ziekte

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Angststoornis (887)   Buspiron

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst

26-09-2020 | Vrouw | 39
sertraline
Ik had me rustiger moeten voelen van dit medicijn. Maar ik werd er juist erg onrustig en angstig van. En opgefokt. Ik had normaal bergen geduld. Maar ik kon geluiden..mijn kinderen niet uitstaan! Het was niet te doen! Ik ben nu in overleg met de huisarts nan het afbouwen al 1 week gestopt. Ik voel me verschrikkelijk! Kan geen rust vinden. Wil het liefst op de vlucht! Er[lees meer...]gens oprollen en wachten tot het over gaat! Ik vraag me af hoe lang het duurt voor de sertraline echt uit mijn bloed is.

Paroxetine

26-09-2020 | Vrouw | 69
paroxetine
gebruik deze al jaren maar nu een ander merk en heel veel klachten vreselijk!!!

15-09-2020 | Vrouw | 47
sertraline
Na lange tijd psychologische hulp besloten om dit medicijn te gaan gebruiken . Eerste weken veel bijwerkingen, verergering klachten en veel onrust. Daarna is er een wereld voor me open gegaan. Piekeren, angsten, somberheid nagenoeg over nu. Ik heb nu weer tijd om te genieten ondanks dat ik wat vaker moe ben.

Aripiprazol

01-09-2020 | Vrouw | 26
aripiprazol
Ik merk dat mijn vervelende gedachten (lees: kritische, strenge, straffende gedachten) minder aanwezig zijn, of dat ik ze makkelijker kan beheersen. Echter heb ik na 2 weken gebruik ook last gekregen van rusteloosheid.

Cisordinol

30-08-2020 | Man | 36
zuclopentixol
Sinds juni 2019 onder dwang van behandelaar Parnassia verplichte inname van Cisordinol 60mg pillen, in tussen 1 maand KREEG ik het in druppelsvorm...plus Tranxene 50ml , vaak 4 x per dag.. deze combi heeft heel veel agressie , rare gedraag veroorzaakt

Fluoxetine

18-08-2020 | Vrouw | 33
fluoxetine
Begonnen met 20mg en de eerste weken werd de angst alleen maar erger, paniekaanvallen bleven elkaar opvolgen, na 10 weken was ik er echt klaar mee en wilde stoppen, op advies van arts verhoogd naar 30 en binnen een week ging de storm liggen... uiteindelijk nog 1x verhoogd naar 40mg en daar zit ik voorlopig prima op. Geef niet gelijk op als de klachten eerst toe nemen, d[lees meer...]it hoort erbij

Propranolol

11-08-2020 | Man | 28
propranolol
Op mijn 26e 1,5 tot 2 jaar lang gebruikt. Kreeg deze aanbevolen van een vriend tijdens een buitenlandse studie met veel studielast. Eerste 3-4 maanden voelden magisch. Geen hoge hartslagen, helder denken weinig bijwerkingen. Na deze periode ebde de magie weg. Levenslust, energie , positiviteit waren uit mijn lichaam gezogen. De kwaad had al geschied, ik was bijna niet in s[lees meer...]taat om te sporten, hartslag ging niet omhoog en had geen kracht in de benen. Ik weet niet of dit een directe of een indirecte bijwerking is. Vervolgens begonnen met afbouwen, eerst 20mg daarna een periode met 10mg nu zes maanden geen propranolol. Ik merk dat ik nu pas mijn conditie kan opbouwen. Kortom, geen goede ervaring met deze pillen. Sinds kort valeriaanpillen en cbdpillen en meditatie. Dit is mijn nieuwe oplossing

Oxazepam

09-08-2020 | Vrouw | 43
oxazepam
Kreeg er ontzettend hoofdpijn van. At er ook slecht naast De volgende ochtend had ik het gevoel dat ik gek werd door zoveel druk en wilde steeds naar buiten Pas er wel mee op want ik denk persoonlijk dat bij langer gebruik niet alleen verslaving optreedt Maar ook depressief

Paroxetine

23-07-2020 | Vrouw | 28
paroxetine
Gestart ivm depressie en veel angstklachten. Na 4 tot 5 weken voelbaar resultaat. Is echt een hele opluchting. Het is een stuk rustiger in mijn hoofd, mijn stemming is beter en de angstklachten zijn vele malen minder. De bijwerkingen zijn voor mij verwaarloosbaar en verdwenen binnen 2 weken. Paroxetine werkt voor mij dus erg goed!

Diazepam

14-07-2020 | Man | 64
diazepam
ik moest het nemen omdat mijn moeder was overleden maar ik heb er maar 2 genomen want dat was te gevaarlijk zei de dokter!

Xanax

08-07-2020 | Man | 52
alprazolam
Hallo ik ben nu 52 jaar en heb altijd akton 2 mg gebruikt . Dit medicijn maken ze niet meer dus ik had een groot probleem . Ik pak nu xanax maar mijn angst wordt precies nog erger . Ik zou nu willen beginnen met temesta maar ik durf niet zo goed . Ik zou er ook niets mee inzitten als ik er dan verslaafd aan zou worden . Als het werkt dan heb ik misschien terug wat een nor[lees meer...]maal leven . Ik zie het soms ook niet meer zitten maar mijn kleinkinderen maken me af en toe toch nog wel wat gelukkig . Ik ben blij dat ik toch niet alleen ben want jullie zullen dat wel weten mensen die nooit angst of paniek aanvallen hebben gehad die begrijpen je toch niet . Dus als ik met pilletjes beter zou worden graag ik zou graag terug een beetje willen leven .

19-06-2020 | Vrouw | 62
citalopram
ik ben begonnen met 10mg, de eerste weken waren vreselijk. Alles werd versterkt. angst. dwanggedachten.somber. negatief, heel erg nachtzweten, trillen, Na twee weken overgegaan naar 20mg. Nu. na zeven weken gaat het een stuk beter. ik ervaar meer rust in mijn hoofd, ben toch blij. dat ik doorgezet heb !

Valeriaan

24-05-2020 | Vrouw | 51
valeriaan
Ik had de eerste dag last van diarree. Volgende dag brandende maag en een onrustig gevoel met lichte hoofdpijn. Zelf last van opvliegers als ik alcohol gebruik krijg ik hartkloppingen. Blijkt dat dit product 70 % alcohol bezit. Dus raadt het niet een als je in de overgang bent.

22-05-2020 | Vrouw | 62
citalopram
ik slik nu twee weken 10 mg en mag overgaan op 20, maar heb me nog nooit zo akelig gevoeld. Angst paniek, hoofdpijn, nachtzweten, wakker liggen Hoop dat dit beter wordt

Escitalopram

27-04-2020 | Vrouw | 21
escitalopram
Ik ben een vrouw van 21 en ik kreeg escitalopram na jaren van traumas (ptss), extreme angststoornis, dissociatie en ernstige depressie. Mijn symptomen waren en zijn zo ondragelijk dat ik het dagelijkse niet meer kon uitoefenen. Ik durf me deur niet uit, ik heb extreem veel last van sociale angsten, af en toe een paniekaanval, ernstige depressie met zelfmoord gedachtes en 2[lees meer...]4/7 ernstige dissociatie. Door de ernst ben ik naar mijn huisarts gegaan als laatste hoop (aangezien ik heel lang op enige therapie moet wachten) dus zag ik dit als me laatste optie. Het was of medicatie krijgen, of alcohol en misschien wel een eind aan alles maken. Op advies van mijn huisarts kreeg ik escitalopram accord en moest ik beginnen met een dosis van 5mg, de eerste dagen was ik zo extreem uitgeput en moe, duizelig en wou ik alleen maar slapen. Ik had toen zelfs gevoelens om er maar mee te stoppen naarmate ik toch door ben gegaan kreeg ik een zeer afgenome eetlust ik kon dagen lang zonder eten verder. Constant en vol gevoel ik merkte na een maand dat ik helemaal geen verschil zag dus belde ik naar de huisarts met de mededeling dat ik geen verbetering zie (nog steeds zeer angstig) het depressieve is wel een klein beetje afgenomen ik heb namelijk geen zelfmoord gedachtes meer of uit het niets een enorm down gevoel. Maar ik sta ook niet te springen om dingen te gaan doen en voel me zeker niet de oude. Mijn angst is nog steeds heel erg en voel me nog erger vervreemd van mezelf dan voorheen! (Dissociatie) sociale angst is er nog steeds durf mijn deur nog steeds niet uit. En zelfs niet te bellen, mijn dosis werd opgehoogd met 10mg escitalopram sandoz en nog steeds geen enkele verbetering wel dat ik elke keer kotsmisselijk ben en af en toe mijn rechterbeen niet meer voel na het opstaan. Kortom zeer en zeer ontevreden op het gebied van angst!!! Want ik merk geen enkele zichtbare of voelbare verschil. Depressie is ook niet echt opgeklaard enkel geen zelfmoord gedachten. Dus ik ben ontevreden! Na bijna 3 maanden gebruik

Escitalopram

18-04-2020 | Vrouw | 42
escitalopram
Mag ik even jullie advies. Na advies van de dokter ik toch steeds in afwachting om te beginnen aan dit medicijn. Nu toch beslist om te starten. Ik heb het nu 2 dagen genomen. 1 keer savond en 1 keer in de ochtend. Dit was echt geen succes. Ik heb het gevoel dat die angst stoornissen nu nog erger zijn geworden. Hartkloppingen, misselijkheid, duizelig, niet slapen. Gel[lees meer...]ukkig moet ik deze niet gaan werken maar ik stel mij de vraag. Wanneer gaan deze bijwerkingen weg ? Kan aub iemand mij hier duidelijkheid overgeven!!! Want als ik terug binnen 10 dagen moet gaan werken met deze bijwerkingen. Nemen jullie die in de ochtend of savond in? Alvast bedankt voor de reacties

Venlafaxine

14-04-2020 | Man | 42
venlafaxine
goedemiddag mag ik vragen hoelang het duurde dat u verschil merkte?

Chloordiazepoxide

08-04-2020 | Vrouw | 74
chloordiazepoxide
Gebruik chloordiazepoxyde ook al 40 jaar tegen angst en met goed resultaat en kan er goed mee functioneren 3 x daags 10 mg. Nu uit de handel genomen en hadden een loco in Spanje gevonden Huberplex van Teofarma. Werkt identiek en was blij met dit middel om de 2 maanden nieuwe halen bij apotheek met recept van arts uit Spanje. De laatste keer hadden ze alleen nog 5 mg tablet[lees meer...]jes en nu met de Covid-19 kunnen we niet naar Spanje. Nu heb ik al een maand 15 mg ingenomen en geen 30 dus inname gehalveerd en geen bijwerkingen. Hen nu nog voor ongeveer een maand maar ga toch proberen te minderen ben wel iets emotioneler maar geen angstgevoelens. Hoop dat ik me zo goed blijf voelen en een steentje heb kunnen bijdragen succes !!

Venlafaxine

02-04-2020 | Man | 60
venlafaxine
Ik slik ruim 20 jaar Efexor, Venlafaxine. 150 mg per dag. Ik heb er veel baat bij. Ik mis kennelijk een stofje in mijn hersenen dat met Venlafaxine wordt aangevuld. Ik was voorheen depressief en erg angstig. Hiervoor heb ik ook psychotherapie gehad. Venlafaxine helpt mij goed. Geen depressie meer. Geen bijwerkingen. Alleen in begin wat zweten. Maar naderhand was dat over. [lees meer...]Mijn gevoelens worden niet afgevlakt. Ben erg tevreden met dit middel.

Lexapro

11-02-2020 | Vrouw | 61
escitalopram
Was angstig maar niet depressief. Tijdens de opbouw kwam er ook depressieve klachten bij. Bij de laatste ophogingkwam er een zwarte wolk met diepe sombere gedachtes. De psychiater ontkent dat het door het medicijn komt. Maar het is bekend dat dit kan. Black box warning USA. Ben nu afgebouwd maar ben nog steeds depressief. Wie heeft er hier ervaring mee. Zit nu wee[lees meer...]r op Setraline maar deze voldeed niet meer. Best beangstigend En het vertrouwen in mijn behandelaar is niet groot. Zei zegt u denkt u depressief. Merkwaardig voor mij.

Quetiapine

27-01-2020 | Man | 45
quetiapine
ben Quetiapine gaan gebruiken op advies van de psycholoog. Sinds dien een goede nachtrust, 25 is voor mij echter veel te veel. ik gebruik een kwart tablet per nacht, ideaal om de nacht zonder slapeloosheid door te komen. wordt wel gewoon in de nacht wakker als mijn dochter naar de wc wil, maar slaap daarna makkelijk weer door.

Alprazolam

26-01-2020 | Man | 51
alprazolam
Werkt bij na een paar minuten ik voel de rust in mij opkomen en kan hier goed van doorslapen. Waarschijnlijk heb ik dan ook mijn eetbuien hieraan te danken. Maar heb het liever zo.

Champix

24-01-2020 | Vrouw | 38
varenicline
(Sorry hoor, maar Angst klopt niet. Er staat niets echt passends tussen. Dus dacht Angst. Ja angst voor de dood :-P dus beter zo gezond mogelijk leven). Ik slik Champix nu 18 dagen en ben 3 dagen volledig nicotine vrij. Ik ben namelijk mega verslaafd aan Nicotine kauwgom door eerdere stoppogingen. Het gaat me heel makkelijk af. Weinig last en geen zin / trek in nicoti[lees meer...]ne. Voor mij werkt het erg goed. Nu volhouden! Keihard sporten helpt trouwens heel goed tegen de bijwerkingen (misselijkheid, hoofdpijn). Dromen gaat gewoon door. Ik heb van de week met het songfestival meegedaan en in een film gespeeld. Succes!!

23-01-2020 | Man | 35
citalopram
Ik heb jaren met van die vage angsten gelopen die maar niet weg wilde. Ik loop bij een goede psygoloog en we besloten toch maar eens een "proef" te doen met dit medicijn. De eerste 14 dagen had ik last van wat bijwerkingen. Op den duur was ik verrast door mezelf dat ik dingen weer durfde. Vooral mijn gevoel uitspreken ging een stuk makkelijker. Ik heb jaren mijn mond gehou[lees meer...]den tegen gefrustreerde werkgevers en diverse banen opgezegt uit woede. Nu is het soms even wennen als ik mijzelf uitspreek naar andere, maar het is zo fijn. Ook het eeuwig piekeren is haast voorbij. Relativeren gaat weer makkelijker. Mijn partner zei laatst.. Ik merk geen verschil hoor! Dus qua karakter ben ik niet veranderd. Intern is mijn hele gemoedstoestand veel rustiger. Ik ben begonnen met 20mg. Ik vindt het prima zo. Ik blijf er wel bij dat medicijnen niet altijd een oplossing zijn. Ook uit vorige / negatieve ervaringen met andere anti depressie middelen. Maar deze doet zijn werk!

11-01-2020 | Vrouw | 26
sertraline
Ik wil graag mijn verhaal delen. Door sertraline ben ik mij weer goed gaan voelen. In het begin had ik veel last van toenemende angst. Ook had ik het gevoel dat ik stoned was. Na 3 week ging ik mij steeds beter voelen. Ik heb mijn emoties onder controle en dat is fijn. Verder word ik beetje bij beetje weer mijzelf. Ik voel mij weer gelukkig en onderneem veel dingen. Je[lees meer...] moet even door de zure appel heen bijten, maar na 3 maanden merk je dat het goed helpt.

Propranolol

01-01-2020 | Vrouw | 34
propranolol
Ik kreeg dit middel voorgeschreven vanwege angst. Ik ben goed ziek geweest en heb nu PDS. Volg een streng dieet en eten is moeilijk. Ik krijg dan een paniekaanval. Ik heb van de huisarts propranolol retard 80 gekregen. Ik merkte wel dat mijn hartslag (heel) laag werd. Zelfs 52. Dat voelde niet goed. Na een paar uur begon mijn buik te rommelen met dunne diarree als gevolg[lees meer...]. Nu kan ik dus nog steeds niet deelnemen aan het gewone leven... ik ben nu gestopt met het medicijn. Had er maar 1 genomen, die is nu uitgewerkt benul heb net gewoon kunnen eten zonder problemen.

25-12-2019 | Vrouw | 27

Clobazam

21-11-2019 | Vrouw | 65
clobazam
Werkte bij mij uitstekend en je slaapt er, vooral in het begin, heel goed op. Is helaas de komende maanden niet leverbaar bij fabrikant Sandoz (tot 11 februari 2020).

Prozac

15-11-2019 | Man | 52
fluoxetine
ander halve week geleden begonnen no woensdag jongsleden opgenomen bij ggz had geen iede meer wie ik was en wat ik deed zo veel spijt dat ik aan dit medizijn begonnen ben. nu 3 dagen zonder en ga me al weer iets beter voelen wat een vergif voor het menselijklichaam.

Xanax

11-11-2019 | Vrouw | 66
angst

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2407)
Depressie (1955)
Angst & paniekstoornis (1862)
Hoge bloeddruk (1366)
Blaasontsteking (972)