Brintellix

vortioxetine

Psychische klachten (1 mening)
Dysthymie (0 meningen)

Vortioxetine (Brintellix)

Bojan Nikolik (20-04-2015)

17-11-2018

Brintellix (vortioxetine)

al ruime tijd last van paniek aanvallen, dit vrij nieuwe medicijn gekregen.. nu, nergens meer last van. rustig in mijn hoofd, durf meer op sociaal nivo en sta positiever in het leven. ik ervaar het als een demper, ben een vrij gevoelig persoon.. veel last van prikkels etc wat mij betreft, een prima oplossing
08-09-2016

Brintellix (vortioxetine)

Gebruik nu bijna 3 weken dit medicijn, na een week zeer goed resultaat wel moe en wat lusteloos verder geen bijwerkingen na 10 dagen nam de paniek en angstklachten behoorlijk toe, maar dit kan ook toe te schrijven zijn aan gebeurtenissen waardoor de angst en paniek wordt getriggerd. volgens de psychiater komt verdriet en woede nu los door het gebruik. Vandaag in overleg me[lees meer...]t de psychiater van 10 naar 20 mg gegaan om de paniek weg te krijgen, maar dat is achteraf niet aan te raden. de paniek was nu wel draagbaar. ik ben gaan wielrennen (ook een goede remedie) maar in dit geval niet handig bij verandering van dosering. Onderweg na anderhalf uur zakte ik volledig in, en met pijn en moeite weer thuis kunnen komen. ik werd misselijk duizelig en pijnlijke spieren. thuis bleek de bloeddruk ver onder normaal te liggen en was ik misselijk, erg moe en ook buikkrampen. ik ga vanaf morgen gewoon weer 10 mg gebruiken en wacht het nog een paar weken af. het is belangrijk om de resultaten te meten in een periode met stabiele omstandigheden, dus niet teveel prikkels en storingen. vanaf 1993 is dit nu mijn 17 de soort AD. ik zal over enkele weken nogmaals een mening schrijven.
20-07-2016

Brintellix (vortioxetine)

Slik het vanwege angst & paniek stoornis en depressie. Is de eerste keer dat ik een anti depressiva gebruik. Eerste week was een ramp qua bijwerkingen. Ik was zo misselijk dat ik niks kon eten en ik werd heel moe van de medicatie. Ik ben een week ziek thuis gebleven zo erg was het. Ik merkte wel dat ik rustiger van de medicatie werd. Geen paniek of angst, maar nog wel [lees meer...]depressieve gevoelens. Tweede week: minder misselijk begon weer normaal te eten, maar nog steeds erg moe. Ik ben halve dagen gaan werken, want ik kon in de ochtend niet opstaan. Geen paniek of angst maar nog steeds depressief. Derde week: ik zit nu in mijn derder week (het is woensdag en ik ben op een dinsdag begonnen). De laatste twee dagen erg depressief down. Ook slecht geslapen met paniek en angst. Nog steeds erg moe!! Ze zeggen dat het middel pas tussen de vier en zes weken aanslaat. Dus ik blijf nog even door slikken. Mis wel mijn energie. Hoop dat ik die snel terug krijg.
14-05-2016

Brintellix (vortioxetine)

het middel heb ik maar twee weken gebruikt en acuut gestopt. De eerste week ben ik echt flink ziek geweest (griep), had last van huiduitslag m.n. in mijn gezicht. Mijn gezicht deed echt pijn net alsof ik mijn huid had verbrand in de zon. Ook werd mijn gezicht wat opgezet net alsof ik wat vocht vasthield. Dit werd erger en ik ben dan ook op advies van de psychiater maar met[lees meer...]een gestopt.
09-11-2015

Brintellix (vortioxetine)

Voor deze AD escitolapram en Wellbutrin gebruikt. Toch overstap gemaakt naar Brintellix, omdat dit volgens mijn psychiater een goed medicijn is. Op mijn aandringen toch overgestapt. Ik zit in week 3 en wat voel ik mij naar. Misselijk, zweten, hartkloppingen, erge honger, algeheel griepgevoel. Ik ga er van uit dat ik mij zeer binnenkort beter ga voelen, want ik vind dit een[lees meer...] hele strijd. Ook houd ik mij vast aan andere ervaringen van mensen die dit middel gebruiken. Ik moet nog even geduld hebben.. Wie deelt deze ervaring met mij? Duurde het bij jullie ook zo lang voordat er vooruitgang in zit?

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum