ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5
17-11-2018

Brintellix (vortioxetine)

al ruime tijd last van paniek aanvallen, dit vrij nieuwe medicijn gekregen.. nu, nergens meer last van. rustig in mijn hoofd, durf meer op sociaal nivo en sta positiever in het leven. ik ervaar het als een demper, ben een vrij gevoelig persoon.. veel last van prikkels etc wat mij betreft, een prima oplossing
15-06-2018

Brintellix (vortioxetine)

Ik ernaar een enorm honger gevoel , hol gevoel in mijn maag ook al heb ik net gegeten.
11-06-2018

11-06-2018

Brintellix (vortioxetine)

Slik brintelixx tegen depressie, suffig en misselijk zijn de bijwerkingen, deze duren 2 weken lang neemt daarna af. Voel mij gelukkig en ook de angsten nemen af. Heb mijzelf nog nooit zo goed gevoeld. Een aantal jaar geleden heb ik cymbalta gebruikt, maar was lang niet zo effectief als dit medicijn.
25-05-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Door dit middel een leuker leven. Zin om weer dingen te ondernemen. Wat meer rust in het hoofd. Ik kan beter relativeren. Voorheen lexapro maar gestopt wegens eetbuien. Bijna geen bijwerkingen gehad. Dus ik ben echt tevreden over dit medicijn. Ik heb hierdoor mijn leven weer terug gekregen en geen kort lontje meer!
19-05-2018

Chronische depressie

Maakt erg vlak. Nergens meer zin in. Geen zin meer in het leven. Maakt het leven niet echt leuker.
18-03-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Voorheen gebruikte ik Lexapro 5 mg. Dat maakte mijn depressies en mijn agressie twee keer zo erg en moest na een maand al stoppen. Na 4 jaar lang intens in een dal gezeten te hebben wilde ik er gewoon weer uit en dat lukte niet op eigen kracht. Dus na mijn psychiater te hebben ingelicht over de effecten van Lexapro schreef ze de Brintellix voor. Ik was exteem nerveus en nu[lees meer...] ik erover nadenk was dat compleet zinloos. Ik kan gesprekken voeren zonder me minderwaardig of achterlijk te voelen. Ik word nog wel boos maar nu kan ik weglopen. Het heeft me heel erg geholpen. Geen bijwerkingen behalve misselijkheid. En ik heb al maanden niet meer aan zelfmoord gedacht of in mezelf gesneden. Dat is dus de brintellix 10 mg!
20-01-2018

Manisch-depressieve stoornis

Na vele antidepressiva te hebben geprobeerd die geen van allen deden wat ze moesten doen heeft mijn psychiater brintellix voorgesteld. Hij had hier met meerdere patiënten positieve ervaringen mee. Ik was zo depressief dat ik alles wel wilde proberen om mij beter te voelen. Ik ben begonnen met 10 mg was in het begin vooral na inname een beetje misselijk maar het was te verd[lees meer...]ragen. Helaas deed het weinig. Omdat ik niet weer een andere antidepressiva wilde proberen zijn we hem op gaan hogen tot 15 Mg ik begon mij iets beter te voelen maar toch was ik nog depressief en lusteloos en moest veel huilen. Nu slik ik 20 Mg en wat een verandering! Ik heb meer zin om dingen te ondernemen, depressieve gevoelens zijn heel erg afgenomen. Ik sla niet meer door in paniekgevoelens, kwaadheid of angsten en kan weer genieten. Ik ben er nog niet en slik de brintellix samen met stemmingsstabilisatoren maar het gaat elke dag een stukje beter. Ik heb alleen nog anderhalf uur na inname misselijkheid die ongeveer een uurtje duurt maar dat beem ik voor lief en daar is prima mee te leven. En ik kom moeilijker in slaap maar daar bestaan gelukkig pilletjes voor. Ik weet niet of dit het juiste medicijn voor de lange termijn is maar voor nu ben ik er heel tevreden mee, het doet tenminste iets! Overigens is bewezen dat brintellix pas vanaf 15 Mg echt zijn werk gaat doen.
Pagina 1 van 5

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!