Duloxetine

duloxetine

Aangezichtspijn (2 meningen)

15-07-2019

Aangezichtspijn

Ik heb mijn hevige schokken in het gezicht nu onder controle. Dus kiezen, wangen, lippen en neus zijn nagenoeg schokvrij. De zenuwknoop levert mij nog wel pijn op, maar is te doen. Wel raak ik en mijn omgeving gefrustreerd door dat ik dingen verkeerd versta of afwezig ben.
02-07-2019

Chronische depressie

Zou het medicijn ondanks dat wel helpt niet meer nemen door capsules afbouwen vreselijk
30-06-2019

Duloxetine (duloxetine)

Na het overlijden van mijn zoon kreeg ik last van lichamelijke pijnen, kon ik nachts niet meer slapen, na meerdere onderzoeken werden er geen echte lichamelijke problemen gevonden. Het zal wel rouwpijn zijn vertelde ze mij. Na twee jaar de pijn te verdragen teruggegaan naar mijn huisarts, want ik was iedereen uit mijn (dichte, en verre)omgeving aan het afstoten door mij wr[lees meer...]okkig en neerslachtig gedrag, gestart met Duloxetine 30mg, eerste weken verschillende bijwerkingen gehad, maar die zijn nu weg. Ik voel mij beter in mijn vel, de pijn is er nog wel, maar de scherpe kantjes zijn er vanaf. Slapen lukt ook weer, en mijn naasten zien ook het verschil in mijn gedrag. Dus Duloxetine 30mg blijkt voor mij te werken.
18-05-2019

Duloxetine (duloxetine)

Hartkloppingen en spierpijn gingen niet over. Reden voor stoppen was allergie.
25-04-2019

Duloxetine (duloxetine)

Ik ben vorig jaar gestart met Duloxetine 30 mg wegens mijn fibromyalgie en stress in de thuissituatie. De bijwerkingen vond ik heftig maar die zijn na 3 weken weg. Ik vind het een fijn medicijn. Ik maak mij minder druk om dingen. Voor de pijn vind ik 30 mg redelijk zijn werk doen. Het haalt de scherpe randjes eraf maar dat is het dan ook. Ik ben wel een keer over gegaan [lees meer...]naar 60 mg maar daarbij had ik het gevoel dat ik een lopende zombie was. Door dit medicijn ben ik wel passiever geworden en ik merk dat ik last heb van uitstelgedrag. Ook wat meer trek in eten. Ik heb altijd veel inslaap-problemen gehad maar ik val nu als een blok in slaap.
12-04-2019

Acute inflammatoire polyneuropathie

Door diabetes neuropathie ontwikkeld en als advies gekregen om over te stappen van sertraline (6 jaar) . Ik zit in de eerste 4-8 weken
10-04-2019

Duloxetine (duloxetine)

gebruik dit nooi!! want het werk niet!! als je niet depresief bent word je dat wel van deze medicijnen. en laat je niks aanpraten!!
08-04-2019

Chronische depressie

Al moet ik er wel bij zeggen dat dit héél persoonlijk is. Iedereen reageert anders op medicatie en ervaringen delen heeft eigenlijk geen enkele zin. Genen, lichamelijke en mentale karaktereigenschappen zijn bepalend. Na 16 jaar Paroxetine gebruikt te hebben had ik daar geen vertrouwen meer in. Voelde me nog steeds niet goed (mentaal) en had er meer last van dan dat ik e[lees meer...]r profijt van had. Vooral de bijwerking op seksueel gebied nekte me. Aangezien ik single ben en zo nu en dan een afspraakje had, gaf de seksuele bijwerking problemen en was niet goed voor mijn zelfvertrouwen en mannelijkheid. In overleg met mijn verpleegkundige assistent bij een zorginstelling zijn we geswitcht naar Duloxetine. De Paroxetine afgebouwd en de Duloxetine opgebouwd. Van 30mg (1 capsule) naar 60mg (2 capsules). Na 6 weken merkte ik geen enkel verschil en zakte de moed in mijn schoenen. Een psycholoog bij diezelfde instelling opperde de mogelijkheid om te stoppen met de Duloxetine en te kijken wat dát met me deed. Ik heb toen een week de halve dosis (30mg) geslikt en toen gestopt. De 1e dag ging nog wel. De 2e dag voelde ik me al een stuk slechter. De welbekende electrische schokjes in mijn hoofd. Maar als het hier bij zou blijven kon ik wel doorzetten. De 3e dag was echter een hel. De chemische reactie in mijn hoofd was bijna ondragelijk. De schokjes maakten me letterlijk ziek en was een bijzonder nare ervaring. Uit pure wanhoop de zorginstelling gebeld en wéér een andere medewerker vond de afbouwprocedure véél te snel gaan. Mijn hersenen konden het gewoonweg niet bijbenen. Ze raadde me aan weer een capsule te slikken. Binnen enkele uren verdwenen de schokjes gelukkig. Maar de stoppoging was hiermee wel mislukt. Niet bevorderlijk voor mijn vertrouwen. Een paar dagen later was mijn vaste begeleider weer aanwezig en stelde voor een ander medicijn te proberen. Nou, ik was er wel klaar mee. Verschillende medewerkers gaven tegenstrijdige meningen. Ik ben naar mijn huisarts gegaan om ergens een second opinion te vragen. Ik kwam bij een andere zorginstelling terecht en we besloten de Duloxetine wederom te stoppen, maar nu in combinatie met het kalmeringsmiddel Oxezepam. Ik ben nu in dag 6 en de schokjes vallen mee. Ze zijn nog wel aanwezig maar is te doen. Moet me alleen heel rustig houden. Stil liggen, geen onverwachte bewegingen maken en vooral de tijd doorkomen. Ben dus al een stuk verder dan de vorige keer. Nu weet ik niet of de afbouw nu iets geleidelijker gaat, de Oxezepam zijn werk doet of een andere reden de stoppoging dragelijker maakt, maar als het zo doorgaat heb ik goeie hoop. Vraag me alleen af wat het omslagpunt is. Wanneer dat omslagpunt is. Zijn de schokjes nu op het hoogtepunt of moet “rockbottom” nog komen? Ik bekijk het per dag, worstel me door de dagen met veel slapen en stil liggen. Heeft iemand ervaring hiermee? Hoe lang het ongeveer duurt voordat het medicijn volledig uit je lichaam is? Wanneer de schokjes verdwijnen? De seksuele bijwerkingen waren met de Duloxetine een stuk minder dus daar was ik wél heel blij mee. Paroxetine is troep. Werkelijke troep die je hele zenuwstelsel ontregelt en waar je meer last van hebt dan profijt. Duloxetine voldeed me iets beter. Maar deed qua mentale gesteldheid nog vrij weinig.
24-01-2019

Bipolaire stoornis

ik gebruik nu meer dan een jaar duloxetine en ben er wel tevreden van,ik ben veel rustiger en minder geirriteert
10-01-2019

Chronische depressie

Gedurende 20 jaar meerdere, langdurige depressies gehad. Sinds ik dit medicijn gebruik, inmiddels als ruim zes jaar, geen terugval gehad. De emoties vervlakken wel, maar aangezien deze bij mij vooral een neergaande beweging hadden ervaar ik dit niet als een probleem. Ik zou niet meer zonder willen.
04-01-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

14-11-2018

Chronische depressie

Vele jaren geleden na langdurige depressiviteit via de GGZ cymbalta gaan gebruiken. Intussen al 3 keer een ander merk verstrekt gekregen via de zorgverzekering. Nu heet het duloxetine. Kennelijk is dat de werkzame stof . In al die jaren steeds meer last gekregen van de bijwerkingen. Inmiddels zo erg dat ik bijna niet meer in staat ben te functioneren door vermoeidheid, e[lees meer...]en voortdurende hoge piep en ruis in mijn hoofd, concentratieproblemen en overgevoeligheid voor geluid. Ga nu overleggen met mijn huisarts of een ander medicijn met minder bijwerkingen mogelijk is.
06-11-2018

Duloxetine (duloxetine)

In overleg met de psychiater begonnen met duloxetine voor mijn angststoornis en zenuwpijn. Tijdens het starten de eerste dagen wat bijwerkingen zoals misselijkheid en duizelig, de zenuwpijn nam niet af en voor de angststoornis was het nog te kort om iets te merken. Na anderhalve week verhoogd naar 60 mg wederom misselijk, duizelig op een gegeven moment ook verstopt ( ontla[lees meer...]sting) en daarna werd ik steeds meer " chemisch" van binnen en ook erg misselijk, duizelig de angst en zenuwpijn nam toe en ik sliep nog steeds erg slecht. in overleg na een week of 6 besloten terug te gaan naar 30 mg en dat gaat tot nu toe ( anderhalve week) erg goed, ik ben energiek, vrolijk, de zenuwpijn is bijna helemaal weg en het allerbeste ik slaap weer door tot de ochtend ( zonder halverwege oxazepam te moeten pakken. Ook heb ik op dit moment geen last van angst of paniek.
27-09-2018

Duloxetine (duloxetine)

de bovengenoemde bijwerkingen klinken als veel, maar niet iedere bijwerkingen is in sterke mate aanwezig. ik ben zelf iemand die enorm bewust is van zichzelf en daarbij ook eventuele bijwerkingen. Ik slik het medicijn nu 4 weken. Já het heeft absoluut mijn stemming verbeterd en ik ben minder emotioneel, ik ervaar meer rust in mijn hoofd. Maar nu ik dit medicijn vier weken [lees meer...]slik (30mg) begin ik me sterk af te vragen of de pro's en cons tegen elkaar opwegen. Ik ben van nature een enorme piekeraar, ben zeer gevoelig, ervaar sociale angst, angst om ziek te zijn, angst om te falen. Enfin, angst speelt een grote rol en ik functioneer nog net met deze klachten, vandaar het af en aan medicijngebruik. Tips zijn meer dan welkom!
18-09-2018

Fibromyalgie

Ivm ontzettende pijnklachten, niet lekker in mijn vel (depressief), niet kunnen slapen ben ik Duloxetine gaan gebruiken. Na verloop van weken voelde ik mij hartstikke goed. Het ging beter met mij. Maar ik kwam 5 kilo aan. Ik was al over de 80 kilo en ondanks gezond eten en bijhouden wat ik at etc...kwam ik aan. Ik hoorde dat dit mogelijk kwam door vocht vast houden. Ik ben[lees meer...] gestopt na ruim een half jaar gebruik. In overleg met de huisarts van 60 naar 30 mg in 4 weken en dan nog 4 weken om de dag 30 mg en vervolgens niets meer. Nou na het niets meer.....heb ik vreselijk veel ontwenningsverschijnselen gehad. Verschrikkelijk zweten (nog 10x erger dan de overgang waar ik al in zat), ontzettend moe....raar gevoel in mijn hoofd en ontzettende hoofdpijn. Na weer 4 weken verder nam dit gevoel gelukkig af en gaat het nu weer beter met mij. Ik vermoed dus dat de Duloxetine uit mijn lijf is.
23-08-2018

Duloxetine (duloxetine)

Ik slik nu ongeveer 8 maanden duloxetine en ik ben er erg tevreden mee. Door mijn gegeneraliseerde angststoornis heb ik heel erg last van dwanggedachtes die ik niet los kan laten, gevolgd door paniekaanvallen. Door de duloxetine zijn mijn paniekaanvallen met 95% achteruit gegaan. Wanneer ik last heb van een dwanggedachte ben ik nu in staat om dit los te laten. De paniekaan[lees meer...]val komt dus vrijwel nooit meer voor. Toen ik begon met het slikken van de duloxetine heb ik erg veel last gehad van bijwerkingen. Erge maagpijn, misselijkheid en amper meer een eetlust. De eerste 2 weken van de inname verergerde mijn klachten. Ik was continu in paniek, wat erg vervelend was. Na ongeveer 2 weken verminderden mijn klachten steeds iets minder. Na 4 a 5 weken waren mijn paniekaanvallen gedaald tot zo'n laag niveau dat ik werkelijk een positief effect merkte. Wanneer ik de duloxetine niet consequent slik, merk ik dat ik weer last krijg van mijn klachten. Slik het dus consequent. Ik raad duloxetine aan voor mensen met een gegeneraliseerde angststoornis.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum