ziekte

Psychische klachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor psychische klachten

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: psychische klachten

28-10-2019

Invega (paliperidon)
Psychische klachten

Vreselijk medicijn. Ik slik het nu bijna 3 jaar en voel al 3 jaar niks dan rottigheid. Ja ik heb een depressie maar dat je daarbij dissocieert en niks meer voelt , het lijkt alsof je niet meer leeft dat is niet alleen van de depressie. Totaal gevoelloos geworden. Wie heeft deze ervaring nog meer?
09-10-2019

Psychische klachten

Rustiger in mijn hoofd, voorheen maalde ik de hele dag over van alles en kreeg ik soms rare gedachten/neigingen. Hiervoor 4 jaar psychotherapie gehad in combinatie met verschillende anti depressievaas, echter werkte dit niet en werd ik er dik van. Toen zelf Seroquel aangedragen op aangeven van een kennis. Mijn psychiater vond het een goed idee en heeft toen seroquel voorge[lees meer...]schreven. Ik knapte zienderogen op en werd veel stabieler in mijn gedrag en het malen werd een stuk minder en ik slaap er erg goed op. Gebruik dit middel inmiddels al 20 jaar. Ik vraag mij wel regelmatig af of ik er niet eens een keertje mee kan stoppen?
28-09-2019

Sustanon (testosteron)
Psychische klachten

Door een te laag testosteron niveau veel klachten zowel lichamelijk als psychisch. Nu iedere 2 weken zet ik zelf mijn injecties wat ik als heel gebruiksvriendelijk bevindt. Merk psychisch meteen als ik weer mijn injectie moet zetten, ik lijk dan net een lastige ingestelde vrouw 😁 iemand ervaring met het zelfde? Precies 1 dag voor de injectie is mijn gedrag onredelijk en c[lees meer...]hagrijnig tot en met. Na de injectie is weer alles koek en ei.
25-06-2019

Psychische klachten

Ik ben een stuk levendiger, veel minder duf, en word sochtends een stuk minder duf wakker een echte verbetering.
25-06-2019

Psychische klachten

Ik word sinds het gebruik van aripiprazol veel minder wakker, ik zeg niet dat de hallucinaties geheel verdwijnen, maar de ergste onrust is bij mij weg genomen. Dank u
12-05-2019

Cisordinol (zuclopentixol)
Psychische klachten

De injecties zijn nu al 3-4 maanden gestopt en ik heb nog steeds last van een zware depressie en een gevoel van onbehagen en saaiheid. Ik zou willen weten hoe lang het ongeveer duurt voordat m'n hersenen herstellen van de injecties. 6 maanden? een jaar? 2 jaar? Heeft iemand iets te vertellen over hoe lang het duurt voordat ik me weer mezelf voel en de depressie weg gaat.[lees meer...] Rondjes lopen uit pure verveling is alles wat ik doe, en niks is meer leuk en ik kijk ook nergens meer naar uit. Hoe lang duurde dit bij jullie voordat het weg ging? Hoe lang duurt het herstel van de cisordinol?
04-05-2019

Sertraline (sertraline)
Psychische klachten

I would like to continue my treatment with sertraline and aripriprazol.
04-05-2019

Psychische klachten

Ik heb dit middel 4 weken geslikt en ben erg ontevreden. Ik had veel last van bijwerkingen. Vooral toename van eetlust en gewicht. Ik heb een verleden met anorexia en dacht dat ik de eetdrang wel de baas kon zijn, wetende dat ik goed met een honger gevoel kan omgaan maar ook ik kon deze niet weerstaan en kreeg eetbuien. Ik ben 5 kilo aangekomen in deze korte periode. Ook w[lees meer...]as ik constant duizelig. Ik merkte er verder niet veel van. Sliep alsnog slecht en mijn gedachtes waren nog steeds erg negatief en heftig. Mij heeft dit middel niet geholpen.
17-04-2019

Sertraline (sertraline)

06-03-2019

Fluanxol (flupentixol)

23-02-2019

Aripiprazol (aripiprazol)
Psychische klachten

Lam . kom niet vooruit ik ga gemiddeld tussen 00.00 en 02.00 uur na bed pak het pilletje en vervolgens word ik wakker rond de klok van 13.00 uur en kom niet vooruit echt lam!!
30-12-2018

Psychische klachten

Escitalopram 20mg en deze quetiapine 50mg versterken elkaar en geven me zeer rustige toestand in mijn hoofd. Drang om op te jagen is stukken minder en functioneer prima al ben je wat suffer natuurlijk. Ben ook nog maar enkele dagen bezig met de 50mg savonds te nemen. Ze werken zeer lang (vertraagde afgifte) en ik denk wel 24 uur.
23-12-2018

Nozinan (levomepromazine)

17-10-2018

Seroquel (quetiapine)
Psychische klachten

Ik heb dit medicijn 12 jaar geslikt op hoge dosering (door ggz voorgeschreven) ik hebbal heel mijn leven vanaf 4de levensjaar met ggz te maken gehad. Dit medicijn h3b ik vanaf mijn 17de moeten nemen toen enkel bekend als seroquel. 400mg per dag. Sinds 2016 december geheel medicatieloos door de goede zorg en begeleiding van Parnassia. Echter ben ik totaal nietvtevreden over[lees meer...] dit medoxijn en de werking . 1. Kwerd letterlijk labiel in mijn laten en doen en gedrag. Geen zelfwaardigheid meer. Ik werd steeds meer depressiever terwijl dit middel depressies , stress en voor allerlei psychyse klachten zou moeten kunnen zijn... nu wil ik niet bagatalisern maar ik ben ernstig verslaafd aan alles e nogwat geweest. Dit middel moet de snak middelengebruik dempen. Sinds ik met deze medicatie ben gestopt ben ik met hulp van praatgroepen al sinds 2017 feb clean. Toch raar want voel me niet meer zo ongelukkig, laveloos, depressief, en toon fee grensoverschrijdend gedrag meer. Dit heb ik aan het stoppen van dit medicijn overgehouden. Stoppen heeft me leven zo veel meer kleur gegeven. Mensen die zich ook niet hunzelf voelen of zich enigzins in mijn verhaal kunnen vinden raad ik aan om hier over met een vertrouwelijk persoon of bij ggz te praten. Gr
23-08-2018

Mirtazapine (mirtazapine)
Psychische klachten

Voor mij een wonderpil. Neem het 1.5uur voor het slapen gaan in en ben weg. Na al die jaren werkt het nog steeds. Gebruik het puur voor de nachtrust.
07-08-2018

Risperdal (risperidon)
Psychische klachten

Ik gebruikte dit middel tegen hallucinaties, psychoses etc. Hierdoor kon ik een stuk beter slapen en het werkte naar mijn idee ook echt tegen de angsten etc. Echter sliep ik ineens véél meer, was bijna altijd moe, altijd sloom en nóóit energiek meer. Ik voelde me niet meer mezelf, erg weinig emoties. Ook ben ik enorm aangekomen en kreeg ik ineens een erge vorm van[lees meer...] acné. Ben na iets meer dan een halfjaar gestopt met de medicatie. Pas na 1 heel jaar was de acné weer volkomen weg. Heb nu echter nog wel littekens ervan. 3 maanden na gestopt te zijn werd mijn huid zichtbaar beter. De eerste maand na het stoppen werder mijn psychotische klachten echter erger dan voor ik begon aan de medicijnen. Maar daarna ging het langzaam terug naar normaal. De gewichtstoename heb ik nog steeds erg moeite mee. Ik was altijd dun, nu schommelt mijn gewicht steeds tussen de 51 en de 46. Gelukkig geen 53 kilo meer. Dat klinkt misschien heel weinig, maar het is een enorm duidelijk en zichtbaar verschil met 46 kilo. Tijdens het gebruik van deze medicijnen kreeg ik het idee dat mijn lichaam opnieuw door de puberteit ging, maar nu véél heftiger. Er veranderde van alles aan mijn lichaam, in slechte zin. Ook werd mijn menstruatie ineens erg verstoord, soms 3 maanden niks, dan bijvoorbeeld ineens 2 weken lang. Ik gebruikte geen enkele vorm van anticonceptie. Dus daar kon het niet aan liggen.
22-07-2018

Psychische klachten

Enkele jaren 5mg geslikt. Op het moment zelf bracht het de klachten omlaag. Echter veel bijwerkingen, fors gewichtstoename. Afbouwen kan niet zomaar en het juiste moment gezocht. Hierbij op aanraden van een alternatieve zorgverlener, aminozuren (tryptofaan en phenylalanine) bijgeslikt in combinatie met magnesium en zink en vitamine b6. Dit ondersteunde het stoppen erg goed[lees meer...] en maakte het makkelijker. Afbouwen was niet makkelijk en moest er echt even doorheen, gelukkig in een periode dat ik langdurig niet aan het werk was. Dat maakte het makkelijker. Inmiddels meer vertrouwen in homeopatische geneesmiddelen (voorgeschreven door een goede homeopaat), die zonder bijwerkingen zijn.
20-07-2018

Acemap (penfluridol)
Psychische klachten

ik hoor stemmen en dat doe ik nog steeds ook ben ik 30 kilo aangekomen en krijg ik stijve spieren ook raak je der beetje depressief van wisselvallig
19-07-2018

Diazepam (diazepam)
Psychische klachten

Na problemen met Aurobind,waar ik hart rithme stoornissen van kreeg (betablokkers en bloedverdunners erbij) ben ik overgestapt naar Cetrapharm die na wisseling van batch darm obstructie als bijwerking gaf.(laxeermiddelen erbij) heb ik als laatste optie diazepam van Accord.Nu krijg ik deze niet heel uit de blisterverpakking ,ze verpulveren tot een zeer fijn poeder de heft v[lees meer...]alt op de grond.Ze werken wel kalmerend,maar de bijkomende tachycardie zorgt ervoor dat ik betablokkers nodig heb om te kunnen slapen.De apotheker en mijn dokter helpen mij met alle inzet.Ik heb de desbetreffende fabrikanten gecontacteerd,evenals lareb.Ik denk niet dat ik dit nog lang volhoud. Al een jaar of tien moet ik,als ik het slecht tref, met verkeerd of niet totaal werkende simpele diazepam thuis en daar ga ik weer.Waar komen die klachten toch vandaan.Vooral de hart en darmklachten hebben me gesloopt.Ik ben somber over de vooruitzichten.Ik kan hiet nog wat melden en dat is het.Een pil persen zodat hij heel blijft is nu ook al moeilijk.Ik heb tot mijn verdriet een lange ervaring met diazepam e heb dit zo erg nooit meegemaakt.Sorry voor het lange epistel.
24-06-2018

Psychische klachten

Autisme en psychische klachten. Middel werkte voor mij averechts.
01-06-2018

Psychische klachten

Ik gebruik Abilify sinds zomer 2009 en het helpt mij gewoon tegen psychose.
11-04-2018

Chloordiazepoxide (chloordiazepoxide)
Psychische klachten

Ik heb als kind veel mee gemaakt en in 1978 ernstige psychische klachten gekregen waardoor ik ook 5 jaar in behandeling geweest ben in Warnsveld toen nog Groot Graffel van 1979 t/m 1984 ik had toen al librium waar ik later gezien door een andere psychiater goed op functioneerde en ze dus 40 jaar heb gehad en nu worden ze in 1X keer niet meer geleverd ,ik had ook al oxazep[lees meer...]am om in te slapen en Efexor voor ernstige depressies , nu heb ik ze niet meer maar hebben ze oxazepam nog meer voor geschreven maar ik ben weer terug bij af dit gaat ECHT NIET GOED maar we hebben een huisarts die echt nergens wat van af weet en de apotheker heeft dit uit gezocht en de oxazepam zou het zelfde werken nou mooi niet , ik weet niet hoe ik nu verder moet leven zie het niet meer zitten als ik geen chloordiazepoxide meer krijg is dit 1 van mijn laatste brieven want dan hoeft het van mij niet meer ik heb geen zin om nu { 60 Jaar toen 20 jaar }weer zo te worden als toen ik 20 was {het is allemaal al begonnen met 16 jaar } voor ze wisten waar de klachten vandaan kwamen omdat ik ook lichamelijke klachten door de problemen heb ik hoop dat iemand mij zo snel mogelijk kan zeggen misschien een ander land die nog wel chloordiazepoxide levert.
06-03-2018

Femoston (estradiol / dydrogesteron)
Psychische klachten

Veel psychische disbalans door overgangsklachten; opvliegers, nachtelijk zweten dus slecht slapen, heftige emoties, mezelf kwijt zijn/ zo niet kennen, vermoeid, vergeetachtig, consentratieproblemen. Na 3 jaar aangegeven te hebben dat meeste klachten hormonaal zijn ( ben bekend met hormonale perikelen / PND na bevallingen) eindelijk goede gynaecoloog gevonden die klachten e[lees meer...]rkent en femoston heeft voorgeschreven. Hij beloofde beterschap na 4 weken en hij heeft gelijk ! Ik ben bijna klachtenvrij en functioneer weer, bijna als vanouds ! Zo blij met mijn tabletjes !
23-02-2018

Invega (paliperidon)
Psychische klachten

Heb jarenlang dit middel gebruikt omdat het zogezegd moest van een psychiater. Tijdens gebruik niet veel van gemerkt. Ik leide mijn leven zoals anders en had niet echt de indruk dat er wat veranderde in mijn denken of doen. Wel redelijk veel bijgekomen in gewicht en een serieuze oververmoeidheid (maar dit heeft wss een andere oorzaak , cvs of dergelijke, nu aan het onderzo[lees meer...]ekken) sinds januari gestopt met die medicatie en ik moet zeggen dat ik geen verschil merk. Eerste weken was ik wel wat neerslachtig wss door het abrupt afbreken maar nu voel ik mij terug in de fleur van mijn leven. Ben al serieus afgevallen mede door wat beweging waar ik nu weer zin in heb. Vermoeidheid blijft wel, echter hoor ik nu wel mijn wekkers afgaan wat ik anders niet hoorde met de medicatie. Ook kan ik terug dromen. Tijdens het gebruik van de medicatie heb ik geen enkele keer gedroomd. Na het stoppen ermee kan ik terug vrolijk dromen en herinner ik me ze ook.
21-02-2018

Haldol (haloperidol)
Psychische klachten

Nou mijn vriendin zie helemaal weg van deze wereld nu door die troep. voorheen was super helder, wist alles van vroeger (Mijnmedicijn.nl : tekst verkorte - alleen persoonlijke ervaring....)
16-02-2018

Truxal (chloorprotixeen)
Psychische klachten

na een hele reeks anti psychotica oa deze gehad erg heftig
16-02-2018

Psychische klachten

na t verlies v paar close vrienden gebruik ik deze vd nacht om door te kunnen slapen, nog wordt ik moe wakker en idd gewenning is er. in t verleden hele hoge doserin gen gehad en gewichttoename en eetlust onvermijdelijk.
07-02-2018

Tracydal (tranylcypromine)
Psychische klachten

Na allerhande medicatie volgens protocol gebruikt te hebben. Moest er eerst een akkoord verklaring zijn van de zorgverzekeraar. Dan kreeg ik pas PARNATE (zijn HEEL DUUR daar heb je het weer). Parnate die onder toezicht ingenomen moesten worden. Verplichte opname in ggz kliniek. Waar 2 keer per dag bloeddruk gemeten moest worden.Dat vond ik angstaanjagend. Eerst één medici[lees meer...]jn van de drie die ik inmiddels gebruikte stapsgewijs afbouwen . Dan 1 week de twee andere blijven gebruiken de derde week beginnen met Parnate die langzaam opgehoogd werd. Er was gelukkig resultaat ik voelde me al na twee à drie dagen een stuk beter. Mocht dan ook de andere twee medicijnen afbouwen. Na vier weken mocht ik naar huis. Ook in het weekend mocht ik naar huis als ik me goed voelde. Later is Parnate uit de handel genomen. ( WERD STEEDS DUURDER EEN POLITIEK SPELLETJE OVER DE RUG VAN DE ZIEKE MENS) daar voor in de plaats kwam Tracydal die ook vraagt om een dieet te volgen De werkzame stoffen zijn het zelfde maar het omhulsel zitten weer allerlei andere stoffen in. Het begint mij inmiddels zwaar te vallen om steeds maar dingen niet te mogen eten. Zoals gemarineerd vlees bij een BBQ en iets waar gesmolten kaas in of op zit maar dat zie je niet altijd . Naar een restaurant gaan met vrienden is dan ook niet leuk om te doen . Steeds er op te moeten letten en aan moet geven waarom niet. Dit komt mijn gemoeds toestand niet ten goede. Deze ziekte is niet zichtbaar. Niemand weet hoe ik echt ben. Niemand weet hoe ik me voel. Niemand weet hoe moeilijk ik het soms heb.
19-01-2018

Psychische klachten

Soms beven of er niet bij met mijn gedachten
07-01-2018

Psychische klachten

Door dit medicijn zie ik de zon weer schijnen buiten, dus bevalt goed

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1272)
Acne/puistjes (884)