Bij  AngstX

20-09-2020 | Man | 33
sertraline (100mg)
In eerste instantie kreeg ik ooit Zoloft toegeschreven om mijn ADD en depressieve symptomen te stabiliseren. Echter was ik in het verleden vaak neerslachtig en depressief. Pas naderhand jaren later (na in mijn rebelse tienerjaren veel te hebben geblowd en vervolgens diverse malen tripmiddelen te hebben gebruikt) ging ik op een avond ontzettend slecht en bad van een tripm[lees meer...]iddel (mushrooms). Ik kreeg angsten te verduren die ik nog nooit had ervaren en verteerde vanbinnen tot aan mijn ziel. Dit was het meest extreme dat ik ooit had ervaren op het gebied van angst, het was dan ook tot dan toe voorheen onbekend voor mij. Vervolgens bleef de angst aanhouden en bleek ik in een drugspsychose te zijn belandt, aangezien ik iedere keer angstiger werd naarmate het donker werd en ik bij iedere sigaret en hijs van een joint destijds begon te hyperventileren. Op eigen verzoek heb ik mij op laten nemen, nadat ik via de huisarts de angst met benzo's tijdelijk onderdrukte. Vervolgens heb ik Anafranil voorgeschreven gekregen na mijn opname van een maand in het ziekenhuis destijds. Dit medicament werkte op zich goed, echter waren de bijwerkingen extreem en kwam ik binnen het tijdsbestek van een half jaar 40kg aan. Ook had ik onder dit medicament nog wel wat angst als het donkerder dreigde te worden (ook jaren later nog). na een jaar of 5 besloot ik te stoppen met het medicament omdat de bijwerkingen te ernstig waren betreffende gewichtstoename, extreem zweten en heel de dag in een roes te verkeren. Ik ging weer terug naar de Zoloft, het medicament waar ik ooit mee was begonnen, alleen ditmaal ook met de bedoeling om de angst te bestrijden die ik jaren ervoor had opgelopen. De bijwerkingen van Zoloft zijn veel milder, echter heb ik bij Zoloft vaak het gevoel dat het ontzettend snel uitwerkt. na een aantal maanden/jaar merk ik dat het angstwerende, kalmerende en goede gevoel wegebt en het niet meer 100% lijkt te werken. De nadelen blijven wel aanhouden terwijl de voordelen sterk gereduceerd zijn. Ik heb destijds in mijn tienerjaren (jaren voor de angststoornis) dit ook al eens opgemerkt, maar ik dacht dat het aan mij lag. Inmiddels ben ik er vrij zeker van dat ik toe ben aan een nieuw medicijn, De Zoloft werkt nog wel lichtjes maar het is niet meer het solide hulpmiddel als voorheen. Ik twijfel nu echter of ik een ander medicament aan moet vragen (met het risico op trial en error), dat is hetgeen mij het meest dwars zit. De angst voor het onbekende en om weer in de ban van de angststoornis te geraken. Ik wou dat er iets bestond om die verdomde angsten te doen stoppen.

10-10-2017 | Man | 40
sertraline (50mg)
Gebruik het nu 2 weken bijwerkingen vallen mee, alleen veel last van oorsuizen. Hoop dat dit overgaat,om gek van te worden. Kan nog niet zeggen of dit werkt voor mijn angststoornis.

06-10-2012 | Man | 22
sertraline
hallo mensen, ik gebruik dit middel nu zo rond de 5-6 maanden. het medicijn helpt me vooral wat rustiger in mijn hoofd te houden en de angstoornis wat te dimmen. qua bijwerkingen heb ik nu ook bijna geen problemen. ik kom ook niet echt aan in gewicht. maar kan het zijn dat ik af en toe op bepaalde plaatsen wat vocht vasthoud? ook in gezicht bijv?

26-05-2012 | Vrouw | 63
sertraline
Mijn psychiater gaf me 2 tabletten 's ochtends en 2 's avonds van 50mg, ik vond dat nogal veel, is er een soortgelijk medicijn dat dit medicijn kan vervangen en dat minder sterk is zodat ik er niet gewend aan raak. Alvast bedankt

05-01-2010 | Vrouw
sertraline
De eerste 3 weken erg veel bijwerkingen: duizelig, zweten, zenuwtintelingen, spieren die ongecontroleerd samentrekken. Nu na 2,5 jaar nog een aantal bijwerkingen: 10 kilo aangekomen (maar kan ook zijn doordat ik geen stress meer heb en gelukkig ben), ernstig knarsentanden zowel overdag en 's nachts, af en toe maagklachten.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum