ziekte

Psychische klachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor psychische klachten

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: psychische klachten

07-01-2023 | Vrouw | 23
Psychische klachten
Ik gebruikte bijna 2 maanden 10mg en nu sinds een paar dagen 20 mg. Ik had de eerste paar weken wel last van bijwerkingen zoals moeheid maar merkte van de 10 mg na 2 weken al een positief effect en werd steeds vrolijker, was eigenlijk niet meer echt somber geweest en had onder andere ook meer energie. Maar sinds ik ben opgehoogd naar 20 mg merk ik dat ik me ontzettend somb[lees meer...]er voel, heb geen energie meer en kan me niet concentreren. Is dit normaal?

Dexamfetamine

07-01-2023 | Man | 36
dexamfetamine
Psychische klachten
Zag het allemaal nie meer zitten door enkele dikke tegenslagen in men leven dit medicijn heeft en helpt me nog steeds normaal door het dagelijkse leven te gaan mss zelf beter dan ervoor!

Sertraline

06-12-2022 | Vrouw | 30
sertraline
Psychische klachten
Sertraline zorgt er echter niet voor dat ik me rustiger en minder angstig/gestresseerd voel. Werkt niet goed bij mij. Wel niet veel bijwerkingen.

Aripiprazol

06-12-2022 | Vrouw | 30
aripiprazol
Psychische klachten
Ik heb dit reeds 4 dagen gebruikt amar ben op advies van de huisarts er onmiddelijk mee moeten stoppen door het aantal bijwerkingen en de ernst ervan. Geen medicatie voor mij

03-12-2022 | Man | 33
Psychische klachten
Heb al lange tijd last van angst en drukte in mijn hoofd , dit is mijn 3e dag dat ik wellbutrin gebruik en ervaar meer rust en heb mijn emotie beter onder controle . ik heb zelf een amfetamine verslaving achter de rug waardoor ik zucht krijg van andere ADHD medicatie zoals dexamfetamnine , ritalin , concerta , en een rand psychotiese ervaring daar heb ik bij welbutrin gee[lees meer...]n last van .

01-12-2022 | Vrouw | 66
Psychische klachten
Ik merk de laatste tijd dat ik vaak last heb van manieën. Gebruik dit medicijn al jaren. Voorheen samen met fluanxol. Fluanxol gestopt sinds 5 maand. Best een afspraak maken met huisarts om hierover te praten.

21-11-2022 | Vrouw | 60
Psychische klachten
Ik nam al een klein jaar Efexor. Maar omdat ik vermoed dat ik ook een aandachtstoornis heb, schakelde ik over op Wellbutrin. De afbouw van Efexor is achter de rug, sinds enkele dagen gebruik ik alleen nog Wellbutrin. Ik heb heel veel bijwerkingen en ik voel me er ronduit slecht bij. Ik hoop dat dit overgaat. Zoniet vraag ik aan de arts om Wellbutrin terug af te bouwen en o[lees meer...]pnieuw Efexor te slikken.

11-11-2022 | Man | 31
Psychische klachten
Ik slik quetiapine om beter door te slapen. Als bijwerking van mijn antidepressiva werd ik namelijk te vroeg wakker. Ik slaap nog steeds niet zo goed als voorheen, maar wel een stuk beter. Bovendien ben ik het eerste uurtje van de dag altijd wat suf. Echter, de positieve effecten van mijn antidepressiva waren zeer groot. Door quatipine had ik een stuk minder last van de bi[lees meer...]jwerkingen van mijn antidepressiva (sertraline). Al met al erg tevreden!

19-10-2022 | Vrouw | 59
Psychische klachten
Na jaren fluoxetine begin van dit jaar overgestapt op Wellbutrin omdat ik dacht dat fluoxetine niet meer zo goed hielp. De eerste weken gingen redelijk (wel juist meer honger ipv minder) maar toen begon de ellende. Ik huilde de hele dag door, voelde me zo slecht! Spoeddienst op een gegeven moment gebeld en die adviseerden verhoging van 150 naar 300. Helaas werd het alleen [lees meer...]nog erger. Ik heb het 3 maanden uitgehouden en toen in overleg met huisarts weer begonnen met fluoxetine. Gelukkig werd alles gauw weer normaal! Wellbutrin is dus duidelijk niet mijn ding!

12-10-2022 | Vrouw | 36
Psychische klachten
Ik had een kort lontje en kon dingen moeilijk los laten. Alles moest perfect en ik was de enige die dat kon, dacht ik. Nu een jaar verder voel ik me veel beter. Sinds het gebruik van Citalopram geen ruzie meer gehad met mijn man en ik ben veel relaxter en het leven is echt veel leuker. Alleen ik ben behoorlijk wat aangekomen in kilo's, ook nog best vermoeid. Ik kan gerust [lees meer...]elke dag een middagdutje doen. En vergeetachtig, waar ik normaal mensen na 1 keer ontmoet te hebben niet meer vergeet, herken ik mensen een dag later niet. Ik vergeet echt veel en dat zet me aan het twijfelen om te minderen. Iemand hier ervaring mee?

Brintellix

14-09-2022 | Vrouw | 42
vortioxetine
Psychische klachten
Ik had 7 jaar paroxetine geslikt. Jaar gelden werd ADHD geconstateerd. Ik dacht na 6 mnd mytylfenidaat, ik kan dan wel de paroxetine langzaam afbouwen. 10 mg in 3 mand afgebouwd. Is niet goed gegaan. Angst gevoelens kwamen terug. Psychiater wilde een ander middel Brintellix voorschrijven. Snap ik en ging ermee akkoord. In drie weken tijd naar 15 mg. Eerste twee weken nog g[lees meer...]een effect en wel de bijwerkingen. Derde week leek goed te gaan. Na 5 dgn 15mg ging het mis. Angst, negatieve gedachten, onrust, enorme misselijk, geen eetlust en veel afvallen. Van 15mg naar 20mg gegaan in de hoop dat dat zou werken. Niet dus. Na 3 weken 20mg zijn we nu aan het afbouwen. Ik wil terug naar de paroxetine. Dat heeft bij mijn geholpen en dat heeft mijn gezin en ikzelf nu nodig. Ik vind het afbouwen en zometeen opbouwen wel enorm spannend en een hel qua klachten.

Escitalopram

05-09-2022 | Vrouw | 35
escitalopram
Psychische klachten
Moeder van 3 jonge kinderen. Altijd bezig, werken in de zorg, huishouden alles. Groot sociaal leven, eigenlijk niks te klagen. En toch, elke dag onrust! Slecht slapen, continu allert, schrikken van kleine geluidjes, uitgeput raken na een bezoekje, vaak smiddags moeten slapen, rood hoofd krijgen als ik in de picture stond, continu gejaagd en adrenaline voelen, overprikkel[lees meer...]d etc. Van de buitenkant niks te zien, van binnen ging ik als een flipperkast tekeer. Reden?? Na tallen boeken, therapieën etc te hebben gelezen/ bezocht (hoogsensitief? Adhd? Add? ) knoop door gehakt en naar de dokter. Aan de medicatie, poeh dan moet ik wel erg diep zijn gezakt.. Toch geprobeerd met steun van de huisarts. Begonnen met 5 mg, langzaam opgebouwd. En mensen, wat ben ik blij!!! Ik ben mezelf weer, na al die jaren!!! Ik heb veel meer energie, kan weer met mensen praten zonder uitgeput te zijn, ik krijg geen rood hoofd meer (wauwwww!!!!), ik ben vrolijk, voel geen adrenaline meer en zit echt goed in mijn vel. Nauwelijks last gehad van bijwerkingen. Wel veel gapen, droge mond en minder emotioneel. In het begin vond ik het gek om te ervaren. Ik raak toch niet afgevlakt? Maar nee, ik besef me nu dat alles veel te veel bij me binnen kwam. Ik ben de beste versie van mezelf geworden! Soms heb ik er nog wel eens een dagje tussen dat ik op de één of andere reden toch weer spanning op voel komen, maar dit kan dan ook weer weg zakken, dit lukte me eerst echt niet. Ik raak ook niet meer in paniek van zo'n dagje want ik weet dat het weer over gaat. Kortom; geweldige medicatie voor mij! Ik hoop dat dit verhaal mensen steunt, die twijfelen eraan te beginnen. Ik maak het ook met zoveel mogelijk mensen bespreekbaar, zodat het taboe rondom "antidepressiva" eindelijk eens wordt doorbroken.

Brintellix

30-08-2022 | Vrouw | 57
vortioxetine
Psychische klachten
Heb sinds de overgang erg last van een kort lontje en gejaagdheid. Nooit zo geweest want ben altijd een erg rustig persoon. Heb 2 jaar escitalopram 15mg gebruikt en ging goed(ik was weer mezelf) Nu brintellix geprobeerd en de eerste dag geen bijverschijnselen maar de tweede dag zat ik te stuiteren van de paniekaanvallen de een na de ander kreeg ik voor mn kiezen. Dag d[lees meer...]aarna kwam ook constant zweten erbij kijken en niet slapen. Dit heb ik 5 dagen volgehouden en ben toen weer op escitalopram overgegaan en voel me weer goed. Ik kan best wat hebben en gelukkig kon ik de paniekaanvallen zelf goed opvangen maar dit was geen pretje. Ik kreeg ook een soort negatieve energie die niet bij mij past.

Aripiprazol

19-07-2022 | Vrouw | 56
aripiprazol
Psychische klachten
Daar ik ook alle reviews lees beschrijf ik hier mijn ervaring. ik heb een week Aripiprazol 2,5 mg genomen tegen stemmen die ik vaak hoor. De woorden werden erger en ik kon niet slapen. Ik werd angstig en down en kreeg er helaas haaruitval van. Lichamelijke reacties zoals trillen. Genoeg redenen om te stoppen het werkt voor mij niet.

25-06-2022 | Vrouw | 21
Psychische klachten
Ik neem nu zo´n twee weken Wellbutrin en het is echt een hel. Ik heb heel erg veel bijwerkingen: duizeligheid, misselijkheid, verhoogde hartslag, bloeddruk ligt verhoogd, geen concentratie, coördinatie en motoriek zijn een ramp geworden, vergeetachtigheid. Ik moet het nog twee weken kunnen volhouden vooraleer effect te zien is. Ik heb eerst Sypralexa genomen maar die sloeg[lees meer...] niet aan, ik sta nu op Efexor en Wellbutrin. Bij Efexor had ik ook veel last van de bijwerkingen omdat ik op de hoogste dosis stond, de dosis werd naar beneden gehaald maar nu sloeg het niet meer aan. Daarom ben ik terug op de hoogste dosis gezet samen met 150mg Wellbutrin.

21-06-2022 | Vrouw | 58
Psychische klachten
3e week 150mg voel me slechter dan de 2e week, en ben benieuwd of dit over gaat, 4 juli dan begin ik 5e week en evaluatie met psychiater of ophogen of stoppen, heeft er iemand dit ook gehad ? en moet ik doorzetten of stoppen? hoop zo dat het gaat helpen, en dat iemand ervaring hier mee heeft. Heb al zoveel ADs geprobeerd zonder het gewenste resultaat , wordt er zo moedelo[lees meer...]os van. HELP!!

20-06-2022 | Man | 60
Psychische klachten
Hallo, Ik krijg 50 mg quitiapine omdat ik moeilijk in slaap kom door te veel piekeren. Ik neem het 1 uur voor het slapen gaan in en werkt perfect zonder bijwerkingen. Alleen merk ik dat ik vergeetachtig word. Ik kom moeilijk op sommige woorden en kan moeilijk mijn concentratie vast houden. Ik vergeet ook meer. Zou dit door de quitiapine komen? Hebben meer mensen hi[lees meer...]er last van? Groetjes Roland

Risperdal

07-06-2022 | Vrouw | 35
risperidon
Psychische klachten
Helaas werkte dit medicijn niet voor mij. Ik kreeg er hele extreme angsten door. Mijn familie herkende me niet meer. Ik woonde toen al 5 jaar niet meer bij mijn ouders, maar heb me op laten halen door m'n moeder omdat ik niet meer alleen thuis durfde te zijn. Mijn man zat voor werk in het buitenland en ben weer naar huis gegaan toen hij weer thuis was. Ik was ook bang dat [lees meer...]de hangende keukenkastjes van de muur zouden vallen. Zo bizar waren mijn angsten. Helaas was de psychiater lange tijd afwezig door persoonlijke op omstandigheden en kon ik een tijd lang alleen een herhaal recept krijgen, maar niet praten over mijn angsten en dat ik wilde stoppen. In eens stoppen of zelf afbouwen durfde ik ook al niet. Heel blij dat ik van die rommel af ben en nu iets heb gevonden dat voor mij wel werkt.

07-06-2022 | Vrouw | 35
Psychische klachten
Ik ben er mee begonnen jaren geleden toen het heel slecht met mij ging. Toentertijd was dat nog met Seroquel, nu dus met quetiapine van Teva. Het neemt voor mij de storm in mn kop aan negatieve en destructieve gedachten wat weg. En ik slaap er fijn snel van in ipv uren wakker liggen. Ik ben er geen gram door aangekomen en ook eigenlijk geen last andere bijwerkingen. Ik geb[lees meer...]ruik het met periodes van enkele maanden tot anderhalf jaar, op momenten dat het psychisch weer minder goed gaat, om te voorkomen dat ik weer helemaal afglijd.

Rilatine

methylfenidaat
Psychische klachten
Ik nam het voor mijn toen ongediagnostiseerde adhd, mij stiefbroer neemt het zelf ook al sinds hij jong was en ik nam het tijdens de examen ook vaak ik heb het vroeger voorgeschreven gekregen dus ik was het al gewoon en had zonder geen concentratie. De werking van deze pillen was heel goed ik kon me er beter van concentreren en ik werd moeilijker afgeleid, het voelde als e[lees meer...]en shortcut naar hyperfocus, ik hield me uren aan een stuk bezig met dezelfde taak. Goed advies is dat je het zeker niet mag mengen met koffie of andere caffeine houdende dranken, de combinatie leverde me lichte manie, hartkloppingen, intrussive thoughts, migraine en slaapproblemen op.

Psychische klachten
Ik ben welbutrine beginnen nemen voor allereerst depressieve klachten, na mijn eerste sessie en eigenlijk amper iets te hebben gezegd tegen de psychiater die meer over zichzelf bezig was dan dat hij luisterde schreef hij mij dit voor, het leek een wondermiddel zoals hij het voorstelde. Ook zei de psychiater dat dit zou kunnen helpen met slaapproblemen, adhd en stoppen met [lees meer...]roken. In het begin was ik er heel tevreden mee, ik voelde me helderder in mijn hoofd en had terug energie om dingen te doen. Maar toen begon ik de bijwerkingen te voelen, de verwardheid en geheugenproblemen kunnen soms heel extreem zijn ik denk ergens aan en kan mijn hele gedachtenstroom opeens verliezen door afleiding en dan kan ik me met alle macht niet meer herrineren wat ik aan het denken was. Nu wilde ik ermee stoppen maar begon ik last te krijgen van een volledig nieuw symptoom: dissociaties waarin ik dus volledig vervreemd geraak van mn lichaam. Ik hang er nu dus eigenlijk aan vast, ik had veel liever alleen therapie gevolgd of toch tenminste in combinatie met medicatie.

24-05-2022 | Vrouw | 63
Psychische klachten
Voor de onrustige benen heb ik speciale sokken gekocht. Stringenergie sokken en echt voor de benen op bed te gebruiken is geweldig. Ik heb er heel lange nachten voor op gezeten maar met deze aanschaf heb je eigenlijk al meteen de eerste nacht resultaat. Je geloof5 het niet maar is echt zo!! Internet bestellen en te lezen. Zijn niet goedkoop maar een goede nachtrust i[lees meer...]s veel waard. Ik hoop nog iets te horen eventueel Goede nacht en Liefs

07-05-2022 | Vrouw | 69
Psychische klachten
Gebruik dit middel nu 2 weken. Eerst citalopram maar veel last onrustige benen. Dit middel zou deze bijwerking niet hebben. Tot nu toe vreselijk middel. Of misschien nog even volhouden. Graag ervaring over dit middel

Psychische klachten
Omdat ik door citalopram onrustige benen kreeg, stelde psychiater bupropion voor. Gebruik nu na opboue 1 1/2 week bupropion verschrikkelijk!! Wat een nare bijwerkingen. Heeft iemand hier ervaring mee en moet ik even doorzetten

Cipramil

Psychische klachten
Heel lang over gedaan om aan dit middel te wennen. Veel last van slapeloosheid en vooral 's avonds onrustige benen

Psychische klachten
Overgestapt van citalopram naar bupropion. Bupropion zou het enige antidepressiva zijn zonder de bijwerking onrustige benen. Nu denk ik dat ik dat liever heb dan de bijwerkingen van citalopram

05-05-2022 | Vrouw | 35
Psychische klachten
Geruime tijd last van zeer nare gedachtes, angsten kwam er zelf niet meer uit. Naast de Bupropion ook psychologische ondersteuning gehad de eerste 3 maanden op 2 wekelijkse basis, nu nog eens in de 6 weken. Na een maand of 6 merkte ik dat mijn libido nihil was en dat ik steeds slechter in contact kwam met mijn emoties en het dus niet meer werkte voor mij. Inmiddels gestopt[lees meer...] met weinig ontrekkingsverschijnselen, en ben blij dat ik mij zonder de medicatie ook blij voel, sterker nog ik voel mij inmiddels beter zonder. Het heeft gedaan wat het moest doen :)

Lorazepam

27-04-2022 | Vrouw | 19
lorazepam
Psychische klachten
had het gevoel een psychoche te krijgen en was heel angstig om alles. Nu ben ik gewoon chill het is net alsof ik high ben ofzo alles is rustiger ik leef door een waas orzo

26-03-2022 | Vrouw | 22
Psychische klachten
Ik slik nu zo’n 2,5 week welbrutin 150 mg. En ik merkte al gelijk dat dit helemaal niks voor mij was, ik sliep super slecht, ik was heel erg verdrietig om alles en ik had mega hartkloppingen tot de dag van vandaag. Ik heb altijd al angst en paniek en soms hartkloppingen gehad maar dit medicijn verergert het alleen maar en ben ik erg bang. Heb zelfs ziekenhuis gebeld omdat [lees meer...]ik dacht dat het niet goed ging. Ik moet nog 1,5 week slikken en daarna bespreken met de dokter hoe het heeft gewerkt, maar ik ga gelijk maandag bellen en zeggen dat ik meteen wil stoppen! Het is niet voor mij en merk dat ik alleen maar depressiever ervan wordt

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2871)
Angst & paniekstoornis (2356)
Depressie (2309)
Hoge bloeddruk (1660)