vortioxetine

Psychische klachten (3 meningen)
Dysthymie (0 meningen)

Vortioxetine (Brintellix)

Bojan Nikolik (20-04-2015)

15-06-2021 | Vrouw | 52
Psychische klachten
Depressieve klachten, angstaanvallen en minderwaardige gevoelens gedurende 4 jaar. Samen met zelf hulp boeken en 9 sessies bij de psycholoog, ben nik gestart met brinte!!ix Binnen 2 weken voelde ik me aanzienlijk beter. Ik neem het nu zo'n 2 jaar. een aantal maanden geleden was ik beginnen verminderen en kreeg ik weer wat last van angstaanvallen en sombere gevoelens. [lees meer...]Kan ook komen door de pandemie moeheid. Ik ben weer de volledige dosis beginnen nemen. Maar ik ben blij dat ik het middel neem en hoop snel weer dat het aanslaat.

07-06-2021 | Vrouw | 32
vortioxetine (5)
Chronische depressie

19-05-2021 | Vrouw | 57
vortioxetine (10mg)
In 2019 voor t eerst Brintelix gebruikt na een 6 - tal andere AD die geen effect hadden. Na 3 maanden kwamen emoties weer terug en stond volop weer in t leven. Na 2 jaar depressie - vrij te zijn geweest nu weer een depressie, wel in mindere mate dan 2 jaar terug . Nu 1 week met Brintelix begonnen , licht misselijk, maar verdwijnt na 1 week. Hoop dat t weer zo aanslaat[lees meer...] als voorheen , We weten allen dat een depressie ‘ een hel op aarde is. Maar met Brintelix zie je echt!!! de zon weer schijnen. Warme groet, Lia

08-04-2021 | Man | 51
vortioxetine (10)
Psychische klachten
Zojuist begonnen.

31-01-2021 | Vrouw | 32
vortioxetine (20mg)
Ik heb al vanaf mijn 20e levensjaar last van een terugkerende depressie waar ik op mijn 28e voor het eerst medicatie voor ben gaan slikken. Ik heb eerst een aantal jaar Escitalopram geslikt, maar daar kwam ik bijna 10kg door aan. Vorig jar ben ik overgestapt naar Brintellix, waarvan ik helemaal geen bijwerkingen heb gehad. Ieder lichaam reageert natuurlijk anders, maar al[lees meer...]s je last hebt van gewichtstoename door je antidepressiva dan is het aan te raden Brintellix te proberen.

18-12-2020 | Man | 73
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
had in het begin veel bijwerkingen hoofdpijn ,veel huilen ,nergens zin in best wel depressief,ben langzaam gaan verhogen en zit nu op 20 mg sinds 2 maanden. Heb nu sinds 6 weken enorm last van mijn darmen erge buikpijnen en mijn hele lijf staat onder de uitslag.zelf vind ik het raar dat dat nu pas gebeurd en niet eerder mijn arts weet het ook niet ||||

21-11-2020 | Man | 55
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Gebruikte eerst fevarin. Echter ik merkte dat de werking minder werd en ik destructiever werd in mijn gedachten en soms in mijn daden. Ben toen gaan lezen en ben bij 3 mogelijke opties uitgekomen. Uiteindelijk samen met mijn behandelaar gekozen voor Brintellix. Vanaf dag 1 sliep ik weer, ben begonnen met 5 mg. Echter vrij snel na inname werd ik misselijk. Gebruik nu 15 mg [lees meer...]gedurende enkele weken en ben na inname nog steeds misselijk. Na 2 a 3 uurtjes verdwijnen de klachten. Ook staat koffie me tegen, en verdraag ik dit alleen in de avonduren. Ik ben overwegend positief over dit medicijn en accepteer ik de bijwerkingen.

17-11-2020 | Vrouw | 25
vortioxetine (20mg)
De arts vertelde me dat als ik brintelix ga slikken mogelijke bijwerkingen zou kunnen optreden nu ik heb het geweten zelfmoord neigingen huilbuien verschrikkelijk was het maar ik zette door en nu gebruik ik het ee jaar ik ben van 10 mg na 20 mg gegaan en merk wel dat er fijner leven van heb maar de bijwerkingen op begin was niet envoudig maar super blij dat niet gestopt be[lees meer...]n

09-11-2020 | Vrouw | 31
vortioxetine (10)
Hoi allemaal, Ik gebruik nu sinds een week 5mg brintellix na al een jaar bezig te zijn met het zoeken naar de juiste medicatie.. Een aantal mensen in mijn omgeving gebruiken dit middel en waren er positief over dus waarom niet proberen? Echter voel ik mij op dit moment zeer depressief, moe en heb last van huilbuien. Kan iemand mij vertellen of dit aan het begin erbij[lees meer...] hoort? Lees er namelijk zo weinig over. Ik ga het in ieder geval 4 of 6 weken de kans geven met dit medicijn en zal daarna nog eens terugkomen hier om te vertellen hoe het dan gaat.

29-10-2020 | Vrouw | 52
vortioxetine (5mg)
Depressief
Ik zit nu op de 18e dag maar voel me echt niet lekker Ik heb al heel veel AD.s gebruikt Overal te veel bijwerkingen bij Nu heb ik sinds een week erge hoofdpijnen vooral bij het wakker worden En meer last van zenuwpijnen in mijn lichaam Herkend iemand dit ? Want zit nu al weer te denken om te stoppen Die hoofdpijnen zijn verschrikkelijk

12-08-2020 | Vrouw | 34
vortioxetine (10mg)
Depressie, angststoornis, borderline, vermijdende gedragsstoornis . Ik heb al zoveel medicatie in m’n leven geslikt. En dit helpt maar je blijft wel jezelf. Want ik wil m’n emoties wel voelen. En niet als een afgevlakt ja en amen zeggend plantje op een stoel zitten. Als het heel slecht gaat moet je hier niet aan beginnen maar dat zal ook niet aangeraden worden.

15-06-2020 | Vrouw | 27
vortioxetine (15)
#1 Na de diagnose depressie/burnout te hebben gekregen, ben ik 5 mg gaan slikken, om het verbeter proces te ondersteunen. Hier merkte ik weinig van. Uiteindelijk opgehoogd naar 15 mg. Tijdens opbouwen last van duizeligheid, misselijk en mijn evenwicht was niet goed. Eerste week durfde ik geen auto te rijden. Ik merkte wel dat ik weerbaarder werd, mijn negatieve gedachtes s[lees meer...]neller kon weerleggen, sneller uit de negatieve spiraal kon komen en me sterker voelde. Uiteindelijk was ik voor mijn gevoel volledig hersteld en klaar om af te bouwen. Toen begon de ellende pas echt, ik kreeg tijdelijk weer erg negatieve gedachtes, angsten en werd labiel. Gelukkig heb ik een goed sociaal vangnet, dit raad ik iedereen dan ook aan. Laat je omgeving weten dat je gaat afbouwen, dan kunnen ze daar rekening mee houden. Ik mag er trots op zijn dat ik dit aandurf en tegen mijn interne negativiteit strijd. Iets wat ik een jaar geleden nooit had durven zeggen/doen. Als volledig ben afgebouwd, zal ik hierover nogmaals mijn mening geven.

24-05-2020 | Man | 22
vortioxetine (5)
ADD
Voor de behandeling van mijn ADHD (ADD) ben ik na het diagnosticeren gestart met Rilatine MR. Alvolgt ook met Wellbutrin 300mg, en dan veel geprobeerd om mijn stemming te reguleren met een 3e medicijn. Zonder degelijk resultaat. Deze medicatie 10mg brintellix werd ter vervanging van Wellbutrin 300mg geprobeerd, dit had goede effecten. Maar het was heel opmerkelijk dat de [lees meer...]Wellbutrin wegviel. En ben terug met Wellbutrin 300mg gestart, deze neem ik nu samen met 5mg brintellix, en dit bevalt mij enorm goed. Van de 10mg deed het over heel mijn lijf deugd om te krabben, dit heb ik gelukkig niet van 5mg. Wel is er enkele dagen verminderde eetlust door lichte misselijkheid in de maag, alleen de maag gelukkig want het geeft geen duizeligheid, wél viel ik de eerste dagen na inname terug in slaap, dit verdwijnt gelukkig ook. Het is duidelijk wat voor uitgebreide werking het medicijn heeft, waarbij geen creativiteit verloren gaat en er een iets subtielere positievere levensmoed aanwezig is, ik heb al heel mijn leven last van depressieve klachten waarbij ik niet gemotiveerd geraak, en ook niet even gelukkig lijk te reageren waar ik bij anderen meer levensdrift opmerk. Het medicijn helpt ook tegen mijn traagheid, waarbij Rilatine en Bupropion ook lichte bijdrage leveren, lijkt dit medicijn het symptoom echt wél aan te pakken. Ik ben goed af met de metabolische effecten omwille van dat ik onder de combinatie van deze medicijnen een doodnormale hartslag heb en nog steeds asperientjes nodig heb voor mijn bloedsdoorstroming. Haal het als ouder niet in u hoofd dat de medicatie slecht is, bij zwaar verstrooide ADD’ers, is het nodig, want geloof mij, emotionele gezondheid is één vd belangrijkste zaken in de wereld. Supplementen en al die rommel reguleren de hormonale neurotransmitters niet in de hersenen. Het is ook goed als u vers geperst fruitsap drinkt voor de slechte radicalen uit u lichaam te verwijderen, je zal je er ook beter van kunnen voelen maar daarmee gaat u ook geen kanker bestrijden.

24-05-2020 | Vrouw | 28
vortioxetine (15)
Postnatale depressie
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Ik gebruik het nu ongeveer 2 maanden. Gestart met een dosering van 10 mg en twee weken geleden opgehoogd naar 15 mg, omdat ik in de ochtend nog moeite had met opstaan door weinig energie. Sinds de start heb ik wel last van haaruitval, dit staat niet bij de bijwerkingen maar mijn behandelaar geeft aan dat dit vaker bij hem is geme[lees meer...]ld door gebruikers van dit medicijn. Nu ik heb opgehoogd is dit heviger geworden. Daarnaast ook wat gevoeligere darmen gekregen / opgeblazen gevoel. Ik moet iets meer opletten wat ik eet en dan is dit goed te doen. Al met al zijn deze bijwerkingen het dubbel en dwars waard, want de werking is heel goed. Ik heb eerder Venlafaxine / Sertraline gebruikt het afgelopen jaar, maar deze hadden enkel effect bij mij op hele hoge doseringen, met als gevolg hele heftige bijwerkingen. Ik was wat sceptisch over dit medicijn, omdat het nieuw is en ik er weinig over kon vinden. Maar het is een aanrader ;)!

05-05-2020 | Vrouw | 55
Chronische depressie
Supermiddel!! Heb nog wel af en toe last van zeurzak maar dat is goed te hanteren. Ik ben veel gelukkiger nu

27-12-2019 | Man | 24
vortioxetine (15mg)
Brintelixx ik begon met 5 mg dat hielp mij niet veder dus opgehoogt na 10 en toen opgehoogt na 15 mg ik slik dit medicijn inmiddels een jaar ik kan je zeggen dat het opbouwen heel zwaar was met bijwerking aankomen, zelfmoord gevoelens, huil buien. inmiddels er aan gewent en kan zeggen dat ik me in deze tijd nog nooit zo stabiel ben geweest dus al bij al was het het waard[lees meer...]!

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum