vortioxetine

Bij  DepressieX

Psychische klachten (4 meningen)
Dysthymie (0 meningen)

Vortioxetine (Brintellix)

Bojan Nikolik (20-04-2015)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

01-09-2017 | Vrouw | 44
vortioxetine (15mg)
Ik heb ze anderhalf jaar gebruikt, 10 mg voelden me er goed bij, maar met ophoging van 5 mg had ik 15 mg. Ik ben er mee gestopt in overleg met dokter en met de apotheker. Ik kreeg echt heel heftige insulten, ga nu naar een ander centrum, maar ik heb gezegd ik pak niks meer, ben er klaar mee. Ik kreeg het benauwd en hart ging op hol en raakten weg meer als 45 min nu had da[lees meer...]n neuroloog gezegd was uit behandeld in ziekenhuis en op neurologie. nou lekker dan. Tilltest gehad en blijk dat ik epilepsie heb door de pillen, in begin geen bijwerkingen gehad.

31-05-2017 | Vrouw | 34
vortioxetine (20mg/ml)
Ik gebruik het nu twee weken, vanwege depressie, angst en adhd. Enige bijwerkingen zijn zweten, misselijk en moe. Ik ben geen gram aangekomen en libido is normaal. Het druppelen gaat traag en lastig maar lukt wel. Ik voel me prima, wat rustiger en meer ontspannen. Gebruik bijna geen ritalin meer omdat mijn hoofd rustiger is. Was voorbereid op een vreselijke inwerk peri[lees meer...]ode, maar het valt me alleszins mee en het lijkt al effectief te zijn.

16-05-2017 | Vrouw | 38
vortioxetine (10mg)
Zeer last van de bijwerkingen gehad. Uiteindelijk moeten stoppen met dit medicijn. Er werd aangegeven slik maar door, de klachten worden vanzelf minder, maar ik voel mij nu al weken zeer duizelig en misselijk.

23-01-2017 | Man | 34
vortioxetine (15mg)
Medicijn gekregen vanwege vermoeidheid en depressiviteit. Begin was ik een beetje misselijk, maar niet echt vervelend. Opgebouwd uiteindelijk van 5 naar 15 mg. Soms heb ik het gevoel dat het prima helpt en andere keren ook helemaal niet. Ik kan pas iets zinnigs erover zeggen als ik uiteindelijk gestopt ben denk ik. Wel in toenemende mate last van obstipatie. zeker vanaf de[lees meer...] verhoging van 10 naar 15 mg kwam ik in een kansloze situatie waarbij ik hulp nodig had de verstopping op te lossen. Ik heb het gevoel dat ik minder reactievermogen heb bij autorijden. Ik word nu vaker verrast dan vroeger.

27-12-2016 | Vrouw | 39
vortioxetine (5mg)
Gestart na veel verschillende middelen gebruikt te hebben. Na anderhalve week acuut gestopt na enorme toename paniekaanvallen. Kon alleen nog maar huilen en raakte telkens in dissociatieve toestand. Verder erg misselijk erbij.

30-11-2016 | Vrouw | 38
vortioxetine (10mg)
Ik gebruik nu al een dik jaar dit medicijn. Hierdoor zijn mijn depressieve klachten (waar ik al mijn hele leven last van heb) beduidend afgenomen. Ik zou dan ook niet meer zonder willen. Echter zijn er bij mij wel een aantal bijwerkingen, waar ik eigenlijk niemand echt over hoor praten. - vermoeidheid: Met name bij autorijden word ik heel erg snel moe. Normaal kon [lees meer...]ik goed tegen lange afstanden, nu is 1 uur rijden al een opgave. - vergeetachtigheid: hier heb ik heel veel last van ook. Ik vergeet extreem veel. En dat zit mij soms echt dwars. - concentratie: moeite mee, voornamelijk op mijn werk. Maar ook in het verkeer. Sinds kort heeft mijn apotheek ook een gele sticker op dit medicijn geplakt. Echter als je de gebruiksaanwijzing leest, staat daarin dat het amper nadelige effecten heeft voor in het verkeer. Op internet lees je soms hierin tegenstrijdigheden. Ik ben toch echt heel erg benieuwd of anderen hier ook last van hebben, sinds het gebruik van Brintellix. Ik gebruik 10 Mg.

20-10-2016 | Vrouw | 22
vortioxetine (10mg)
Ik lijd al jaren aan ptss en daardoor een steeds erger wordende depressie. Na een aantal weken was er een duidelijke toename in het ondernemen van dingen in het allerdaags leven en mijn emoties waren stabieler. Nu na 4 maanden merk ik echter wel dat het weer wat slechter gaat. Zo heb ik weer nare gedachten zoals suicidale neigingen. Dit kan echter ook komen doordat ik een [lees meer...]niet stabiel, stressvol leven heb op het moment en nog altijd in behandeling ben voor trauma verwerking. Tevens verminderd het mijn nachtmerries niet. Eerste weken werd ik wat misselijk bij inname op een nuchtere maag. Ook voelde ik mij wat suf. dit is na 2-3weken verdwenen. Cannabis en alcohol komen tevens wel iets harder aan dan normaal. En duizeligheid kan optreden kort na inname.

21-06-2016 | Vrouw | 44
vortioxetine (10mg)
Ben eerst begonnen week met 5 mg en week later met 10 mg. Mijn omgeving vindt mij stuk rustiger geworden en vinden dat het aanslaat.