ziekte

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Angststoornis (808)   Buspiron

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst

15-11-2019

Prozac (fluoxetine)

ander halve week geleden begonnen no woensdag jongsleden opgenomen bij ggz had geen iede meer wie ik was en wat ik deed zo veel spijt dat ik aan dit medizijn begonnen ben. nu 3 dagen zonder en ga me al weer iets beter voelen wat een vergif voor het menselijklichaam.
11-11-2019

angst
07-11-2019

Diazepam (diazepam)

Vroeger heb ik weleens Diazepam gebruikt, het meest verschrikkelijke medicijn die er voor mij bestaat. Ik ging ervan hallucineren. Nooit meer. Ik ben nu heel blij met Lorazepam.
07-11-2019

Lorazepam (lorazepam)

Doordat ik 6 jaar geleden het een en ander heb meegemaakt, heb ik PTSS, ik was erg angstig en kon helemaal niet meer slapen. Mijn HA heeft mij toen Lorazepam voorgeschreven 2,5 mg en er ging een wereld voor mij open. In het begin slikte ik er 2x 2,5 mg voor het slapen gaan, nu 6 jaar later zit ik op 1.25 mg. Lorazepam is het enigste wat bij mij werkt en voel mij er heerlij[lees meer...]k bij, goed slapen, geen angst meer. Maar oppassen met autorijden want het kan je reactievermogen verminderen. Ik probeer het nog verder af te bouwen en als dat niet lukt dan zeg ik lang leve Lorazepam.
05-11-2019

Escitalopram (escitalopram)

ik heb dit middel voorgeschreven gekregen omdat ik veel stress had. Dit uitte zich in paniek- en hyperventilatieaanvallen. Na een eerste aanval terwijl mijn stage, ik volgde een OP mee, na hevige hartkloppingen, verhoogde hartslag, zweetaanvallen ben ik beland op de spoedafdeling. Achter meerdere onderzoeken kwam hyperventilatie naar voor. Dit leek mij zo onwaarschijnlijk[lees meer...], dat ik angst creeerde.... ze hebben iets over het hoofd gezien, ik ben ziek, ik heb geen ademhalingsproblemen.... etc.... er ging van alles door mijn hoofd. Gevolg ik creeerde een vicieuze cirkel. Na een emotionele uitbarsting bij mijn huisarts schreef hij mij dit voor (5mg), ik voelde niks alleen nevenwerkingen. Daarna verhoogd naar 10mg (wat ik nog steeds neem). Ik heb het gevoel dat ik veel rustiger ben, angstgedachten zijn minder, MAAR na 9 weken nog altijd last van misselijkheid een uur na inname, ook een licht gevoel in men hoofd. (Soms het gevoel dat ik naar de grond wordt getrokken), raar om uit te leggen. Het heeft me enerzijds wel geholpen. Maar ik hopp dat de nevenwerking uiteindelijk ook achterwege zullen blijven.
30-10-2019

Tabex (Cytisine)

Tabex is super. Na 30 jaar roken en vele pogingen, ben ik zonder enige moeite gestopt met roken. Na 9 tot 10 dagen Tabex pillen slikken, vond ik roken heel smerig en ben ik gestopt. Na het stoppen geen drang of verslaving meer naar sigaretten. Wel de gewoonte even afwimpelen om op bepaalde momenten en gebeurtenissen te roken. Geen moeite om die gewoonte af te wimpelen en n[lees meer...]u na 3 weken vrijwel genezen van die smerige sigaretten. Geen bijwerkingen. Behalve toen ik bijna ging stoppen, leek ik wat licht depressief. Kan ook komen doordat ik stopte of de sigaretten zo smerig vond. Maar na 3 tot 5 dagen geen lichte depressie meer. Heb het aanbevolen aan mijn zoon en vriendin. Ook zij zijn inmiddels gestopt. Dus mijn aanbeveling luidt om Tabex te gaan slikken want dan stop je zonder enige moeite.
27-10-2019

Acemap (penfluridol)

Ik vind niet dat het medicijn helpt. Ik ben soms erg depresief van de medicatie.
25-10-2019

Citalopram (citalopram)

Ivm met angstklachten en piekeren op aanraden van psycholoog begonnen met antidepressiva. Huisarts schreef in eerste instantie 10mg voor en daarmee 8 weken begonnen. 1,5 week misselijkheid en een dronken gevoel gehad, maar daar was prima mee te leven. Wel leek 10mg weinig te doen voor de klachten. Na 8 weken dosering door de huisarts opgehoogd naar 20 mg. Ongeveer 4 dag[lees meer...]en last gehad van wat misselijkheid maar daarna waren deze klachten voorbij. Deze dosering lijkt vruchten af te werpen. Angst is minder en piekergedachten blijven niet hangen. Tot op heden tevreden. Alle andere bijwerkingen herken ik niet en zal per persoon afhankelijk zijn. Voor mij is dit middel voor dit moment een prettige ondersteuning in proces van herstel na een burn out.
23-09-2019

Seroquel (quetiapine)

12,5 om te slapen. Werkt geweldig en ben veel helderder dan met al die slaapmedicatie zooi! Heb alleen last van haaruitval... bijwerking?
09-09-2019

Paroxetine (paroxetine)

Heel veel last van faal angst en paniek, sociale angst, snel hartkloppingen. Na een week voelde ik al enorme verbetering. Veel minder stress in mijn lijf. Geen bijwerkingen. Wel meer eetlust. Maar niet veel aangekomen. Hooguit 2 kg. Geen hartkloppingen meer. Geen schrikreacties. Veel zelfverzekerder. En me minder druk maken om wat anderen denken. Een hele opluchting.
07-09-2019

Trazolan (trazodon)

Niet nemen de bijwerkingen zijn slechter dan de kwaal
05-09-2019

Bromazepam (bromazepam)

Bromazepam al 4 weken niet meer leverbaar. Gebruik dit middel ruim 30 jaar. Ernstige problemen ondervind ik. Lorazepam, oxazepam en diazepam gebruikt ter vervanging, niets helpt, alleen ernstige bijwerkingen. Nu las ik bij iemand dat het weer verkrijgbaar is. Maar waar dan? Bij mijn apotheker pas eind Oktober. Ik deed het er zo goed op,.
04-09-2019

Escitalopram (escitalopram)

Dit middel voorgeschreven gekregen voor depressie/angst. Gestart met 5mg, over 10 mg tot nu 15 mg. Helse opstart: verhoogde angst, enorme misselijkheid, geen eetlust, braken en dit gedurende zeker 4-5 weken. Tijdelijk 7 weken Xanax retard 0,5 mg bijgenomen. Nu na ruim 3 maanden kan ik eindelijk zeggen dat mijn angsten weg zijn en de innerlijke rust teruggekeerd is. Ook[lees meer...] alle hevige bijwerkingen van in het begin zijn zo goed als verdwenen nu het middel is ingewerkt. Achteraf bekeken was het de moeilijke opstart waard, maar het was behoorlijk doorbijten en dag per dag proberen doorkomen.
01-09-2019

Bromazepam (bromazepam)

Ik gebruik het al bijna 40 jaar en de kwaliteit van mijn leven is er zeer stabiel door geworden. Ik gebruik een half tabletje van 3mg per dag, maar bij het invullen lukt dat niet . Als ik onverwachts behoorlijk ziek wordt , wat ik niet onder controle heb of iets dergelijks gebruik ik tijdelijk een halfje meer, maar kan dat snel weer afbouwen tot een half per dag . Ande[lees meer...]re middelen zoals oxazepam etc werken niet. Deze angstremmer is voor mij zeer geschikt . Waarom is het verslavende effect zo erg? Ik rook niet en gebruik geen alcohol en dat lijkt me veel erger dan zo'n tabletje. Waarom het nu niet leverbaar is begrijp ik niet. Het is een eenvoudig medicijn en zou er graag meer voor betalen indien dat nodig blijkt. De kwaliteit van mijn leven mij boven alles gaat
17-08-2019

Pantoprazol (pantoprazol)

Voor mij voor de eerste keer een medicijn voor maag, nu en week bezig met dit medicijn maar verbetering zit er niet in, boertjes gaan door en misselijkheid zakt wel maar komt ook weer op.
16-08-2019

Xanax (alprazolam)

Ruime tijd geleden in een burn out geraakt en na een eerste periode van vooral veel rusten bleef er veel onrust en angst in mijn lichaam aanwezig. Toen heb ik Alprozalam 0,25 mg voorgeschreven gekregen. Inmiddels gebruik ik dit medicijn ruim een jaar en ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik echter zeer weinig, ik slik een halfje per keer en dat doe ik maar eens per wee[lees meer...]k max. Het haalt de scherpe randjes ervan af en het is heel prettig om mee te ontspannen, wat ik nog steeds moeilijk vind met momenten. Ik ervaar weinig bijwerkingen, hoogstens wat suf en als ik het te dicht op bedtijd inneem droom ik nogal levendig. Ik geloof wel dat dit een medicijn is waarbij je op je hoede moet zijn qua verslaving. Hoe weinig ik ook inneem, toen ik om een nieuw recept vroeg wilde mijn huisarts me op spreekuur zien om over het gebruik te spreken en dat kon ik zeer waarderen, immers zijn het geen snoepjes. Voor sporadisch gebruik kan ik het zeker aanraden.
14-08-2019

Lexapro (escitalopram)

Gebruik het middel lexapro Nu een week 2,5 Mg opbouwend naar 5mg Alleen voel me van 2,5 al de hele dag dof in m’n hoofd Zijn d’r meer mensen die daar last van hebben bij zo lage dosis?
09-08-2019

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Als de pillen omschrijven waarvoor ze dienen , dan is het wat mijn betreft afbouwen en stoppen , de bijwerkingen zijn in dienmate dat je daar niet gelukkig van wordt en ik zelf daar dan ook niet mee doorga.
08-08-2019

Citalopram (citalopram)

Ben nu bijna 4 weken geleden gestart met AD. In de eerste 3/4 dagen voelde ik me een positieve versufte zombie, heerlijk dat ik geen angsten meer had en niet meer piekerde. Ik kon zeker niet autorijden. Daarna werd ik helderder en merkte ik dat over het algemeen angsten wat meer naar de achtergrond verdwenen en ik gedachten veel beter kon loslaten, wat het piekeren dus o[lees meer...]ok stopte. Al met al 2-3 grotere dips gehad in deze periode, waarin de lichamelijke onrust en angsten zeker toenamen. Maar ik merkte dat deze perioden zeker van kortere duur zijn. De dips zijn heviger maar korter. Ik herstel sneller wat mijn vertrouwen doet toenemen in het leven. De huisarts zei dat dit normaal was in het begin (2-4/5 weken). Al met al ben ik denk ik goed op weg om de eerste periode te doorstaan en ben ik blij dat ik hiermee gestart ben.
04-08-2019

Alprazolam (alprazolam)

Ik gebruik heb al maanden niet meer. Terwijl ik het nam ging alles perfect. Nu ik het niet meer neem ben ik een dood persoon zonder emoties. Het neemt letterlijk je ziel ik geniet nergens meer van.
22-07-2019

Citalopram (citalopram)

Slik nu 8 jaar dit middel, nadat ik na darm kanker behandeling mijn leven niet meer goed op de rit kreeg. Sinds anderhalf jaar veel buikpijn. Opgeblazen gevoel, veel winden en oprispingen en pijn. Onderzoeken wezen niets uit. Ik ben nu geminderd naar 5 mg met idee helemaal af te bouwen om te zien of de buikpijnen gevolg zijn van escitalopram. Tot nu toe geen effect. Ik w[lees meer...]eet nu niet meer wat te doen.
08-07-2019

Sipralexa (escitalopram)

Pak nu een dikke 6 maand sipralexa 10 mg nu merk ik dat mijn angst stillaan terug begint te komen en me wat down voel dus de ha heeft gezegt voor te verhogen naar 20 krijg je daarvan ook een bijwerkingen??
06-07-2019

Xanax (alprazolam)

Ik ben een 32jarige man uit BE EN HEB BESLOTEN TE STOPPEN MET BENZOS; hEB NU NOG 5( A 6 POTTEN OP VOORSCHRIFT OVER 2MG PFIZER BARS...OOK VALIUM 10 EN ANDERE...
27-06-2019

Citalopram (citalopram)

Ik zit inmiddels vier maanden aan de citalopram. In het begin werd mij tien miligram voorgeschreven, wat echt een hele nare ervaring teweegbracht. (Totaal geen gevoelens meer), maar nadat de dosering een tijdje is gehalveerd, ben ik weer teruggegaan na tien miligram. Ik merkte na vier weken dat ik echt veel meer rust kreeg. Ik kon weer redelijk normaal over straat. Voorhe[lees meer...]en ging ik, dertig meter voordat ik iemand voorbij liep, me al zorgen maken over wanneer ik de ander zou begroeten en of ik de ander zou aankijken. Maar met de citalopram had ik dat veel minder. In winkels ervaarde ik ook meer rust. Toch had het nog niet genoeg effect, vond ik. Dus mocht ik van de psychiater 15 miligram proberen. Eigenlijk heb ik nooit gemerkt dat ik de dosering verhoogd heb. En daarna is het al gauw berg afwaarts gegaan. Ik begrijp 't niet. Ben ik teveel gaan schommelen met het moment van inname? (er heeft een paar keer twee uur verschil tussen gezeten met de vorige dag. Maar twee uur zou toch moeten kunnen? Dat was toch de max volgens de bijsluiter?). Ik doe nu het liefst de gordijnen dicht thuis, omdat ik me weer bekeken voel met de gordijnen open. En op straat is de angst ook weer toegenomen. Het piekeren is ook toegenomen. Dat was juist minder geworden toen ik net begonnen was met het innemen van de medicatie. Binnenkort ga ik weer afspreken met de psychiater. Ik begrijp er niks van! Is dit dan toch gewenning? Dat zou ook nog kunnen. Want ik kan niet zeggen dat het helemaal niet meer werkt. Ik zou niet willen stoppen iig. Volgens mij was ik zonder medicatie nog angstiger.
27-06-2019

Paroxetine (paroxetine)

Wees ervan bewust dat deze medicatie automatisch een zogenaamde 'contra-indicatie' (stempel zal ik het niet noemen) oplevert in je medisch dossier bij apotheken en huisartsen. Bij Paroxetine is dit 'depressie'. Zolang dat ook echt de reden is dat je het slikt is dat natuurlijk geen probleem. Let er ook op dat die contra indicatie zelfs jarenlang nadat je het medicijn hebt [lees meer...]gebruikt nog in je dossier kan staan. Andere zorgverleners die dit zien benaderen je met een zekere vooringenomenheid ook als je een keer lichamelijk wat mankeert in plaats van geestelijk, zo is mijn ervaring. Je emotie wordt door dit medicijn afgevlakt. Als je het slikt voor een angstklacht bedenk dan goed of er geen andere opties zijn is mijn advies. Voor het overige is mijn ervaring dat het medicijn een dermate verslavende werking heeft dat tijdens het afbouwen je een zekere mate van intelligentie nodig hebt.
23-06-2019

Brintellix (vortioxetine)

geen moeheid, minder hoofdpijn. creativiteit net zoals zonder medicatie. Voorheen escitalopram gebruikt, hierbij veel vermoeidheid. soms voel ik me 2 weken niet happy en dat weet ik dat ik zonder de medicatie een zeer moeilijke periode zou hebben gehad.
13-06-2019

Sipralexa (escitalopram)

Na 3 jaar deze pil te nemen, heb ik sinds 1 maand besloten te stoppen hiermee. Ik ben 12 kg aangekomen, en had geen sexleven meer... Ondertussen komt het gevoel eindelijk terug! Ook de emoties komen terug, maar ik probeer deze onder controle te houden. In het begin was ik zeer draaierig.. Ik voel me niet ongelukkig en denk dat het me eindelijk zal lukken zonder!
12-06-2019

Citalopram (citalopram)

2 jaar terug ging het niet zo goed met mij. Ik had veel stress op mijn werk, mijn vader begon te dementeren en mijn schoonvader was ernstig ziek en is uiteindelijk aan kanker (na een ziekbed van een jaar) overleden. Ik kreeg dus heel veel op mijn bordje. Ik was ontzettend gespannen, maar ging steeds maar weer door. Ik luisterde niet naar mijn lichaam. Enkele weken na de do[lees meer...]od van mijn schoonvader gingen mijn man en ik een weekje naar Ibiza. De dag voordat we vertrokken verslikte ik me bij het avondeten in een stuk schnitzel. Daarbij kreeg ik enkele ademteugen lang geen adem meer en dacht ik dat mijn laatste uur geslagen was. Er ging op dat moment heel veel door mijn hoofd. Gelukkig schoot het stuk vlees los en kwam naar buiten. Hierdoor kon ik weer adem halen. De volgende dag vertrokken we op vakantie en de eerste avond at ik een kipschotel. Op het moment dat ik de kip zag (wat grotere stukjes), dacht ik dat ik daar in kon stikken. Vanaf dat moment begon ik problemen te krijgen met eten, het lukte steeds minder goed om te eten. Ook begon ik steeds minder goed te slapen. Gelukkig waren we maar een week op Ibiza. Toen we terug kwamen, heb ik de hele nacht niet kunnen slapen. Ik had geen idee wat er met me aan de hand was. Ik stond stijf van de spanning. De volgende dag ben ik naar de huisarts gegaan, die mij oxazepam voorschreef. Daarnaast kreeg ik gelijk na haar consult een consult bij de GGZ ondersteuner. Zij hielp mij met cognitieve gedragstherapie. De oxazepam hielp mij om een klein beetje te slapen, maar tekort. De volgende week ben ik overgegaan op lorazepam, samen met temazepam. De lorazepam hielp mij om een uur of 4 te slapen. Op een pil temazepam sliep ik maar 2 uurtjes. Ik heb ongeveer 2 maanden lorazepam geslikt, maar vanwege de verslavende werking, waardoor je een steeds hogere dosis nodig hebt, moest ik over op iets anders. Ik sliep nog steeds slecht. De huisarts adviseerde mij citalopram, waar ik nogal een weerstand tegen had. Ik aan de antidepressiva? Dat had ik nooit gedacht, ik ben best een evenwichtig persoon, dacht ik zelf... Maar ik had geen keuze. Ik ben begonnen met 2 avonden 5 mg. Ik slikte het voor het naar bed gaan in de hoop dat ik zo zo min mogelijk bijwerkingen zou krijgen. Dat ging goed. Daarna overgegaan op 10 mg. Toen keerde de angst voor het eten en drinken (welke ik nog steeds had) in hevigere mate terug. Maar toch doorgezet (was wel even moeilijk) en dit trok na een paar weken weer weg. Ook last van duizeligheid 's ochtends bij opstaan. Daarna verder gegaan naar 20 mg. Dezelfde bijwerkingen. Ik heb anderhalf jaar 20 mg geslikt. Ik had in het begin cognitieve therapie, dat hielp mij tot op zekere hoogte. Daarna ben ik bij een coach terechtgekomen, die mij heeft geleerd weer te luisteren naar mijn lichaam. Ik heb mijn baan uiteindelijk opgezegd. Dat was onvermijdelijk. Dit tezamen met de citalopram zorgde ervoor dat ik weer redelijk goed kan slapen. Zonder de citalopram was ik hier niet uitgekomen. Soms heb je geen keuze. Ik heb gelukkig niet veel bijwerkingen gehad. Nu ben ik aan het afbouwen. Ik zit inmiddels op 10 mg en ben bezig met 5. Helaas zijn de kleinste tabletten 10 mg, waardoor het moeilijk is om 5 mg te doseren. Slechte zaak dat dit door de farmaceutische industrie niet gemaakt wordt. Ik ben heel rustig aan het afbouwen. Van 20 mg ben ik naar 15 gegaan (in een keer). Ik had waarschijnlijk beter nog een paar weken kunnen wisselen tussen 20 en 15. Er kwam weer wat angst terug voor het drinken. Maar dit verdween ook weer na een paar weken. Na ongeveer 8 weken op 15 mg, van 15 naar 10 mg gegaan, ook in een keer. Weer wat terugkeer van de angst, maar eveneens verdween dit weer. Na weer een week of 8, nu aan het wisselen met 5 mg, dus 2 avonden 10mg, daarna 1 avond 5 mg, weer 2 avonden 10 mg, 1 avond 5 mg. Nu inmiddels op 10 om 5 elke avond. Dit gaat best goed. Na een week ga ik over op 2x5 en 1 x 10, dan 3x 5 om 1x 10 en dan op helemaal 5 en zo bouw ik ook af naar 0. Ik weet zeker dat ik van de citalopram af kom. Ik heb steeds hele goede begeleiding van mijn huisarts gehad. Ik heb wel de problemen in mijn leven aangepakt en weet nu dat ik veel beter naar mijn lichaam moet luisteren. Ik heb inmiddels een nieuwe baan die beter bij me past. Als ik erop terugkijk had ik niet zonder citalopram gekund en de bijwerkingen waren te doen. Ik hoop dat mijn verhaal jou kan helpen met de beslissing om citalopram wel of niet te gaan gebruiken. Veel sterkte!
08-06-2019

Sertraline (sertraline)

Inmiddels slik ik zo’n 8 maanden Sertraline op aanraden van mijn psych. Voor mijn angstklachten. De angstklachten kwamen door een aantal moeilijke en levensbepalende gebeurtenissen. Hierdoor ben ik mijn zelfvertrouwen kwijt geraakt en werd ik depressief. Door de depressie kon ik niet meer zien dat het leven zinvol was en kon ik alleen maar huilen en me afsluiten voor d[lees meer...]e buiten wereld. De startfase van zo’n 8 wk waren behoorlijk pittig door de bijwerkingen! Maar na de eerste week voelde ik al dat de mist gedeeltelijk optrok. Hierdoor kan ik me weer openstellen voor mijn omgeving. Dit is zo’n opluchting! Ik ben zo blij dat ik heb doorgezet, ondanks de pittige bijwerkingen. Naar zo’n 5 mnd van inname werd er een ijzertekort bij mij vastgesteld. Hierdoor begon ik met ijzertabletten. Deze zorgde ervoor dat de bijwerkingen weer toenamen. De dag nadat ik de laatste dosis van de ijzertabletten had ingenomen verdwenen ook de bijwerkingen van de Sertraline. Voor de toekomst moet ik er zelf alert op zijn dat als een andere arts dat mijn psych. medicatie voorschrijft ik zorg dat de wisselwerking ook bij die arts bekend wordt.
04-06-2019

Pipamperon (pipamperon)

Net als risperdal had ik de bijwerking erge rusteloze benen. Ik heb autisme en vind de medicatie hiervoor vreselijk. Vanwege de bijwerking rusteloze benen kreeg ik hiervoor akineton. Dit had weer een wisselwerking met de pipamperon. Dat ik me aangeschoten voelde. Dus nauwelijks positief effect.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1271)
Acne/puistjes (884)