mening

Seroxat

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (11 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

09-12-2015

Seroxat (paroxetine)
Sociale fobie

Als eerste een waarschuwing voor mannelijke gebruikers van dit middel: ⚠ Het heeft een negatief effect op de spermacellen en hun productie ⚠. Op dit moment zijn er enkel kortdurende studies gedaan naar deze effecten. Hoewel er bij deze onderzoeken een herstel van de spermacelproductie wordt waargenomen na het stoppen met het medicijn, geeft dit geen garantie dat dit ook ge[lees meer...]beurt na langdurig gebruik. Mijn ervaring met het middel: Ongeveer twee jaar geleden begonnen met seroxat/paroxetine wegens seksuele problemen (te hoog libido). In eerste instantie geen last van bijwerkingen en het libido werd succesvol verlaagd. Het had als bonus een positief effect op mijn lichte sociale angst ivm mijn milde autisme. Op de lange termijn verlaagde mijn libido tot het vriespunt en kreeg het een negatief effect op mijn relatie. Tijdens de seks voelde ik vaak een remmend gevoel, waardoor het onprettig werd om door te gaan. Ook vlakte mijn emoties op de lange termijn af, waardoor ik pas geleden ben overgestapt op wellbutrin (tevens in connectie met bovengenoemde waarschuwing).

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum