen weer en uiteindelijk heb ik in overleg met een orthomoleculair arts besloten kira te gaan nemen. Oftewel Jarsin want ik heb het in Duitsland gehaald, omdat kira in nl niet meer te krijgen was. De eerste week werd ik wat onrustig en[lees meer...] de 2e week nog meer. Toch waren er ook al wat momenten waarop ik dacht dat het wat goeds deed. Echter in de 3e week trad ineens de slapeloosheid in. Ik werd 6 x per nacht wakker en dat is meer dan een week zo gebleven. Zelfs door slaaptabletten of 2 lorazaepam heen werd ik wakker. Dit was funest voor mijn depressie die daardoor in alle hevigheid dus dag en nacht aanwezig was. Heb nu besloten ermee te stoppen en terug te gaan naar de AD. Misschien in de toekomst nog eens heel langzaam af gaan bouwen, maar voor nu eerst zorgen dat de depressie onder controle komt met de Ad. Voor mij geen Sint Janskruid meer. Klinkt onschuldig maar de bijwerkingen waren voor mij funest.
20-06-2017

Sint Janskruid (hypericum)

ik was 6mnd gestopt met de pil en ben toen overgestapt naar de koperspiraal. Doordat er geen kunstmatige hormonen meer in mijn lichaam zitten zijn mijn eigen hormonen volop aanwezig. 1 van de dingen is dat er gem. 1 week neerslachtigheid in de maand zit, dat ik sneller emotioneler ben maar ook boos, het schommelt flink dus. Ben daardoor eens sint janskruid van de kruidvat[lees meer...] gaan gebruiken. het werkte goed, de hormoonhuishouding leek weer een beetje normaal te worden, gevoelens worden afgevlakt. Ik heb de pillen vanaf half dec tot aan mei geslikt. Had wel voor het eerst gaatjes in mijn leven in mijn kies. Verder heb ik het gevoel dat je er van aankomt of vocht vasthoud. Sind ik het gebruik 3,5 kilo aangekomen zonder dat er echt veel in mijn eetpatroon is gewijzigd. Ook had ik een voller gezicht borsten en benen. Nu 1 maand gestopt en de hormoonschommelingen zij volledig terug helaas maar ook de kilos zijn niet weg. Hoop dat dit nog gaat gebeuren. Gezicht is wel minder opgezet. Ik heb wel eens primolut gebruikt om de menstruatie uit te stellen, sint janskruid heeft beetje hetzelfde effect op het lichaam.
15-05-2017

Sint Janskruid (hypericum)

Krijg hier paniek/angstaanvallen van. Verergert dwanggedachten. Ik raad dit product niet aan voor mensen die gevoelig zijn voor angst.
Pagina 1 van 6

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!