lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5

18-03-2017

Sint Janskruid (hypericum)

ernstige Depressie 15 maanden geleden in een ernstige depressie beland, met extreem brandende pijn in mijn lijf, zware zelfsmoorddrang en extreme angst. Bij de psychiater als slaapmiddel seroquel gekregen en cymbalta voorgeschreven gekregen. Geweigerd bij cymbalta en op eigen verlangen mocht ik St. janskruid innemen. 1800 mg per dag. Akute periode na 5 maanden beter, ma[lees meer...]ar hielp niet tegen angst. Depressie en pijn neemt nu geleidelijk af. Ben blij ook met st. janskruid er doorheen zijn gekomen. Volgens psychiater is het net zo werkzaam als chem. Antidepressiva en ik had niet een bijwerking. Maar de depressie was verschrikkelijk en duurde tot nu toe al 15 maanden, weet niet of dat met een chem. Antidepressiva ook zo zal zijn geweest, volgens mijn psychiater helpen antidepressiva alleen om de depressie te ondersteunen en dat heeft het sint janskruid in ieder geval goed gedaan. Maar het moet een goede zijn, niet uit de drogeriemarkt maar uit de apotheek.
20-11-2016

Sint Janskruid (hypericum)

In 2001 door schildklierproblemen zeer depressief geworden. Door huisarts is toen paroxetine (anti depressiva) voorgeschreven. Deze hadden ernstig veel bijwerkingen en ik kon ook niet van deze medicatie afkomen. Na eigen onderzoeken op internet ben ik uitgekomen bij Sint Janskruid. In 2010 ben ik afgebouwd van de paroxetine en overgegaan op Arkocaps Sint Janskruid 185mg, 1[lees meer...] capsule per dag. Ik heb mezelf weer helemaal terug, geen bijwerkingen. Ik slik deze capsules nu dus al 5 jaar en ben er helemaal tevreden mee. Ik begrijp niet dat huisartsen bijna altijd met anti depressiva komen terwijl een Sint Janskruid zo goed werkt.
15-11-2016

Sint Janskruid (hypericum)

Sinds anderhalf jaar heb ik last van een depressie, met als 'hoogtepunt' het laatste deel van 2015 en het eerste deel van 2016. Ik zou de depressie omschrijven als matig, ondanks dat het al redelijk lang duurt. Op eigen initiatief, wel in overleg met de huisarts en psycholoog, heb ik Sint Janskruid gekocht bij de apotheek om het te proberen. Ik slik nu bijna drie weken dag[lees meer...]elijks drie tabletten Hyperiplant en ik begin inmiddels de effecten te merken. Mijn gemoedstoestand is veel beter; de 'sluier' is weg, mijn hoofd is helderder en ik ben een stuk vrolijker. Ik heb weer zin in de toekomst (zelfs het vooruitzicht van de winter staat me niet tegen), iets wat heel lang weg is geweest. Voor mij is het resultaat echt heel bijzonder te noemen. Aan iedereen die twijfelt om het te proberen: probeer het. Ikzelf ondervind geen hinderlijke bijwerkingen (deze zijn volgens de bijsluiter sowieso nihil) en daarnaast hoef je dit medicijn niet op- of af te bouwen. Het enige nadeel is dat ik het zelf moet betalen, maar ik heb het er graag voor over. Verder handig om te weten: ik heb geen ervaringen met reguliere antidepressiva, omdat ik graag eerst een natuurlijk middel wilde proberen.
29-08-2016

Sint Janskruid (hypericum)

Vorig jaar zat ik in een nare situatie waardoor ik op een gegeven moment meerdere malen per dag een soort paniek of woede aanvallen kreeg. Soms wilde ik dood, zo rot voelde ik me dan. De hippie in me besloot al gauw dat Sint Janskruid me zou helpen (3 keer per dag .5 mg hypericum zat er in die pilletjes, dus 1.5 mg hypericum in totaal). Nam dit enkele maanden elke dag. De [lees meer...]effectiviteit was me niet helemaal duidelijk. Ik vermeende gebalanceerder te worden, maar wist dit niet zeker. In het begin had ik libido verlies en voelde ik me alsof ik mezelf aan het aanschouwen was van buitenaf, iets wat ik nooit eerder had gehad. Ondertussen bleef ik ernstige paniek en woede aanvallen hebben. Ik bleef het nemen omdat ik meende dat ik het leven er beter mee aan kon. Toen ik het een paar keer was vergeten besloot ik dat ik niet vast wilde zitten aan zo'n pilletje als het niet hoefde en me eigenlijk vreemd kalmig voelde als ik het niet nam. De eerste dag dat ik het niet nam was episch ('s avonds). Ik ging boarden met wat vrienden (geen alcohol op ofzo) en ik was compleet ADD aan het zijn, kon mijn aandacht er niet bijhouden. Maar wow wat voelde ik me goed. Alles was zo intens, net als eerst. Het voelde alsof ik mezelf weer terug had. De weken er na heb ik nog wel wat paniekaanvallen gehad. Maar toen is shit langzaam goed gekomen. Of Sintje mijn paniekaanvallen en woede erger maakten weet ik dus niet zeker, maar ik vermoed eigenlijk van wel (lichtjes). Achteraf heeft het me sowieso geen goed gedaan. Het maakte me vlakker, maar meer dat het positiever vlakker werd dan het boze. Ook had ik in die periode opeens puistjes. Maar die kunnen goed door de stress zijn ontstaan. Het enige duidelijke effect was een positieve invloed op mijn concentratie. Ik kan tegen mensen die twijfelen of ze het moeten nemen zeggen: probeer het niet te lang. Als het niet super goed werkt, dan kun je zo'n mysterieus kruidending waarvan ze nog niet exact de werking en bijshit weten niet nemen. Also: het duurt misschien vet lang, maar je kan van angst en depressie afkomen. Echt waar.
16-08-2016

Sint Janskruid (hypericum)

Bijna een jaar lang extreem nerveus en somber geweest, dit mede als gevolg van jarenlange stress door een instabiele relatie en daarna een scheiding. Wellicht ook aanleg voor depressie (zit in de familie) Sinds een maand 3 keer per dag 300 mg sint janskruid geslikt. Sindsdien is mijn stemming terug naar 'normaal', zonder vervelende bijwerkingen. Ik zou dit iedereen aanr[lees meer...]aden. Mijn libido, eetlust en alle andere zaken zijn hetzelfde gebleven, wat wel zo prettig is :)
25-07-2016

Sint Janskruid (hypericum)

Vanwege neerslachtigheid begonnen met st janskruid. Sinds het gebruik geen neerslachtige buien meer gehad, daarvoor gemiddeld 2x per maand. Ik slik ongeveer 2 capsules per dag als een thee. Heb alleen meer last van mijn darmen gekregen sinds ik het gebruik, verder geen bijwerkingen. Ben dus positief, heb in mijn hele leven nog nooit een maand zonder neerslachtigheid gehad,[lees meer...] nu voor het eerst wel.
11-03-2016

Sint Janskruid (hypericum)

3 weken geleden begonnen met Sint-Janskruid. 3 maal daags een capsule, gekocht bij De Tuinen. De eerste week had ik veel last van verstopte darmen, dit was na een week weer weg. Tot nu toe merk ik niet veel verschil in mijn gemoedstoestand. Ik heb al een aantal jaren last van een depressie, ook onder behandeling geweest van specialisten (geen medicijnen). Dit heeft weinig [lees meer...]effect gehad.
06-02-2016

Sint Janskruid (hypericum)

heb door gewelddadige ex al jaren last van angstaanvallen en dergelijke, neem st janskruid al jaren. Ook al mee gestopt direct onrustig en angstig gevoel geen nevenwerkingen.
Pagina 1 van 5

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!