ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6

22-11-2017

Sint Janskruid (hypericum)

Had lang en heftig last van depressie maar wilde alleen in uiterste nood aan de AD. Sint Janskruid leek me het proberen waard en het werkte fantastisch! Resultaat na een week of 4 gebruiken. Eerst begonnen met Kruidvat, maar dat werkte helemaal niet bij mij. Uiteindelijk met Dr Vogel verdergegaan en het effect was snel merkbaar. In overleg met specialist naar 5 tabletten p[lees meer...]er dag gegaan en de klachten zijn verdwenen. Ik blijf het voorlopig nog gebruiken en ga op termijn rustig afbouwen. Echt een aanrader. Probeer dit eerst voordat je met AD aan de gang gaat!
08-11-2017

Sint Janskruid (hypericum)

Het werkte na een uur van inname, was een ander mens (kon alles relativeren, dingen konden mij minder schelen, was positiever,...). Had wel veel bijwerkingen... Draaierig, stoned, angstig, alsof ik in een droom leefde ben er dan ook mee gestopt na 2 dagen... Had dan 2 dagen extreem depressieve gevoelens en ben terug zoals daarvoor. Ik nam 1x450. Ik geloof wel dat het kan [lees meer...]werken voor mensen...
29-08-2017

Sint Janskruid (hypericum)

Raar, ik vind het nergens terug, maar net als bij de ssri citalopram, werd ik er enorm depressief van. Citalopram heb ik 8 wkn geslikt, dus toen ik voelde dat ik ontzettend depri werd ben ik direct gestopt met sint janskruid. Let op, deze bijwerking kom ik slechts eenmaal in een casus tegen maar worden niet in de bijsluiter vermeld, er wordt nergens voor gewaarschuwd. Toen[lees meer...] ik stopte zakte ook de depressiviteit. Ik slikte 2x 185 arko caps.
24-08-2017

Sint Janskruid (hypericum)

Na 20 jaar ben ik gestopt met de anti depressiva vanwege de slechte leverwaardes die ik had. Na 4 maanden begonnen de eerste depressieve vlagen weer en uiteindelijk heb ik in overleg met een orthomoleculair arts besloten kira te gaan nemen. Oftewel Jarsin want ik heb het in Duitsland gehaald, omdat kira in nl niet meer te krijgen was. De eerste week werd ik wat onrustig en[lees meer...] de 2e week nog meer. Toch waren er ook al wat momenten waarop ik dacht dat het wat goeds deed. Echter in de 3e week trad ineens de slapeloosheid in. Ik werd 6 x per nacht wakker en dat is meer dan een week zo gebleven. Zelfs door slaaptabletten of 2 lorazaepam heen werd ik wakker. Dit was funest voor mijn depressie die daardoor in alle hevigheid dus dag en nacht aanwezig was. Heb nu besloten ermee te stoppen en terug te gaan naar de AD. Misschien in de toekomst nog eens heel langzaam af gaan bouwen, maar voor nu eerst zorgen dat de depressie onder controle komt met de Ad. Voor mij geen Sint Janskruid meer. Klinkt onschuldig maar de bijwerkingen waren voor mij funest.
20-06-2017

Sint Janskruid (hypericum)

ik was 6mnd gestopt met de pil en ben toen overgestapt naar de koperspiraal. Doordat er geen kunstmatige hormonen meer in mijn lichaam zitten zijn mijn eigen hormonen volop aanwezig. 1 van de dingen is dat er gem. 1 week neerslachtigheid in de maand zit, dat ik sneller emotioneler ben maar ook boos, het schommelt flink dus. Ben daardoor eens sint janskruid van de kruidvat[lees meer...] gaan gebruiken. het werkte goed, de hormoonhuishouding leek weer een beetje normaal te worden, gevoelens worden afgevlakt. Ik heb de pillen vanaf half dec tot aan mei geslikt. Had wel voor het eerst gaatjes in mijn leven in mijn kies. Verder heb ik het gevoel dat je er van aankomt of vocht vasthoud. Sind ik het gebruik 3,5 kilo aangekomen zonder dat er echt veel in mijn eetpatroon is gewijzigd. Ook had ik een voller gezicht borsten en benen. Nu 1 maand gestopt en de hormoonschommelingen zij volledig terug helaas maar ook de kilos zijn niet weg. Hoop dat dit nog gaat gebeuren. Gezicht is wel minder opgezet. Ik heb wel eens primolut gebruikt om de menstruatie uit te stellen, sint janskruid heeft beetje hetzelfde effect op het lichaam.
15-05-2017

Sint Janskruid (hypericum)

Krijg hier paniek/angstaanvallen van. Verergert dwanggedachten. Ik raad dit product niet aan voor mensen die gevoelig zijn voor angst.
28-03-2017

Sint Janskruid (hypericum)

Ondanks veel opeenvolgende problemen toch door blijven gaan. Het gevolg is een burn-out met depressie. De artsen wilden antidepressiva voorschrijven maar ik heb hier zeer slechte ervaring mee. Om die reden gestart met hypericum. Ik gebruik kira-forte. Dit heeft de juiste hoeveelheid aan werkzame stoffen welke de goedkopere preparaten niet bevatten. Heel langzaam kom ik [lees meer...]uit de duisternis. Mijn stemming is gelijkmatiger te noemen. De dwanggedachten zijn nagenoeg verdwenen. Het slapen is beter geworden, ik heb meer eetlust. De werking van hypericum is wetenschappelijk aangetoond. De werking staat gelijk aan een SSRI (zoals prozac, efexor, seroxat etc). Het nadeel van hypericum is dat het met veel medicijnen een interactie heeft (ik gebruik verder niks, dus mij maakt het niet uit). Let hier dus wel op! Ook belangrijk om te melden is dat je het de tijd moet geven. 4-6 weken is normaal. Geef niet op als je na een week denkt: het werkt niet. Doorzetten is hier belangrijk. Het is ook geen gelukspil. Maar dat zijn reguliere antidepressiva ook niet. Je wordt uit de duisternis getild zodat je aan de slag kunt met de problemen. Probeer het!
18-03-2017

Sint Janskruid (hypericum)

ernstige Depressie 15 maanden geleden in een ernstige depressie beland, met extreem brandende pijn in mijn lijf, zware zelfsmoorddrang en extreme angst. Bij de psychiater als slaapmiddel seroquel gekregen en cymbalta voorgeschreven gekregen. Geweigerd bij cymbalta en op eigen verlangen mocht ik St. janskruid innemen. 1800 mg per dag. Akute periode na 5 maanden beter, ma[lees meer...]ar hielp niet tegen angst. Depressie en pijn neemt nu geleidelijk af. Ben blij ook met st. janskruid er doorheen zijn gekomen. Volgens psychiater is het net zo werkzaam als chem. Antidepressiva en ik had niet een bijwerking. Maar de depressie was verschrikkelijk en duurde tot nu toe al 15 maanden, weet niet of dat met een chem. Antidepressiva ook zo zal zijn geweest, volgens mijn psychiater helpen antidepressiva alleen om de depressie te ondersteunen en dat heeft het sint janskruid in ieder geval goed gedaan. Maar het moet een goede zijn, niet uit de drogeriemarkt maar uit de apotheek.
Pagina 1 van 6

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!