Ervaringen met Fevarin

Bij  AngstX

Agorafobie (1 mening)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

15-10-2023 | Vrouw | 52
fluvoxamine (100mg)
Ik slikte al meer dan 10 jaar fluvoxamine, vanwege angst en piekeren, 50 mg per dag. De laatste tijd echter namen mijn klachten weer toe. Op advies van de huisarts mijn bloedspiegel laten prikken, waaruit bleek dat het medicijn niet veel meer deed. Dus de dosis opgehoogd naar 100 mg per dag ( ' s avonds inname.) Het gaat weer stukken beter met me, ik merk duidelijk dat d[lees meer...]e ophoging werkt. Ik slik de 100 mg nu een week of 8, maar als vervelende bijwerking heb ik nu wel dat ik doodmoe ervan ben en veel slaap. Hopelijk verdwijnt dit nog.

24-05-2016 | Vrouw | 32
fluvoxamine (50mg)
Een jaar of 4 heb ik aangemodderd met therapie. Eerst hypnotherapie, toen acupunctuur en naar een psychiater gegaan. Ik kreeg toen gedragstherapie om te werken aan mijn angsten. Ik was niet heel erg depressief, maar ik had het wel erg moeilijk met bepaalde zaken uit mijn jeugd. De therapeut adviseerde me om de gesprekken te combineren met medicatie. Ik wilde dit niet omdat[lees meer...] ik zo bang was voor de bijwerkingen, maar ben (omdat ik wanhopig was) toch overstag gegaan. Ik heb me goed ingelezen en heb zelf voor fluvoxamine gekozen. De psychiater zei dat paroxetine net zo goed was, maar daar had ik genoeg horror verhalen over gelezen. Na een week of 4, 5 begon het echt te werken. Ik heb in het begin wat last gehad van hartkloppingen en ontzettende last van rusteloze benen. Ik kon daar dan 's morgens niet goed op doorslapen en tijdens het hele gebruik ging inslapen moeizamer (hoewel ik er ook wel eens weken lang minder last van had). Ik heb Fevarin na een jaar afgebouwd en heb een tijdje daarna weer een terugval gehad. Na 4 weken opnieuw Fevarin leek het er sterk op dat de medicijnen dit keer niet aansloegen en ben ik geswitched naar Lexapro. Dit middel bevalt mij bijna net zo goed!

10-05-2013 | Vrouw | 42
Angst
Ik slik de fev. nu iets meer dan een jaar vanwege angst en piekeren. In het begin heb ik wel last gehad van bijwerkingen (vooral misselijk) maar niet heel ernstig en trok ook binnen een dag weer weg. Ik ben ook begonnen met een heel lichte dosis, 25 mg per dag en langzaam opgebouwd tot 50mg. Dit had in het begin toch niet het beoogde effect en na een maand of 4 is het opge[lees meer...]hoogd tot 100mg. Sinds die tijd gaat het stukken beter. Mijn angstgevoelens zijn een stuk minder en vooral het piekeren en het druk maken over de kleinste onbenulligheden zijn over. Ik moet er wel bijvertellen dat ik ook al een jaar intensieve psychotherapie heb. En ik ben 6 kilo AFgevallen. Ik vind het een prettig medicijn en blijf het wellicht nog lang gebruiken.

07-11-2012 | Man | 45
fluvoxamine
Na 3 x 25mg gebruikt te hebben, ging het helemaal mis. Ik kreeg zulke zware hartkloppingen dat ik twee dagen met een schokkend en trillend lijf op bed heb gelegen. De psychiater die me het middel heeft voorgeschreven had dit nog nooit meegemaakt. Daarna 10 maanden 5mg Lexapro gebruikt. Ook dit medicijn heb ik vanwege ernstige lichamelijke klachten (cardiale klachten: lage [lees meer...]bloeddruk en pijn op de borst) moeten stoppen. Ik ben nu medicatie vrij maar nog wel onder behandeling voor mijn angsten maar dat is een zeer langdurig en moeizaam proces, Genezen zal ik nooit is mij gezegd en dat geklopt ook wel als je al meer dan 40 jaar aan een angststoornis lijdt.