Sipralexa

escitalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (1 mening)

12-06-2015

Depressief

Me slecht beginnen voelen in 2010, hiermee naar de dokter geweest, en dan moest ik Sipralixa nemen. Ik voel me rustiger door het innemen van dit medicijn. Anders gebeurde het vaak dat mijn hoofd bleef doormalen, maar nu is dit wat stiller geworden... Ik heb ook bijna geen huilbuien meer.
10-04-2015

Sipralexa (escitalopram)

Heb gedurende bijna een jaar 10mg Sipralexa gebruikt. Ben na een halfjaar naar 5mg overgestapt en dan sinds een maand of drie naar 2.5mg. Als ik eenmaal 5mg vergat, lag ik smiddags al over te geven, misselijkheid, draaierigheid, vermoeidheid,... Ben sinds een week gestopt met het kwartje en ben heel erg vermoeid, draaierig, humeurig, beetje neerslachtig, lastig, en onge[lees meer...]lofelijk veel zin in alles wat vettig en slecht is. Ik zou het kunnen vergelijken met extreme PMS symptomen. Op een week tijd al een kilo erbij. Dit komt niet goed zo ;-) Het heeft heel goed geholpen, maar de afkickverschijnselen zijn enorm. Naar horen zeggen van iemand die dit ook heeft genomen, duurt dit zo een twee maanden lang. Succes aan iedereen die hiermee stopt. Eerlijk gezegd, hier begin ik nooit meer aan! Het heeft goed geholpen, maar owee als je het een keertje vergeet.
16-03-2015

Sipralexa (escitalopram)

Na de eerste bijwerkingen (2weken) zoals winderigheid en hoofdpijn voelde ik mij dag na dag opklaren. Minder dwangmatig, rustiger, zin om aan mn dag te beginnen. Soms heb ik nog een mindere dag maar die mogen er ook zijn, ik geraak er nu gemakkelijker terug uit.
02-02-2015

Sipralexa (escitalopram)

Gebruik sinds zes maanden met zeer goed resultaat, maar met de nevenwerking van gewichtstoename, die ik niet onder controle kan krijgen.
14-12-2014

Sipralexa (escitalopram)

Mijn vrouw gebruikt al jaren deze 'medicatie' wat eigenlijk geen medicatie is maar puur psychiatrische drugs en mijn inziens puur vergif. Het gaat de laatste jaren van kwaad naar erger. De verslaving is erger dan van cocaine of heroine. De ontwenningsverschijnselen zijn zo heftig dat het vrijwel onmogelijk is om van deze vuiligheid af te geraken. Ons leven is een hel gewor[lees meer...]den. We krijgen nergens hulp. Waar ik ook met mijn problemen kom, overal vang ik bot; de reden is dat ik overal bij andere 'slikkers' terecht kom, Mijn zus,mijn schoonzus, schoonmoeder mijn oude bejaarde moeder in het bejaardenhuis , buurvrouw vrienden en kennissen, allemaal zijn ze wel 'depressief' en moeten ze blijkbaar die brol slikken. Ondertussen ligt mijn vrouw al maanden ziek te bed, serotoninesyndroom, ontrekkingsverschijnselen of bijwerkingen, ik weet het niet meer en de dokters doen alsof ze het ook niet weten. Daarom verhogen ze de dosis maar of voegen ze er nog maar een andere drug bij of schakelen zomaar van de ene dag na de andere over naar een ander antidepressiva waardoor er weer een maand zeer zware bijwerkingen komen. Ze hebben mijn vrouw een vergiftigd geschenk gegeven voor zogenaamde 'depressiviteit ' en er bestaat geen tegengif. Dus doen ze zomaar wat. Ik vind antidepressiva het rottend kadaver onder onze maatschappij.
08-10-2014

Depressief

In het biggen had veel bijwerking voor al gewicht toegenomen.maar dit middel heeft me goed geholpen na lange tijd de bijwerking allemaal over ik ben heel tevreden
06-08-2014

Sipralexa (escitalopram)

ik gebruik nu 7 jaar sipralexa 10mg en ik ga er nu mee stoppen. ik heb geen diepe slaap meer, slechts 10% REM slaap, hetgeen veel te weinig is, en ben overdag moe. ik beweeg de hele nacht in bed, zodat partner helemaal niet slaapt. onlangs legde ik het verband tussen sipralexa en de nachtelijke onrust. Het is zo erg dat we enkele malen per week apart moeten slapen om te re[lees meer...]cupereren. slaapkliniek gevolgd, en die weten er geen raad mee. dan maar zelf op zoek gegaan.
05-07-2014

Sipralexa (escitalopram)

Voor Venlafaxin 150mg gebruikte ik Sipralexa 10mg met dan een verhoging naar 20 mg. Ik gebruikte dit op aanraden van de dokter, dus ik bleef 1 tabletje per dag nemen. Ik voelde eigenlijk geen verbetering, dus werd het maar een gewenning. Toen ik in 2014 bij een psychiater terecht kwam, vroeg hij aan mij of Sipralexa mij kon helpen. Ik zei eerlijk, dat het naar mij dunkt, n[lees meer...]iet werkte. Dus dan maar Venlafaxin 150mg voorgeschreven gekregen. Ik neem dit nu een tweetal maanden, zonder resultaat. Integendeel, ik voel geen energie, en daarbovenop nog eens 8 kg bijgekomen. Dus zeker niet goed voor je gemoedstoestand en voor je ego. Ik weet dus totaal niet wat mij kan helpen, om van mijn depressie af te geraken. Ik weet het echt gewoonweg niet meer.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum