dapagliflozine

Diabetes type 2 (30 meningen)
Diabetes type 1 (0 meningen)

06-02-2021 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Mijn suikerwaardes waren vrijwel direct verlaagd. Dit is een heel goed middel. Ben in een korte tijd hierdoor ook afgevallen, heel erg fijn. Maar de jeuk bij mijn geslachtsdeel die vrij direct ook begon, om gek van te worden. Heb meerdere zalfjes gebruikt om dit te verlichten, maar tevergeefs. Ik moest helaas hiermee stoppen van de internist.

07-07-2019 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik geen insuline meer vond het prikken eng. Gebruik sinds 2 jaar Forxiga. Bloedspiegel blijft schommelen. Ben wel afgevallen maar let ook op mijn voeding. Heb pijn in mijn zij en veel jeuk in geslachtsdeel.

23-09-2018 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
Ik voel mij en stuk rustiger door deze pil, beter dan het prikken van insuline. Ben wat afgevallen. Maar ik heb wel pijn in mijn zij en irritatie geslachtsdeel.

20-06-2018 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Tot nu toe is dit het eerste middel dat eindelijk mijn waardes eens duidelijk verlaagt, hoopvol gestemd dus. Transpireer wel veel en droge mond vind ik minder prettig, hopelijk gaat dit na langer gebruik over.

06-06-2018 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Voor mij een wondermiddel. Mijn waardes waren veelste hoog (12-17 mml) ik spoot pd ong 120 eenheden novorapid en 80 eenheden levemir. In April met Forxiga begonnen en met mijn waardes zit ik nu onder de 7.5, ik spuit nu 52 eenheden novorapid pd en 50 eenheden levemir. Daarbij ben ik ook koolhydraatarm gaan eten, met als resultaat -15kg en voel me super fit. Samen met insul[lees meer...]ine word Forxiga niet vergoed door de zorgverzekering. Maar wel door “Terugbetaalregeling.nl”, je behandelend arts kan je hier meer over vertellen.

06-07-2017 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
zeer goed resultaat, suikerwaarden zeer goed nu en 14 kg afgevallen op 6 maanden, weinig bijwerkingen

25-04-2016 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Ik kreeg meteen hypo's van dit middel. Ik moet constant plassen en 's nachts moet ik ongeveer ieder uur opstaan om te plassen. Op de derde dag dat ik dit middel gebruik, had ik al blaasontsteking.

20-03-2015 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
gebruik vanaf 24 dec 2014 forxiga. in het begin nare bijwerkingen, zoals blaasontsteking, schimmelinfectie. gaat nu goed, ben tevreden erover. ben afgevallen. bloedsuiker schommelt nog wel, maar veel minder dan voorheen, blijft bijn altijd onder de 9. krijg maandag een koolhydraten dieet. zou de bloedsuiker meer stabiel moeten blijven, maar dat weet ik dus nog niet.

30-04-2014 | Vrouw | 73
dapagliflozine
Diabetes type 2
Ik had vanaf okt. 2007 januvia, het werkte in de eerste jaren als een tierelier, maar ik begon steeds minder te eten s avonds, dus de darmen hadden niet veel meer te doen. Gebruikt t/m 20.11.2013. 21 november 2013, overgestapt op Forxiga 10 mg.. Omdat " plassen doe ik altijd wel"...... Suiker is iets gezakt, niet spectaculair, 57 de laatste controle. En alleen s morg[lees meer...]ens een paar keer plassen. Eind deze maand weer voor controle bij de specialist. Ik wil zolang mogelijk het spuiten uitstellen, dus moet ik opletten met eten ed. Ben toch wel tevreden over Forxiga, maar niet juichend.

07-11-2021 | Man | 69
Diabetes type 2
Na twee tabletten te hebben ingenomen begon de ellende: ik moest elk half uur urineren met zeer grote drang. Internist heeft na telefonisch overleg gezegd dat ik gelijk moest stoppen. We zijn nu een aantal weken na de laatste tablet en ik ondervind nog steeds problemen met urineren plus oedeem verergering in mijn benen.

12-10-2021 | Man | 55
Diabetes type 2
Ik viel ruim 10 kg af na enkele maanden gebruik van dit middel en ook mijn bloedwaarden waren heel goed . Ik heb ruim 13 jaar type 2 en neem daarnaast ook 3x daags Metformine 850 mg .

23-08-2021 | Man | 68
Hartfalen
Ik heb in het ziekenhuis gelegen omdat ik teveel vocht vast hield en daardoor geen lucht meer kreeg. Na enkele dagen in het ziekenhuis gelegen te hebben met extra plastabletten en duidelijke leefregels ,zoals anderhalve liter vocht per dag en natriumarm eten kon ik naar huis . De dag dat ik naar huis ging kreeg ik veel meer medicijnen mee dan dat ik in het ziekenhuis geh[lees meer...]ad had terwijl ze gezegd hadden dat ze daar alvast mijn medicatie aan zouden passen omdat ik van heel veel medicijnen bijwerkingen krijg . Nu zit ik met meer ellende door de extra medicatie en wacht maar weer af wat er nog komt. Ik wordt hier niet blij van en zou willen dat de artsen beter luisteren als er mensen zijn zoals ik ,die ook proberen om met voeding beweging en natuurgeneeswijzen hun leven willen leven op een manier die bij hem of haar past.

20-05-2021 | Man | 71
dapagliflozine (5mg)
Diabetes type 2
Enkele jaren 1x per dag 5 mg tot volle tevredenheid. Plots werd gezegd dat 5mg niet meer leverbaar zou zijn en kreeg ik 10 mg waarna ik verblijd werd met zwaar eczeem over het hele lichaam. Dit kon alleen verholpen worden met Prednison, waarna als alternatief Tolbutamide werd voorgeschreven. 3 Maand later was ik 11 kg aangekomen en bleek 5 mg toch weer leverbaar. Nu gebrui[lees meer...]k ik 2x per dag 5 mg naast 2x per dag 1000 mg Metformine. Glucose nuchter nu rond maar wordt ook door de behandelaar als acceptabel gezien. Wel gebruik ik 2x per week Miconazolnitraat (zalf) op penis en anus om eczeem te voorkomen. En uit voorzorg een antihistamine (ceterizine) 1 x per dag. Beide medicijnen koop ik zelf bij de drogist (apotheek is te duur!) zonder overleg met behandelaar. Gewicht inmiddels weer 12 kg afgenomen.

06-03-2021 | Man | 58
Diabetes type 2
Ik gebruik sinds 5 weken Forxiga en heb een pomp die de insuline in mijn lichaam spuit. Gelukkig hoef ik niet meer bij te spuiten ( basaal) want volgens mij doet Forxiga heel veel met mijn lichaam. Het probleem is dat ik bij mij geslachtsdeel enorme schimmelinfectie heb en graag wil weten of deze infectie blijft zolang ik Forxiga slik of dat deze infectie tijdelijk is?

11-08-2020 | Man | 68
Diabetes type 2
werkt goed; minder metformax; wel pijn rug en benen extra, maar tevreden met dit geneesmiddel, heb diabetische polyneuropathie vrij erg

17-06-2020 | Man | 68
Diabetes type 2
ben veel beter met dit product, minder metformax, ben nu gelukkiger, nam anders viermaal per dag metformax 850 mg en tweemaal una-diamicron ook, neem ook Lyrica voor diab. polyneuropathie

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (578) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum