Ervaringen met Seroxat

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (12 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (4 meningen)
Psychische klachten (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Sociale fobie (2 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

18-02-2015 | Vrouw | 41
paroxetine
Heb 2x kort na mekaar telkens 1 jaar Paroxetine (Seroxat) genomen; 1 verschrikkelijk nadeel: 30kg bijgekomen. Voelde me nochtans heel goed met deze medicatie. Kan iemand mij zeggen welk medicijn nog goed werkt tegen angsten en toch geen gewichtstoename geeft. Ben ooit begonnen met Cipramil maar daar kreeg ik enorme zweetaanvallen van, ook niet fijn.

10-12-2014 | Vrouw | 50
paroxetine
Datum 07-12-2014 11:22 Uw reactie: hoi, ik slikte al 12 jaar Seroxat van 20 Mg. Heerlijk leven en alles ging goed. Kon genieten. In mei dit jaar helaas toch weer depressief geworden en kwam thuis te zitten. Naar psycholoog gestuurd via bedrijfsarts en Seroxat opgehoogd naar 30 Mg. Na aantal weken ging het gelukkig wat beter en eind juli weer reïntegreren op werk. Ik zou[lees meer...] van de zomer gaan trouwen, huis kopen, meubeltjes kijken en op vakantie geweest. 2 dagen na thuiskomst verbrak mijn partner als donderslag bij heldere hemel de relatie. De bodem sloeg letterlijk onder mij vandaan. Ik ben volledig ingestort lichamelijk en psychisch en werd opgenomen. Na 5 weken weer naar huis en volg nu therapie bij ggz. Seroxat weer opgehoogd naar 40 Mg. Dit nu ruim al 3 1/2 week. Voel mij verschrikkelijk onrustig en gespannen. Regelmatig versnelde hartslag en angstig en paniekerig. Ik vraag mij steeds meer af of de dosis niet te hoog is. Wanneer ga je je beter voelen??? Heb nog steeds ook enorm verdriet en vind het erg om alleen re zijn. Heb gelukkig nog wel mijn zoon en dochter van 18 en 20 thuis wonen. Maar mijn leven voelt nu ongelukkig en moet alleen verder en dat vind ik erg moeilijk. Ik wil weer sterke worden om het allemaal te kunnen verwerken. Weet het soms niet meer...

06-12-2014 | Vrouw | 50
paroxetine (20mg)
hallo, ik heb 12 jaar lang 20 Mg Seroxat geslikt. Had een heerlijk leven zonder angst en paniek en sliep goed. Dit jaar in mei helaas weer thuis komen te zitten met een depressie. Begreep er niets van hoe dit kon gebeuren. Verhoogd naar 30 Mg. Ging na een aantal weken weer beter. Reïntegreren op mijn werk in juli. Zou van de zomer gaan trouwen, huis kopen, meubeltjes kijke[lees meer...]n enz... Op vakantie geweest met mijn vriend en een paar dagen na thuiskomst verbrak hij als donderslag bij heldere hemel onze relatie. Ingestort en opgenomen geweest in ggz kliniek. Nu in therapie maar ook de Seroxat is verhoogd naar 40 Mg. Nu ruim 3 weken bezig maar voel me verschrikkelijk. Onrust in mijn lijf, spanning op mijn borst, slecht slapen, zeer somber en vind niets tot weinig leuk. Paniekerig en angstig regelmatig. Weet gewoon niet wat ik doen moet. Heeft dit nog langer inwerktijd nodig voordat ook deze verhoging gaat werken of had ik al iets moeten merken?? Wie heeft hier ervaring mee😓

03-12-2014 | Vrouw | 50
paroxetine
Hallo ik heb ruim 12 jaar Seroxat 20 Mg geslikt naar volle tevredenheid. In mei dit jaar kwam ik wederom door een depressie van de een op andere dag thuis te zitten. Verhoogd toen naar 30 Mg en langzaam aan ging het na een aantal weken beter en begon ik langzaam met reïntegreren op mijn werk ieind juli. Na een zeer onverwachte relatiebreuk van 11 jaar ( we zouden een hu[lees meer...]is kopen en trouwen) door mijn inmiddels ex-vriend ben ik lichamelijk en psychisch ingestort. Ben een aantal weken opgenomen grweest in een ggz instelling en volg nu therapie om te leren alleen verder te gaan met nog 2 kinderen van 18 en 20 jaar thuis. Seroxat is 3 weken geleden verhoogd naar 40 Mg. Voel me verschrikkelijk rot, gespannen gevoel op mijn borst, angstig en bang om niet te kunnen slapen. Ook vreselijk gejaagd en onrustig van binnen. Herkent iemand dit en hoe lang kan dit duren voordat ik mij hopelijk wat beter ga voelen? Of slik ik teveel Seroxat nu? Ik weet niet goed wat ik doen moet😥😥

07-08-2014 | Vrouw | 44
Depressief
Het is al ruim 10 jaar geleden dat ik van de 1 op de andere dag gestopt ben dit medicijn in te nemen. Ik was toen ook van mijn toenmalige partner af. Daarna kon ik ademhalen en aan mezelf werken, het heeft ook wel eventjes geduurd en met behulp van een boekje, genaamd: vrijheid van keuze, ben ik geheel genezen. Het medicijn heeft alleen het symptoom onderdrukt, verlamd[lees meer...] .... Niet genezen!

05-07-2014 | Vrouw | 47
paroxetine
Ik gebruik Seroxat 20 mg al meer dan 10 jaar (exacte datum weet ik niet meer), betaal ook bij omdat ik geen paroxetine wil. Ik ben soms bang dat het medicijn me vergeetachtiger maakt, maar dat gebeurd ook als je ouder wordt. Ook ben ik zo'n 5 kilo zwaarder en heb nauwelijks zin in seks. Maar daar staat tegenover dat ik geen angst en paniekaanval meer heb gehad, alleen maar[lees meer...] bij aanvang van het slikken dan wordt het erger. Het liefst zou ik zonder willen maar ik ben bang dat ik het stofje in mijn hersenen inderdaad minder maak of te veel verbruik (de naam ben ik even kwijt), de psycholoog heeft het mij zo uitgelegd. Ik denk dat ik na de overgang het beste zou kunnen afbouwen en dat ik dat het beste begeleid zou kunnen doen, maar heb daar geen ervaring mee. Ik slik seroxat in de avond, dat bevalt het beste. Ik zou graag reacties willen ontvangen wanneer je mijn verhaal hebt gelezen, ook als je succesvol hebt afgebouwd, want ik heb nog geen enkele successtory gelezen van iemand met angst en paniekstoornis die met succes is afgebouwd en na een jaar nog steeds niet teruggevallen is, eigenlijk vind ik dat best heel triest.

04-06-2014 | Vrouw | 40
paroxetine
Hallo Ik ben 40 en slikte al een tijd seroxat. Vorig jaar gestopt, maar nu weer terug bij af heb weer erg last van angsten en paniek. Nu slik ik weer 20 mg seroxat, weet iemand hoelang het ongeveer duurt dat je je wat beter gaat voelen. Ik durf nu bijna niet weg.

04-12-2013 | Vrouw | 41
Angst
Kan niet zonder. Ik ben geboren met ziekte van Crohn, dunne darm is van boven tot onder ziek. Serotonine tekort door slechte darmopname... Meer dan 80 procent van aanmaak vindt in de darmen plaats. Ik zit meestal goed op 80 mg..nu iets verhoogt vanwege afkicken zware medicijnen voor de darmen waar ik niet tegen kon Ik slik dus...heel hoge dosis maar heb geen bijwerkingen,,[lees meer...],,wel heel erg in het begin! Daar moet je doorheen! Ivm mijn ziekte slik ik dus abnormale hoge dosis. .........ik ben blij dat dit bestaat anders leef ik de hele dag, zonder rede, in angst.

02-12-2013 | Vrouw | 52
Manisch-depressieve stoornis
Ik kreeg voor depressie en stemmingswisselingen Seroxat voorgeschreven, ik was erg misselijk en viel heel af ben er mee gestopt, na een tijd toch weer naar huisarts en kreeg Mirtazapine, hier mee kon ik nauwelijks goed functioneren. Nu op naar volgende medicijn ik hoop dat ik ooit iets krijg waar ik niet zoveel last heb van bijwerkingen en wel gewoon mn werk kan doen.

14-09-2013 | Vrouw | 26
paroxetine
hallo kan er aub iemand mij helpen? ik gebruik nu twee dagen seroxat en die bijwerkingen zijn echt wreed. ik heb al een zeer moeilijke periode doorgemaakt wel jaren aan een stuk en nu vind ik voor mezelf dat ik hulp moest gaan zoeken en een antidepressiva moest gaan nemen. ik durf het deze morgend zelf niet in te nemen want die bijwerkingen zijn echt zoals een soort dru[lees meer...]gs . moeilijk slikken, wijd gesperde ogen beven, trillen, zweten, bijna niet geslapen vannacht. braakneigingen daar te geeuwen. kan mij iemand wat informatie geven die dit ook zo heeft doorstaan

30-08-2013 | Vrouw | 53
Depressief
Ik gebruik sinds 2001 seroxat, 20 mg per dag 1 tablet, in eerste instantie voorgeschreven door een psychiater en daarna jaar na jaar door verschillende huisartsen. Een paar jaar geleden werd de merknaam paroxetine. Het medicijn is hetzelfde meldden huisarts en apotheek. De eerste paar jaar werkte de seroxat prima, oke ik kwam 7 kg aan, maar verder weinig bijwerkingen, of[lees meer...] ze vielen me niet op. Echter de laatste 4 jaar word ik haatdragend. In het begin nog niet aldoor en niet tegen iedereen maar het wordt erger en erger. Cognitieve therapie volgde, maar de haat tegen mensen groeit en groeit. Zodra ik de deur uitga haat ik mensen, hoe erg ik het ook vind om vooroordelen te hebben. De haat bouwt zich op in ongeveer een maand en dan volgt een vreselijke ontploffing waarbij begrip voor massamoordenaars zoals in Noorwegen groeit. Mijn bescherming is dat ik in Nederland geen wapen kan kopen. Dit ben ik niet. Van oorsprong ben ik een sociaal voelend mens. Het zijn de frustraties dat ik die vooroordelen en haat heb en niet weet hoe ik hier mee om moet gaan, die maken dat ik zo agressief wordt. Nu eindelijk ben ik de seroxat/paroxetine aan het afbouwen (in 8 weken of langer). Ik wil nu alleen nog naar een psychiater voor de juiste medicatie. Ik heb mijn huisarts al jarenlang verteld over mijn groeiende agressie en wat is er deze week in het nieuws: seroxat/paroxetine maakt mogelijk agressief!! Verdriet en opluchting: ik ben het niet, maar het medicijn!

25-08-2013 | Vrouw | 41
paroxetine (10mg)
Zelf na jaren gebruik nog last van dagelijkse diaree. En nog steeds dikker worden

03-07-2013 | Vrouw | 39
paroxetine
Ik gebruik dit medicijn nu al bijna 20 jaar en heb het voor het eerst gekregen in de instelling waar ik verbleef. Het was het wondermiddeltje van die tijd. Het werkte goed en het ging heel langzaam beter en ik kon aan mezelf werken. Nu ben ik al jaren stabiel en klachtenvrij en zou willen stoppen. Dat gaat absoluut niet. Zelfs als ik 1 mg per maand afbouw krijg ik vreselij[lees meer...]ke klachten: Trillen over m'n hele lijf, afschuwelijke angsten, suizen in m'n hoofd, niet meer uit je woorden kunnen komen en ga zo maar door. Dit zijn klachten die ik helemaal niet had voordat ik hiermee begon. Ik heb al eens eerder geprobeerd af te bouwen een paar jaar terug maar toen kreeg ik ook deze klachten. Ik heb net op tijd mijn dagelijkse dosis weer kunnen krijgen anders was het fout gegaan, zo kende ik mezelf helemaal niet, alsof iets bezit van mij nam. Ik heb nu pas begrepen dat het middel zwaar verslavend is en dat heel veel mensen die er mee willen stoppen precies deze klachten krijgen en soms nog erger. En er staat niets op de bijsluiter. Aan je huisarts heb je ook niets heb ik gemerkt en verder moet je het maar uitzoeken. Ik ben er achter gekomen dat steeds meer bekend wordt dat dit middel een hele zwarte kant heeft en dat de fabrikant dat al die tijd succesvol uit de onderzoeken heeft weten te houden. Ik zit hier nu waarschijnlijk mijn leven lang aan vast want ik zou niet weten hoe ik zou moeten stoppen en vele met mij. Dat betekend dat ik dus ook geen kinderen kan krijgen want Seroxat is schadelijk voor de ongeboren vrucht. Als ik dit had geweten had ik het nooit gedaan en ik raad iedereen aan die het wil slikken: Doe het alsjeblieft niet! En voor degene die willen afbouwen: Heel veel sterkte! ( de kwalificaties die ik heb gegeven hebben betrekking op het afbouwen, niet op het gebruik)

29-06-2013 | Vrouw | 55
paroxetine
De Seroxat begon na ongeveer een week te werken, waarna ik me snel beter voelde maar hevig in gewicht toenam. Ook frequent erg moe. Na geleidelijk stoppen kwam de depressie terug, het overgewicht verminderde wel snel. Hierna op Sertraline overgegaan

24-04-2023 | Man | 67

19-01-2023 | Man | 49
paroxetine (20mg)
Slik de paroxetine/seroxat vanaf mijn 19de en ben nu bijna 49. Ik had in het begin echt wel bijwerkingen maar van korte duur. Ook een keer gestopt maar toen waren de paniekaanvallen zo ernstig geworden niet meteen maar na ongeveer half jaar dat ik weer begonnen ben en wederom binnen een week weer voelde ik mij stukken beter. Toch lijkt het resultaat steeds minder te worden[lees meer...] en heb ook vele andere anti depresiva geprobeerd maar dat was hel. Kom toch steeds terug op paroxetine/seroxat. Slapeloosheid is wel heel erg en ik slik 1mg xanax voor het slapen gaan in combinatie met 50 mg quatapine/serequel en 5 mg melatonine. Deze combi heb ik echt nodig om te kunnen slapen. Eigenlijk wil ik van de medicijnen af en op de natuurlijke serotonine over genaamd 5Htp maar mag niet in combinatie met anti depresiva ivm het gevaarlijke serotonine syndroom. Toch afspraak bij de huisarts gemaakt om dit te bespreken. Mijn wens is toch dat ik een serotonine tekort heb die op een natuurlijke manier op te lossen is zodat ik al mijn medicijnen achterwege kan laten. Ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben of hebben gehad met 5htp. Ik ben veel aangekomen wel 40 kilo maar dat vind ik minder erg dan jezelf zo beroerd voelen dat je niet meer wilt leven. Dit jaar 17 kilo op eigen kracht afgevallen. Ik zal goed moeten nadenken of ik wil afbouwen, stoppen om het te proberen maar ik merk dat artsen er niet echt happig op zijn omdat het denk ik ook onbekend terrein is en erg moeijke situaties . Natuur arts stond er niet echt open voor waarschijnlijk omdat ik nu redelijk stabiel ben en het een erg ingewikkeld traject is.