Ervaringen met Abasaglar

insuline glargine

Diabetes type 2 (22 meningen)

Lantus (70 meningen)
Novorapid (43 meningen)
Bydureon (22 meningen)
Levemir (14 meningen)
Humalog (11 meningen)

08-10-2023 | Man | 61
Diabetes type 1
De Abasaglar insuline zou ik net voor het slapen gaan te injecteren. Als u de snelwerkende eerst injecteert en 20-minuten later de Abasaglar krijgt u de combinatie snel- en langzaamwerkende insuline te verwerken. Bij een langwerkende insuline GEEN voedsel tot u nemen en bij snelwerkende insuline binnen 10-30 minuten voedsel tot je nemen. In insulinepompen wordt alleen met [lees meer...]snelwerkende insuline gewerkt. Tracht mijn voorstel daar ik bijna 50-jaar type 1 diabeet ben en 6-8 nachtelijke hypo heb weten op te lossen zonder de diabeetverpleegkundige of zorgprofessional. Theorie en praktijk lopen niet hand in hand. Succes.

29-03-2023 | Vrouw | 58
Diabetes type 1
Zeer onregelmatige bloedsuikers. Veel transpirerend in de nacht na toediening. Hoge bloedsuikers of hele lage, onvoorspelbaar. Veel rode jeukende vlekken op onderbenen. Mezelf totaal onwel voelen en duizelig. Ben erg gelukkig zelf vanaf gestapt en terug naar de Lantus! Top.

31-08-2022 | Man | 67
Diabetes type 1
Door verzekeraar overgezet van eerdere Lantus; deze pennen liepen ook niet altijd probleemloos, maar was goed mee te leven. Abasaglar-pennen lopen horterig/ schieten vaak per klik' 2 of 3 kliks verder en lopen bijna standaard vast, heb momenteel een exemplaar waarmee ik na een paar dagen ben gestopt. Afwachten maar, hoe de volgende pen injecteert! Ergens in de gebruiksaa[lees meer...]nwijzing wordt wel aangegeven dat je bij haperen rustig door moet drukken, maar geregeld loopt-ie echt vast! Is ook niet te verhelpen door enig heen en weer draaien en dan op resterend aantal weer in te brengen. Echt waardeloos dat deze pen niet inmiddels is vervangen; Novorapid-pennen van Novo Nordisk bijv. lopen echt probleemloos, en zoals eerder gemeld, Lantus ook veel beter.

22-04-2022 | Vrouw | 45
Diabetes type 1
Ik heb MIDD en een stofwisselingsziekte. Hierdoor maak ik bijna geen insuline meer aan. Lange tijd met orale medicatie kunnen redden (gliclazide, metformine mag ik niet gebruiken ivm mijn stofwisselingsziekte). Helaas werden mijn suikers reeds hoger en onvoorspelbaarder dus overgestapt naar abasgalar. En ik spuit indien nodig bij met Novarapid (deze gebruikte ik al lange[lees meer...]r zonder problemen). Sinds het gebruik van abasgalar krijg ik 10 minuten na inspuiting last van buikpijn die doortrekt richting de nieren. Verder enorm misselijk tot overgeven aan toe. Dit zakt gelukkig na een paar minuten weg. Verder werkt de pen erg slecht en krijg ik hem nooit goed leeggespoten. Werkt wel beter met de naaldjes van Novofine.