ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

23-04-2018

Duloxetine (duloxetine)

Opstart zelfs met 3x dd 10 mg oxazepam erbij was ramp. 2 weken zombie en vreselijke angsten. Daarna bijna 2 jaar steeds somberder niet kunnen genieten. Sex door verkramping bekkenbodemspier (zie plassen werkt dus ook op vagina) bijna niet meer mogelijk. Libido ook weg. Niet kunnen slapen. Gevoel van liefde en genieten weg vervlakt. Huilbuien. Angst ook vlakker maar zeker n[lees meer...]iet weg. Chronische pijn ook afgevlakt dat was enige positieve. Ik raad op basis van mijn ervaring dit medicijn sterk af.
01-03-2018

Duloxetine (duloxetine)

Na de helft van mijn leven in de weer gezeten te hebben met depressiviteit, sociale angst en nog een heleboel andere dingen, enkele maanden geleden aangegeven aan mijn psycholoog dat ik antidepressiva wilde proberen. Heb al eerder een SSRI gehad (Prozac) toen ik 16 was, maar symptomen kwamen weer terug. Een andere belangrijke reden voor het gebruik van specifiek duloxetin[lees meer...]e was voor mij de chronische pijn in mijn rug en schouders die ik sinds een jaar heb. Ik had gelezen dat duloxetine kan helpen bij chronische pijn, en ik had al vanalles geprobeerd wat niet hielp. Verder werkt duloxetine ook op norepinephrine en kamp ik al heel mijn leven met overmatige vermoeidheid en behoefte aan slaap, dus ik hoopte dat het hier ook tegen zou helpen. Ik ben positief verrast over de effectiviteit van dit middel op mijn stemming, die flink verbeterd is. Ik voel me stabieler, minder down, ik heb minder zelfmoordgedachten, minder huilbuien, minder pijn, ik ben ietsjes fitter, ik maak me minder zorgen. Samen met andere positieve veranderingen in mijn leven heeft het ervoor gezorgd dat ik niet meer depressief ben. Ik heb nog af en toe last van stemmingswisselingen, maar minder frequent en het voelt minder zwaar en hopeloos. Ik heb spijt dat ik zo lang gewacht heb met het weer proberen van een SSRI. Ik was best wel bang van tevoren voor eventuele gewenning en allerlei enge klachten als ik weer zou stoppen met dit middel. Hier kan ik nog niks over zeggen, maar het stelt me enigszins gerust dat ik de pillen krijg in de vorm van capsules die vol zitten met hele kleine bolletjes. Je zou dus in principe heel langzaam kunnen afbouwen, mocht je last krijgen van een soort 'ontwenningsverschijnselen'.
23-02-2018

Duloxetine (duloxetine)

Ernstige depressive klachten, kon nooit een antidepressiva verdragen todat na heel veel jaren ik dit kreeg en ik nu de maximale hoeveelheid slik sinds kort van 120 mg. De veranderingen zijn opzienbarend goed. Heb me niet eerder zo goed gevoeld door antidepressiva dan nu. Ben er erg tevreden over.
16-02-2018

Duloxetine (duloxetine)

1 e week met starten en week met verhogen veel last van misselijkheid en hoofdpijn. Lusteloos
07-02-2018

Duloxetine (duloxetine)

langdurige depressies door allerlei gebeurtenissen in mijn leven veel verdriet en tegenslagen
17-01-2018

gebruik al 3 weken en nog steeds last van slapeloosheid
11-12-2017

Duloxetine (duloxetine)

Eerst andere middelen gebruikt en uiteindelijk bij de Duloxetine terecht gekomen. Deze slaat goed aan. In het begin wel wat bijwerkingen o.a.: duizelig, misselijk, moe, raar gevoel in hoofd. Maar nu geen last meer van. Ik gebruik 90mg, wel jammer dat ik hierdoor 3 capsules van 30mg in moet nemen (minpuntje). Zolang de apotheek mij niet iedere keer een ander merk mee[lees meer...]geeft gaat alles prima. Heb een paar keer een ander merk gekregen en dan kwamen de bijwerkingen weer terug.
19-05-2017

Fibromyalgie

Mijn Klacht: · Na 3 maanden doodziek te zijn geweest, kwamen mijn man en ik erachter, dat BENU apotheek mijn Cymbalta (18€) af te wisselen met Duloxetine (2,50£) zonder dat mijn huisarts en ik er vanaf wisten. Bij de Amersfoortse heb ik de vrije keus in medicijnen. Ik was zo ziek lag voor dood in bed, geen arts die wist wat ik had! De laatse wekenwas het zo erg, elke d[lees meer...]ag de dokter bellen, 11 kilo afgevallen, van huisartsenpost met bloedonderzoeken naar de huisarts enz! Tot de arts op de huisartsenpost tegen ons zei: Je moet even met je huisarts samen gaan puzzelen in alles. Mijn man is zelf gaan puzzelen, terwijl ik voor half dood in bed lag! Blijkt dat BENU apotheek vanaf juni 2016 Duloxetine heeft voorgeschreven, en daarna weer Cymbalta en vanaf half december constand de goedkope Duloxetine! De apotheek zegt in januari hebben wij met de zorgverzekeringen om de tafel gezeten en moest dat! Ik zei en jullie geven het zomaar in december al???? Ik zo ziek als een hond De Amersfoortse gebeld, die zeiden nee hoor, U hebt de vrije medicijnen keus, en heeft vanaf dag 1 geen klachten gehad van de Cymbalta, dus geen reden voor verandering! Wat ook nog blijkt, per uitgeschreven recept ontvangt de apotheek 6 euro voor uitgifte, en kwamen de de medicijnen ook steeds in 2x brengen voor 1 maand! Tergend langzaam klim ik nu uit een heel diep dal, 3 maanden moeten eten maar niet kunnen, yoghurt die zelfs nog bleef hangen in mijn keel! Angst, en eigenlijk alle gevaarlijke bijwerkingen en minder gevaarlijke bijwerkingen die mijn man had uitgezocht die had ik, en die zijn niet misselijk! Ik heb me nog nooit zo ziek gevoeld, en heb in juli ook nog 5 dagen in het ziekenhuis gelegen waar niks uit is gekomen, na dure scans, enz! Ik heb deze medicijnen Cymbalta al heel lang, voor de Fibromyalgie, om de scherpe pijntjes van de fibro af te halen! Ik ben er behoorlijk van geschrokken, heb het hoofdkantoor gebelt dat ik stappen ga ondernemen! Na 4 pillen Cymbalta merk ik al verschil, en ik heb het hoofdkantoor van BENU apotheek gebeld, en die gingen het even doornemen met de medewerkers en de leidinggevende van het filiaal. Maar ik wil stappen ondernemen voor weer 3 maanden van me leven, om de winst van een apotheek! Sta ik in mijn recht? Kunnen jullie mij daarmee helpen? Ik lig nog steeds in bed, niet meer de hele dag, maar het is een aanslag op mijn lichaam geweest! Ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen sturen! Ook zat ik al een tijd op pilletjes te wachten tegen de misselijkheid, toen ik BENU apotheek belde, zeiden ze, ja dat ligt hier al een tijdje, maar we wisten niet wat ze er mee moesten! Terwijl de medicijnen bij mij altijd thuis worden bezorgd! En de apothekers assistent, wist niet eens dat Cymbalta ook nog een antidepressiva was. Ik ben op, ik krijg niet eens van het hoofdkantoor een antwoord op mijn mails, schandalig! Met Vriendelijk groet, Marian
Pagina 1 van 2

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!