Sipralexa

escitalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (1 mening)

23-11-2019

Sipralexa (escitalopram)

Ik neem sinds 2 maand nu elke dag 5mg Sipralexa omdat ik volgens de huisarts depressief ben. Ik had last van continu piekeren, lusteloosheid, apathie, nergens meer plezier in hebben, maar ook voelde ik me angstig en paniekerig door dwanggedachten. De eerste 2 weken had ik wel wat last van bijwerkingen. Ik had last van mijn maag, enorme honger en dan soms totaal geen eetlus[lees meer...]t. Ik voelde me soms duizelig en snachts werd ik elke nacht wakker. Ook heb ik lang vaak een droge mond gehad. Deze bijwerkingen zijn gelukkig allemaal verdwenen! Het heeft zeker 4 weken geduurd voor ik verschil merkte met de medicatie. Ik had meer zin om dingen te doen, werd actiever. Ook is het in mijn hoofd wel veel rustiger geworden. Ik kan nu ook wel beter functioneren op mijn werk. Ik huil ook veel minder, terwijl vroeger elke dag. Ik voel me wel niet gelukkig... ik voel me neutraal.. ik heb nog steeds soms last van mijn dwanggedachten en ik heb soms het gevoel dat mijn emoties zijn afgevlakt, dat ik niet meer zo écht blij kan zijn, als vroeger. Dat zou ik graag terug willen
22-08-2019

16-08-2019

Sipralexa (escitalopram)

Ik ben sipralexa nu een jaar aan het nemen. Ik ben begonnen met sipralexa door depressie, angststoornis en fixatie op haaruitval. Het begin viel goed mee, niet heel veel bijwerkingen en de bijwerkingen die er wel waren konden mijn verdriet en depressie in die periode niet overtreffen. Al snel ging het beter: ik geraakte terug uit bed, had weer zin in mijn dag en fixeerde m[lees meer...]e niet op mijn haar. Mijn vader is tijdens mijn gebruik van sipralexa gestorven, de medicatie heeft me geholpen hierdoor niet meteen terug in een depressie te vallen. Na een half jaar begint de vermoeidheid door te wegen. Ik slaap heel goed maar niet diep genoeg waardoor ik gerust een hele dag zou kunnen dutjes doen en overdag heel moe ben. Mijn libido is absoluut niet meer wat het was en hier stoor ik me enorm aan. ‘S nachts heb ik ook last van spiertrekkingen. De laatste bijwerking die ik wel fel opmerk is dat ik 10 kg ben bijgekomen. Er zijn dus wel wat bijwerkingen maar als ik kan kiezen kies ik deze bijwerkingen elke dag boven mijn depressie. Ik ben deze week beginnen afbouwen (van 10 naar 5mg) omdat het terug zo goed met me gaat. Ik ben klaar om af te bouwen en mijn leven zelf terug onder controle te hebben. Momenteel ben ik vooral draaierig, heb het warm en ben misselijk. Ik voel me vooral heel licht in mijn hoofd en heb steeds een droge mond. Na 6 maanden zou ik volledig van deze pilletjes vanaf moeten zijn. Ik zie het momenteel volledig zitten en ben heel tevreden van sipralexa
31-07-2019

Sipralexa (escitalopram)

Ik zou ook zo willen stoppen maar het al elke keer mislukt
28-12-2018

Sipralexa (escitalopram)

Ik neem Sipralexa al bijna 2 jaar, ik had het in het begin moeilijk met een medicijn te nemen maar het werkt wel. Ik heb nog veel last van vermoeidheid en seksuele problemen. Daarom neem ik het voor het slapen gaan.
23-09-2018

Sipralexa (escitalopram)

Ik had huilbuien en was prikkelbaar, had nachtmerries. De nachtmerries zijn weg de huilbuien nog niet. Is niet de eerste keer dat ik sipralexa neem maar heb de indruk dat t nu langer duurt voor t helpt
29-08-2018

Sipralexa (escitalopram)

Sinds 8 maanden 15 mg ipv 10 mg sipralexa. Van 10 naar 12.5 mg op 6 weken ging goed. Van 12.5 tot 15mg op 6 weken was vreselijk: drang tot zelfverminking. Huisarts raadde aan om vol te houden... Psychiater beaamt niet dat het van verhoging komt. Maar daar ben ik wel zeker van. Iemand zelfde ervaringen? Nu nog steeds die drang maar minder extreem als ih begin.
06-03-2018

Sipralexa (escitalopram)

Ik neem sinds een goede twee jaar standvastig Sipralexa tegen stress, depressie en hypersensitiviteit. In het begin sliep ik amper. Ook al nam ik de medicatie s ochtends, ik geraakte niet in slaap en om 1uur s nachts was ik klaarwakker en lag ik uren te woelen zonder in slaap te vallen. Dit heeft zo'n 8 maand geduurd.. Tijdens die twee jaar, ben ik ook 7kg bijgekomen, m. V[lees meer...]anbinnen weet je dat het door de medicatie is maar mentaal als 30-jarige vrouw is dit moeilijk. De medicatie helpt omdat prikkels niet zo hard meer binnenkomen en mijn emoties niet meer zo hard op en neer gaan. Toch overweeg ik om te stoppen met deze medicatie. Al wil ik niet binnen een half jaar terug beginnen met deze medicatie en door dezelfde hel gaan ..
10-12-2016

Sipralexa (escitalopram)

Ik neem sinds vier maanden sipralexa. In het begin 5mg, dan 10 en even later 20. Ik voelde nog steeds geen verbetering en in samenspraak met de huisarts en psychiater, neem ik nu maar 10mg meer om daarna nog af te bouwen en eventueel op een ander medicijn over te stappen. Doordat ik zoveel last heb van bijwerkingen, wou ik eens opzoeken of dit wel normaal was, en zo kwam i[lees meer...]k hier terecht. Door het lezen van de ervaringen op deze pagina, werd ik helemaal moedeloos. Ik ondervind geen of weinig verbetering sinds ik het neem, ik voel me nog altijd ronduit slecht. Toen ik 20mg nam, waren de bijwerkingen het ergst. Ik sliep bijna niet, maar was wel heel de dag doodmoe en liep rond als een zombie. Inslapen lukte niet, rond drie uur werd ik wakker om dan weer uren wakker te liggen... Sinds ik terug 10mg neem, slaap ik net heel goed en veel, maar ik blijf een zombie overdag. 's Nachts moet ik met mijn benen wriemelen en schudden, verschrikkelijk is dat. Soms doe ik het overdag ook. Me langer dan twee minuten concentreren lukt absoluut niet. Mijn werk lijdt er serieus onder. Ik heb heel de dag honger, mijn maag lijkt wel een bodemloze put. Zeven kilo ben ik al verdikt, terwijl ik al sinds mijn 16e hetzelfde gewicht had. Ik heb constant het gevoel dat ik zou kunnen overgeven, geen overgeefneigingen, maar het gevoel dat mijn slokdarm bijna overloopt (niet het 'zuur' of reflux, maar ik kan het niet goed beschrijven). Als ik mijn tanden poets en ik kom met mijn tandenborstel aan mijn wijsheidstanden, krijg ik steevast een overgeefneiging. Een keer heb ik echt moeten overgeven hierdoor. Ik heb enorme stemmingswisselingen. Gisteren nog was ik iets aan het drinken met vrienden en van de bedenking 'dit is leuk, ik amuseer me', sprongen mijn gedachten zomaar over naar zelfmoordwensen. Ik ben echt ten einde raad en hoop snel met een ander medicijn -maar het liefst nog volledig zonder- verbetering te vinden. Sipralexa doet het voor mij absoluut niet.
01-08-2016

12-05-2016

24-03-2016

Sipralexa (escitalopram)

Ik kamp met een problematiek van depressie en angst. Ik neem het medicijn al sinds m'n 13e op voorschrift van de kinder-jeugd psychiater. De psychiater voor volwassenen die mijn dossier overnam, ging verder met sipralexa. Ik neem er nu 2 en een half van 10 mg s'avonds. Ik geloof in de effectiviteit van het product. In samenspraak met een huisarts ben ik ooit eens geminderd[lees meer...] naar 1 van 10 mg, dit bleek achteraf gevaarlijk te zijn voor mij. Ga dus altijd naar een specialist alvorens sipralexa te gebruiken of te willen verminderen. Sommige mensen hebben dit levenslang nodig en dit is geen schande!
12-06-2015

Depressief

Me slecht beginnen voelen in 2010, hiermee naar de dokter geweest, en dan moest ik Sipralixa nemen. Ik voel me rustiger door het innemen van dit medicijn. Anders gebeurde het vaak dat mijn hoofd bleef doormalen, maar nu is dit wat stiller geworden... Ik heb ook bijna geen huilbuien meer.
10-04-2015

Sipralexa (escitalopram)

Heb gedurende bijna een jaar 10mg Sipralexa gebruikt. Ben na een halfjaar naar 5mg overgestapt en dan sinds een maand of drie naar 2.5mg. Als ik eenmaal 5mg vergat, lag ik smiddags al over te geven, misselijkheid, draaierigheid, vermoeidheid,... Ben sinds een week gestopt met het kwartje en ben heel erg vermoeid, draaierig, humeurig, beetje neerslachtig, lastig, en onge[lees meer...]lofelijk veel zin in alles wat vettig en slecht is. Ik zou het kunnen vergelijken met extreme PMS symptomen. Op een week tijd al een kilo erbij. Dit komt niet goed zo ;-) Het heeft heel goed geholpen, maar de afkickverschijnselen zijn enorm. Naar horen zeggen van iemand die dit ook heeft genomen, duurt dit zo een twee maanden lang. Succes aan iedereen die hiermee stopt. Eerlijk gezegd, hier begin ik nooit meer aan! Het heeft goed geholpen, maar owee als je het een keertje vergeet.
16-03-2015

Sipralexa (escitalopram)

Na de eerste bijwerkingen (2weken) zoals winderigheid en hoofdpijn voelde ik mij dag na dag opklaren. Minder dwangmatig, rustiger, zin om aan mn dag te beginnen. Soms heb ik nog een mindere dag maar die mogen er ook zijn, ik geraak er nu gemakkelijker terug uit.
14-12-2014

Sipralexa (escitalopram)

Mijn vrouw gebruikt al jaren deze 'medicatie' wat eigenlijk geen medicatie is maar puur psychiatrische drugs en mijn inziens puur vergif. Het gaat de laatste jaren van kwaad naar erger. De verslaving is erger dan van cocaine of heroine. De ontwenningsverschijnselen zijn zo heftig dat het vrijwel onmogelijk is om van deze vuiligheid af te geraken. Ons leven is een hel gewor[lees meer...]den. We krijgen nergens hulp. Waar ik ook met mijn problemen kom, overal vang ik bot; de reden is dat ik overal bij andere 'slikkers' terecht kom, Mijn zus,mijn schoonzus, schoonmoeder mijn oude bejaarde moeder in het bejaardenhuis , buurvrouw vrienden en kennissen, allemaal zijn ze wel 'depressief' en moeten ze blijkbaar die brol slikken. Ondertussen ligt mijn vrouw al maanden ziek te bed, serotoninesyndroom, ontrekkingsverschijnselen of bijwerkingen, ik weet het niet meer en de dokters doen alsof ze het ook niet weten. Daarom verhogen ze de dosis maar of voegen ze er nog maar een andere drug bij of schakelen zomaar van de ene dag na de andere over naar een ander antidepressiva waardoor er weer een maand zeer zware bijwerkingen komen. Ze hebben mijn vrouw een vergiftigd geschenk gegeven voor zogenaamde 'depressiviteit ' en er bestaat geen tegengif. Dus doen ze zomaar wat. Ik vind antidepressiva het rottend kadaver onder onze maatschappij.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum