Avandia

rosiglitazon

Diabetes type 1 (5 meningen)
Diabetes type 2 (4 meningen)
21-09-2012

Diabetes type 2

Avandia helpt wel voor het verlagen van de bloedruk, maar maakt gelijk je sexleven kapot. Ik heb Diabetes 2 en slik 4 x 500 mg Metformide en 3 tabl. Glybenclamide. Na 14dagen slikken was ik impotent. Dokter zei, gaat wel over. Dus niet. Na 2 maanden gestopt. Nu is alles weer o.k. Eet nu Becel tegen hoge bloeddruk. Bloeddruk nu: 135/85. Was 155/95. Arts zegt alles uit pr[lees meer...]eventie te doen, maar als een medicijn je leven op z'n kop zet. Neem niet alles aan wat je arts zegt. Vaak is hij geinfecteerd door de medicijnenmaffia en hij moet ook nog 99 miljoen bezuinigen, zodat hij je de goedkoopst mogelijke medicijnen voorschrijft, welke voor een groot gedeelte worden gefabriceerd in India. En als je metformine gebruikt vraag dan om het merk Actavis. Ik heb door Actavis geen diarree meer. Toen ik Sandoz gebruikte moest ik vaak rennen om de wc te halen. Overigens voor een half jaar terug stonden hier wel 10 mannen op die last hadden van impotentie door Avandia. Wordt de site geschoond op verzoek van de fabrikant? (Red; op de site staan alle gegeven meningen mbt Avandia. Wij zijn geheel onafhankelijk, dus schonen niets op verzoek van wie dan ook; zowel positieve als negatieve meningen worden gewoon geplaatst, want dat is juist de kracht van dit platform > de gebruiker kan lezen wat de mening is van andere gebruikers. Mvg, MijnMedicijn )
14-11-2011

Diabetes

27-07-2011

Suikerziekte

Avandia werkte fantastisch voor mij, had waardes tussen 5 en 6, nu Avandia er niet meer is schiet mijn suiker omhoog, moet dadelijk misschien wel gaan spuiten. Heb nu januvia samen met metformine (metformine gebruikte ik ook samen met avandia) maar doet weinig af. Heeft iemand wel een goede vervanger gekregen voor Avandia?
24-11-2010

Diabetes type 2

Ik gebruik het al 9 jaar tot volle tevredenheid en was in shock toen ik hoorde dat het niet meer is toegestaan vanwege de bijwerkingen. Nooit wat van gemerkt, avandia was mijn laaste medicijn de rest had teveel bijwerkingen voor mij. Gebruik nu glibenclamide en ben er niet gelukkig mee, suiker vliegt van laag naar hoog en weerom en voel me er absoluut niet prettig bij. [lees meer...]Maar als ik lees over de bijwerkingen van avandia vind ik dat toch wel een eng idee.Maar ik heb er nooit wat van gemerkt in die 9 jaar.
28-10-2010

Diabetus 2

ik vind het jammer dat het uit de handel word genomen....ik ben al jaren goed ingesteld op novonorm en avandia met nooit afwijkingen in mijn bloedsuikers. Nu moet ik maar afwachten wat er gebeurd met het nieuwe medicijn wat ik ga krijgen.
24-10-2010

Diabetisch melitus 2

goed gebruikt volgens recept,maar geen verbetering in de bijwerkingen,soms heel depressief en lusteloos.
18-10-2010
Man

Diabetes type 2

goede ervaring. echter avandia is binnenkort niet meer te verkrijgen/wordt uit de handel genomen. De vraag is welke medicijn zou een goede vervanger kunnen zijn. De wekzame stof is rosiglitazon.
09-10-2010
Man

Suiker

heeft voor mijn geen bijwerking en het heeft een goed effect. Renie
01-05-2010

Diabetisch

Heb Avandia ruim 3 jaar gebruikt. Mijn conditie ging steeds verder achteruit. Kortademig, dikke voeten (varkenspootjes) doodmoe, kleine stukjes lopen. Dacht dat het mijn conditie was. Opeens dacht ik aan Avandia. Ben direkt gestopt en 3 dagen later kon ik alweer met een mand wasgoed de trap op lopen. Daarna ging het steeds beter. Er werd Acomplia voor geschreven, uitsteke[lees meer...]nd middel , helaas uit de handel genomen, dus nu aan de insuline.
11-02-2009

Diabetus

02-10-2008

Diabetis(2)

Avandia 4mg was niet voldoende voor mij om naast 3x daags metformina(3 x daags) te nemen, vandaar dat ik naar Avandia 8 mg ging, waar ik eigenlijk heel tevreden over was. Mijn suiker waarden waren prima en bijwerkingen waren e vrijwel niet. Door alle negatieve berichten vond ik het zelf niet zo'n prettig idee om er mee door te gaan en heb ik samen met mijn huisarts beslo[lees meer...]ten hiermee te stoppen ongeveer 5 maanden geleden. Helaas moesten we naar een nieuw produkt zoeken want metformina alleen was niet genoeg. Dat werd acomplia waar ik zeer tevreden over ben.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum