ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3
10-01-2019

Chronische depressie

Gedurende 20 jaar meerdere, langdurige depressies gehad. Sinds ik dit medicijn gebruik, inmiddels als ruim zes jaar, geen terugval gehad. De emoties vervlakken wel, maar aangezien deze bij mij vooral een neergaande beweging hadden ervaar ik dit niet als een probleem. Ik zou niet meer zonder willen.
04-01-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

14-11-2018

Chronische depressie

Vele jaren geleden na langdurige depressiviteit via de GGZ cymbalta gaan gebruiken. Intussen al 3 keer een ander merk verstrekt gekregen via de zorgverzekering. Nu heet het duloxetine. Kennelijk is dat de werkzame stof . In al die jaren steeds meer last gekregen van de bijwerkingen. Inmiddels zo erg dat ik bijna niet meer in staat ben te functioneren door vermoeidheid, e[lees meer...]en voortdurende hoge piep en ruis in mijn hoofd, concentratieproblemen en overgevoeligheid voor geluid. Ga nu overleggen met mijn huisarts of een ander medicijn met minder bijwerkingen mogelijk is.
06-11-2018

Duloxetine (duloxetine)

In overleg met de psychiater begonnen met duloxetine voor mijn angststoornis en zenuwpijn. Tijdens het starten de eerste dagen wat bijwerkingen zoals misselijkheid en duizelig, de zenuwpijn nam niet af en voor de angststoornis was het nog te kort om iets te merken. Na anderhalve week verhoogd naar 60 mg wederom misselijk, duizelig op een gegeven moment ook verstopt ( ontla[lees meer...]sting) en daarna werd ik steeds meer " chemisch" van binnen en ook erg misselijk, duizelig de angst en zenuwpijn nam toe en ik sliep nog steeds erg slecht. in overleg na een week of 6 besloten terug te gaan naar 30 mg en dat gaat tot nu toe ( anderhalve week) erg goed, ik ben energiek, vrolijk, de zenuwpijn is bijna helemaal weg en het allerbeste ik slaap weer door tot de ochtend ( zonder halverwege oxazepam te moeten pakken. Ook heb ik op dit moment geen last van angst of paniek.
27-09-2018

Duloxetine (duloxetine)

de bovengenoemde bijwerkingen klinken als veel, maar niet iedere bijwerkingen is in sterke mate aanwezig. ik ben zelf iemand die enorm bewust is van zichzelf en daarbij ook eventuele bijwerkingen. Ik slik het medicijn nu 4 weken. Já het heeft absoluut mijn stemming verbeterd en ik ben minder emotioneel, ik ervaar meer rust in mijn hoofd. Maar nu ik dit medicijn vier weken [lees meer...]slik (30mg) begin ik me sterk af te vragen of de pro's en cons tegen elkaar opwegen. Ik ben van nature een enorme piekeraar, ben zeer gevoelig, ervaar sociale angst, angst om ziek te zijn, angst om te falen. Enfin, angst speelt een grote rol en ik functioneer nog net met deze klachten, vandaar het af en aan medicijngebruik. Tips zijn meer dan welkom!
18-09-2018

Fibromyalgie

Ivm ontzettende pijnklachten, niet lekker in mijn vel (depressief), niet kunnen slapen ben ik Duloxetine gaan gebruiken. Na verloop van weken voelde ik mij hartstikke goed. Het ging beter met mij. Maar ik kwam 5 kilo aan. Ik was al over de 80 kilo en ondanks gezond eten en bijhouden wat ik at etc...kwam ik aan. Ik hoorde dat dit mogelijk kwam door vocht vast houden. Ik ben[lees meer...] gestopt na ruim een half jaar gebruik. In overleg met de huisarts van 60 naar 30 mg in 4 weken en dan nog 4 weken om de dag 30 mg en vervolgens niets meer. Nou na het niets meer.....heb ik vreselijk veel ontwenningsverschijnselen gehad. Verschrikkelijk zweten (nog 10x erger dan de overgang waar ik al in zat), ontzettend moe....raar gevoel in mijn hoofd en ontzettende hoofdpijn. Na weer 4 weken verder nam dit gevoel gelukkig af en gaat het nu weer beter met mij. Ik vermoed dus dat de Duloxetine uit mijn lijf is.
23-08-2018

Duloxetine (duloxetine)

Ik slik nu ongeveer 8 maanden duloxetine en ik ben er erg tevreden mee. Door mijn gegeneraliseerde angststoornis heb ik heel erg last van dwanggedachtes die ik niet los kan laten, gevolgd door paniekaanvallen. Door de duloxetine zijn mijn paniekaanvallen met 95% achteruit gegaan. Wanneer ik last heb van een dwanggedachte ben ik nu in staat om dit los te laten. De paniekaan[lees meer...]val komt dus vrijwel nooit meer voor. Toen ik begon met het slikken van de duloxetine heb ik erg veel last gehad van bijwerkingen. Erge maagpijn, misselijkheid en amper meer een eetlust. De eerste 2 weken van de inname verergerde mijn klachten. Ik was continu in paniek, wat erg vervelend was. Na ongeveer 2 weken verminderden mijn klachten steeds iets minder. Na 4 a 5 weken waren mijn paniekaanvallen gedaald tot zo'n laag niveau dat ik werkelijk een positief effect merkte. Wanneer ik de duloxetine niet consequent slik, merk ik dat ik weer last krijg van mijn klachten. Slik het dus consequent. Ik raad duloxetine aan voor mensen met een gegeneraliseerde angststoornis.
11-08-2018

Stemmingswisselingen

Sinds september 2017 voelde ik me niet goed, moe... uitgeput... in december had ik het gevoel dat ik was aan het overleven... bloedtesten wezen de ziekte van hashimoto uit ( een paar jaar geleden genezen van Graves, ik heb graves gekregen tijdens mijn eerste zwangerschap) De ha heeft me doorverwezen naar een endocrinoloog maar gelijktijdig bleef ik me heel slecht en verdr[lees meer...]ietig voelen. Mijn medicatie (l-thyroxine) sterkte volgens de endocrinoloog goed! Maar nog steeds bleef ik huilen en verdrietig en had ik GEEN draagkracht. Ik heb een leidinggevende functie... gelukkig een begripvolle baas en een begripvol team... maar er zijn grenzen. Samen met de ha besloten om duloxetine op te starten! Ik was mezelf kwijt! De eerste week had ik lastvan een aantal bijwerkingen ( moe en een droge mond)! Maar nu voel ik me geweldig! Ik ben ondertussen ook gestopt met de pil! Ze gaan me testen op vroegtijdige menopauze! Ik heb terug heel veel zin in seks( echtgenoot zeer tevreden 😀) ! Ik ervaar aanrakingen van mijn echtgenoot veel heviger ! Ik krijg rillingen en kippenvel (echt zalig) en we hebben veel seks(na een periode met weinig seks) . Ik heb veel zin maar het duurt lang voordat ik een orgasme heb (vroeger had ik snel een orgasme) maar het orgasme dat ik krijg is wel heel hevig! Herkent iemand dit? Ik vind dit allemaal zo raar en om dit “in real live” te vragen vind ik moeilijk!
Pagina 1 van 3

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!