Angst

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Angststoornis (1150)   Buspiron

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angst

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angst

Flunitrazepam

05-10-2023 | Man | 71
flunitrazepam
Angst
"Heerlijk tijdens een nachtvlucht" . Met oordopjes in moet het ook mogelijk zijn wat te slapen ? Zo ga je er alleen de smaak van te pakken krijgen . Nou ja, als je 't maar af en toe gebruikt. Slaap ze.

Zolpidem

05-09-2023 | Vrouw | 63
zolpidem
Angst
Ik ben vrouw van63j ik had altijd werk in 2 ploegenstelsel en sliep goed maar met in pensioen te gaan was ik zo moe niet meer en tegelijk brak COVID uit ik kreeg last om in slaap te raken via huisarts begonnen met zolpidem halve tablet dus 5mg slaap er zeer goed van en kan de dag goed functioneren. Ben alleen onrustig wanneer het op lange duur genomen wordt dat de hersen[lees meer...]en ervan achteruit gaan zou di waar zijn?

Comirnaty (Pfizer-BioNTech)

30-06-2023 | Vrouw | 49
COVID-19 mRNA Vaccin
Angst
Lang getwijfeld, toch zo stom geweest om 1 vaccinatie te nemen omdat ik graag naar het buitenland wilde en bang was mijn baan kwijt te raken door de vaccinatie propaganda. Spijt spijt spijt! Na ongeveer 2 weken algehele malaise en mij ziek moeten melden. Sindsdien om de zoveel maanden aanvallen van stijve pijnlijke gewrichten vooral in mijn nek, schouders en ellebogen, me[lees meer...]est aan de kant waar geprikt is. Vingers zijn stram en overal het gevoel dat alles in mijn lijf met strak elastiek aan elkaar zit. Verder 3 weken na die prik de overgang in geschoten, terwijl daarvoor nergens last van. Allemaal stom toevallig na die prik?

Dormicum

28-06-2023 | Vrouw | 40
midazolam

Oxazepam

22-05-2023 | Vrouw | 73
oxazepam
Angst
Gebruik 10 tot 15 mg per dag. Inmiddels al 35 jaar. Kan gewoon een dag of 2 dagen met een half tablet of zonder. Niet meer uit mijn leven weg te denken. Teva en Sandoz werken bij mij goed

Lorazepam

30-04-2023 | Vrouw | 41
lorazepam
Angst
Ik ging lorazepam gebruiken vanwege "angst voor iets engs" (bedreigende ex). Er was geen informed consent: bijwerkingen, verslaving, schade en afkickverschijnselen werden niet benoemd. Ik vervlakte tijdens het gebruik. Toen ik na driekwart jaar gebruik stopte, had ik extreme angst, depressie en psychosen. Als afkickverschijnsel. Ik ben nooit meer hersteld van het medic[lees meer...]atiegebruik. Mijn leven is niet meer de moeite waard. Terwijl het oorspronkelijke probleem al lang verdwenen is, zit ik nog met de nawerking van lorazepam en andere medicatie. Bedankt, psychiatrie. Ik had liever even doorgebeten. Of therapie/EMDR gekregen.

Staurodorm

07-04-2023 | Man | 36
flurazepam
Angst
Kan weinig slapen door het piekeren. Na 2 jaar uit de handel is het wel verandert naar mate dat het nietmeer zo hevig werkt maar heel lang uitwerkt.

Propranolol

31-03-2023 | Vrouw | 24
propranolol
Angst
Voor mijn praktijkexamen auto gebruikt. Alle angstklachten zoals hartkloppingen, trillen e.d. waren verdwenen als sneeuw voor de zon! Kon eindelijk weer presteren. Ook geslaagd! Geen negatieve invloed op concentratie of reactievermogen gemerkt. Kon in deze dosering ook veilig gebruikt worden bij een al lage bloeddruk. Zeker een aanrader bij faalangst en spanningen.

Gynomyk

12-01-2023 | Vrouw | 57
butoconazol
Angst
In november ben ik overgestapt van venlafaxine (150 mg) naar sertraline 50 mg. Vanwege Burn Out ben ik in de pieker/ angstmodus gekomen. Wisselingen in de dosis V.deden niks, dus ander AD gaan proberen. Na 7 weken nog steeds last van verergering angsten, vervelende gedachten, spierspanning. Nu sinds enkele dagen doorgeschakeld naar 100 mg en voel continue paniek. Wie her[lees meer...]kent dit?

Lambipol

03-01-2023 | Vrouw | 33
lamotrigine
Angst
Ik heb lambipol ongeveer 3jaar genomen, ik voelde mij er niet beter van ook al nam ik een tijdje 400mg lambipol ik voelde me altijd zwaar geïrriteerd en opgeblazen ik was geconstipeerd,ik ben ook 20kg aan gekomen,en ik had meer angsten en stemmingswisselingen. Ik ben nu een maand gestopt met lambipol en ik voel me veel beter! Nog iemand zo een bijwerkingen gehad?

Fluoxetine

07-12-2022 | Vrouw | 50
fluoxetine
Ocd

Sedistress

11-10-2022 | Vrouw | 32
passiebloem extract
Angst
Ik neem sedistress omdat ik altijd wat zenuwachtig en onrustig ben. Ik heb ook last van sociale angst. Sedistress haalt er voor mij de scherpe randjes af. Ik neem ook iedere ochtend en avond metarelax. Ook slaap ik veel dieper met het middel. Ik raad het zeker aan!

Propranolol

28-02-2022 | Vrouw | 42
propranolol
Angst
Waardeloos spul . Ik snap niet dat ze dit spul hebben uitgevonden!!!

Haloperidol

11-01-2022 | Vrouw | 18
haloperidol
Angst
Neem her vanwege sociale fobie & straatvrees Helpt het daarmee ? Nee Maar wel veel meer rust in me hoofd ik denk minder na over wat kan gebeuren . Maal minder in mn hoofd Ook veel minder last van misselijkheid (door angst) Meeste mensen met veel bijwerkingen slikken een absurde hoge dosering zonder het optebouwen . Ik heb elke antidepressiva geprobeerd die der is en[lees meer...] haldol geeft me nog minder bijwerkingen dan antidepressivas. Ik heb soms een beetje last van algehele moe/luiheid en veel slijm in mn mond . Maar dats een kleine price to pay voor rust in je hoofd

Diazepam

05-11-2021 | Man | 72
diazepam
Angst
Ik slik al vanaf mijn 2e jaar Valium. 5x per dag 2 mg. Ben nu 72. Medicatie werk wel goed. Maar van bijwerkingen kan ik niet spreken. Men zegt dat je geen auto mag rijden maar dit is pure onzin. Mijn reactie is heel erg snel. Alle negatieve reactie zijn echt niet van toepassing. Merk niets van bijwerkingen en functioneert goed. Moet nu mijn rijbewijs gaan verlengen maar m[lees meer...]aar huisarts zegt dat dit OK is en ik mij geen zorgen hoeft te maken. Immers zijn de bijwerkingen verleden tijd. Ik zal niet slaperig worden etc.

27-10-2021 | Vrouw | 52
Angst
Ik kreeg het door de huisarts voorgeschreven tegen angstgevoelens. Ik sliep vanaf dag één fantastisch. Wel duf wakker worden en heb veel meer slaap nodig dan normaal. Enorme drang tot eten gekregen en daarom aangekomen. Angst is verminderd en daarvoor in de plaats zijn flinke depressieve gevoelens gekomen. Daarom ga ik weer afbouwen.

13-09-2021 | Man | 76
Angst
Ben 76 jaar en heb vanaf mijn dertigste heftige slaapproblemen. Diverse slaapmiddelen voorgeschreven gekregen. Mijn huidige huisarts schreef me geen slaapmedicatie meer voor. Het was verslavend. Ik vertelde natuurlijk dat ik de slaapmiddelen ongeveer 45 jaar gebruikte. Ik ga je ze niet voorschrijven was haar antwoord. Kreeg ineens heftige angsten en zij antwoorde daarop[lees meer...] met dat krijgen we allemaal weleens. Goed via via kreeg ik mirtazapine 15 mg . Bij mij werkt dit middel alleen in de nacht. Alleen de bijwerkingen vind ik naar een erg droge mond en ben in zes maanden 22kilo aangekomen.

31-07-2021 | Man | 71
Angst
Door tinnitus slaapproblemen gekregen. Ik heb mirtazapine gekregen als slaapmiddel. De 1ste keer na gebruik 10 uur achtereen geslapen(!) en was nauwelijks uit bed te branden. Wel de hele verdere dag ontzettend duf gebleven. Na die tijd niet meer gebruikt, doorgegaan met lorazepam als slaapmiddel, dat werkt bij mij ook redelijk tot goed. ik hou mirtazapine achter de hand al[lees meer...]s paardemiddel bij nieuwe slaapstoornissen

Fluoxetine

18-06-2021 | Vrouw | 69
fluoxetine
Angst
de bijwerking waren heel hevig, ik had het gevoel mezelf niet meer te zijn

Citalopram

18-06-2021 | Vrouw | 69
citalopram
Angst
ik heb jaren prozac gebruik met goed resultaat. In februari 2020 gestopt omdat ik mij goed voelde. In corona tijd veel gebeurt, veel spanningen. Ben hooggevoelig. te lang te veel van mezelf gegeven, uitte zich in overprikkeling, angst en hyperventilatie. Gestart met prozac, bijwerking waren niet vol te houden. Zo nodig oxazepam. Terug naar de huisarts, nu overgegaan op [lees meer...] citalopram. In totaal gebruik ik nu 10 dagen antidepressiva. Ik hoop dat de bijverschijnselen gaan afnemen

Quetiapine

19-02-2021 | Man | 42
quetiapine
Angst
Ik heb de pillen ook net gekregen van de apotheek maar wat ik lees durf ik ze nog niet te vatten weet even niet wat ik moet doen !!!

Sertraline

29-01-2021 | Vrouw | 28
sertraline
Angst
Ivm angst begonnen met sertraline. 4 dagen op de bank, grieperig, duizelig etc. Daarna namen deze klachten af en kreeg ik spierschokjes. Na overleg met de psychiater ben ik geswitched naar een snri. Daar ga ik nu mee starten. Merkte wel snel verschil in ervaring emoties: minder piekeren, minder snel geraakt.

Lyrica

23-01-2021 | Man | 26
pregabaline
Angst
Eerst valium gekregen van dokter voor mijn angstoornis. Maar aangezien het niet zo gezond is overgestapt naar 2x 25 mg lyrica per dag. Haalt de scherpe randjes eraf maar ook niet meer. Net zoals bij valium het geval is misschien moet de dosis verhoogt worden voor een beter effect te hebben. Maar al bij al toch content van en GEEN bijwerkingen. Want daar was ik bang voor z[lees meer...]eker als je gans de lijst met bijwerkingen leest. Maar geen bijwerkingen persoonlijk waarschijnlijk door de lage dossis van 2 x 25 mg per dag.

Escitalopram

23-01-2021 | Vrouw | 34
escitalopram
Angst
Last van angst, paniek en sociale fobie. Angst voor het alledaagse. Bang ‘het’ niet aan te kunnen, het leven.

Lyrica

06-01-2021 | Man | 50
pregabaline
Angst
Ik ben heel tevreden van het medicijn. Ik neem meer dan de maximum aanbevolen dosis en voel me fantastisch. Het is alsof er een wereld voor mij open is gegaan. Eindelijk kan ik genieten van de dagdagelijkse dingen, en daar ben ik heel tevreden over. Vanaf mijn 16 de was het alsof ik in een wereld van angst heb geleefd. Ik durfde amper buiten te komen en had geen sociaal ne[lees meer...]twerk.Ik kreeg depressies en was suïcidaal. Ik had ook een alcoholprobleem. Ik overleefde in plaats van leven. Ik ben nu 50, en het leven begint nu pas. Ik ben energiek, positief, en de angst is tot een minimum herleid, ook depressies blijven weg. Mijn omgeving herkent me niet meer. Soms heb ik wel bij de piek een soort van roes, maar dat is draaglijk, en het gaat over. Ik heb het wel maanden moeten innemen voor ik enig effect had, dus volhouden is de boodschap.

Bisoprolol

03-01-2021 | Vrouw | 18
bisoprolol
Angst
Ik ben vrij jong (18 jaar), maar veel last van angst en stress waardoor mijn bloeddruk en hartslag hoog is, vooral in de avond. Dan heb ik last van hartkloppingen. Dit medicijn helpt me in de avond om dat ook terug in slaap te geraken en doordat de hartkloppingen minder worden, krijg ik ook minder last van mijn duizeligheid en maag- en darmproblemen.

Quetiapine

02-01-2021 | Man | 28
quetiapine
Angst
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen nadat temazepam niet meer voldoende werkte als inslaper. Het piekeren probeerde ik op te lossen d.m.v alcohol, dit ging ten kosten van de kwaliteit van slaap en het is natuurlijk ongezond. Quetiapine werkt tot nu toe zeer goed als inslaper, bijwerkingen die ik ervaar zijn veel en realistisch dromen (wat overigens geen probleem is[lees meer...]) en het door willen slapen zodra mijn wekker gaat, met dit middel kan ik makkelijk 10 tot 12 uur slapen zonder wekker. tot nu toe is dit een goede oplossing, alleen jammer dat kort slapen geen optie is met dit middel.

Sipralexa

Oxazepam

18-12-2020 | Man | 23
oxazepam
Angst
Voor een behandeling van een arts was ik bang door bepaalde angsten. Nu kreeg ik het wonder pilletje 2 maal om savonds voor bed en sochtens voor de behandeling. Nou ik met mijn zenuwen niet onder controle het wondermiddel in geslikt uurtje nog even opgeweest om het in te laten werken en te slapen. Nu ging dit lastig volgende ochtend sta ik vrolijk op neem het wondermidd[lees meer...]eltje opnieuw. Word weer een stukje drukker inmiddels Zijn we in het ziekenhuis waar ik op dat moment zoveel stress ervaarde dat ik de behandeling niet heel goed kan herrinneren hoe het is verlopen nouja dat ik zat te trillen door de angst en de persoon die mij steunde er later niet bij kon zijn Nu was ik laterna door de stress in mijn hoofd door de behandeling onrustig en vrij snel aangebrand Ik geloof niet in medicatie Ik heb een idee dat het alleen maar chemische troep is netzoals de synthetische drugs al dan niet hele spectrum En ik heb precies de tegenovergestelde werking gehad en daarkon ik nog mezelf controleren enigzins want deze behandeling was met spoed anders ging dit problemen veroorzaken Ik neem zeker nooit meer een medicijn Word nu gek en stresserig van het wakker blijven zou bijna een oxazepam nemen ofja beter niet want het is een placebo pill GEEN AANRADER MEER PROBLEMEN DAN OPLOSSING