Ervaringen met Forxiga

dapagliflozine

acute rugpijn vaak moeten plassen verminderd gezichtsvermogen droge huid dorstig hongerig droog haar gewichtsverlies

Diabetes type 2 (49 meningen)
Diabetes type 1 (2 meningen)

14-07-2022 | Man | 52
Diabetes type 2
ik gebruik forxiga nu een maand en ik ben zeer tevreden ,m'n hb1ac is in een maand tijd al gedaald van 80 naar 66.mol.

26-06-2022 | Vrouw | 73
Net begonnen met dit medicijn. Gebruik ook januvia 50 mg. En gliclazide 80 mg 1

08-06-2022 | Man | 70
Niet gebruiken

04-06-2022 | Man | 52
Diabetes type 2
Ik heb naast metformide, 2x daags 1000 nu ook een maal daags 10 mg forxiga. Bloedsuiker is redelijk onder controle. De forxiga voorgeschreven door internist als aanvulling op de metformine. Na ben ik wel sinds het gebruik hiervan in januari al 6kg afgevallen. Mijn vraag is of dit afvallen wel een keer ophoud. Afvallen is leuk maar het gaat nu maar door. Wie kan mij hierove[lees meer...]r wat vertellen vanuit zijn ervaring.

11-05-2022 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
Ik heb diabetisch type 2 en hoge bloeddruk en last van hartfalen Sinds een week of 6 slik ik forxiga, bloeddruk is gezakt van 169 naar 129, suiker is gezakt en ben 6 kg afgevallen . Het bevalt mij goed al heb ik wel een droge mond, maar kan ook door andere medicijnen komen. Heb wel uitslag op mijn onderbenen. Maar heb er geen last van.

10-02-2022 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Hoop dat ander medicijn veder werken goed schimmelinfectie veel last van

20-12-2021 | Vrouw | 74

07-11-2021 | Man | 69
Diabetes type 2
Na twee tabletten te hebben ingenomen begon de ellende: ik moest elk half uur urineren met zeer grote drang. Internist heeft na telefonisch overleg gezegd dat ik gelijk moest stoppen. We zijn nu een aantal weken na de laatste tablet en ik ondervind nog steeds problemen met urineren plus oedeem verergering in mijn benen.

12-10-2021 | Man | 55
Diabetes type 2
Ik viel ruim 10 kg af na enkele maanden gebruik van dit middel en ook mijn bloedwaarden waren heel goed . Ik heb ruim 13 jaar type 2 en neem daarnaast ook 3x daags Metformine 850 mg .

23-08-2021 | Man | 68
Hartfalen
Ik heb in het ziekenhuis gelegen omdat ik teveel vocht vast hield en daardoor geen lucht meer kreeg. Na enkele dagen in het ziekenhuis gelegen te hebben met extra plastabletten en duidelijke leefregels ,zoals anderhalve liter vocht per dag en natriumarm eten kon ik naar huis . De dag dat ik naar huis ging kreeg ik veel meer medicijnen mee dan dat ik in het ziekenhuis geh[lees meer...]ad had terwijl ze gezegd hadden dat ze daar alvast mijn medicatie aan zouden passen omdat ik van heel veel medicijnen bijwerkingen krijg . Nu zit ik met meer ellende door de extra medicatie en wacht maar weer af wat er nog komt. Ik wordt hier niet blij van en zou willen dat de artsen beter luisteren als er mensen zijn zoals ik ,die ook proberen om met voeding beweging en natuurgeneeswijzen hun leven willen leven op een manier die bij hem of haar past.

20-05-2021 | Man | 71
dapagliflozine (5mg)
Diabetes type 2
Enkele jaren 1x per dag 5 mg tot volle tevredenheid. Plots werd gezegd dat 5mg niet meer leverbaar zou zijn en kreeg ik 10 mg waarna ik verblijd werd met zwaar eczeem over het hele lichaam. Dit kon alleen verholpen worden met Prednison, waarna als alternatief Tolbutamide werd voorgeschreven. 3 Maand later was ik 11 kg aangekomen en bleek 5 mg toch weer leverbaar. Nu gebrui[lees meer...]k ik 2x per dag 5 mg naast 2x per dag 1000 mg Metformine. Glucose nuchter nu rond maar wordt ook door de behandelaar als acceptabel gezien. Wel gebruik ik 2x per week Miconazolnitraat (zalf) op penis en anus om eczeem te voorkomen. En uit voorzorg een antihistamine (ceterizine) 1 x per dag. Beide medicijnen koop ik zelf bij de drogist (apotheek is te duur!) zonder overleg met behandelaar. Gewicht inmiddels weer 12 kg afgenomen.

06-03-2021 | Man | 58
Diabetes type 2
Ik gebruik sinds 5 weken Forxiga en heb een pomp die de insuline in mijn lichaam spuit. Gelukkig hoef ik niet meer bij te spuiten ( basaal) want volgens mij doet Forxiga heel veel met mijn lichaam. Het probleem is dat ik bij mij geslachtsdeel enorme schimmelinfectie heb en graag wil weten of deze infectie blijft zolang ik Forxiga slik of dat deze infectie tijdelijk is?

06-02-2021 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Mijn suikerwaardes waren vrijwel direct verlaagd. Dit is een heel goed middel. Ben in een korte tijd hierdoor ook afgevallen, heel erg fijn. Maar de jeuk bij mijn geslachtsdeel die vrij direct ook begon, om gek van te worden. Heb meerdere zalfjes gebruikt om dit te verlichten, maar tevergeefs. Ik moest helaas hiermee stoppen van de internist.

11-08-2020 | Man | 68
Diabetes type 2
werkt goed; minder metformax; wel pijn rug en benen extra, maar tevreden met dit geneesmiddel, heb diabetische polyneuropathie vrij erg

17-06-2020 | Man | 68
Diabetes type 2
ben veel beter met dit product, minder metformax, ben nu gelukkiger, nam anders viermaal per dag metformax 850 mg en tweemaal una-diamicron ook, neem ook Lyrica voor diab. polyneuropathie

01-06-2020 | Man | 68
Diabetes type 2
TEVREDEN. IS BETER. MINDER METFORMAX. DIAB. POLYNEUROPATHIE. NAAM 4X METFORMAX/DAG