mening

Brintellix

08-10-2017 | Vrouw | 28
vortioxetine (10mg)
Psychische klachten
Na verschillende medicatie geprobeerd te hebben voor ADD en angst/depressie klachten (diagnose zit ergens in de buurt van ADD, PDD-NOS, vooral heel veel last van prikkels, geen energie, moeite met concentreren, heel vol hoofd, extreem conflict vermijdend, regelmatig dood willen, etc.) maar vooral bijwerkingen hebben ervaren, geen enkel ook maar vagelijk succes, ben ik lang[lees meer...] vrij van medicatie geweest. Tot mijn behandelaar met dit relatief nieuwe middel aan kwam, of ik dit wilde proberen... Het klonk hoopgevend, en ik sta graag open voor nieuwe dingen, dus zo ben ik begonnen op 5mg. Het was de vraag waar het op zou aanslaan, daar het zowel voor angstproblematiek als concentratiestoornissen zou werken. Na enkele weken merkte ik dat de stoorzender in mijn hoofd die elke keer in paniek doorschiet over mijn eigen waardeloosheid en messen in mijn hoofd en ik moet dood en nek doorsnijden en... weg. Het was er niet meer. Iets dat ik altijd als mezelf had beschouwd was stil. Heerlijke opluchting. Ook heb ik het idee dat het een lichte invloed heeft op mijn algehele stabiliteit en angstreacties. Het leven is heus niet spontaan makkelijk en ontrafeld, maar wel een stukje lichter. Zelfs na een enkele keer teveel drinken stort ik niet meer in, heerlijk. Nog steeds ervaar ik regelmatig misselijkheid na inname, maar dat is binnen een uur over en weegt wat mij betreft veel minder zwaar dan de voordelen. Verder ben ik een kleine 10 kg aangekomen die er bijna niet af wil, maar ook dat valt nog te doen. De bijzonder intense dromen zijn wel afgezwakt, gelukkig. Onlangs heb ik door een buikgriep-achtige episode even geen medicatie binnengehouden en had al vrij vlot weer last van verwarde en duistere gedachten. Na een tablet kon ik ze eigenlijk al bijna niet meer voorstellen. Veel rustiger. Een echte aanrader voor mensen die met de typische medicatie niets opschieten en toch nog iets willen proberen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum