ziekte

Psychische klachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor psychische klachten

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: psychische klachten

25-06-2022 | Vrouw | 21
Psychische klachten
Ik neem nu zo´n twee weken Wellbutrin en het is echt een hel. Ik heb heel erg veel bijwerkingen: duizeligheid, misselijkheid, verhoogde hartslag, bloeddruk ligt verhoogd, geen concentratie, coördinatie en motoriek zijn een ramp geworden, vergeetachtigheid. Ik moet het nog twee weken kunnen volhouden vooraleer effect te zien is. Ik heb eerst Sypralexa genomen maar die sloeg[lees meer...] niet aan, ik sta nu op Efexor en Wellbutrin. Bij Efexor had ik ook veel last van de bijwerkingen omdat ik op de hoogste dosis stond, de dosis werd naar beneden gehaald maar nu sloeg het niet meer aan. Daarom ben ik terug op de hoogste dosis gezet samen met 150mg Wellbutrin.

21-06-2022 | Vrouw | 58
Psychische klachten
3e week 150mg voel me slechter dan de 2e week, en ben benieuwd of dit over gaat, 4 juli dan begin ik 5e week en evaluatie met psychiater of ophogen of stoppen, heeft er iemand dit ook gehad ? en moet ik doorzetten of stoppen? hoop zo dat het gaat helpen, en dat iemand ervaring hier mee heeft. Heb al zoveel ADs geprobeerd zonder het gewenste resultaat , wordt er zo moedelo[lees meer...]os van. HELP!!

20-06-2022 | Man | 60
Psychische klachten
Hallo, Ik krijg 50 mg quitiapine omdat ik moeilijk in slaap kom door te veel piekeren. Ik neem het 1 uur voor het slapen gaan in en werkt perfect zonder bijwerkingen. Alleen merk ik dat ik vergeetachtig word. Ik kom moeilijk op sommige woorden en kan moeilijk mijn concentratie vast houden. Ik vergeet ook meer. Zou dit door de quitiapine komen? Hebben meer mensen hi[lees meer...]er last van? Groetjes Roland

Risperdal

07-06-2022 | Vrouw | 35
risperidon
Psychische klachten
Helaas werkte dit medicijn niet voor mij. Ik kreeg er hele extreme angsten door. Mijn familie herkende me niet meer. Ik woonde toen al 5 jaar niet meer bij mijn ouders, maar heb me op laten halen door m'n moeder omdat ik niet meer alleen thuis durfde te zijn. Mijn man zat voor werk in het buitenland en ben weer naar huis gegaan toen hij weer thuis was. Ik was ook bang dat [lees meer...]de hangende keukenkastjes van de muur zouden vallen. Zo bizar waren mijn angsten. Helaas was de psychiater lange tijd afwezig door persoonlijke op omstandigheden en kon ik een tijd lang alleen een herhaal recept krijgen, maar niet praten over mijn angsten en dat ik wilde stoppen. In eens stoppen of zelf afbouwen durfde ik ook al niet. Heel blij dat ik van die rommel af ben en nu iets heb gevonden dat voor mij wel werkt.

07-06-2022 | Vrouw | 35
Psychische klachten
Ik ben er mee begonnen jaren geleden toen het heel slecht met mij ging. Toentertijd was dat nog met Seroquel, nu dus met quetiapine van Teva. Het neemt voor mij de storm in mn kop aan negatieve en destructieve gedachten wat weg. En ik slaap er fijn snel van in ipv uren wakker liggen. Ik ben er geen gram door aangekomen en ook eigenlijk geen last andere bijwerkingen. Ik geb[lees meer...]ruik het met periodes van enkele maanden tot anderhalf jaar, op momenten dat het psychisch weer minder goed gaat, om te voorkomen dat ik weer helemaal afglijd.

Rilatine

methylfenidaat
Psychische klachten
Ik nam het voor mijn toen ongediagnostiseerde adhd, mij stiefbroer neemt het zelf ook al sinds hij jong was en ik nam het tijdens de examen ook vaak ik heb het vroeger voorgeschreven gekregen dus ik was het al gewoon en had zonder geen concentratie. De werking van deze pillen was heel goed ik kon me er beter van concentreren en ik werd moeilijker afgeleid, het voelde als e[lees meer...]en shortcut naar hyperfocus, ik hield me uren aan een stuk bezig met dezelfde taak. Goed advies is dat je het zeker niet mag mengen met koffie of andere caffeine houdende dranken, de combinatie leverde me lichte manie, hartkloppingen, intrussive thoughts, migraine en slaapproblemen op.

Psychische klachten
Ik ben welbutrine beginnen nemen voor allereerst depressieve klachten, na mijn eerste sessie en eigenlijk amper iets te hebben gezegd tegen de psychiater die meer over zichzelf bezig was dan dat hij luisterde schreef hij mij dit voor, het leek een wondermiddel zoals hij het voorstelde. Ook zei de psychiater dat dit zou kunnen helpen met slaapproblemen, adhd en stoppen met [lees meer...]roken. In het begin was ik er heel tevreden mee, ik voelde me helderder in mijn hoofd en had terug energie om dingen te doen. Maar toen begon ik de bijwerkingen te voelen, de verwardheid en geheugenproblemen kunnen soms heel extreem zijn ik denk ergens aan en kan mijn hele gedachtenstroom opeens verliezen door afleiding en dan kan ik me met alle macht niet meer herrineren wat ik aan het denken was. Nu wilde ik ermee stoppen maar begon ik last te krijgen van een volledig nieuw symptoom: dissociaties waarin ik dus volledig vervreemd geraak van mn lichaam. Ik hang er nu dus eigenlijk aan vast, ik had veel liever alleen therapie gevolgd of toch tenminste in combinatie met medicatie.

24-05-2022 | Vrouw | 63
Psychische klachten
Voor de onrustige benen heb ik speciale sokken gekocht. Stringenergie sokken en echt voor de benen op bed te gebruiken is geweldig. Ik heb er heel lange nachten voor op gezeten maar met deze aanschaf heb je eigenlijk al meteen de eerste nacht resultaat. Je geloof5 het niet maar is echt zo!! Internet bestellen en te lezen. Zijn niet goedkoop maar een goede nachtrust i[lees meer...]s veel waard. Ik hoop nog iets te horen eventueel Goede nacht en Liefs

07-05-2022 | Vrouw | 69
Psychische klachten
Gebruik dit middel nu 2 weken. Eerst citalopram maar veel last onrustige benen. Dit middel zou deze bijwerking niet hebben. Tot nu toe vreselijk middel. Of misschien nog even volhouden. Graag ervaring over dit middel

Psychische klachten
Omdat ik door citalopram onrustige benen kreeg, stelde psychiater bupropion voor. Gebruik nu na opboue 1 1/2 week bupropion verschrikkelijk!! Wat een nare bijwerkingen. Heeft iemand hier ervaring mee en moet ik even doorzetten

Cipramil

citalopram
Psychische klachten
Heel lang over gedaan om aan dit middel te wennen. Veel last van slapeloosheid en vooral 's avonds onrustige benen

Psychische klachten
Overgestapt van citalopram naar bupropion. Bupropion zou het enige antidepressiva zijn zonder de bijwerking onrustige benen. Nu denk ik dat ik dat liever heb dan de bijwerkingen van citalopram

05-05-2022 | Vrouw | 35
Psychische klachten
Geruime tijd last van zeer nare gedachtes, angsten kwam er zelf niet meer uit. Naast de Bupropion ook psychologische ondersteuning gehad de eerste 3 maanden op 2 wekelijkse basis, nu nog eens in de 6 weken. Na een maand of 6 merkte ik dat mijn libido nihil was en dat ik steeds slechter in contact kwam met mijn emoties en het dus niet meer werkte voor mij. Inmiddels gestopt[lees meer...] met weinig ontrekkingsverschijnselen, en ben blij dat ik mij zonder de medicatie ook blij voel, sterker nog ik voel mij inmiddels beter zonder. Het heeft gedaan wat het moest doen :)

Lorazepam

27-04-2022 | Vrouw | 19
lorazepam
Psychische klachten
had het gevoel een psychoche te krijgen en was heel angstig om alles. Nu ben ik gewoon chill het is net alsof ik high ben ofzo alles is rustiger ik leef door een waas orzo

26-03-2022 | Vrouw | 22
Psychische klachten
Ik slik nu zo’n 2,5 week welbrutin 150 mg. En ik merkte al gelijk dat dit helemaal niks voor mij was, ik sliep super slecht, ik was heel erg verdrietig om alles en ik had mega hartkloppingen tot de dag van vandaag. Ik heb altijd al angst en paniek en soms hartkloppingen gehad maar dit medicijn verergert het alleen maar en ben ik erg bang. Heb zelfs ziekenhuis gebeld omdat [lees meer...]ik dacht dat het niet goed ging. Ik moet nog 1,5 week slikken en daarna bespreken met de dokter hoe het heeft gewerkt, maar ik ga gelijk maandag bellen en zeggen dat ik meteen wil stoppen! Het is niet voor mij en merk dat ik alleen maar depressiever ervan wordt

17-03-2022 | Man | 38
Psychische klachten
Helpt bij mij bij de ADHD en voor mijn “korte lontje” en impulsiviteit. Heeft voor mij en voor onze relatie echt aan mee geholpen in positieve zin😉😕 Kan me beter concentreren en weet beter wat ik wil gaan zeggen omdat je er iets meer tijd voor krijgt in je hoofd.

01-03-2022 | Man | 29
Psychische klachten
De dromen zijn weg. Dat helpt mij enorm.

03-02-2022 | Vrouw | 44
Psychische klachten
Heeft mij erg geholpen in periode van overspannenheid waarin ik zeer veel slaapproblemen ervoer. Dankzij quetiapine viel ik wel gemakkelijk in slaap en sliep probleemloos de hele nacht door. Van 25mg heel snel naar 12,5 gegaan. In zijn geheel geen last gehad van bijwerkingen. ‘S ochtends weer ‘fris’ en uitgerust wakker. Ideaal voor korte periode, het heeft mij echt geholpe[lees meer...]n weer uit de problemen te komen, terug rust te ervaren en zo vlot te herstellen.

Risperidon

06-01-2022 | Vrouw | 25
risperidon
Psychische klachten
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor autisme en borderline. Dit was om de spanning voor triggers en overprikkeling wat te kunnen remmen. Ik begon met 0.25 en ben naar 0.5 mg gegaan daarna. Ik had nauwelijks nog libido bij 0.5 mg, bij 0.25 mg ging het wel beter. Ik ben toen ook terug gegaan naar die dosis. Ik heb ook na 2 maanden gebruik veel vaker last van aa[lees meer...]nhoudende hartkloppingen en ik heb ook veel last van spanning ( dwang, veel meer en heftigere meltdowns/paniek dan voorheen) . . Ik kan niet zeggen of het daardoor komt, maar voor mij werkt deze medicatie onvoldoende. -Ik heb nu ook sertraline gekregen en dat gebruik ik sinds een maand, dus later begonnen in combinatie met de Risperidone. Maar dat is voor een andere recensie.

Escitalopram

03-01-2022 | Vrouw | 43
escitalopram
Psychische klachten
Al sinds mn 18e last van een hele rits aan psychische ongemakken; hoge pieken met diepe dalen, angsten, heel intens voelen, veel piekeren en nare gedachten niet los kunnen laten enz. Vanalles geprobeerd aan therapie, neurofeedback, http5 en nog veel meer. Niks hielp langdurig. 2 jaar geleden in een burn out beland en toen ik daar niet goed uitkwam was ik het beu. Ik wilde [lees meer...]mn leven terug. Opgebouwd van 5 via 7.5 naar 10 in een paar weken tijd. Vanaf het moment dat ik het slikte had ik er al baat bij (sederend effect op mn zenuwstelsel). Dit is alleen maar beter geworden. Weinig bijwerkingen met opbouwen, ik was alleen wel wat meer kortaangebrand misschien de eerste weken, ik flapte er wel makkelijk vanalles uit. Nu, 2 maanden later, ben ik zo BLIJ dat ik dit ben gaan gebruiken. Het heeft me mn leven inderdaad teruggegeven. Zonder dat ik mezelf nu zo wezenlijk anders voel. Alles glijdt gewoon veel makkelijker van me af. Ik voel me veel minder kwetsbaar. Trek makkelijker mn mond open (omdat ik dus ook minder last heb van evt reacties daarop). Ik heb geen leeg getrokken gevoel meer en heb weer zin in dingen. Ben stabiel qua humeur (als mensen me vragen hoe gaat het antwoord ik eigenlijk altijd oprecht goed). Tuurlijk soms ups en downs maar ik denk gewoon zoals normale mensen dat voelen. Mn omgeving zegt je bent weer zoals je altijd was. Ik heb geen bijwerkingen, misschien een beetje rare dromen (never a dull moment). Dus mijn persoonlijke ervaring is heel positief!

Imipramine

07-10-2021 | Vrouw | 67
imipramine
Psychische klachten
De angststoornis is redelijk onder controle met Imipramine. Voor het overige merk ik er amper iets van. Ik neem de dosis nu in 2x in (1x in de ochtend en 1x in de avond). Toen ik de hele dosis in 1x innam kreeg ik valneigingen. Nu ik de dosis in 2x heb verdeeld is dat over.

Olanzapine

21-09-2021 | Vrouw | 25
olanzapine
Psychische klachten
Heel lang Olanzapine gebruikt tegen wanen en onrust. Hielp enorm daartegen. Werd heel kalm. Helaas te kalm. Deed niks meer. Toonde geen initiatief. Kwam 30 kilo aan in één jaar tijd. Had alleen maar een hongergevoel. Vijf minuten na een maaltijd zat ik alweer te sjijbelen bij de aanblik van eten. Geen verzadigd gevoel meer. Tijdens de zwangerschap gebruikt. Dat is helemaal[lees meer...] goed gegaan. Kindje is levendig en gezond. Ze is nu 2,5 en ontwikkelt zich prima. Verschrikkelijke zorgen om gemaakt dat doorslikken maar iedereen vond het beter en uiteindelijk was het ook beter want het was een rustige niet stressvolle zwangerschap. Olanzapine is perfect voor als je zwaar psychotisch bent met veel onrust en even helemaal lam gelegd moet worden. Want tot rust komt je er zeker van.

Latuda

21-09-2021 | Vrouw | 25
lurasidon
Psychische klachten
In tegenstelling tot andere antipsychotica geen gewichtstoename en "zombiepop" gevoel . Voel me levendig en helder maar niet verward en op een andere planeet bij wijze van spreken. Een nadeel; enorme last van lichamelijke onrust. Heb daar vandaag Akineton voor gekregen. Even zien wat dat gaat doen. Verder een top antipsychoticum.

Brintellix

04-09-2021 | Vrouw | 35
vortioxetine
Psychische klachten
Ik nam Brintellix gedurende een aantal maanden om beter om te gaan met mijn borderline angsten (laag zelfbeeld, heftige verlatingsangst). Ik voelde na 24h al een verschil, al was ik de eerste weken erg misselijk. Ik heb geen bijwerkingen als ik brintellix tijdens de maaltijd neem. Ik had het gevoel dat de werking (op angst) toch vooral de eerste weken was, mss een placebo [lees meer...]effect? Heftige angstaanvallen voel ik nog steeds, maar zijn dankzij intensieve psychotherapie gefocust op borderline, alsook "tapping" erg verminderd in intensiteit na een halfjaar. Ik zal nu Brintellix afbouwen, en Xanax nemen voor mijn periodieke angstaanvallen.

Camcolit

02-08-2021 | Man | 56
lithium
Psychische klachten
Lithium vrij beperkt werkzaam. Bijwerkingen waren te vervelend om er mee door te gaan.

Aripiprazol

02-08-2021 | Man | 56
aripiprazol
Psychische klachten
Bipo 2. Na Lithium naar Aripiprazol gegaan. Slik 15 mg maar ik ben ontevreden over de werking. Ben zeer vlak ,heb geen plezier meer in het leven en ben van tijd tot tijd onrustig . Vooral in de benen merk ik deze onrust. Verder lijkt het dat ik eerder en meer depressief ben na de start van de 15 mg tablet.

Citalopram

31-07-2021 | Vrouw | 63
citalopram
Psychische klachten
Heb voor de 2de keer een burn out, heb de eerste keer een paar jaar Citalopram gebruikt. Heb vorig jaar onder begeleiding van de huisarts afgebouwd. Heb nu weer dezelfde klachten en ben opnieuw met dit medicijn gestart.

27-07-2021 | Vrouw | 29
Psychische klachten
Gebruik ivm adhd en depressieve episodes. Bupropion sinds een aantal weken omdat ik van Dex vervelende fysieke bijwerkingen kreeg (ondanks dat het wel redelijk hielp bij mijn adhd). Begonnen met 150 en nu op 300. Ik merk enkel dat ik kalmer lijk, maar dit komt gewoon door de moeheid. Ik ben zo ontzettend moe, ik ben onrustig en angstig en ik heb mij lang niet zo somber, de[lees meer...]pressief en waardeloos gevoeld als nu. Morgen evaluatie met psych maar wat mij betreft weg met deze troep.

16-07-2021 | Vrouw | 43
Psychische klachten
Ik heb vier jaar Wellbutrin 150 mg gebruikt. Tijdens de opbouw (enkele weken) last gehad van zweten, hoofdpijn en niet goed kunnen slapen. Omdat ik me goed voelde wilde ik afbouwen met Wellbutrin en stabiliseren op 70 mg. Hier sta ik nu twee weken op en ik ben alleen maar heel erg moe. De hele dag door. Vreselijk. Verder voel ik me niet anders dan anders. Het is natuur[lees meer...]lijk een soort van amfetamine, dus logisch dat ik nu moe ben, maar hoop wel dat dit weg trekt want dit is ook geen doen. Iemand ervaringen hiermee?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2767)
Depressie (2216)
Angst & paniekstoornis (2208)
Hoge bloeddruk (1579)
Blaasontsteking (1166)