Byetta

exenatide

Diabetes type 2 (16 meningen)
Diabetes type 1 (8 meningen)
Afslanken - overgewicht (1 mening)

Metformine (535 meningen)

27-06-2016

Diabetes type 1

01-04-2012

Diabetes type 2

Buiten misselijkheid voel ik me super, ben 6 kg kwijt en hopelijk volgen er nog wat. 's Ochtend en 's avonds ong 3 uur misselijk
10-03-2012

Diabetes type 2

Ik neem Byetta sinds juli 2009, eerst 5 en daarna 10 mg zonder misselijkheid. Ik ben een week in het ziekenhuis geweest, waar ik 8 kg ben verloren. Super, en ik heb inmiddels al 13 kg verloren. Ik voel me beter, maar er zijn nu wel andere problemen. Ik heb een probleem met mijn spijsvertering en brandend maagzuur, waarvoor ik een colonscopie krijg om te kijekn of het geen [lees meer...]maagzweren zijn. Kan dit hieraan liggen? Ik heb ook een verhoging van mijn lipases (die helpen de alvleesklier bij de spijsvertering) dit kan ook met de Byetta te maken hebben. Er worden nu onderzoeken gedaan om het in de gaten te houden en de behandeling met Byetta is gestopt om te kijken of dit product de oorzaak is.
04-01-2012

Diabetes type 2

Erg misselijk geweest. Werd na 3 maanden minder. Maar geen resultaat. Suikerwaardes werden van het verhogen van 5 naar 10 slechter. Niet afgevallen.
16-10-2011

Diabetis

Ik gebruik nu 5 dagen byetta en merk niks van misselijkheid.Nu was mijn vraag van de mensen die zijn afgevallen ..... deden jullie een dieet erbij of vielen jullie gewoon af terwijl je gewoon at. Graag jullie reactie?????
10-10-2011

Diabetes II

Geweldig middel, was met andere medicijnen niet goed instelbaar meer. Resultaten verbluffend!!! Sinds 9-12-2009 50 kilo afgevallen, ik ben herboren. Ik heb ook last gehad van misselijkheid, soms nog wel [als ik te vet gegeten heb], maar ik hoor helemaal niemand over kou. Ik heb het vreselijk koud. Als de mussen van het dak vallen loop ik met een vestje. Vond het vreemd d[lees meer...]at ik dat niet eerder las. Ik weet zeker dat het van Byetta komt, ik heb meerdere malen geëxperimenteerd met een dagje niet spuiten en dan had ik nergens last van......
12-07-2011

Diabetes type 2

Ik heb de eerste 30 dagen 5 mg. gebruikt zonder bijwerkingen. Wel daalden mijn suikerwaardes enorm. Van waardes tussen de 14 en 24, naar waardes tussen de 8 en 12. Nu gebruik ik sinds 2 weken 10 mg., mijn suikers zijn nu bijna normaal maar ik heb nu wel de bijwerkingen. Ik zit snel vol en wordt na de maaltijd erg misselijk. Dat duurt zeker een paar uur. Dat ik nu minder e[lees meer...]et vind ik prima, ben al een paar kilo afgevallen, de misselijkheid is natuurlijk minder. Al met al vind ik het een wondermiddel. Ik was zo ziek van mijn hoge suikers dat er iets moest gebeuren, en aan de insuline wilde ik niet. Ik ben heel erg tevreden met de byetta!
08-11-2010

Diabetes

Na een zeer slechte periode , (moeilijk instelbaar) werd in mijn woonland Zweden Byetta voorgeschreven toen het in Nederlnad nog niet verkrijgbaar was. Ik gebruik het nu bijna 2 jaar , ik heb nauwelijks bijwerkingen gehad wel een verminderde eetlust maar dat ervaar ik als erg prettig en ben een aantal kilo`s afgevallen zonder hongergevoel. De diabetes is prima gestabilis[lees meer...]eert en ik voel mij een ander mens.
04-11-2010

Diabetes en overgewicht

Het is wel doorzetten.Eerst 50mg gespoten na 1 maand over gegaan naar 100 mg.Dat gebruik ik al 5 weken,maar nog steeds misselijk.Ik kan vooral het avondeten maar heel weinig eten.Jammer als je gaat uiteten!!!Maar wel al 21 kilo afgevallen.
27-10-2010

Diabetes

mijn bloedsuikers zijn nu perfekt; de byetta helpt me om me aan m'n dieet te houden dus ik val ook af. Alleen ben ik soms licht misselijk dat is wel vervelend, ik hoop dat dat nog over gaat.
24-06-2010

Suiker ziekte

Ik gebruik het ongeveer een half jaar beytta en ben 26 kilo afgevallen,daar ben ik wel blij om,alleen ik ben er erg ziek van de hele dag door,ik kan in de ochten niets eten als door maar misselijk,ik gebruik in de ochten 10 en in de avond 5 dat help ook niet echt,ik zit maar vol maar mijn suiker spiegel die blijft wel redelijk laag nu is er een zusje van op de markt dat ga[lees meer...] ik bespreken met mij internist kijken of dat was is ze zeggen dat je daar minder ziek van bent.
14-12-2009

Diabees

20-10-2009

Diabetes type 2

Ik gebruik nu 10 weken byetta en vind de bijwerkingen erg heftig. Ben nog steeds erg misselijk en moet nog regelmatig overgeven. Een pluspunt is wel dat ik 5 kilo ben afgevallen. Helaas blijven de waardes nog aan de hoge kant, maar ik vind het wel de moeite waard om door te zetten. Zonder medicijnen afvallen valt niet mee, maar met Byetta zeer zeker ook niet. Ik houd de [lees meer...]moed erin en hoop straks op een goed geregelde suiker en natuurlijk nog meer gewichtsverlies.
21-08-2012

Diabetes type 2

Ik gebruik nu 6 maanden Byetta in het begin misselijk maar gaat over.Wel moet je 6 uur tussen de byetta in spuiten nemen. Anders had ik er last van. Het bevalt nu prima en ben 20 kilo kwijt met een hele goede suiker spiegel. Heelerg tevreden
07-08-2012

Diabetes type 2

Gebruiker sinds =/- 2 jr. ,al dat gezeur over misselijkheid en niet veel meer kunnen eten,het laatste is waarschijnlijk al 1 van de redenen dat je suikerziekte hebt gekregen,LEES de BIJSLUITER byetta zorgt voor een vertraagde afgifte van de maaginhoud[vol is vol] als je blijft proppen wordt je beroerd 1+1=2 ,maar 2a'3 aardappels 2 flinke scheppen groentte stuk vlees gaat e[lees meer...]r nog makkelijk in,dus ik begrijp niet wat deze mensen voor hoeveelheden wegstouwen.
19-05-2012

Diabetes type 2

het grote verschil is dat er bij byetta 2 injecties per dag plaatsvonden, bij bydureon vindt er 1 injectie PER WEEK plaats, in mijn ogen is het gebruiksgemak veel groter, bijwerkingen zijn gelijk bij de beginperiode van beide medicijnen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum