ziekte

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Angststoornis (925)   Buspiron

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst

Lyrica

23-01-2021 | Man | 26
pregabaline
Eerst valium gekregen van dokter voor mijn angstoornis. Maar aangezien het niet zo gezond is overgestapt naar 2x 25 mg lyrica per dag. Haalt de scherpe randjes eraf maar ook niet meer. Net zoals bij valium het geval is misschien moet de dosis verhoogt worden voor een beter effect te hebben. Maar al bij al toch content van en GEEN bijwerkingen. Want daar was ik bang voor z[lees meer...]eker als je gans de lijst met bijwerkingen leest. Maar geen bijwerkingen persoonlijk waarschijnlijk door de lage dossis van 2 x 25 mg per dag.

Escitalopram

23-01-2021 | Vrouw | 34
escitalopram
Last van angst, paniek en sociale fobie. Angst voor het alledaagse. Bang ‘het’ niet aan te kunnen, het leven.

Lyrica

06-01-2021 | Man | 50
pregabaline
Ik ben heel tevreden van het medicijn. Ik neem meer dan de maximum aanbevolen dosis en voel me fantastisch. Het is alsof er een wereld voor mij open is gegaan. Eindelijk kan ik genieten van de dagdagelijkse dingen, en daar ben ik heel tevreden over. Vanaf mijn 16 de was het alsof ik in een wereld van angst heb geleefd. Ik durfde amper buiten te komen en had geen sociaal ne[lees meer...]twerk.Ik kreeg depressies en was suïcidaal. Ik had ook een alcoholprobleem. Ik overleefde in plaats van leven. Ik ben nu 50, en het leven begint nu pas. Ik ben energiek, positief, en de angst is tot een minimum herleid, ook depressies blijven weg. Mijn omgeving herkent me niet meer. Soms heb ik wel bij de piek een soort van roes, maar dat is draaglijk, en het gaat over. Ik heb het wel maanden moeten innemen voor ik enig effect had, dus volhouden is de boodschap.

Bisoprolol

03-01-2021 | Vrouw | 18
bisoprolol
Ik ben vrij jong (18 jaar), maar veel last van angst en stress waardoor mijn bloeddruk en hartslag hoog is, vooral in de avond. Dan heb ik last van hartkloppingen. Dit medicijn helpt me in de avond om dat ook terug in slaap te geraken en doordat de hartkloppingen minder worden, krijg ik ook minder last van mijn duizeligheid en maag- en darmproblemen.

Quetiapine

02-01-2021 | Man | 28
quetiapine
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen nadat temazepam niet meer voldoende werkte als inslaper. Het piekeren probeerde ik op te lossen d.m.v alcohol, dit ging ten kosten van de kwaliteit van slaap en het is natuurlijk ongezond. Quetiapine werkt tot nu toe zeer goed als inslaper, bijwerkingen die ik ervaar zijn veel en realistisch dromen (wat overigens geen probleem is[lees meer...]) en het door willen slapen zodra mijn wekker gaat, met dit middel kan ik makkelijk 10 tot 12 uur slapen zonder wekker. tot nu toe is dit een goede oplossing, alleen jammer dat kort slapen geen optie is met dit middel.

Sipralexa

28-12-2020 | Vrouw | 40

Temesta

25-12-2020 | Man | 52
lorazepam

Oxazepam

18-12-2020 | Man | 23
oxazepam
Voor een behandeling van een arts was ik bang door bepaalde angsten. Nu kreeg ik het wonder pilletje 2 maal om savonds voor bed en sochtens voor de behandeling. Nou ik met mijn zenuwen niet onder controle het wondermiddel in geslikt uurtje nog even opgeweest om het in te laten werken en te slapen. Nu ging dit lastig volgende ochtend sta ik vrolijk op neem het wondermidd[lees meer...]eltje opnieuw. Word weer een stukje drukker inmiddels Zijn we in het ziekenhuis waar ik op dat moment zoveel stress ervaarde dat ik de behandeling niet heel goed kan herrinneren hoe het is verlopen nouja dat ik zat te trillen door de angst en de persoon die mij steunde er later niet bij kon zijn Nu was ik laterna door de stress in mijn hoofd door de behandeling onrustig en vrij snel aangebrand Ik geloof niet in medicatie Ik heb een idee dat het alleen maar chemische troep is netzoals de synthetische drugs al dan niet hele spectrum En ik heb precies de tegenovergestelde werking gehad en daarkon ik nog mezelf controleren enigzins want deze behandeling was met spoed anders ging dit problemen veroorzaken Ik neem zeker nooit meer een medicijn Word nu gek en stresserig van het wakker blijven zou bijna een oxazepam nemen ofja beter niet want het is een placebo pill GEEN AANRADER MEER PROBLEMEN DAN OPLOSSING

Co-Trimoxazol

05-12-2020 | Vrouw | 24
co-trimoxazol
Ik ben heel bang voor dezen medicijnen. Maar ik moet het in nemen van wegen een e.coli bacterie. Ik ben altijd bang door de misselijkheid over te geven. Erge droge mond en keel. En heel erg moe ik sliep juist ge hele dagen daar door. Nog steeds bezig met de kuur nog steeds pijn dit is al dag 4 en de arts zei dag 2 moet hey weg zijn maar ik mag niet stoppen met dit middel. [lees meer...]Snelle werking nee.

02-12-2020 | Vrouw | 34
citalopram
Hoi allen, ik gebruik nu ruim een half jaar Citalopram druppels. Ik heb last van angstgevoelens / paniekklachten op hormonaal slechte dagen. Per maand 2 goede en 2 slechte weken. Het is een fysieke reactie maar het beheerste mijn leven enorm. Ik durfde geen medicatie te gebruiken maar uiteindelijk toch de keuze gemaakt. Op eigen verzoek heel langzaam opgebouwd, van een pa[lees meer...]ar dagen 1 druppel, 2 druppels etc tot 8 druppels. Bijwerkingen vielen me mee: droge mond, heftig dromen, soms toename angst, wat duizelig. Het leek wat te helpen maar op mijn slechtste dagen kwam de angst er nog doorheen, zonder trigger van buitenaf. Nu sinds 2 maanden opgehoogd naar 10 druppels en ben sinds 4-5 weken angstvrij. Voelt heel gek maar zo fijn. Hopelijk blijft het nu zo!

01-12-2020 | Vrouw | 30
citalopram
Slik het nu 2 weken tegen algemene angststoornis. Eerste paar dagen last van lichte misselijkheid en verminderde eetlust. Verder een droge mond als bijwerking. Maar de bijwerkingen waren minimaal. Verder nog niet veel gemerkt. Ik vond het best eng om te gaan slikken, maar dat was nergens voor nodig. Ik ben benieuwd naar de werking en of het de angstgevoelens gaat verminder[lees meer...]en.

Lysanxia

29-11-2020 | Vrouw | 64
prazepam
Door angst stijgt bloeddruk. Bloeddrukmiddelen zijn nauwelijks effectief. Beta blokkers veroorzaken ondraaglijke vermoeidheid. Dan maar angst onderdrukken. Met lysanxia 2 x 2 druppels per dag. Op dag 2 al verhoogde hartskag, dag 3 hartslag tot 120 in rust. Medicatie gestopt. Terug naar de huisarts.

Mirtazapine

28-11-2020 | Vrouw | 40
mirtazapine
Voorgeschreven gekregen voor slapeloosheid gecombineerd met een lichte angststoornis door die slapeloosheid. De eerste twee dagen hielp het nauwelijks. Na de eerste dagen slaap ik weer, niet als een blok, maar wel zoals ik sliep voor de slaapstoornis. Van soms een goede nacht, ben ik nu naar soms een slechte nacht gegaan. Het maakt het verschil voor mij. De angsten word[lees meer...]en gedempt en zijn er nu ook minder, stapje voor stapje. Nauwelijks bijwerkingen, soms wat suf in de ochtend, trekt snel weg. Af en toe beweegt mijn been wat in rust. Hooguit 5 x per dag. Geen hongergevoel. Ik hoop dat het zo blijft. Tot nu toe een lifesaver voor mij. Probeer het eerst rustig en geef het de tijd. Ik gun het iedereen.

Risperdal

23-11-2020 | Vrouw | 20
risperidon

20-11-2020 | Man | 41
paroxetine
Hallo allemaal, Na 19 jaar gebruik van dit medicijn heb ik jaarlijks nog terugkomende klachten dat vooral plaatsvindt wanneer ik in een fase van vermoeidheid en verveling kom. Op 1 of andere manier ben je dan teveel bezig met de dingen die je doet en ervaart. Het heeft me zeker in positieve zin goed geholpen om mijn angsten en paniekaanvallen te onderdrukken. Ergens bang[lees meer...] voor? Absoluut niet! Ik kon de wereld wel aan.. je stapt overal op af en kent geen angsten, schaamte of een vorm van afwijzing. Let alleen goed op dat je drukke fases in je leven het medicijn averechts kan werken wat je merkt waar bijvoorbeeld vermoeidheid extremer is dan het normaal zou zijn. De bijwerkingen blijven ondanks je het medicijn al hele lange tijd gebruikt.. komt dit ook jou bekend voor.. stuur gerust een bericht zodat we onze ervaringen kunnen delen.. succes voor degenen die het medicijn net beginnen gebruiken.. het heeft even tijd nodig totdat het werkt.

20-10-2020 | Vrouw | 35
paroxetine
Na 6weken van 10mg naar 20 mg nog weinig verbetering maar heel veel bij werkingen, zoals wazig zien voelt het bloed door mijn lichaamlopen vooral in mijn hooft. Een heel raar en angtig gevoel. Het gaat veel minder met me. Volgens mijn hulpverleners is dat van tijdelijke aard. Maar het is vreselijk. Het kan wel 3 A4 maanden duren voordat hetmedicijn gaat werken.

Lexapro

14-10-2020 | Man | 44
escitalopram
Beste ik kan een heel lang verhaal schrijven Maar hou het kort ik heb ongeveer 10 jaar lexapro/escitolapram geslikt tegen angst Zoals bekend inderdaad aanwenninings verschijnselen behoorlijk heftig! Maar het medicijn werkte echt zeer goed tegen mijn problemen dat zeker ! Nú aan het afbouwen....en dat is een ramp zacht gezegd!! En wat tot mijn verbazing nog stee[lees meer...]ds niet echt bekend is bij doktoren/psychiater etc hoe zwaar dat kan zijn Hier moet echt veel meer aandacht /informatie over komen ! Maar ook beter waarschuwen vóór het medicijn wordt uitgeschreven

Prozac

04-10-2020 | Vrouw | 43
fluoxetine
Ik gebruik dit medicijn al meer dan 10 jaar en ben er zeer blij mee! Ik ben 2 keer gestopt omdat ik al jaren nergens meer last van heb, maar dat was vervelend. Ik kreeg afkick verschijnselen zoals trillende handen en nervositeit en ben toen weer begonnen Na 2 maanden. Ik neem sinds 3 jaar nog maar een half tabletje en dat blijf ik lekker doen! Het gebruiksgemak als je ee[lees meer...]n half tabletje neemt verschilt per merk. Nu heb ik een gekke variant van de apotheek gekregen die uit elkaar valt als je het breekt. De Fluoxetine is niet leverbaar helaas. Verder lekker gezond leven en dit helpt mij echt om stabiel te zijn.

Sertraline

26-09-2020 | Vrouw | 39
sertraline
Ik had me rustiger moeten voelen van dit medicijn. Maar ik werd er juist erg onrustig en angstig van. En opgefokt. Ik had normaal bergen geduld. Maar ik kon geluiden..mijn kinderen niet uitstaan! Het was niet te doen! Ik ben nu in overleg met de huisarts nan het afbouwen al 1 week gestopt. Ik voel me verschrikkelijk! Kan geen rust vinden. Wil het liefst op de vlucht! Er[lees meer...]gens oprollen en wachten tot het over gaat! Ik vraag me af hoe lang het duurt voor de sertraline echt uit mijn bloed is.

26-09-2020 | Vrouw | 69
paroxetine
gebruik deze al jaren maar nu een ander merk en heel veel klachten vreselijk!!!

Sertraline

15-09-2020 | Vrouw | 47
sertraline
Na lange tijd psychologische hulp besloten om dit medicijn te gaan gebruiken . Eerste weken veel bijwerkingen, verergering klachten en veel onrust. Daarna is er een wereld voor me open gegaan. Piekeren, angsten, somberheid nagenoeg over nu. Ik heb nu weer tijd om te genieten ondanks dat ik wat vaker moe ben.

Aripiprazol

01-09-2020 | Vrouw | 26
aripiprazol
Ik merk dat mijn vervelende gedachten (lees: kritische, strenge, straffende gedachten) minder aanwezig zijn, of dat ik ze makkelijker kan beheersen. Echter heb ik na 2 weken gebruik ook last gekregen van rusteloosheid.

Cisordinol

30-08-2020 | Man | 36
zuclopentixol
Sinds juni 2019 onder dwang van behandelaar Parnassia verplichte inname van Cisordinol 60mg pillen, in tussen 1 maand KREEG ik het in druppelsvorm...plus Tranxene 50ml , vaak 4 x per dag.. deze combi heeft heel veel agressie , rare gedraag veroorzaakt

Fluoxetine

18-08-2020 | Vrouw | 33
fluoxetine
Begonnen met 20mg en de eerste weken werd de angst alleen maar erger, paniekaanvallen bleven elkaar opvolgen, na 10 weken was ik er echt klaar mee en wilde stoppen, op advies van arts verhoogd naar 30 en binnen een week ging de storm liggen... uiteindelijk nog 1x verhoogd naar 40mg en daar zit ik voorlopig prima op. Geef niet gelijk op als de klachten eerst toe nemen, d[lees meer...]it hoort erbij

Propranolol

11-08-2020 | Man | 28
propranolol
Op mijn 26e 1,5 tot 2 jaar lang gebruikt. Kreeg deze aanbevolen van een vriend tijdens een buitenlandse studie met veel studielast. Eerste 3-4 maanden voelden magisch. Geen hoge hartslagen, helder denken weinig bijwerkingen. Na deze periode ebde de magie weg. Levenslust, energie , positiviteit waren uit mijn lichaam gezogen. De kwaad had al geschied, ik was bijna niet in s[lees meer...]taat om te sporten, hartslag ging niet omhoog en had geen kracht in de benen. Ik weet niet of dit een directe of een indirecte bijwerking is. Vervolgens begonnen met afbouwen, eerst 20mg daarna een periode met 10mg nu zes maanden geen propranolol. Ik merk dat ik nu pas mijn conditie kan opbouwen. Kortom, geen goede ervaring met deze pillen. Sinds kort valeriaanpillen en cbdpillen en meditatie. Dit is mijn nieuwe oplossing

Oxazepam

09-08-2020 | Vrouw | 43
oxazepam
Kreeg er ontzettend hoofdpijn van. At er ook slecht naast De volgende ochtend had ik het gevoel dat ik gek werd door zoveel druk en wilde steeds naar buiten Pas er wel mee op want ik denk persoonlijk dat bij langer gebruik niet alleen verslaving optreedt Maar ook depressief

23-07-2020 | Vrouw | 28
paroxetine
Gestart ivm depressie en veel angstklachten. Na 4 tot 5 weken voelbaar resultaat. Is echt een hele opluchting. Het is een stuk rustiger in mijn hoofd, mijn stemming is beter en de angstklachten zijn vele malen minder. De bijwerkingen zijn voor mij verwaarloosbaar en verdwenen binnen 2 weken. Paroxetine werkt voor mij dus erg goed!

Diazepam

14-07-2020 | Man | 64
diazepam
ik moest het nemen omdat mijn moeder was overleden maar ik heb er maar 2 genomen want dat was te gevaarlijk zei de dokter!

Xanax

08-07-2020 | Man | 52
alprazolam
Hallo ik ben nu 52 jaar en heb altijd akton 2 mg gebruikt . Dit medicijn maken ze niet meer dus ik had een groot probleem . Ik pak nu xanax maar mijn angst wordt precies nog erger . Ik zou nu willen beginnen met temesta maar ik durf niet zo goed . Ik zou er ook niets mee inzitten als ik er dan verslaafd aan zou worden . Als het werkt dan heb ik misschien terug wat een nor[lees meer...]maal leven . Ik zie het soms ook niet meer zitten maar mijn kleinkinderen maken me af en toe toch nog wel wat gelukkig . Ik ben blij dat ik toch niet alleen ben want jullie zullen dat wel weten mensen die nooit angst of paniek aanvallen hebben gehad die begrijpen je toch niet . Dus als ik met pilletjes beter zou worden graag ik zou graag terug een beetje willen leven .

19-06-2020 | Vrouw | 62
citalopram
ik ben begonnen met 10mg, de eerste weken waren vreselijk. Alles werd versterkt. angst. dwanggedachten.somber. negatief, heel erg nachtzweten, trillen, Na twee weken overgegaan naar 20mg. Nu. na zeven weken gaat het een stuk beter. ik ervaar meer rust in mijn hoofd, ben toch blij. dat ik doorgezet heb !

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2464)
Depressie (1998)
Angst & paniekstoornis (1942)
Hoge bloeddruk (1394)
Blaasontsteking (1013)