Ervaringen met Fevarin

Agorafobie (1 mening)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

25-09-2011 | Vrouw | 40

28-08-2011 | Vrouw | 56
Depressie/ angst/dwangmatig
Ik heb sinds 1995 last van depressies en ik ben al veel langer dwanmatig en angstig. Ben sinds '95 in therapie geweest ik wilde eigenlijk geen medicijnen. Ben na een half jaar toch aan de seroxat begonnen en voelde me toen veel beter. In 2000 seroxat afgebouwt. Maar na een tijdje kwam de depressie 2 maal zo hard terug. Aan de fevarin begonnen Duurde erg lang voordat het g[lees meer...]oed ingewerkt was Voelde me er niet lekker bij draaierig in mijn hoofd droge keel. Uiteindelijk slik ik er nu 1 's morgens en 2 's avonds en dit werkt fantastisch. Heb nog steeds droge keel, ben ondertussen 20 kilo aangekomen als ik ze 1 á 2 dagen niet slik wordt ik draaierig in mijn hoofd. Maar ik stop er nooit meer mee. Ik weet niet wat ik zonder de medicatie moet . Zou me versckrikkelijk beroerd voelen en kan niet functioneren in de maatschappij.

14-08-2011 | Vrouw | 30
Ptss
na een maand voelde ik me beter, minder onrustig, geen woedeaanvallen meer, minder stemmingswisselingen. Ik viel wel 6 kg af en die zijn er nog niet bij gekomen.

10-08-2011 | Vrouw | 28
Depressie Angst
Ik heb van mei 2008 tot mei 2011 Fevarin (fluvoxamine) 150mg per dag geslikt. Het middel heeft mij wel geholpen. Ik slikte het voor angst, depressie, stemmingswisselingen. Helaas ben ik in die 3 jaar tijd 14kg aangekomen. Dat was reden voor mij om naar de huisarts en psychiater te gaan om te vragen naar een ander middel die deze bijwerking niet zou hebben. Op advies ben ik[lees meer...] toen met Lexapro begonnen. Dit medicijn zou veel minder bijwerkingen hebben. Ik zag erg tegen het afbouwen van Fevarin op. Hier heb ik nagenoeg geen klachten van gehad!! Het schijnt dat Lexapro zelf een stuk makkelijker af te bouwen is.... Ik heb van Lexapro bijna geen bijwerkingen. Wel wat meer zeten maar dat had ik met Fevarin ook. Helaas heeft tot nu toe (ik slik het 3maanden) geen kilo mij verlaten. Ik voel me nog stees opgeblazen door al die kilo's en lijk wel 4 maanden zwanger. Ik sport 2x per week en let ook op mijn voeding. Zelf zou ik Fevarin om de kilo's die je ervan aankomt niet meer willen slikken, maar ten tijde van mijn starten hiermee was er nog geen goed alternatief. Heeft iemand ervaringen met afvallen na gebruik van antidepressiva?

13-07-2011 | Vrouw | 58
Paniekstoornis
heb al ongeveer 12 jaar met tussenposes antidepressiva geslikt t laatste jaar de fevarin maar de helft vd maand helemaal weer mis ze gooien t steeds op hormonen maar kunnen er niets mee een hormoonmiddel is weer kanker verwekkend dus raden ze dat af maar dit is ook geen leven wie heeft ook zi iets ervaren

07-06-2011 | Vrouw | 47
Angst en depressie
Ik ben begonnen toen met 200 mg en heb daar een heerlijk leven mee gehad. Stom genoeg afgebouwd naar 100 en de klachten kwamen na 2 jaar weer terug. Nu zit ik op de 250 al 8 weken lang. Het lijkt wel of het niet gaat werken, ik baal!!!!! Misschien toch nog even doorgaan? Groetjes Carla

26-04-2011 | Man | 61
fluvoxamine
Dit middel heeft er voor gezorgd dat ik wel 15 jaar klachten vrij ben geweest. De psychiater had de dosis opgebouwd tot wel 450 mg (snelle stofwisseling) Jammer genoeg was het middel ineens uitgewerkt. Tot op heden verschillende andere anti depressiva geprobeerd. Zonder resultaat. Overweeg om het medicijn weer gaan te gebruiken. Want met Fevarin, (ook al was de werking n[lees meer...]iet meer optimaal) ging het me toch beter af dan nu.

12-04-2011 | Vrouw | 49
fluvoxamine
Drang op de blaas en niet meer de deur uitdurven
Ben begonnen met dit medicijn na een jar van klachten door mijn blaas, steeds de aandrang hebben om te plassen. Werd er gek van. Huisarts fluvoxamine voorgeschreven, om de angst weg te nemen, begonnen met 100mg. Niet afdoende na 2 weken. Verder gegaan met 150 mg. OOk niet afdoende toen 200mg voorgeschreven, dag daarna een zelfmoordneiging die duurde 2 dagen, een hel dus. B[lees meer...]leek overdosis, moet je doorheen zeiden ze. Aan me nooit niet dacht ik 4 dagen neigingen en de 5e dag zeker echt. Nee dus. Hele lichaam stond in de fik. Wat een troep dacht ik toen. Meteen afgebouwd naar 100mg. Gaat nu redelijk. week heel goed, vandaag voor het eerst moe. Maar durf best weer veel. Maar nooit mee deze troep als ik hier door ben. O ja, neem af en toe ook een oxecapam om rustig te worden. Krijg nu ook een blaasonderzoek voor mijn echte probleem waar het om te doen is. En komt daar niets uit ga ik in gesprekstherapie.Heeft iemand dit ook zo meegemaakt. Bah wat een troep eigenlijk, gewoon vergif dus. groetjes xena

11-03-2011 | Vrouw | 40
Burn out
Ik heb dit medicijn al eens eerder gebruikt, maar nooit op de juiste manier en stopte er ook gewoon weer mee. Maar vanaf juni 2008 is mij dit weer aangeraden tijdens mijn burn out. Mijn bijwerkingen zijn altijd nauwelijks eten, trage reactie en last van staren met grote ogen. Nu ben ik 3 jaar verder, maar toen ik ermee begon had ik ook slapeloze nachten, maar nu slaap ik [lees meer...]extreem. Ik kan makkelijk tot in de middag uren slagen en voel me nog steeds moe. Ik zit nog steeds in de ziektewet, Ik heb nog steeds last van angstaanvallen en ik ben altijd moe. Ik heb hierover bij de arbo arts geklaagd en bij de huisarts, maar ze zeggen het kan nooit van deze medicijnen komen. Als ik op vakantie ga, dan heb ik hier helemaal geen last van! zodra ik weer thuis ben gaat het voorlopig goed, maar dan begint het weer.

07-02-2011 | Vrouw | 40
fluvoxamine
Heb dit middel al twee keer eerder met goed resultaat gebruikt bij hevige depressie. Nu ben ik na twee jaar gestopt, Afgebouwd in vier weken (2 weken 50 mg, 2 weken 25 mg). Ik heb echter nog steeds last van een soort duizelingen in mijn hoofd. Deze voelde ik ook als ik de Fevarin een dag vergeten was. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het een ontwenningsverschijnsel?

01-02-2011 | Vrouw | 20
Angst, depressie, psychoses
Ik gebruik dit medicijn al sinds mijn 13e. Zit nu al 3 jaar op 200mg. 1 keer geprobeerd te stoppen maar dat ging volledig mis. Zonder dit medicijn was ik er niet meer geweest.

19-01-2011 | Man | 44
Burn out depressie angststoornis
Medicijn 5 weken gebruikt, gestart met 25 mg en verder opgebouwd naar 100 mg. Helaas heb ik continue last van de bijwerkingen gehad, het middel sloeg psychis wel aan bij mij. Bijwerkingen waren: spierkrampen, gewrichtspijn, slapeloosheid en je gewoon ziek voelen. Deze bijwekingen waren bij dosering van 75 en 100 behoorlijk heftig maar ook bij een dosering van 25mg waren [lees meer...]de bijwerkingen niet acceptabel. Op naar het volgende Citalopram ga ik nu proberen.

23-11-2010 | Vrouw
Straatvrees
Na 8 jaar binnen gezeten te hebben, kreeg ik weer vrijheid.

02-11-2010 | Vrouw
Angststoornis en depressie
Ik vind Fevarin werkelijk een wondermiddel. Ik gebruik het nu al 17 jaar. Ik ben op mijn 26e jaar zwaar depressief geworden en kreeg dit middel van mijn huisarts. Door fevarin en gesprekstherapie ben ik snel weer de oude geworden. De opbouw van het middel is zwaar want het heeft veel bijwerkingen zoals migraine, misselijkheid, angsten en trillen. Maar na 14 dagen doorzette[lees meer...]n gaat dit helemaal over. Tijdens mijn zwangerschappen heb ik op doktersadvies de fevarintabletten weer afgebouwd. Toen gelijk heel depressief geworden. Na de bevalling weer opgebouwd en het ging snel weer goed. Nog een keer een poging gedaan om dit medicijn af te bouwen en direct weer depressief geworden. Nu besloten om fevarin tot mijn dood te gebruiken. Ik kan door dit middel normaal meedraaien in de maatschappij en daardoor krijg ik zelf vertrouwen en zin in het leven. Soms moet je gewoon accepteren dat je last hebt van depressies en dat er helaas een middel nodig is.

25-10-2010 | Man
Neerslachtigheid
ik heb allerlei medicijnen gehad tot ik 1989 feverin kreeg ging alles weer normale leven alleen die arts was een oen moest eraf van af 1992 tot 2009 heb ik gevochten als een beer om ze terug te krijgen gelukkig kreeg ik een arts die oren en menselijk gedrag had zo dat ik nu weer op fevarin ben

13-10-2010 | Man