Byetta

exenatide

Diabetes type 2 (16 meningen)
Diabetes type 1 (8 meningen)
Afslanken - overgewicht (1 mening)

Metformine (535 meningen)
Victoza (164 meningen)
Gliclazide (56 meningen)
Glimepiride (46 meningen)
Jardiance (35 meningen)

12-02-2012

Diabetes type 2

Uiteindelijk gestopt met Byetta. Vaak geen lucht, steeds erger. Medicijn (?) verminderd werking van de nieren, lichaam houdt vocht vast en je krijgt geen lucht. Dacht echt dat ik dood ging. Zeer erge ervaring!!! Diabetesverpleegkundige: METEEN stoppen. Cardioloog zeer verbaasd hart en lonegen in orde, geen lucht pijn op borst etc. STOPPEN
04-01-2012

Diabetes type 2

Erg misselijk geweest. Werd na 3 maanden minder. Maar geen resultaat. Suikerwaardes werden van het verhogen van 5 naar 10 slechter. Niet afgevallen.
27-10-2010

Overgewicht door medicijnen

gebruik het nu vanaf juli 2009, eerst 5 en daarna 10 ugp. Ben nog geen kilo afgevallen, eet soms minder door vol gevoel, maar verder nog geen enkele kilo kwijtgeraakt. snap er niks van
28-10-2009

Suikerziekte

misselijkheid val wel mee, wel hele hoge bloedsuikers 19-20 met uitschieters naar 27 tot 30 veel gewichtsverlies door weinig hongergevoel in twee weken 8 kilo lichter maar ik denk ook door de hoge bloedsuikers. Ben naar een week al gegeaan naar 10 eenh in plaats van 5 maar nog geen verbetering bloedsuikers. Moet volgens arts geduld hebben medicijn moet minimaal 3a4 weken i[lees meer...]ngenomen worden voor goede resultaat. Ik heb veel last van veel maagzuur tot irritant toe. Voel mijzelf ook niet goed in mijn vel zitten (depri) Ik had er meer van verwacht
19-05-2012

Diabetes type 2

het grote verschil is dat er bij byetta 2 injecties per dag plaatsvonden, bij bydureon vindt er 1 injectie PER WEEK plaats, in mijn ogen is het gebruiksgemak veel groter, bijwerkingen zijn gelijk bij de beginperiode van beide medicijnen.
08-02-2012

Diabetes type 2

Ik gebruik Byetta nu een maand. Ben niks afgevallen. Zie geen verbetering in bloedsuikerspiegel. Wel problemen met ademhaling /hartkloppingen en dit vooral bij gebruik van een glas bier!
05-01-2010

Diabetes 2

Na gebruik van Byetta 5 . Geen problemen. Na gebruik Byetta 10 nu sinds 2 maanden. De ochtend glucose loopt behoorlijk op wel tot 14. Vaak oprispingen en zuurbranden. Wel na ontbijt ( 2 sneden bruin brood)geen hongergevoel zelf niet tot aan het diner. Dus sla ik de lunch over en neem 2 fruit.Ik vakl er niet van af jammer genoeg. Ook na fruit last van oprispingen. [lees meer...]Ook met regelmaat nachtelijke diareé.
16-10-2011

Diabetis

Ik gebruik nu 5 dagen byetta en merk niks van misselijkheid.Nu was mijn vraag van de mensen die zijn afgevallen ..... deden jullie een dieet erbij of vielen jullie gewoon af terwijl je gewoon at. Graag jullie reactie?????
24-06-2010

Suiker ziekte

Ik gebruik het ongeveer een half jaar beytta en ben 26 kilo afgevallen,daar ben ik wel blij om,alleen ik ben er erg ziek van de hele dag door,ik kan in de ochten niets eten als door maar misselijk,ik gebruik in de ochten 10 en in de avond 5 dat help ook niet echt,ik zit maar vol maar mijn suiker spiegel die blijft wel redelijk laag nu is er een zusje van op de markt dat ga[lees meer...] ik bespreken met mij internist kijken of dat was is ze zeggen dat je daar minder ziek van bent.
20-10-2009

Diabetes type 2

Ik gebruik nu 10 weken byetta en vind de bijwerkingen erg heftig. Ben nog steeds erg misselijk en moet nog regelmatig overgeven. Een pluspunt is wel dat ik 5 kilo ben afgevallen. Helaas blijven de waardes nog aan de hoge kant, maar ik vind het wel de moeite waard om door te zetten. Zonder medicijnen afvallen valt niet mee, maar met Byetta zeer zeker ook niet. Ik houd de [lees meer...]moed erin en hoop straks op een goed geregelde suiker en natuurlijk nog meer gewichtsverlies.
11-03-2009

Diabetes 2

Ik gebruk exanatide nu sinds 8 weken. Vooral in het begin werd ik er straalmisselijk van. Ik begon de eerste 2 weken overigens met 5 microgram. En nog valt het niet mee. Ik reageer erg op een beetje teveel eten. Dat is niet zo erg, maar een beetje is elke keer anders. De gemiddelde suikerspiegel is wel lager. Gemeten gemiddelden over de dag liggen tussen 70 en 90 procent v[lees meer...]an waarden over de maanden daarvoor. Door mijzelf gemeten en dus niet wetenschappelijk. Ik slik Crestor en twee maal daags ook Glucobay 50 en Metformine 500 en neem dat tegelijk met de spuit Byetta in. Het spuiten is gemakkelijk en hoeft niemand op te vallen. Ik moet wel binnen een half uur eten (Staat een uur voor) want anders is het de hele avond hommeles. Dat wil zeggen behoorlijk beroerd. Al bij al gaat het dus beter en wacht af hoe het verder gaat. Belangrijk is ook dat de internist tevreden is. Ik heb overigens geen hoge bloeddruk hetgeen wel raar schijnt te zijn. Groot bezwaar is wel dat je dit medicijn zelf moet betalen, maar het alternatief is insuline spuiten en dat is toch weer iets anders. Kosten ongeveer 110 euro per maand en dat vergt voor de meeste mensen toch een offer. Verzekeraars blijven toch gelegaliseerde bandieten.
01-04-2012

Diabetes type 2

Buiten misselijkheid voel ik me super, ben 6 kg kwijt en hopelijk volgen er nog wat. 's Ochtend en 's avonds ong 3 uur misselijk
10-03-2012

Diabetes type 2

Ik neem Byetta sinds juli 2009, eerst 5 en daarna 10 mg zonder misselijkheid. Ik ben een week in het ziekenhuis geweest, waar ik 8 kg ben verloren. Super, en ik heb inmiddels al 13 kg verloren. Ik voel me beter, maar er zijn nu wel andere problemen. Ik heb een probleem met mijn spijsvertering en brandend maagzuur, waarvoor ik een colonscopie krijg om te kijekn of het geen [lees meer...]maagzweren zijn. Kan dit hieraan liggen? Ik heb ook een verhoging van mijn lipases (die helpen de alvleesklier bij de spijsvertering) dit kan ook met de Byetta te maken hebben. Er worden nu onderzoeken gedaan om het in de gaten te houden en de behandeling met Byetta is gestopt om te kijken of dit product de oorzaak is.
04-11-2010

Diabetes en overgewicht

Het is wel doorzetten.Eerst 50mg gespoten na 1 maand over gegaan naar 100 mg.Dat gebruik ik al 5 weken,maar nog steeds misselijk.Ik kan vooral het avondeten maar heel weinig eten.Jammer als je gaat uiteten!!!Maar wel al 21 kilo afgevallen.
27-10-2010

Diabetes

mijn bloedsuikers zijn nu perfekt; de byetta helpt me om me aan m'n dieet te houden dus ik val ook af. Alleen ben ik soms licht misselijk dat is wel vervelend, ik hoop dat dat nog over gaat.
14-12-2009

Diabees