ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 1

19-05-2017

Fibromyalgie

Mijn Klacht: · Na 3 maanden doodziek te zijn geweest, kwamen mijn man en ik erachter, dat BENU apotheek mijn Cymbalta (18€) af te wisselen met Duloxetine (2,50£) zonder dat mijn huisarts en ik er vanaf wisten. Bij de Amersfoortse heb ik de vrije keus in medicijnen. Ik was zo ziek lag voor dood in bed, geen arts die wist wat ik had! De laatse wekenwas het zo erg, elke d[lees meer...]ag de dokter bellen, 11 kilo afgevallen, van huisartsenpost met bloedonderzoeken naar de huisarts enz! Tot de arts op de huisartsenpost tegen ons zei: Je moet even met je huisarts samen gaan puzzelen in alles. Mijn man is zelf gaan puzzelen, terwijl ik voor half dood in bed lag! Blijkt dat BENU apotheek vanaf juni 2016 Duloxetine heeft voorgeschreven, en daarna weer Cymbalta en vanaf half december constand de goedkope Duloxetine! De apotheek zegt in januari hebben wij met de zorgverzekeringen om de tafel gezeten en moest dat! Ik zei en jullie geven het zomaar in december al???? Ik zo ziek als een hond De Amersfoortse gebeld, die zeiden nee hoor, U hebt de vrije medicijnen keus, en heeft vanaf dag 1 geen klachten gehad van de Cymbalta, dus geen reden voor verandering! Wat ook nog blijkt, per uitgeschreven recept ontvangt de apotheek 6 euro voor uitgifte, en kwamen de de medicijnen ook steeds in 2x brengen voor 1 maand! Tergend langzaam klim ik nu uit een heel diep dal, 3 maanden moeten eten maar niet kunnen, yoghurt die zelfs nog bleef hangen in mijn keel! Angst, en eigenlijk alle gevaarlijke bijwerkingen en minder gevaarlijke bijwerkingen die mijn man had uitgezocht die had ik, en die zijn niet misselijk! Ik heb me nog nooit zo ziek gevoeld, en heb in juli ook nog 5 dagen in het ziekenhuis gelegen waar niks uit is gekomen, na dure scans, enz! Ik heb deze medicijnen Cymbalta al heel lang, voor de Fibromyalgie, om de scherpe pijntjes van de fibro af te halen! Ik ben er behoorlijk van geschrokken, heb het hoofdkantoor gebelt dat ik stappen ga ondernemen! Na 4 pillen Cymbalta merk ik al verschil, en ik heb het hoofdkantoor van BENU apotheek gebeld, en die gingen het even doornemen met de medewerkers en de leidinggevende van het filiaal. Maar ik wil stappen ondernemen voor weer 3 maanden van me leven, om de winst van een apotheek! Sta ik in mijn recht? Kunnen jullie mij daarmee helpen? Ik lig nog steeds in bed, niet meer de hele dag, maar het is een aanslag op mijn lichaam geweest! Ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen sturen! Ook zat ik al een tijd op pilletjes te wachten tegen de misselijkheid, toen ik BENU apotheek belde, zeiden ze, ja dat ligt hier al een tijdje, maar we wisten niet wat ze er mee moesten! Terwijl de medicijnen bij mij altijd thuis worden bezorgd! En de apothekers assistent, wist niet eens dat Cymbalta ook nog een antidepressiva was. Ik ben op, ik krijg niet eens van het hoofdkantoor een antwoord op mijn mails, schandalig! Met Vriendelijk groet, Marian
25-04-2017

Duloxetine (duloxetine)

Na 2 herniaoperaties in 2015 en 2016 op dezelfde plek l4-l5, bleef ik pijn houden rondom de operatieplek en de onderrug, maar ook zenuwpijn in het hele rechterbeen. vooral 's morgens en wat later op de avond, dan zak ik helemaal in. Doordat ik nu op advies van de neurochirurg duloxetine gebruik, ben ik voor 90% van de zenuwpijn in het been af, de pijn rondom de operatiepl[lees meer...]ek en de onderrug zit er nog wel, maar daar gebruik ik ook nog oxycodon en diazepam tegen. Toen ik met duloxetine begon, had ik ervoor 3 weken Lyrica gebruikt. Dus toen ik met duloxetine msr 30mg begon, was de lyrica ook nog in mijn lichaam. Maar na 2 weken wennen, ging het wel. Ik was in het begin een beetje warrig en heel moe, dat werd later wel minder. maar ik slaap er heel goed en rustig op. In tegenstelling tot de lyrica, waar ik nachten van op zat. Met dit middel moet je wel oppassen met alcohol, dat is een hele slechte combinatie..!!, en mijn eetlust is ietsje minder geworden. Ik zal de rest van mijn leven wel last van mijn onderrug blijven houden, maar met de juiste medicatie is het leefbaar.
31-01-2017

Duloxetine (duloxetine)

Tot nu toe slechte ervaring, maar probeer vol te houden ook al is de angst nu dubbel zo erg. Zijn er mensen met dezelfde ervaring en is het verbeterd na enkele weken?
29-01-2017

Rugklachten

Heb nog niet zo veel revering, weet alleen dat ik ontzettend angstig en nerveus ben en slaap alleen maar. Moet huisarts bellen of dit normal is.
03-11-2016

Aangezichtspijn

Ik ben volledig pijnvrij door gebruik van dit medicijn. Na Janetta operatie is mijn aangezichtspijn na enkele maanden toch weer teruggekomen. Ondanks de voor dit type geneesmiddel, veelvuldig voorkomende bijwerkingen (droge mond, impotentie, lichte evenwichtsstoornissen, moeite met inslapen) blijft het kiezen tussen 2 kwaden. Pijnvrij zijn weegt bij mij zwaarder dus blij[lees meer...]f ik gebruiken en neem de rest op de koop toe. Na verloop van tijd verdwijnen er wel enkele bijwerking als gevolg van gewenning.
29-04-2016

Duloxetine (duloxetine)

ben net begonnen in vervanging van een ander antidepressivum vanwege overdreven moeheid; heb veel bijwerkingen (moeheid, duizeligheid, depressiviteit, futloosheid, concentratiestoornissen, onbedoelde bewegingen van ledematen), maar hoop dat die zullen over gaan naarmate ik het langer gebruik.
Pagina 1 van 1

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!