Seroxat

paroxetine

Bij  AngstX

Obsessieve-compulsieve stoornis (11 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

26-03-2019

Seroxat (paroxetine)

Ik slik al zeker 20 jaar seroxat. Het helpt enorm goed tegen mijn angstgedachten en piekeren. Durf weer auto te rijden of in een vliegtuig te stappen en voel me niet zo onzeker en kwetsbaar de hele dag. De eerste jaren had ik minder bijverschijnselen dan nu. Krijg onmiddellijk hoofdpijn als ik het een uurtje later of eerder inneem. Als ik het een dag vergeet heb ik een hel[lees meer...]e week hoofdpijn en krijg ik pijnlijke borsten en bloedverlies. Het grootste nadeel vind ik dat je libido afneemt. Ik zou dit medicijn niet aanraden want er zijn andere angstremmers die minder effect op je libido hebben. Heb meerdere malen geprobeerd af te bouwen maar dit is door bijwerkingen en neerslachtigheid die optraden niet gelukt. Maak me ook zorgen of dit medicijn niet schadelijk is voor mijn gezondheid na al die jaren slikken.
21-08-2016

Seroxat (paroxetine)

Had sombere gedachten en angsten. Ik wilde uit het onderwijs en dat lukte niet (te oud en uit het onderwijs heb je geen aansluiting op andere beroepen voor o.a. het bedrijfsleven). Ik solliciteerde, maar zonder positief resultaat. Naar het Centrum '45 gegaan. Op aanraden van mijn Indisch-ned. halfbroer. Seroxat gekregen. Resultaat psychoses... Gevolg totale kapitaal verni[lees meer...]etiging en ontwrichting van mijn gezin. Nu, alleen, failliet en afgeschreven.
19-09-2015

Seroxat (paroxetine)

Toen ik met pensioen ging en het zwarte gat op me afkwam.
04-03-2015

Seroxat (paroxetine)

Twee weken geslikt. Alleen maar bijwerkingen en zodanig dat ik moest stoppen.
04-12-2013

Seroxat (paroxetine)

Kan niet zonder. Ik ben geboren met ziekte van Crohn, dunne darm is van boven tot onder ziek. Serotonine tekort door slechte darmopname... Meer dan 80 procent van aanmaak vindt in de darmen plaats. Ik zit meestal goed op 80 mg..nu iets verhoogt vanwege afkicken zware medicijnen voor de darmen waar ik niet tegen kon Ik slik dus...heel hoge dosis maar heb geen bijwerkingen,,[lees meer...],,wel heel erg in het begin! Daar moet je doorheen! Ivm mijn ziekte slik ik dus abnormale hoge dosis. .........ik ben blij dat dit bestaat anders leef ik de hele dag, zonder rede, in angst.
03-01-2013

Seroxat (paroxetine)

Onbegrijpelijk dat artsen nog steeds anti-depressiva voorschrijven. Het geneest niet, je raakt er aan verslaafd en komt er daarom niet meer van af.
27-08-2012

Paniekaanvallen

Ik heb deze medicijnen gebruikt. Omdat er na verloop van tijd te veel vervelende bijwerkingen ontstonden ben ik overgestapt op Lexapro. Bijwerking ruim 25 kilo aangekomen en veel blauwe plekken
30-03-2012

Seroxat (paroxetine)

Hallo, ik was heel tevreden over seroxat, er ging een wereld voor me open. Ik kon opeens weer naar buiten, en genieten van alles. Echter sinds ik in de overgang ben, werkt het minder. De angst is wel gedempt, maar de stemming is sindsdien flink gedaald. Zijn er meer die dezelfde ervaring hebben en misschien een oplossing weten? bvd gr.Johanna
29-03-2012

Seroxat (paroxetine)

Ik gebruik al meer dan 12 jaar paroxetine met veel tevredenheid. Ik zit nu op een onderhoudsdosis van 20 mg en dat zal ik mijn hele leven moeten blijven slikken ivm chronische depressiviteit. Het heeft mij zeker geholpen en dat doet het nog steeds. Ik slik het overigens 's avonds op aanraden van de arts.Dit in de hoop dat ik er beter door zou slapen maar dat is niet het ge[lees meer...]val.
08-01-2012

Seroxat (paroxetine)

Tijdens mijn burn-out in 1988, en ik eigenlijk niet meer wilde leven (3 pogingen gedaan ), besloot de dr mij seroxat tegaan gebruiken. Het heeft tot op de dag van vandaag nog steeds zijn positieve meewerkingen. Ik heb nog weleens een dip, maar die neem ik op de kop toe op hetgeen ik toen had. Ik werk wel 24 uur, daar ikzelf bang ben als ik meer werk, ik weer naar af gaat.[lees meer...].een burnout en mijn sudidie gevoelens.
02-08-2011

Seroxat (paroxetine)

Gebruik het nu 15 jaar. Begonnen met 20mg,na 10 jaar opgehoogd naar 30 mg, en nu 40 mg,omdat het niet meer deed wat het moest doen. Ben weer op visite geweest zonder klachten,wat ik voorheen niet durfde,dus het begint na 1 week al aan te slaan! Hoop dat ik nog meer dingen durf te ondernemen,maar daarvoor slik ik nog tekort 40 mg om daar mijn mening over te doen!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum