hypericum

Sint-janskruid

Bojan Nikolik (06-06-2015)

08-09-2020 | Vrouw | 34
hypericum (900mg)
Ik heb slechte ervaring met sint janskruid. De eerste week heb ik veel hoofdpijn gehad en ik was duizelig. De tweede week kreeg ik allemaal rare maagklachten, maagzuur, buikpijn en pijn rondom de nieren. Ik werd angstig, kreeg tintelingen in mijn linker arm en been wat ik meestal krijg als ik angstig ben. Zwaar gevoel op mijn borst. Ik ben gestopt. Ik hoop dat de klachten [lees meer...]snel weer over gaan. Ik heb dezelfde klachten gehad met antidepressiva,alleen nog erger en daarom mag ik ze ook niet slikken. Ik ben gewoon erg gevoelig en radeloos.

30-08-2020 | Man | 58
hypericum (300mg)
Werkt in mijn geval goed tegen lichte/matige depressieve gevoelens binnen 2 dagen na inname. Eerste 4 dgn 2 caps. Daarna 1 pd

29-07-2020 | Vrouw | 30
hypericum (300mg)
GEEN PLACEBO! Mijn vriendin gebruikt deze capsules tegen depressies. En op een gegeven moment zei ik tegen haar, doe mij ook maar zo'n pil... denkende dat het niets uithaalt. En dat het tussen de oren zit, ik geloofde niet dat deze kruiden capsules werken. Ik ben een zeer kalm en rustig persoon, en gebruik geen medicatie van wat dan ook. Na inname voelde ik na een m[lees meer...]inuut dat de capsule open ging in mijn maag en werd er licht misselijk van. Maar na wat te eten en drinken, er geen last meer van en was het alweer totaal vergeten. Ongeveer 5 uur later merk ik opeens op dat ik lichamelijk lichtelijk stoned ben, en dat ik mij zeer ontspannen en relaxed voel... en zat op dat moment te denken, komt dat nou van dat éne biertje van zo net? Nee dus. Dit spul werkt echt en is geen placebo. Niet te veel van nemen, als je dit niet gewend bent!

02-04-2020 | Vrouw | 40
ADHD
Door mijn ADHD ben ik vaak angstig en nerveus zonder reden. Sint Janskruid is voor mij een goede ondersteuning naast mijn ADHD medicatie (Concerta)

28-12-2019 | Man | 33
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
1 tablet kruidvat sintjanskruid (165 mg extract gestandaardiseerd op 500 mcg hypericine per tablet): Binnen een week al een lichte verbetering van de gemoedstoestand. Iets positiever, iets ontspannender en een positievere blik op de toekomst. Na 2 weken meer effect. Best prettig. Toegenomen interesse in dingen. Hoger libido ipv lager wat ik verwachtte. 2 tabletten werk[lees meer...]te sterker maar wat ook stimulerend. Afbouwen van 2 naar 1 tablet ging zonder problemen. Nu weer op 1 tablet en het voelt alsof ik dichter bij mijzelf kom en er ruimte komt om de sombere gevoelens te voelen en verwerken. Eigenlijk geen bijwerkingen ervaren, ook de toegenomen gevoeligheid voor de zon niet ervaren. Hoger libido is misschien een bijwerking maar ik vond dat positief :).

01-11-2019 | Vrouw | 44
hypericum (600mg)
De afgelopen twintig jaar gebruik ik Sint Janskruid om door nare situaties, bijvoorbeeld rouw en trauma, heen te komen. Het zorgt ervoor dat ik kan blijven functioneren en niet wegglij in een depressie. Ik ben al jaren zeer tevreden en raad het iedereen aan die in zwaar weer zit. Voor mij werkt het meteen en ik heb ook nog nooit ergens last van gehad als ik stopte. Misschi[lees meer...]en komt dit omdat verdriet niet hetzelfde is als een depressie, geen idee. Gebruik die van de etos, lekker goedkoop.

20-03-2019 | Man | 51
Depressief
Ik heb Seroxat (AD)afgebouwd en had last van het verlengd onttrekkingssyndroom. Zeer veel angstaanvallen, piekeren en depressieve, negatieve gedachten. Ik vond via niewsgroepen de info dat dit syndroom ontstaat door te snel AD Seroxat af te bouwen, en dat deze verschijnselen makkelijk 18 à 24 maanden kunnen duren. Ik heb dit 4 maand uikgehouden na volledige afbouw van Se[lees meer...]roxat, en ik dacht eraan opnieuw dit produkt te laten voorschrijven door de psychiater omdat ik terug in de draaikolk van depressie en slapeloosheid terechtkwam. Maar omdat ik geen zin had dit produkt terug op te starten, met alle bijwerkingen vandien, heb ik op eigen initiatief een doosje sint janskruid gekocht. Het resultaat is gewoon verbluffend. Alle onttrekkingsverschijnselen zijn verdwenen als sneeuw voor de zon. Had ik dit eerder geweten, dan was ik nooit begonnen met Seroxat.

04-03-2019 | Vrouw | 39
Depressief
dit kruidenmiddel heeft mij gered

15-02-2019 | Vrouw | 59
hypericum (450mg)
Ben hyperforce gaan gebruiken tijdens burn-out Ernstige depressieve gevoelens .Had er al weken last van slecht slapen huilbuien .Ben st janskruid gaan gebruiken en na de 3e dag al verbetering echt geweldig de zon ging weer schijnen voor mij echt n wondermiddel en zou dit echt aanraden heb dit ook overlegd met mn huisarts.gebruik nog dagelijks 1 tablet

14-01-2019 | Man | 47
hypericum (600)
ik ben begonnen met sintjans kruid capsules gekocht bij de ETOS en merk wel dat ik nu minder angst en depressie en psygoties klachten heb .

10-01-2019 | Man | 48
Depressief
Ik slik het nu 1 maand en begin nu echt een positief effect te merken. Ik heb veel minder pieken en dalen en slaap beter. Sta nu ook veel positiever in het leven. Ik ben zeer tevreden over deze kruit. Heb me eigenlijk in jaren niet zo goed gevoelt.Hoop dat het effect ook blijft en dat het nog beter wordt.

16-12-2018 | Man | 31
hypericum (900mg)
Eerste 3 weken niks van effect dan ging het wat beter na 8 weken ging alles plots slechter smorgens misselijk , s’avonds voelde ik me echt slecht precies of mijn lichaam er genoeg van had , nu paardagen gestopt en klachten zijn weg , al bij al vrees ik dat sint janskruid voor mij althans niet veel uithaalde en dat het meer een placebo effect heeft

13-11-2018 | Man | 30
hypericum (900mg)
Gebruik het nu bijna 3 weken , eerste 2 welen toch misselijk en soms wat rusteloos . Ik gaf het bijna op na 2 weken , maar blij dat ik het niet gedaan heb want het gaat sinds 2 dagen nu echt wel beter met me , ik heb terug zin om iets te doen , vorige weken lag ik gewoon in bed . Het heeft tijd nodig dit middel benieuwd if het nog beter gaat worden mits de werking optimaa[lees meer...]l is na 4-6 weken . Zibrine forte heet mijn medicijn verkrijgbaar in de apotheker

07-10-2018 | Man | 33
ADD
Om mijn negatieve gedachte stroom te verminderen dit kruid aangeboden van de psycholoog. Hierdoor meer rust in gedachtes te kunnen krijgen en en minder negatief te denken. Hielp alleen de eerste dag na de vorige dag er smiddags mee begonnen te zijn. 2e dag had het effect. een licht dizzy gevoel. Beetje High in de auto naar mn werk aan het rijden. Gedachte stroom was di[lees meer...]e dag aanzienlijk minder en alles leek niet zwaar meer qua waarde. Alles was wel oke qua lading en gevoel. De dagen erop niet meer hetzelfde gevoel gekregen. Wel leek alles nog moeizamer te gaan die weken erop. Niet echt een effect meer gemerkt daarna.

27-09-2018 | Man | 46
ADD
Ik gebruik het middel om somberheid te verhelpen. Bij mij is dat een neveneffect van AD(H)D. Van concerta viel ik enorm af en ging mijn bloeddruk en hartslag in rust enorm omhoog. Het middel werkt voor mij uitstekend. Ik voel me niet meer somber en ervaar de dingen in het dagelijks leven meer als uitdaging dan als probleem. Geen enkele bijwerking voor mij

26-09-2018 | Man | 55
hypericum (185mg)
Zo'n 3 maanden geleden uitgevallen op het werk, burnout. Thuis werd het alleen maar erger, met oa angstklachten en slecht slapen. Huisarts vond dat ik aan de antidepressiva kon. Daar ik normaal dergelijke klachten niet zo heb, ben ik gaan kijken naar alternatieven. Daarom met St Janskruid begonnen ruim 3 weken geleden, met het idee dat als het niet zou helpen, ik alsno[lees meer...]g aan de AD zou gaan. Maar gelukkig, sinds wat dagen zijn de klachten afgenomen en denk dat het inderdaad door het St Janskruid komt. Na 2 weken innemen had ik een paar dagen een dip, weet natuurlijk niet zeker of dat door St Janskruid kwam maar denk het wel. Ook met in de zon zitten kwam er wat huidirritatie. Maar nu kan ik weer een beetje vooruit, want van met een burnout thuiszitten word je vanzelf ook somber. Hulp van een psycholoog komt er nog aan en durf nu weer te hopen dat het goed gaat komen. Dus aanrader, Arkocaps capsules 1 P dag.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum