Ervaringen met Forxiga

dapagliflozine

droge huid gewichtsverlies hongerig dorstig acute rugpijn penis is rood haaruitval vaak moeten plassen verminderd gezichtsvermogen droog haar

Diabetes type 2 (50 meningen)
Diabetes type 1 (2 meningen)

04-04-2016 | Man | 75
Diabetes type 2
Na m.i. te hoge dosis 4 X 500 Mg. Metformine, op advies van algehele arts tussentijds 1 Forxiga 19 Mg en totaal 3 Metf. In eerste instantie nuchtere vingerprik waarden dalend tot 5,2 en < 6,2 en ideaal gewicht na 3 kg gewichtsverlies. Daarna begon alles weer als vanouds, bijna onmerkbaar de werking terug te lopen. Nb! wel voldoende beweging en fitness, sporten (tennis). Nu[lees meer...] uitproberen voor een tussenvorm, met wisselende resultaten in alle opzichten.

23-01-2016 | Man | 55
Diabetes type 2
Eerst had ik 4 x metformine 500 en 3 x gliclazide per dag. Dat werd mij een beetje te veel. Maagkrampen, verstoppingen ed. Hbac1 7.0. Nu naar de internist. Deze schrijft forxiga voor. Nu 3 x Metformine en 1 x forxiga 10. Na 2 maand gebruik Hbac1 nu 8.0. Het werkt dus niet gr@#$%#&. bij mij dan toch.

29-06-2015 | Man | 65
zeer goed

13-06-2015 | Man | 65
dapagliflozine (5mg)
Diabetes type 2
Vanaf 1e dag een aangenaam gevoel en daling glucosewaarden tot ca. 5 nu! Ben normaal uiterst gevoelig voor bijwerkingen, maar van dit medicijn nauwelijks last gehad. Alleen in het begin een paar keer vreemde rugpijn. Let nu wat meer op de hoeveelheid koolhydraten en ben inmiddels 7 kg. afgevallen. Gebruik 3 x 500 mg. Metformine en 1x 30 mg. Glyclazide. Ga binnenkort met de[lees meer...] laatste stoppen.

20-03-2015 | Man | 69
wonder middel

04-01-2015 | Man | 59
Diabetes type 2
Perfect middel. Weinig bijwerkingen(beetje verstopping af en toe). Gebruik 1 x 500 Metformine er bij en waardes zijn heel acceptabel. Ondertussen ook 7 kg afgevallen. Aanrader dus!

28-11-2014 | Man | 65
Diabetes type 2
Na een jaar lang Forxiga te hebben gebruikt heb ik het idee dat de werking ervan achteruit gaat. Gebruik daarbij tevens Methformine en spuit dagelijks 51 eenheden langwerkende insuline. Aanvankelijk viel ik 6 kilo af en dat was dus mooi meegenomen, ondertussen is mijn gewicht de laatste drie maanden weer toegenomen en is dat voordeel weer verdwenen. Ook gaan de waarden wee[lees meer...]r iets omhoog. Ben benieuwd of andere gebruikers dit ook ondervinden.

21-01-2014 | Man | 54
Diabetes type 2
ik heb van de internist een proefverpakking gekregen. ik gebruikte levemir 2xd 25 eenheden, nu 2 xd 15 eenheden. bij de hoofdmaaltijd gebruikte ik ongeveer 70 eenheden novorapid, nu 25 eenheden. bij de broodmaaltijden 2xd eerst ongeveer 50 eenheden novorapid, nu 22 eenheden. Ik heb polyneuropathie en ging 4x per maand naar de fysio, nu 2x en ik gebruik nu minder pi[lees meer...]jnstillers. Ik heb uitgerekend dat ik ongeveer 1000 euro per jaar goedkoper ben voor de zorgverzekering, maar die willen forxiga niet vergoeden samen met insuline. ondanks dat we in een tijd leven van bezuinigingen. doordat het niet samen met insuline wordt vergoed, takel ik ook veel sneller af. wat ook meer kosten met zich meebrengt.