ziekte

Psychische klachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor psychische klachten

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: psychische klachten

Lorazepam

17-10-2020 | Vrouw | 36
lorazepam
Psychische klachten
Hraag wik ik iets vragen. Het is een ingewikkeld en verdrietig verhaal maar ik ga mijn best doen. Sinds 3 maanden weet ik dat ik een bipolaire stoornis heb. Deze is aan de oppervlakte gekomen tijdens mijn scheiding. De keuze kwam van mijn kant. Na veel gesprekken met de psychiater en een second opinion heb ik dus een bipolaire stoornis. Nu ik veel over mezelf geleerd[lees meer...] heb weet ik ook dat ik de keuze om te scheiden nooit heb kunnen en willen maken. Ik zat in mijn eerste zware depressie die gepaard ging met paniek. Ik werd snachts met hartkloppingen wakker en het enige dat ik wilde was weg. Hier was totaal geen reden toe want ik had een hele hele lieve man. Toch werd de scheiding in gang gezet. Dit tijdens mijn (achteraf gezien) eerste hypomanie. Weer later viel ik in een zware depressie en ging ik met de kinderen bij mijn ouders wonen. De acheiding wilde ik niet meer maar volgens mijn man was er geen weg terug... nog verder zakte ik weg. Ik ging naar de huisarts, die mij mijn eerste ad voorschreef samen met lorazepam. Later weer een andere ad tot ik bij de GGZ terecht kwam. Een derde ad werd geprobeerd samen met de lorazepam maar deze sloeg niet aan. Uit eindelijk heb ik meerdere testen moeten doen en kreeg ik de diagnose bipolaire stoornis. Nogsteeds aan de lorazepam om de paniek en gedachten aan mijn ex-man iets te verzachten ben ik drie maanden geleden begonnen met lithium. Ik eenmaal goed ingesteld kwam de verademing. Ik was mezelf aan het worden, rust, overzicht en de pijn was goed te dragen. Binnen een week was ik gestopt met de lorazepam en daarna is het twee maanden zeer goed gegaan. Tot vorige week. In alle heftigheid is mijn depressie terug, met al het verdriet en spijt. Geen idee wat ik moet doen. Het iets ophogen van de lithium mag niet baten en weer slik ik de lorazepam. De paychiater wilt mij een ad o.i.d. Toevoegen aan de lithium. Heeft iemand enig idee dat wanneer je stopt met de lorazepam je pas na 2 maanden ontwenningsverschijnselen kan krijgen? Ik ben ten einde raad. Mvg

Risperidon

02-10-2020 | Vrouw | 65
risperidon
Psychische klachten
Onbegrip, muren van onbegrip, over de bijwerkingen is moeilijk. Dat maakt dat je je eenzaam voelt.

13-06-2020 | Man | 35
Psychische klachten
Laag zelfbeeld en neiging tot obsessieve gedachten

Reagila

13-04-2020 | Man | 22
cariprazine
Psychische klachten
ik gebruik het nu 3 weken en mijn leven wordt een hel volgens de arts duurt inregelen wel 3 maanden maar het wordt steeds erger en 3 maanden is niet vol te houden waardeloos medicijn ik raad het ten zeerste af

15-03-2020 | Man | 51
Psychische klachten
Ik ben psychose-gevoelig, ik weet niet of dit ontstaan is na mijn jeugd of door het misbruiken van Cocaïne en Amphetaminen. Ik ben nu 11 jaar clean, tenminste geen Cocaïne en Amphetamine meer gebruikt. Ik krijg dit naast Diazepam 10, en Amitryptiline net mee begonnen sinds 4 dagen. De psychose gevoeligheid werd duidelijk minder, ik ben door de bijwerkingen ook op zoek geg[lees meer...]aan naar andere Anti-Psychotica en die werkten averechts (Abilify en Seroquel) ik werd daar dood nerveus van en misschien wel psychotisch ook. Olanzapine is voor mij de goede medicatie, en het is ook maar 2.5 mg

Efexor

16-01-2020 | Vrouw | 46
venlafaxine
Zeer extreemovergiwicht 50kilo

Topiramaat

16-01-2020 | Vrouw | 46
topiramaat
Psychische klachten
Zelfdoding gedachte, nachtmerries, impulsbeheersing angstaanvallen

Aripiprazol

09-01-2020 | Vrouw | 36
Psychische klachten
Ik gebruik 5mg aripiprazol tegen mijn achterdocht en gedachtes die zich aan me opdringen met alle emoties zoals boosheid en verdriet erbij. Sinds ik de medicijnen gebruik heb ik weinig tot geen last meer van achterdocht (laat makkelijker los) en gedachten dringen zich niet meer aan me op, de emoties boosheid en verdriet die ik erbij voelde, zijn helemaal verdwenen. Geen ge[lees meer...]fronsde wenkbrauwen meer tijdens het nadenken over situaties.. ben er tevreden mee. Eerste week wel bijwerkingen gehad zoals extreem moe zijn en stijve benen, heb de dosis daarna verlaagd van 10mg naar 5mg en nu gaat het goed.

Champix

24-12-2019 | Man | 47
varenicline
Psychische klachten
Ik vond het er gewoon tijd voor worden na 30 jaar een pakje zware shag per dag a 10 euro. In de eerst instantie geloofde ik hier niet in maar na 9 dagen pilletjes slikken was het gebeurt ik rookte niet meer. Over 3 maanden rook ik al 6 jaar niet meer door mij zijn ook mijn vrienden op de zelfde manier gestopt ook met succes. Dus mijn advies gewoon doen.

Haloperidol

23-12-2019 | Man | 22
haloperidol
Psychische klachten
Ik had deze medicijn geschreven gekregen bij psychose door het blowen het helpt wel maar veel vervelende bijwerkingen zoals sufheid, moeilijk bewegen , vermoeidheid. Ik zou het wel gebruiken maar niet te lang als je klachten stoppen zou gelijk ook met de medicijn stoppen zelf ben ik ermee gestopt en voelde me goed terwijl de arts zei dat ik het een lange tijd zou moeten ge[lees meer...]bruiken nu heb ik nergens last meer van en slik ik het niet meer gaat goed

Haldol

27-11-2019 | Man | 44
haloperidol
Psychische klachten
Haldol is een waardeloos middel. Ik kon niet meer normaal in een stoel zitten of op bed liggen. Vanaf vandaag gestopt met dit middel

Invega

28-10-2019 | Vrouw | 43
paliperidon
Psychische klachten
Vreselijk medicijn. Ik slik het nu bijna 3 jaar en voel al 3 jaar niks dan rottigheid. Ja ik heb een depressie maar dat je daarbij dissocieert en niks meer voelt , het lijkt alsof je niet meer leeft dat is niet alleen van de depressie. Totaal gevoelloos geworden. Wie heeft deze ervaring nog meer?

Quetiapine

09-10-2019 | Man | 50
Psychische klachten
Rustiger in mijn hoofd, voorheen maalde ik de hele dag over van alles en kreeg ik soms rare gedachten/neigingen. Hiervoor 4 jaar psychotherapie gehad in combinatie met verschillende anti depressievaas, echter werkte dit niet en werd ik er dik van. Toen zelf Seroquel aangedragen op aangeven van een kennis. Mijn psychiater vond het een goed idee en heeft toen seroquel voorge[lees meer...]schreven. Ik knapte zienderogen op en werd veel stabieler in mijn gedrag en het malen werd een stuk minder en ik slaap er erg goed op. Gebruik dit middel inmiddels al 20 jaar. Ik vraag mij wel regelmatig af of ik er niet eens een keertje mee kan stoppen?

Sustanon

28-09-2019 | Man | 39
testosteron
Psychische klachten
Door een te laag testosteron niveau veel klachten zowel lichamelijk als psychisch. Nu iedere 2 weken zet ik zelf mijn injecties wat ik als heel gebruiksvriendelijk bevindt. Merk psychisch meteen als ik weer mijn injectie moet zetten, ik lijk dan net een lastige ingestelde vrouw 😁 iemand ervaring met het zelfde? Precies 1 dag voor de injectie is mijn gedrag onredelijk en c[lees meer...]hagrijnig tot en met. Na de injectie is weer alles koek en ei.

Abilify

25-06-2019 | Man | 32
Psychische klachten
Ik ben een stuk levendiger, veel minder duf, en word sochtends een stuk minder duf wakker een echte verbetering.

Abilify

25-06-2019 | Man | 32
Psychische klachten
Ik word sinds het gebruik van aripiprazol veel minder wakker, ik zeg niet dat de hallucinaties geheel verdwijnen, maar de ergste onrust is bij mij weg genomen. Dank u

Cisordinol

12-05-2019 | Man | 34
zuclopentixol
Psychische klachten
De injecties zijn nu al 3-4 maanden gestopt en ik heb nog steeds last van een zware depressie en een gevoel van onbehagen en saaiheid. Ik zou willen weten hoe lang het ongeveer duurt voordat m'n hersenen herstellen van de injecties. 6 maanden? een jaar? 2 jaar? Heeft iemand iets te vertellen over hoe lang het duurt voordat ik me weer mezelf voel en de depressie weg gaat.[lees meer...] Rondjes lopen uit pure verveling is alles wat ik doe, en niks is meer leuk en ik kijk ook nergens meer naar uit. Hoe lang duurde dit bij jullie voordat het weg ging? Hoe lang duurt het herstel van de cisordinol?

04-05-2019 | Man | 29
Psychische klachten
I would like to continue my treatment with sertraline and aripriprazol.

04-05-2019 | Vrouw | 21
Psychische klachten
Ik heb dit middel 4 weken geslikt en ben erg ontevreden. Ik had veel last van bijwerkingen. Vooral toename van eetlust en gewicht. Ik heb een verleden met anorexia en dacht dat ik de eetdrang wel de baas kon zijn, wetende dat ik goed met een honger gevoel kan omgaan maar ook ik kon deze niet weerstaan en kreeg eetbuien. Ik ben 5 kilo aangekomen in deze korte periode. Ook w[lees meer...]as ik constant duizelig. Ik merkte er verder niet veel van. Sliep alsnog slecht en mijn gedachtes waren nog steeds erg negatief en heftig. Mij heeft dit middel niet geholpen.

17-04-2019 | Man | 41

Fluanxol

06-03-2019 | Vrouw | 36
flupentixol

Aripiprazol

23-02-2019 | Man | 45
Psychische klachten
Lam . kom niet vooruit ik ga gemiddeld tussen 00.00 en 02.00 uur na bed pak het pilletje en vervolgens word ik wakker rond de klok van 13.00 uur en kom niet vooruit echt lam!!

Quetiapine

30-12-2018 | Man | 36
Psychische klachten
Escitalopram 20mg en deze quetiapine 50mg versterken elkaar en geven me zeer rustige toestand in mijn hoofd. Drang om op te jagen is stukken minder en functioneer prima al ben je wat suffer natuurlijk. Ben ook nog maar enkele dagen bezig met de 50mg savonds te nemen. Ze werken zeer lang (vertraagde afgifte) en ik denk wel 24 uur.

Nozinan

23-12-2018 | Man | 27
levomepromazine

Seroquel

17-10-2018 | Man | 16
Psychische klachten
Ik heb dit medicijn 12 jaar geslikt op hoge dosering (door ggz voorgeschreven) ik hebbal heel mijn leven vanaf 4de levensjaar met ggz te maken gehad. Dit medicijn h3b ik vanaf mijn 17de moeten nemen toen enkel bekend als seroquel. 400mg per dag. Sinds 2016 december geheel medicatieloos door de goede zorg en begeleiding van Parnassia. Echter ben ik totaal nietvtevreden over[lees meer...] dit medoxijn en de werking . 1. Kwerd letterlijk labiel in mijn laten en doen en gedrag. Geen zelfwaardigheid meer. Ik werd steeds meer depressiever terwijl dit middel depressies , stress en voor allerlei psychyse klachten zou moeten kunnen zijn... nu wil ik niet bagatalisern maar ik ben ernstig verslaafd aan alles e nogwat geweest. Dit middel moet de snak middelengebruik dempen. Sinds ik met deze medicatie ben gestopt ben ik met hulp van praatgroepen al sinds 2017 feb clean. Toch raar want voel me niet meer zo ongelukkig, laveloos, depressief, en toon fee grensoverschrijdend gedrag meer. Dit heb ik aan het stoppen van dit medicijn overgehouden. Stoppen heeft me leven zo veel meer kleur gegeven. Mensen die zich ook niet hunzelf voelen of zich enigzins in mijn verhaal kunnen vinden raad ik aan om hier over met een vertrouwelijk persoon of bij ggz te praten. Gr

Mirtazapine

23-08-2018 | Man | 53
mirtazapine
Psychische klachten
Voor mij een wonderpil. Neem het 1.5uur voor het slapen gaan in en ben weg. Na al die jaren werkt het nog steeds. Gebruik het puur voor de nachtrust.

Risperdal

07-08-2018 | Vrouw | 22
risperidon
Psychische klachten
Ik gebruikte dit middel tegen hallucinaties, psychoses etc. Hierdoor kon ik een stuk beter slapen en het werkte naar mijn idee ook echt tegen de angsten etc. Echter sliep ik ineens véél meer, was bijna altijd moe, altijd sloom en nóóit energiek meer. Ik voelde me niet meer mezelf, erg weinig emoties. Ook ben ik enorm aangekomen en kreeg ik ineens een erge vorm van[lees meer...] acné. Ben na iets meer dan een halfjaar gestopt met de medicatie. Pas na 1 heel jaar was de acné weer volkomen weg. Heb nu echter nog wel littekens ervan. 3 maanden na gestopt te zijn werd mijn huid zichtbaar beter. De eerste maand na het stoppen werder mijn psychotische klachten echter erger dan voor ik begon aan de medicijnen. Maar daarna ging het langzaam terug naar normaal. De gewichtstoename heb ik nog steeds erg moeite mee. Ik was altijd dun, nu schommelt mijn gewicht steeds tussen de 51 en de 46. Gelukkig geen 53 kilo meer. Dat klinkt misschien heel weinig, maar het is een enorm duidelijk en zichtbaar verschil met 46 kilo. Tijdens het gebruik van deze medicijnen kreeg ik het idee dat mijn lichaam opnieuw door de puberteit ging, maar nu véél heftiger. Er veranderde van alles aan mijn lichaam, in slechte zin. Ook werd mijn menstruatie ineens erg verstoord, soms 3 maanden niks, dan bijvoorbeeld ineens 2 weken lang. Ik gebruikte geen enkele vorm van anticonceptie. Dus daar kon het niet aan liggen.

22-07-2018 | Man | 30
Psychische klachten
Enkele jaren 5mg geslikt. Op het moment zelf bracht het de klachten omlaag. Echter veel bijwerkingen, fors gewichtstoename. Afbouwen kan niet zomaar en het juiste moment gezocht. Hierbij op aanraden van een alternatieve zorgverlener, aminozuren (tryptofaan en phenylalanine) bijgeslikt in combinatie met magnesium en zink en vitamine b6. Dit ondersteunde het stoppen erg goed[lees meer...] en maakte het makkelijker. Afbouwen was niet makkelijk en moest er echt even doorheen, gelukkig in een periode dat ik langdurig niet aan het werk was. Dat maakte het makkelijker. Inmiddels meer vertrouwen in homeopatische geneesmiddelen (voorgeschreven door een goede homeopaat), die zonder bijwerkingen zijn.

Acemap

20-07-2018 | Man | 25
penfluridol
Psychische klachten
ik hoor stemmen en dat doe ik nog steeds ook ben ik 30 kilo aangekomen en krijg ik stijve spieren ook raak je der beetje depressief van wisselvallig

Diazepam

19-07-2018 | Man | 63
diazepam
Psychische klachten
Na problemen met Aurobind,waar ik hart rithme stoornissen van kreeg (betablokkers en bloedverdunners erbij) ben ik overgestapt naar Cetrapharm die na wisseling van batch darm obstructie als bijwerking gaf.(laxeermiddelen erbij) heb ik als laatste optie diazepam van Accord.Nu krijg ik deze niet heel uit de blisterverpakking ,ze verpulveren tot een zeer fijn poeder de heft v[lees meer...]alt op de grond.Ze werken wel kalmerend,maar de bijkomende tachycardie zorgt ervoor dat ik betablokkers nodig heb om te kunnen slapen.De apotheker en mijn dokter helpen mij met alle inzet.Ik heb de desbetreffende fabrikanten gecontacteerd,evenals lareb.Ik denk niet dat ik dit nog lang volhoud. Al een jaar of tien moet ik,als ik het slecht tref, met verkeerd of niet totaal werkende simpele diazepam thuis en daar ga ik weer.Waar komen die klachten toch vandaan.Vooral de hart en darmklachten hebben me gesloopt.Ik ben somber over de vooruitzichten.Ik kan hiet nog wat melden en dat is het.Een pil persen zodat hij heel blijft is nu ook al moeilijk.Ik heb tot mijn verdriet een lange ervaring met diazepam e heb dit zo erg nooit meegemaakt.Sorry voor het lange epistel.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2434)
Depressie (1982)
Angst & paniekstoornis (1900)
Hoge bloeddruk (1377)
Blaasontsteking (997)