Ervaringen met Seroxat

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (12 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (4 meningen)
Psychische klachten (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Sociale fobie (2 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

16-11-2023 | Vrouw | 68
paroxetine (20mg)
ik had eerst afgebouwd van 40mg naar 14 mg . iets meer dan de helft van 10 mg. waar ik te snel heb afgebouwd en nu met de ellende zit. en weer opgehoogd is naar 20 mg 1 tablet waarbij ik niet lekker ben. ik zit nu in de 5e week en voel mij zo naar in m,n hoofd en helemaal uit m,n doen. nergens geen zin in hebben en niet naar buiten durven. en somber voelen en huilbui[lees meer...]en. binnenkort weer naar het ziekenhuis bij de psychiatrie om verder te kijken hoe het gaat en wat ze gaan doen.

17-08-2023 | Vrouw | 31

24-04-2023 | Man | 67

19-01-2023 | Man | 49
paroxetine (20mg)
Slik de paroxetine/seroxat vanaf mijn 19de en ben nu bijna 49. Ik had in het begin echt wel bijwerkingen maar van korte duur. Ook een keer gestopt maar toen waren de paniekaanvallen zo ernstig geworden niet meteen maar na ongeveer half jaar dat ik weer begonnen ben en wederom binnen een week weer voelde ik mij stukken beter. Toch lijkt het resultaat steeds minder te worden[lees meer...] en heb ook vele andere anti depresiva geprobeerd maar dat was hel. Kom toch steeds terug op paroxetine/seroxat. Slapeloosheid is wel heel erg en ik slik 1mg xanax voor het slapen gaan in combinatie met 50 mg quatapine/serequel en 5 mg melatonine. Deze combi heb ik echt nodig om te kunnen slapen. Eigenlijk wil ik van de medicijnen af en op de natuurlijke serotonine over genaamd 5Htp maar mag niet in combinatie met anti depresiva ivm het gevaarlijke serotonine syndroom. Toch afspraak bij de huisarts gemaakt om dit te bespreken. Mijn wens is toch dat ik een serotonine tekort heb die op een natuurlijke manier op te lossen is zodat ik al mijn medicijnen achterwege kan laten. Ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben of hebben gehad met 5htp. Ik ben veel aangekomen wel 40 kilo maar dat vind ik minder erg dan jezelf zo beroerd voelen dat je niet meer wilt leven. Dit jaar 17 kilo op eigen kracht afgevallen. Ik zal goed moeten nadenken of ik wil afbouwen, stoppen om het te proberen maar ik merk dat artsen er niet echt happig op zijn omdat het denk ik ook onbekend terrein is en erg moeijke situaties . Natuur arts stond er niet echt open voor waarschijnlijk omdat ik nu redelijk stabiel ben en het een erg ingewikkeld traject is.

04-12-2022 | Vrouw | 64
paroxetine (20mg)
Er gebeurde niets. Misschien had ik teveel hoop??

05-08-2022 | Vrouw | 62
paroxetine (30mg)
Slik t al 20 jaar erg tevreden. Krijg nu seroxat ipv paroxetine zou hetzelfde moeten zijn maar heb bijwerkingen die ik ook had toen ik begon..raar..iemand ervaring? Tips? Hoop dat t over gaat

10-08-2020 | Vrouw | 51
paroxetine (20mg)
In 2012010 hele heftige angst aanvallen gekregen.niet kunnen slapen daardoor.angt op angst volgde en hele heftige depressie kwam.dochter was toen 5 jaar.kreeg dir medicijn..na 2 dagen werdt ik zo depressief ik mij aan elke boom ik zag mij wilde verhangen.ok keek mijn dochtertje aan en dacht dat gaan we niet doen.mama gaat vechten en zoeken naar het juiste middel als steun [lees meer...]en therapie.6 psychiaters afgelopen totdat ik de juiste vond. Een eye opener...daarna overgestapt op fluxeotine. Na een dag wakker worden als een baby ongelooflijk wat een.verschil.ik lees veel en weet nu echt zoek uit voor jezelf wat bij jou past.luister naar je intuïtie...vind de juiste hulp.geef niet op..Namaste

01-05-2020 | Man | 47
paroxetine (20mg)
Neem dit nu ongeveer tien jaar na een plotse depressie en een angstoornis die mij sociaal plots zéér beperkte...Zo'n gevoelens zijn een kleine hel mag je wel zeggen.Het medicijn heeft mij zeker geholpen maar toch blijft het gevoel altijd wel wat hangen.Wat ups en downs zeg maar...Begin dit jaar ben ik gecrasht door mezelf voorbij te lopen zowel op het werk als privé.Sliep [lees meer...]amper nog drie uurtjes per nacht en dan ga je er onderdoor...Hierdoor zit ik nu in de lockdown al bijna twee maand thuis en neem ik nog steeds 20mg seroxat wat eigenlijk het equivalent is van paroxetine.Door dit alles ervaar ik nu dus een serieuze terugval.Heb extra slaapmiddel gekregen om beter te slapen(nam reeds zolpidem,inslaapmiddel) en een goede nachtrust is toch ook al een goed geneesmiddel!Slaapkwaliteit is verbeterd maar een mindere zit er toch soms nog es tussen.Volgende week moet ik terug naar huisarts en zal hem voorleggen of het geen idee is om naar dertig te verhogen...Deze geneesmiddelen afbouwen is een zéér zware opgave duurt echt maanden en gram per gram.Ik heb het geprobeerd maar moest toen ik na bijna vier maand op tien mg. was beland toch vaststellen dat ik weer achteruit ging.Het nemen van anti-depressieva is helemaal geen schande en het kan echt wel een verschil maken in levenskwaliteit,dat heb ik hieruit geleerd.Nu zit ik weer in een mindere periode maar kom er wel weer bovenop.Besluit:Deze medicatie helpt wel degelijk maar momenteel ga ik toch es overleggen met dokter ivm. eventuele verhoging...Groeten,Jurgen.

16-12-2019 | Vrouw | 53

15-09-2019 | Man | 48

01-07-2019 | Vrouw | 63
paroxetine (20mg)
door zware depressies en Angst en Paniek en dwangstoornis heb ik antidepressiva gekregen nu 40 mg per dag met name seroxat een andere paroxitine kan ik niet tegen, daar ging ik van achteruit. ik ben een paar keer bezig geweest met afbouwen, maar dat is een verschrikkelijke tijd geweest. ik bouw nu niet meer af en laat het nu zo. ik voel mij goed. alleen heb ik wel last v[lees meer...]an hard ruissen in m,n hoofd en oor. maar dat hoord erbij. ik kan zeg maar redelijk overal naar toe gaan alleen geen depressies meer, kan weer overal mee meepraten.alleen ben ik wel vergeetachtig door seroxat en heb moeite met gesprekken volgen en met horen. geen nare gedachten meer en kan redelijk goed slapen. ik kan weer genieten

19-06-2019 | Vrouw | 40
paroxetine (20mg)
Ik slikte seroxat na een postnatale depressie van mijn jongste zoon 3-12-2010 in januari 2011 begonnen met 20 mg hielp mij veel beter dan citaroplam die ik nu slik

12-05-2019 | Man | 35
paroxetine (20mg)
April 2018, I started to suffer from severe anxiety and strong panic attacks. It was really horrible because I really thought that my time to die has come. I stopped eating, and lost 10 kg within a couple of weeks. In May 2018, I decided to seek help rapidly because I realised that I cannot face this alone . Therefore, after many medical tests (heart, stomach, blood tests,[lees meer...] etc...) and two journeys to the ER, the doctors put me on Bromazepam, and urged me to follow Cognitive Behavioral Therapy (CBT). It worked for a couple of weeks, but then anxiety and panic attacks came back, which made me feel depressed and mentally weakened. Then in June 2018, the doctors decided to me on Seroxat (Paroxetine) 40mg (once per day), but I refused to take this dose, so the doctors agreed to give me only 20mg as long as I follow CBT sessions. My first two weeks on Seroxat, I had some minor side effects but nothing horrible. Fast forward 6 weeks, anxiety subsided completely and I really started to feel that I am slowly coming back to normal. Fast forward 6 monts, no more anxiety and panic attacks at all, and honestly I feel that I am a better version of my old self. No more ridiculous overthinking, no more over-calculating everything, no more over thinking about silly past negative event. The truth is that I feel sharp and more balanced in my way of thinking. Moreover, my libido is fine and I regained the 10kg I lost, not more. Thus, I can say the combination of CBT and 20mg Seroxat worked fine for me. Indeed, each SSRI reacts differently, because some people will find Seroxat a horrible medication, and some will characterise it as a magical pill. Rest assure, if Seroxat will not work for you, another SSRI will certainly work on you. Don't wait too long to seek help, and most importantly don't judge the efficiency of this medication before 6 to 8 weeks of regular consumption. Moreover, regarding the withdrawal, I suggest that you follow the 10% reduction rule (and take your time with it), because it will significantly reduce the annoying withdrawal symptoms. Sorry I don't speak Dutch :), but I just wanted to put a positive comment about my satisfactory experience with Seroxat. Cheers

25-03-2019 | Vrouw | 50
paroxetine (10mg)
Het verhoogt de stressdrempel maar bij ernstige angst is het niet voldoende

17-03-2019 | Vrouw | 21

11-03-2019 | Vrouw | 49
paroxetine (20mg)
Ik wil graag mijn verhaal vertellen om anderen een hart onder de riem te steken. Door verschillende omstandigheden was ik begin 2012 op een punt gekomen dat het niet meer verantwoord was om niets te doen. Ik had wel therapie voor mijn angst en paniekstoornis maar ook mijn therapeute zei: als leven lijden aan het worden is dan moet je de keuze maken. Een keuze die ik eigenl[lees meer...]ijk niet wilde: aan de antidepressiva maar ik besefte wel dat ik eigenlijk geen keuze meer had. Ik was continu angstig en had vreselijke paniekaanvallen. Toen ik ben gestart was het leven helemaal een hel. Al mijn angsten werden nog groter en ik voelde me zo slecht. Normaal zeiden ze, in het begin wordt het allemaal erger. Nou ik zou iedereen adviseren om nooit in 1x de dosis te nemen waar je naar toe wilt. In mijn geval was dat dus 20 mg. Paroxetine. Maar goed ik heb volgehouden, vraag niet hoe maar het is gelukt en na twee weken begon ik me wat beter te voelen. En na nog een paar weken beter dan in de jaren daarvoor. Ik kreeg weer zin in het leven, kreeg van alles voor elkaar en had geen angsten en paniek meer. Inmiddels gingen de jaren voorbij en natuurlijk dacht ik af en toe aan stoppen. Maar ik durfde niet, stel je voor dat het weer zo zou worden als toen ik begon. Ik ben in de tijd dat ik de antidepressiva heb geslikt heel veel aangekomen, wel 20 kilo. Verder was ik naar mijn gevoel (en ook van anderen) soms wat vlak. Dat er iets was waar ik normaal gesproken echt verdrietig of blij om was geweest. Maar die pieken voelde ik niet meer. Vorig najaar kreeg ik een telefoontje van mijn apotheker. Of ik niet eens van de antidepressiva afwilde. Moet je voorstellen notabene van de apotheker! Ik zei ja, maar ik durf niet goed. Kom maar langs zei ze, en ik ben meteen gegaan. Een heel goed gesprek gehad waarin ze mee heel veel heeft uitgelegd. Op dat moment besloten dat ik er voor zou gaan! Ik slikte pillen 20 mg. en ik kreeg een drankje Seroxat zodat ik goed kon doseren. Iedere week 1 mg. minder. En nu is het maart, net voor de lente, en ik ben er helemaal vanaf! Zo ontzettend blij! Het is voorspoedig gegaan. Ik zal niet ontkennen dat ik het niet merkte maar ik kon het steeds goed plaatsen. Wat zijn de ontwenningsverschijnselen die ik heb bemerkt? Onrustiger slapen, stemmingswisselingen, beetje last van mijn darmen, licht gevoel in mijn hoofd. Ik verwacht dat het steeds beter zal gaan en ik over een paar weken nergens meer last van heb. Ik merk dat mijn emoties terugkomen, laatst was ik ontroerd en voelde ik een traan over mijn wang..daar was ik zo blij mee. Kortom: ad kan heel veel voor je doen, en afbouwen kan ook als je het maar heel rustig aan doet op je eigen tempo. Veel succes!