Ervaringen met Valdoxan

Bij  DepressieX

Chronische depressie (2 meningen)

Agomelatine (Valdoxan)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

17-08-2017 | Vrouw | 39
Depressiviteit
Na 2 jaar fluoxetine overgestapt naar valdoxan. Binnen 2 weken al rustiger in mijn hoofd. Ik kan weer normaal autorijden en ben niet meer afwezig. Geen bijwerkingen gehad, mijn hoofdpijnen en maagklachten van jaren voor gebruik van medicijnen zijn juist verminderd!

26-08-2015 | Vrouw | 57
Depressiviteit
Heb ruim een half jaar Valdoxan gebruikt en mijn klachten werden steeds erger. Zelfmoordgedachten, waardeloosheid, achterdochtig enz. Ben nu gestopt en weer begonnen met Prozac

10-04-2015 | Vrouw | 34
agomelatine (25mg)
Ik heb een depressie als gevolg van PTTS en heb Valdoxan voorgeschreven gekregen. Dit middel helpt me heel goed om in slaap te vallen, maar ik weet zelf niet of het eigenlijk wel werkt tegen de depressie. Eerder gebruikte middelen pakten de depressie effectiever aan, maar gaven veel bijwerkingen.

11-03-2015 | Vrouw | 62
agomelatine (25mg)
door langdurig gebruik van clomipramine en risperdal/abilify heb ik tardieve dyskinesie ontwikkelt, moest stoppen met de medicatie. gevolg terugkerende depressie. td nog aanwezig. gestopt in februari 2014. prozac geprobeerd, later mirtazipine , daarna intensieve therapie en gestart met valdoxan. nu nog steeds depressief met suïcidale gedachten. bijwerkingen 1 1/2 uur na [lees meer...]inname dikkere tong lijk dronken en kan moeizaam spreken, wel slaperig, toch ben na enkele uren weer wakker. wazig zien, kan niet meer lezen. de volgende dag is alles weer weg behalve de orofaciale dyskinesie.

28-02-2014 | Vrouw | 23
agomelatine
Heeft lange tijd erg goed geholpen tegen mijn (zware) depressie, toen ik me een aantal maanden beter voelde ermee gestopt. Depressie kwam terug, opnieuw begonnen met valdoxan en helaas slaat het deze keer niet aan. Daarom ook begonnen met quetiapine na inmiddels een jaar alleen valdoxan.

28-03-2013 | Vrouw | 52
Depressiviteit
I.v.m. een ernstige benzodiazepinen-verslaving begin januari bij verslavingszorg terecht gekomen. Tegelijkertijd met het afbouwschema, Valdoxan voorgeschreven gekregen voor onderliggende depressie en tevens ter ondersteuning om het slaapritme te normaliseren. Sinds een week vrij van benzo's. Al vrij snel in het begin van de afbouw ervaarde ik meer rust, ondanks het feit da[lees meer...]t ik van een erg hoge dosering benzo's moest afbouwen naar 0. Inmiddels is mijn stemming aanzienlijk verbeterd, slaap ik makkelijk in; doorslapen gaat ook een stuk beter, Nog wel veel korte onderbrekingen, maar slaap over het algemeen weer snel in. Na de eerste paar dagen, geen last van bijwerkingen. Bij aanvang, ong. drie dgn. forse hoofdpijn gehad, daarna zijn de klachten geheel verdwenen. In tegenstelling tot andere anti-depressieva, heeft Valdoxan geen enkele invloed op mijn seksuele activiteit, libido of intensiteit.

09-01-2013 | Vrouw | 43
agomelatine
Hallo , ik gebruik het medicijn sedert julie 2012 . Nooit eerder medicijnen moeten nemen ( behalve af en toe pijnstillers tegen hoofdpijn ) . Ben op een voor mij nog steeds onduidelijke reden in een depressie beland vorig jaar met de nodige paniekaanvallen , slapeloosheid , conitnu ongerust gevoel , heel zware somberheid , tot zelfs totaal geen levenslust meer . Eerste w[lees meer...]eken bleef datzelfde gevoel duren en verergde zelfs beetje . Na ong 6 weken kwam er beetje verbetring . Nog een aantal weken later kwam er even een terugval . Sedert dien is alles gestabiliseerd . Heb af en toe nog eens sombere dagen ( zoals elk normaal mens ) , krijg af en toe eens een paniekaanval ( zoals bij het reizen met de trein of in gesloten ruimtes ) , maar in t algemeen gaat alles wel een stuk beter . Het is de eerste keer dat me zoiets overkomt en heb dus geen ervaring met hoe de ziekte normaal verloopt of hoe medicatie zou moeten werken . Heb onlangs wel gelezen dat het leverfalen kan veroorzaken . Mijn huisarts wappert dit " klein probleempje " weg . Iemand die hier meer over weet of wiens huisarts er wel duidelijkheid over geeft ? Ook zou je naar verluidt elke 3 maanden getest moeten worden ivm lever . Is bij mij nog niet gebeurd .

16-12-2012 | Vrouw | 54
agomelatine
langdurige depressie na overlijden van mijn man binnen twee weken na de diagnose. omdat ik slecht bleef slapen valdoxan gekregen . mijn slapen verbeterde iets maar ik kreeg zoveel bijwerkingen dat ik een heel pak paracetamol en andere depressiva heb geslikt. na aankomst in het ziekenhuis werd door de INTERNIST valdoxan ggelijk geschrapt . ik ben nog wel heel verdiretig en [lees meer...]nog wat depressief , krijg nu cyprexa en xanax retard en ik ben nu een stuk rustiger.

15-12-2012 | Vrouw | 21
agomelatine
Nu bijna een jaar aan de Valdoxan. Het hielp meteen met inslapen en uitgerust wakker worden 's ochtends. Het heeft wel een maand of twee geduurd voordat het positieve effect op mijn stemming erg merkbaar werd. Sindsdien is het alleen maar beter geworden, voor mijn gevoel werkt het nu beter dan ooit. Erg tevreden, eigenlijk geen noemenswaardige bijwerkingen.

08-12-2012 | Vrouw | 41
agomelatine
Ik ben verplicht van de paroxetine gestapt ivm verlengde QT tijd en kans op hartritmestoornissen. Hierna Mirtazepine gebruikt, maar hier werd de depressie erger van. Toen overgestapt op Valdoxan, had eerst het gevoel dat het wel wat deed, maar moeite met inslapen had ik zo ie zo eigenlijk niet, maar Valdoxan was volgens de psychiater het enigste AD die ik nog mocht slikken[lees meer...] ivm m'n verlengd QT syndroom, tenzij ik MAO remmers wil gaan gebruiken, maar dat raadde ze me af ivm de bijwerkingen.

03-10-2012 | Vrouw | 22
agomelatine
Ik kreeg dit middel om 's avonds wat beter in te kunnen slapen. Je zou er namelijk moe van worden. Twee uur voor het slapen gaan nam ik een Valdoxan. Op het begin leek ik inderdaad wat suffig te worden en sliep ik eerder in. Dit heeft maar een paar dagen geduurd. Daarna weinig effect gezien. Ook qua stemming geen verbetering. Daarom maar mee gestopt.

08-09-2012 | Vrouw | 57
Depressiviteit
Vol verwachting aan Valdoxan begonnen. Het zou tamelijk nieuw zijn en hoegenaamd geen bijwerkingen geven. Ik heb het 6 weken de kans gegeven, maar heb me 6 weken lang erg down gevoeld, veel hoofdpijn. Vanwege de hoofdpijn op Amitriptyline overgestapt na eerst Valdoxan in 1 week afgebouwd te hebben. De hoofdpijn is een stuk minder en ik voel me na 2 weken nu een stuk beter,[lees meer...] zodat ik denk dat de downheid juist van de Valdoxan geweest is. Amitriptyline slik ik 25 mg en is te weinig om iets aan een depressie te doen.

03-12-2022 | Man | 43
agomelatine (25mg)
Het had enkele positieve effecten. Ik voelde me rustiger in mijn hoofd en mijn interne klok was beter afgesteld op het normale ritme. De nadelen wogen echter zwaarder door. Ik kreeg er diverse bijwerkingen van zoals spierpijn, vaak vermoeid, een slecht humeur en onrustige benen. Eens ik Valdoxan niet meer nam gingen die bijwerkingen weg.

06-01-2020 | Man | 44
agomelatine (25mg)
Vrij snel na inname suïcidale gedachten die niet verminderden na verloop van tijd.

13-11-2018 | Man | 69
Depressiviteit
Na diverse anti depressie medicatie kwam ik terecht bij een gespecialiseerd AD(H)D psychiater die mij ADD als diagnose gaf. Hij starte met dagelijks 1 tablet Valdoxan zonder effect en verhoogde de dosis naar dagelijks 2 tabletten. Dat had effect op mijn welbevinden en gaf geen (nare) Bijwerkingen. Psychiater vertelde wel dat ik het levenslang zou moeten slikken.

20-06-2016 | Man | 42
Depressief