Valdoxan

Agomelatine (Valdoxan)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

13-11-2018

Valdoxan (agomelatine)

Na diverse anti depressie medicatie kwam ik terecht bij een gespecialiseerd AD(H)D psychiater die mij ADD als diagnose gaf. Hij starte met dagelijks 1 tablet Valdoxan zonder effect en verhoogde de dosis naar dagelijks 2 tabletten. Dat had effect op mijn welbevinden en gaf geen (nare) Bijwerkingen. Psychiater vertelde wel dat ik het levenslang zou moeten slikken.
17-08-2017

Valdoxan (agomelatine)

Na 2 jaar fluoxetine overgestapt naar valdoxan. Binnen 2 weken al rustiger in mijn hoofd. Ik kan weer normaal autorijden en ben niet meer afwezig. Geen bijwerkingen gehad, mijn hoofdpijnen en maagklachten van jaren voor gebruik van medicijnen zijn juist verminderd!
20-06-2016

18-09-2015

Valdoxan (agomelatine)

Gisteren kreeg ik na een gesprek met mijn huisarts Valdoxan (Agomelatine) voorgeschreven nadat ik hem nadrukkelijk heb gevraagd of er bijwerkingen waren. Ik heb namelijk zeurende pijn in mijn rechterbovenbuik dat wordt onderzocht in het MDL-centrum. Ik wil er dus zeker van zijn dat dit middel geen aanslag op mijn lever doet. Er waren geen bijwerkingen volgens mijn arts. Vo[lees meer...]or de zekerheid heb ik op Agomelatine gezocht op geneesmiddelenbulletin (doet onhafhankelijk onderzoek en adviseert artsen en patiënten). Tot mijn grote schrik verbaast deze instantie zich dat het middel is toegelaten en vergunning is verleend. De werking is niet bewezen, maar er worden wel bijwerkingen veroorzaakt. Vooral op de lever! Deze instantie adviseert artsen dit middel niet voor te schrijven. Ik zou zeggen lees het zelf op die site. Ik ga terug naar mijn arts.
26-08-2015

Valdoxan (agomelatine)

Heb ruim een half jaar Valdoxan gebruikt en mijn klachten werden steeds erger. Zelfmoordgedachten, waardeloosheid, achterdochtig enz. Ben nu gestopt en weer begonnen met Prozac
10-06-2015

Depressief

Inmiddels 8 weken aan de Valdoxan. Tegen de depressie vindt ik het tot nu toe nog niet erg effectief, negatieve gevoelens van waardeloosheid en weinig levenslust zijn nog steeds aan de orde. Ik lees ook dat het zelfs nog langer kan duren tot het op zijn max is. Voor de nacht is het geweldig. Heb een goede nachtrust en slaap snel in. Geen nachtmerries enzo, gewoon lekker sl[lees meer...]apen. Valdoxan naar mijn inziens meer voor de biologische klok en uitgerust wakker worden. Heb tegen depressie inmiddels een ander middel (welbutrin) en voor de angst citalopram
10-04-2015

Valdoxan (agomelatine)

Ik heb een depressie als gevolg van PTTS en heb Valdoxan voorgeschreven gekregen. Dit middel helpt me heel goed om in slaap te vallen, maar ik weet zelf niet of het eigenlijk wel werkt tegen de depressie. Eerder gebruikte middelen pakten de depressie effectiever aan, maar gaven veel bijwerkingen.
11-03-2015

Valdoxan (agomelatine)

door langdurig gebruik van clomipramine en risperdal/abilify heb ik tardieve dyskinesie ontwikkelt, moest stoppen met de medicatie. gevolg terugkerende depressie. td nog aanwezig. gestopt in februari 2014. prozac geprobeerd, later mirtazipine , daarna intensieve therapie en gestart met valdoxan. nu nog steeds depressief met suïcidale gedachten. bijwerkingen 1 1/2 uur na [lees meer...]inname dikkere tong lijk dronken en kan moeizaam spreken, wel slaperig, toch ben na enkele uren weer wakker. wazig zien, kan niet meer lezen. de volgende dag is alles weer weg behalve de orofaciale dyskinesie.
28-02-2014

Valdoxan (agomelatine)

Heeft lange tijd erg goed geholpen tegen mijn (zware) depressie, toen ik me een aantal maanden beter voelde ermee gestopt. Depressie kwam terug, opnieuw begonnen met valdoxan en helaas slaat het deze keer niet aan. Daarom ook begonnen met quetiapine na inmiddels een jaar alleen valdoxan.
17-11-2013

Depressief

Ik gebruik paroxetine 40mg kreeg deze erbij om beter te slapen heeft normaal geen bijwerkingen volgens mijn psychiater. Gebruik tot circa 14 soorten medicatie
12-10-2013

Valdoxan (agomelatine)

Net overgestapt van seroxat naar valdoxan en dit nu een weekje. Voel mij iedere morgen super slecht, buikpijn, misselijk, constante bezoekjes naar het toilet, humeur gaat flink achteruit, gevoelig en emotioneel, niet veel aankunnen, slecht slapen want deze neem is net voor het slapen gaan. Morgens en avonds neem ik ook nog xanax retard, voordien nam ik nog Quetiapine, d[lees meer...]it was super om te slapen maar de combinatie van Seroxat en Quetiapine is 15 kg zwaarder. Moet die pillen beu maar zo beu en zeker die valdoxan want kan bijna niets doen. Kan iemand mij wat raad geven. Thanks
20-07-2013

Depressief

Na een dag kliniek oponthoud van 10 maanden , heb ik zeer lang tijd andere medicijnen uit moeten proberen ,en we zijn geëindigd bij Valdoxan nu al 4 jaar ,er is nooit geen verbetering geweest met slapen ,wel zijn mijn angst toestanden controleerbaar geworden . Voor het slapen krijg ik er nog 3 medicijnen bij ,maar ook dat werkt niet ,ik kan zeer goed inslapen ,maar [lees meer...]niet doorslapen ,ik sta per nacht gemiddeld 3tot 4 keer en loop rond ,ik ben kan niet liggen blijven ik moet lopen dan terug in het bed en gelijk weer verder slapen
28-03-2013

Valdoxan (agomelatine)

I.v.m. een ernstige benzodiazepinen-verslaving begin januari bij verslavingszorg terecht gekomen. Tegelijkertijd met het afbouwschema, Valdoxan voorgeschreven gekregen voor onderliggende depressie en tevens ter ondersteuning om het slaapritme te normaliseren. Sinds een week vrij van benzo's. Al vrij snel in het begin van de afbouw ervaarde ik meer rust, ondanks het feit da[lees meer...]t ik van een erg hoge dosering benzo's moest afbouwen naar 0. Inmiddels is mijn stemming aanzienlijk verbeterd, slaap ik makkelijk in; doorslapen gaat ook een stuk beter, Nog wel veel korte onderbrekingen, maar slaap over het algemeen weer snel in. Na de eerste paar dagen, geen last van bijwerkingen. Bij aanvang, ong. drie dgn. forse hoofdpijn gehad, daarna zijn de klachten geheel verdwenen. In tegenstelling tot andere anti-depressieva, heeft Valdoxan geen enkele invloed op mijn seksuele activiteit, libido of intensiteit.
21-03-2013

Valdoxan (agomelatine)

kreeg het medicijn pas geleden van een psychiater voorgeschreven. helaas kon mijn huisarts het medicijn niet voorschrijven vanwege andere medicijnen die ik slik. het medicijn moest ik samen met mijn slaappillen een uur voor het slapengaan innemen. de eerste nacht meteen goed geslapen. wel veel last gehad, van twee specifieke in het bijzonder. hoofdpijn, vanwege geluiden (p[lees meer...]rikkels) die te hard binnen kwamen. en helaas kreeg ik de volgende dag hele erge rugpijn. deze was wel na twee dagen weer weg, en keert af en toe terug. maar met een paracetamol demp je het al veel. verder moet je wel na eerste gebruik van het medicijn op de 3-6-12 weken bloed laten prikken vanwege kans op leverschade. gelukkig gaat bij mij nu alles goed en heb ik (bijna) geen last meer van de bijwerkingen. waar ik vooral blij om ben is dat de dagen steeds meer lichtpuntjes krijgen.
13-02-2013

Valdoxan (agomelatine)

Ik gebruik nu ruim een half jaar Valdoxan. In eerste instantie merkte ik niet veel van de effecten, slapen ging gelijk wel wat beter maar het leek niet erg te helpen bij de ernstige neerslachtigheid waar ik aan leed. Maar nu is het februari, en zijn de donkere maanden voorbij, en moet ik toch erkennen dat mijn gevoelens van somberheid, lusteloosheid en uitzichtloosheid ste[lees meer...]rk verminderd zijn. Ik ben veel gelijkmatiger van humeur, als het eens tegenzit zit ik niet, zoals voorheen, gelijk in zak en as, kan veel beter relativeren en ook veel meer genieten van leuke momenten en dingen. Daarnaast slaap ik uitstekend en regelmatig. Misschien is dit niet een anti-depressivum voor acute of zeer ernstig depressieve mensen, maar voor de behandeling van somberheid en bovengenoemde gemoedstoestanden kan ik het iedereen aanraden. Een uur voor het slapengaan 1 tablet; je slaapt prima, heb er de volgende morgen geen last van en het heeft geen andere nare bijwerkingen die andere anti-depressiva in het verleden hadden. Kortom, het heeft mij heel erg geholpen en ik blijf het ook zeker gebruiken want ik voel me er uitstekend bij.
09-01-2013

Valdoxan (agomelatine)

Hallo , ik gebruik het medicijn sedert julie 2012 . Nooit eerder medicijnen moeten nemen ( behalve af en toe pijnstillers tegen hoofdpijn ) . Ben op een voor mij nog steeds onduidelijke reden in een depressie beland vorig jaar met de nodige paniekaanvallen , slapeloosheid , conitnu ongerust gevoel , heel zware somberheid , tot zelfs totaal geen levenslust meer . Eerste w[lees meer...]eken bleef datzelfde gevoel duren en verergde zelfs beetje . Na ong 6 weken kwam er beetje verbetring . Nog een aantal weken later kwam er even een terugval . Sedert dien is alles gestabiliseerd . Heb af en toe nog eens sombere dagen ( zoals elk normaal mens ) , krijg af en toe eens een paniekaanval ( zoals bij het reizen met de trein of in gesloten ruimtes ) , maar in t algemeen gaat alles wel een stuk beter . Het is de eerste keer dat me zoiets overkomt en heb dus geen ervaring met hoe de ziekte normaal verloopt of hoe medicatie zou moeten werken . Heb onlangs wel gelezen dat het leverfalen kan veroorzaken . Mijn huisarts wappert dit " klein probleempje " weg . Iemand die hier meer over weet of wiens huisarts er wel duidelijkheid over geeft ? Ook zou je naar verluidt elke 3 maanden getest moeten worden ivm lever . Is bij mij nog niet gebeurd .

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum