ziekte

Bestaat uit:
Diabetes type 1
Suikerziekte (type 1) (24)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor diabetes type 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 1

Novorapid

18-06-2021 | Man | 45
insuline aspart
Diabetes type 1
Geswitched van Novorapid naar Lyumjev. Ik heb zo veel vrijheid terug. Lyumjev is de snelste insuline op dit moment. Eindelijk geen maaltijdpieken en ernstige hypos meer.

Lyumjev

18-06-2021 | Man | 45
insuline lispro
Diabetes type 1
Waanzinnig goede insuline voor mij. Ik wilde dat ik dit jaren eerder had kunnen krijgen. Ik had last van enorme maaltijdpieken en de trage en lange werkingsduur van de novorapid. Lyumjev werkt sneller dan alle andere insulines. Zeker sneller dan de humalog. En doordat het korter werkt heb ik sindsdien geen ernstige hypos meer gehad. Ik spuit het kort na de maaltijd en het [lees meer...]werkt na 12 minuten bij mij. Geen pieken meer. Lyumjev vangt de glucose uit de maaltijd perfect op. Ik spuit heel voorzichtig en minder dan voorheen. Als het te weinig is kun je eenvoudig wat bijspuiten omdat het zo snel werkt. Veel gedoe gehad met de apotheek. De apotheek zegt dat het dezelfde insuline is als de humalog maar dat is niet zo. Ik heb eindelijk een stuk meer vrijheid en minder zorgen. Zo blij mee. Ik kan het iedereen aanraden!

29-04-2021 | Man | 60
Diabetes type 1
Ik heb niet zoveel bij werk

Bydureon

12-04-2021 | Vrouw | 55
exenatide
Diabetes type 1
Ik heb niet echt het gevoel dat het veel verbetering brengt. Geen gewicht verloren. 2E Toujeo kunnen minderen maar dat maakt het verschil niet echt. Humalog is zelfde gebleven. Gebruikte voordien Victoza maar zoveel bijwerkingen van maag en darmen dat ik daarmee ben gestopt....gevolg....kilo's vlogen eraan, maar nu dus niets af met Bydureon. Nee vind het echt geen meerwaar[lees meer...]de.

Jardiance

30-01-2020 | Man | 30
empagliflozine

Glucophage

05-01-2020 | Vrouw | 25
Diabetes type 1
klopt cz vergoed het gelukkig wel na verklaring dokter omdat ze uit buitenland moeten komen ,ben zelf allergisch namelijk voor de merkloze variant en ben blij mee dat ik ze gelukkig vergoed krijg veel opties in pillen zijn er ook niet en met deze pillen zijn de waardes keurig hoef gelukkig niet te spuiten

Insuline Rapid

26-11-2019 | Man | 57
insuline humaan
Diabetes type 1
Ik en inmiddels 43 jaar diabeet en de insuline geeft mij een enorme gewicht toename waardoor meewerken meer moet injecteren. Van de insuline krijg je trek/ honger. Kortom ben niet in te stellen met als gevolg complicaties. Diabetesverpleegkundige geloven het niet e melden allee maar prikt niet goed u doet dit niet goed u doet dat niet goed. Eris andere insuline maar d[lees meer...]ie moet u zelf bekostigen. Pffffff.

Glucophage

16-10-2019 | Vrouw | 70
Wordt Door Cz dus wel vergoed

Rosuvastatine

01-09-2019 | Vrouw | 61
rosuvastatine
Diabetes type 1
Na gebruik van andere statines, dit middel. Las de bijsluiter en.....spierpijen. Toch geprobeerd. de klachten waren stukken erger dan de andere statines. Dus direct gestopt en doorgegeven aan de arts

Levemir

03-05-2019 | Vrouw | 58
insuline detemir
Diabetes type 1
Ik gebruik de levimir nu enige tijd. Wat mij opvalt is dat ik telkens insuline krijg uit verschillende landen. het vorige doosje kwam uit frankrijk. Hiermee traden grote schommelingen op. Van 1,6 tot 20. bij het volgende doosje ,deze keer uit Tsjechië zijn mijn waarden weer heel laag. Heb het uitgeprobeerd. Ik zat 's avonds om 10 uur op 4,0 Heb 1 boterham gegeten Met de in[lees meer...]suline uit Frakrijk zat ik de volgende ochtend nuchter op 8,9. De volgende dag 's avonds hetzelfde ,zat weer op 4. 1 boterham gegeten. Isuline uit Tsjechïe , zat de volgende ochtend op 2,3. Er zit echt verschil in de insuline, waar het vandaan komt. Zijn er meer mensen die deze ervarig hebben??Nu moet ik mezelf telkens opnieuw instellen zodra mijn doosje leeg is. Bovendien is mijn ervaring met insuline uit sommige landen is dat het niet te regelen is.

17-11-2018 | Vrouw | 38
Diabetes type 1
Werkt goed bij het gebruik bij diabetes type 1. Ik kreeg echter teveel last van nachtelijke hypos, iets wat we niet onder controle kregen. Nu overgestapt naar toujeo, wat voor mij beter werkt

Toujeo

17-11-2018 | Vrouw | 38
Diabetes type 1
Na jarenlang gebruik van de lantus, in overleg overgestapt naar de toujeo. Het werkt eigenlijk net zo goed als de lantus (was daar niet super ontevreden over) tijdens het gebruik van de lantus had ik vaak last van nachtelijke hypos welke zouden verminderen met het gebruik van de toujeo, en eerlijk is eerlijk; tot op heden nog kaar een keer gehad. Met de lantus had ik het a[lees meer...]l meerdere keren gehad! Ook een prettige bijkomstigheid is dat de concentratie sterker is, dus minder vloeistof te moeten injecteren. Ik kreeg van de lantus ondanks het wisselen toch infiltraten in mijn benen, dus dit is mooi meegenomen. Het is ongeveer 1/3 van de hoeveelheid die je van lantus injecteerd. Echter moet je er wel op letten dat je de naald voldoende lang in je been houd. Ik doe ongeveer 15 seconden. Dit omdat als er een druppeltje terugvloeit uit je been dit gelijk aanzienlijk wat eenheden insuline zijn!

Novorapid

11-07-2018 | Man | 60
insuline aspart

13-05-2018 | Vrouw | 37
Diabetes type 1
Sinds 8 jaar diabetes mellitus type 1 en sindsdien gebruik ik de Lantus dagelijks voor het slapen gaan. Hopelijk komt er ooit een dag dat diabetespatienten niet meer hoeven te spuiten, maar op een andere manier.

Capsaicine crème

11-04-2018 | Man | 70
capsaicine
Diabetes type 1
het begon met tintelende zenuwuiteinden door de ouderdomsdiabetes. Nu is het branderige gevoel bijna niet uit te houden . het gevoel doet zich voor tussen de tenen(op een plaats) en aan de top van mijn tenen.De pijn noopt mij om met open schoenen te lopen, wat in de winter een probleem op zich is. Er is aangegeven dat er voor de rest weinig of niets te doen is tegen d[lees meer...]e neuropatische pijn, dus ik ben nu ook maar gestopt met het gebruik van Capsaine om dat het toch niets helpt en de pijnen eerder erger geworden zijn,.

Simvastatine

01-03-2018 | Man | 52
simvastatine

Crestor

01-03-2018 | Man | 52
rosuvastatine

03-02-2018 | Man | 65
Diabetes type 1
Ik had een verhoogde bloedsuikerspiegel maar nog geen diabetispatient.Kreeg Metformine voorgeschreven om de pancreas te pushen om meer insuline af te geven.Ik neem dit 1 maal per dag (meestal s'morgens bij het ontbijt).Nu valt mij wel op dat ik in de loop van de dag plotse moeheid overvalt,maar echt zo moe dat ik nog met moeite kan rechtstaan,laat staan een activiteit ontw[lees meer...]ikkelen.En het rare is dat dit steeds na een maaltijd is.Ik neem ook 1 maal per dag L-Thyroxine 25mcg (van Christiaens) s'morgens nuchter,ook voorgeschreven door de arts nav een vertraagde schildklier.Deze 2 zijn de enige medicatie die ik neem,daarom mijn bezorgdheid over de vermoeidheid.Mijn laatste bloedonderzoek gaf geen negatief resultaat betreffende lever en nieren.

Actrapid

03-04-2017 | Man | 37
insuline humaan
Diabetes type 1
Ik mis deze, sinds ik over ben gestapt naar apridra ben ik dood ziek dr van zo hoog werkt niet goed samen met insulatard bij mij en soms heftige hypos tot suiker coma, dus ja leuk is anders. Ik heb t vanaf mn 5e jr, nu 37, altijd wel moeite gehad, maar t lukte. Nu 1 groot drama, hoop dat de anderen t makkelijker hebben, mvg.

Victoza

02-01-2017 | Vrouw | 44
liraglutide
Diabetes type 1
Ben nu 5 weken aan het gebruiken en sinds 4 dagen geheel zonder insuline erbij. Dat is wel even wennen na ruim 22 jaar insuline gebruikt te hebben. Makkelijk is het wel om nog maar 1x per dag te moeten spuiten. Daarnaast test ik mijn suikerwaarden nog wel geregeld en vind het dan ook belachelijk, dat de teststrips niet vergoed worden nu ik Victoza gebruik en geen insuline [lees meer...]meer. Testen blijft cruciaal. Daarnaast merk ik wel wat bijwerkingen. Vooral zuuroprispingen zijn heftig, maag en buikpijn ook, daarnaast is mijn honger gevoel ernstig afgenomen. Moet mezelf dwingen om te eten. Maar daar was het ook wel gedeeltelijk om te doen. Nu maar hopen dat ik naast deze bijwerkingen ook gewicht verlies.

Byetta

27-06-2016 | Vrouw | 71
exenatide

04-03-2016 | Man | 48
Diabetes type 1
Gebruik dit nu reeds meer dan 11 jaar in combinatie met 3 inspuitingen Novorapid. Nog nooit problemen gehad, enkel gewichtstoename van ± 10 kg door de insulines + iets minder actief.

Simvastatine

18-08-2015 | Vrouw | 31
simvastatine
Diabetes type 1
Medicijn is mij voorgeschreven i.v.m. "te plakkerig cholesterol". Ik vind het vooral lastig dat ik dit medicijn 's avonds in moet nemen, terwijl ik de rest van mijn medicatie 's ochtends in neem. Als ik deze 's ochtends inneem ben ik de hele dag suf. Tevens krijg ik vaak misselijkmakende aanvallen van duizeligheid. Ben dan helemaal "dizzy"en heb het gevoel dat ik achterl[lees meer...]oop ofzo, lastig uit te leggen.

Lyrica

18-08-2015 | Man | 52
pregabaline
Diabetes type 1
Hallo, ik gebruik Lyrica voor pijnprikkels te onderdrukken als gevolg van diabetes type 1. Ik heb deze ziekte al vanaf mijn 10 jaar. Ik heb "koude voeten" terwijl ze warm zijn, Lyrica doet hier redelijk haar werk, ik merk wel dat er geen constante bestrijding is van dit fenomeen. Wat ik wel enorm heb als bijwerking, slapen.. ik neem deze capsule rond 17 uur in de middag in[lees meer...] (omdat mijn klachten in de avond en nacht het hevigst is) televisie kijken is er niet meer bij, zit er als een zombie bij. En ik wil wel eens weten wat het op lange termijn doet.

08-08-2015 | Vrouw | 43
Diabetes type 1
Ik heb de lantus vanaf het begin. Super tevreden. Heb nooit hoeven overstappen.

Apidra

19-07-2015 | Vrouw | 16
insuline glulisine
Diabetes type 1
Overgestapt van novorapid naar apidra omdat mijn lichaam zeer traag insuline opneemt. Stel dat ik 400 sta en ik geef de juiste hoeveelheid novorapid, dan zou ik na 2-3 uur perfect moeten staan, terwijl ik nog 320 stond dan. Gaf ik meer, zat ik na 4-5 uur in de problemen. Met apidra is dit opgelost. Ik geef meer kleine injecties voor alles wat ik eet en dit neemt veel sne[lees meer...]ller op. Nooit bijwerkingen ondervonden van welke insuline dan ook, spuit al meer dan 10 jaar insuline.

19-07-2015 | Vrouw | 16
Diabetes type 1
Gebruik Lantus nu al meer dan 2 jaar, ben in der tijd overgestapt van Levimir omdat ik hiervan 40 eenheden moest spuiten en ik kreeg altijd schijven en volgens de specialist was lantus dan beter en effectiever. Nooit bijwerkingen ondervonden zoals brandwonden/gewichtstoename, zeker niet. Natuurlijk wel de typische blauwe plekken en soms een verdikking, maar dit geldt voor [lees meer...]alle insuline en is afhankelijk van hoe je er op let om steeds op een andere plaats te spuiten.

11-05-2015 | Man | 45
Diabetes type 1
Nou na 1 tablet was het al mis, hevige krampen, niet normaal en windjes stinken, bar en boos. Snap niet dat ze dit nog gebruiken, ik vind het echt rotzooi en dat 2 tabletten. Ga toch echt niet 2 weken met buikpijn lopen, vergeet dat maar.

25-04-2015 | Man | 56

25-03-2015 | Vrouw | 52
Diabetes type 1
Nadat bij mij Diabetes Lada (type 1,5) is geconstateerd ben ik Lantus gaan spuiten, ondersteund door 3 keer novorapid. Mijn waarden schommelen nog steeds tussen +30 en 5. Heel uiteenlopend dus. Sinds ik insuline spuit houd ik heel veel vocht vast, ondanks dat ik veel drink, met grote regelmaat naar het toilet ga.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2603)
Depressie (2095)
Angst & paniekstoornis (2040)
Hoge bloeddruk (1483)
Blaasontsteking (1066)