escitalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (1 mening)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

14-12-2014 | Vrouw | 60
escitalopram (20mg)
Mijn vrouw gebruikt al jaren deze 'medicatie' wat eigenlijk geen medicatie is maar puur psychiatrische drugs en mijn inziens puur vergif. Het gaat de laatste jaren van kwaad naar erger. De verslaving is erger dan van cocaine of heroine. De ontwenningsverschijnselen zijn zo heftig dat het vrijwel onmogelijk is om van deze vuiligheid af te geraken. Ons leven is een hel gewor[lees meer...]den. We krijgen nergens hulp. Waar ik ook met mijn problemen kom, overal vang ik bot; de reden is dat ik overal bij andere 'slikkers' terecht kom, Mijn zus,mijn schoonzus, schoonmoeder mijn oude bejaarde moeder in het bejaardenhuis , buurvrouw vrienden en kennissen, allemaal zijn ze wel 'depressief' en moeten ze blijkbaar die brol slikken. Ondertussen ligt mijn vrouw al maanden ziek te bed, serotoninesyndroom, ontrekkingsverschijnselen of bijwerkingen, ik weet het niet meer en de dokters doen alsof ze het ook niet weten. Daarom verhogen ze de dosis maar of voegen ze er nog maar een andere drug bij of schakelen zomaar van de ene dag na de andere over naar een ander antidepressiva waardoor er weer een maand zeer zware bijwerkingen komen. Ze hebben mijn vrouw een vergiftigd geschenk gegeven voor zogenaamde 'depressiviteit ' en er bestaat geen tegengif. Dus doen ze zomaar wat. Ik vind antidepressiva het rottend kadaver onder onze maatschappij.

03-07-2022 | Man | 83
escitalopram (10mg)
Een zekeren tijd depressief Na direkt stoppen krijg je bewegingstrillen in lichaam armen…

29-04-2021 | Man | 19
escitalopram (10mg)
Hallo, Ik neem nu al ongeveer 8 maand sipralexa, in het begin was in tevreden dat ik het mocht nemen dan ging men depressie over gaan. Alles ging goed, in begin last van bijwerkingen zoals hoofdpijn , moe zijn.. mocht nu de 8 ste maand stoppen ermee van de dokter.. echt verschrikkelijk! Ik voel me super goed maar ik ben zo moe, heb een raar gevoel in mijn hoofd als ik [lees meer...]snelle bewegingen maak, mijn benen zijn verzwakt.. als je stopt ermee heb je meer bijwerkingen als in het begin. Ik had een mooi lichaam maar door dit medicijn ben ik zeker 10 kg verdikt.. het frustreert me zo , ik deed eralles aan sporten museli eten... hierdoor heb ik de beslissing gemaakt dat ik wou stoppen ermee zodat ik terug naar mijn normaal gewicht kan gaan. Dit verschilt natuurlijk van persoon tot persoon..

07-02-2020 | Man | 41
escitalopram (20mg)

10-08-2019 | Man | 29
escitalopram (10mg)
Begonnen aan dit medicijn door angst en depressieve klachten. Eerste 4 weken werden de klachten erger, dit opgevangen met Lorazepam. Nu in de vijfde week en de lucht is volledig opgeklaard. Werkelijk alle klachten verdwenen. Kan makkelijk afbouwen met de lorazepam. Zeer blij dat ik er aan begonnen ben.

27-11-2016 | Man | 64

10-02-2016 | Man | 28
escitalopram (5mg)
Ben al een 10-tal jaar vertrouwd met dit medicijn, maar heb het nooit door genomen. Ieder keer stop gezet. In het begin telkens last van diarree, maar gaat over na een tijdje. Zal nu proberen door te nemen. Lichte dosis (5 mg) misschien zal ik na 2 à 3 weken dosis verhogen naar 10 mg. Ik neem het voor het slapen gaan, ik kom dan wel telkens rond 4u. wakker. Soms val ik ter[lees meer...]ug in slaap en heb dan moeite met opstaan op mijn gebruikelijke 7u. Het is nu de 10de dag en voel me al beter op enkele momenten. De eerste dagen kan je echt misselijk zijn en je emotioneel en angstig voelen, maar na enkele dagen gaat dit over. Gewichtstoename kan je ook onder controle houden door niet toe te geven aan de vreetzucht en te sporten. Wees ook voorzichtig in combinatie met alcohol. Drink om de 1 a 2 glazen alcohol een cola of een water (is mijn methode). De dokter zou natuurlijk zeggen geen alcohol :p. Verder vind ik 1 van de grootste nadelen het verstoord libido. Je komt uitermate moeilijk klaar (erectie is geen probleem) en het klaar komen zelf is niet echt bevredigend. Oftewel moet je bewust enkele dagen onthouden van seks en masturbatie, dan vlot dit beter. Dit kan frustrerend zijn voor jezelf, maar ook voor je partner. Voordelen zijn dat je alles beter kan relativeren (bv. stress op het werk, relationele ruzies,etc.), voor mij is het een beetje een chill pil als het ware :p. Nu ik het bedenk, de eerste dagen kan je wat concentratiemoeilijkheden hebben en is je zicht wat wazig soms, maar dit gaat over. Dit kan je werk bemoeilijken, maar bij mij duurde dit slechts de eerste 5 dagen. Tot zover mijn oprechte ervaring. grtn

02-02-2015 | Man | 77
escitalopram (10mg)
Gebruik sinds zes maanden met zeer goed resultaat, maar met de nevenwerking van gewichtstoename, die ik niet onder controle kan krijgen.

Amoxicilline (549) - Antibiotica - penicillines breedspectrum