Ervaringen met Glimepiride

glimepiride

Diabetes type 2 (34 meningen)
Diabetes type 1 (11 meningen)

Bojan Nikolik (25-08-2015)

20-12-2023 | Vrouw | 67
glimepiride (1mg)
Diabetes type 2
Al meer dan 15 jaar eet ik behoorlijk koolhydraatarm. Ik kom vaak niet boven de 25 koolhydraten uit. Ik nam een heel enkele keer glimepiride als ik bijvoorbeeld een etentje had gehad waar koolhydraatarm eten moeilijk te doen was. Dat werkte altijd uitstekend. Maar nadat ik in april 2022 corona heb gehad is het moeilijk om de bloedwaardes goed te houden. Dus ben ik dage[lees meer...]lijks glimeperide gaan slikken. 1 mg, 1 tablet per dag. De gevolgen waren bijna schrikbarend. Ik kon op gegeven moment nauwelijks meer fietsen, wandelen ging heel slecht, ik kreeg enorme vreetbuien, ik zag slecht, viel overdag in slaap en kwam kilo's aan. Ook werd ik agressief naar vrienden, zo kende ik mezelf niet. Ik heb uitgebreide bloedonderzoeken gehad omdat ik zo extreem moe was, maar er werd niets gevonden. Pas toen ik op een site de bijwerkingen las van glimeperide besefte ik dat het mogelijk daaraan kon liggen. Ik ben met glimepiride gestopt en keto gaan eten volgens de New Food. De bloedwaardes zakten weer, ik had weer energie en lol in het leven. Maar ja keto eten is erg duur, de groente en vleesprijzen stijgen enorm, het was voor mij nauwelijks meer te betalen, dus toch iets meer koolhydraten en een halve glimeperide per dag. Opnieuw zijn de reacties op glimeperide vreselijk. Ik ben zo extreem moe, kan nauwelijks denken, kom gelijk weer aan en de vreetbuien zijn terug, (Metformine werkt bij mij niet) De diabetesbegeleidster zei dat ik dan maar insuline moet gaan spuiten maar dat is het laatste wat ik wil. Voel me momenteel een beetje gevangen in enerzijds slikken en beroerd voelen en anderzijds keto eten en geen cent overhouden voor een beetje extra zoals een boek kopen of kleding als het nodig is. Maar glimeperide wil ik absoluut nooit meer gebruiken. Dat is geen leven.

13-11-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
mijn galblaas is een week geleden verwijderd, sinds dien is mijn bloedsuiker zover omlaag gegaan dat ik geen glimepiride meer nodig heb, ik had geen bijwerking van het medicijn

01-04-2020 | Man | 60
Diabetes type 2
Ik heb type 2 sinds mijn glablaas is verwijderd want niet kon volgens de verpleegkundige. Toeval wil dat ik 20 jaar geleden een hartinfarct heb gehad dus ben al 20 jaar onder de bloedcontrole. In 2016 april is mijn galblaas verwijderd wegens een ontsteking en 3 weken later op bloedcontrole glucose waarde gestegen van 8 naar 18. Na een jaar stelde verpleegkundige voor iets [lees meer...]aan de hoge glucose waarde te gaan doen omdat deze hoog bleef. Bij mij werkte geen medicijn geen metformine(darmklachten,diaree) ,geen glicazide(darmklachten,diaree)en geen glimepride. Nu aan de insuline 3 x per dag 10 mg bij eten en de glucose waarden blijven te hoog. Ik krijg em alleen laag als ik intensief sport of beweeg. De doktoren bleven zeggen dat de glucose niet door de verwijderde galblaas kan komen maar de bloedwaarden zeggen toch echt iets anders ...

31-07-2018 | Vrouw | 71
glimepiride (4mg)

18-02-2018 | Man | 60

04-10-2017 | Man | 56
Diabetes type 2
metformine werkt niet, doet niets. glimepiride voorgeschreven gekregen. dit werkt wel. bijwerkingen zijn mij niet bekend. glimepiride wordt niet meer verstrekt door de huisarts, ik moet weer aan de metformine en talloze zinloze bloedonderzoeken met dezelfde resultaten, 4 gr metformine per dag.

13-05-2017 | Vrouw | 70
glimepiride (4mg)

05-05-2017 | Man | 64
glimepiride (3mg)
Diabetes type 2
Glimepiride heeft jarenlang uitstekend gewerkt. De laatste twee jaar is het middel echter steeds minder werkzaam geworden. Een verhoging van de dosis naar 6mg per dag of stoppen van het medicijn gaf uiteindelijk geen verandering in glucosegehalte. De metformine, die ik erbij gebruikte, had eveneens geen effect,

09-02-2017 | Vrouw | 46
glimepiride (1mg)
Diabetes type 2
veel hongergevoel en dus veel aangekomen. Elke middag rond 15/16 uur een hypo. Geen energie meer en veel honger de hele tijd, dus veel aangekomen.

08-02-2017 | Vrouw | 70
glimepiride (3mg)

07-02-2017 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Sinds ik 6 mg gebruik constant aan de diarree, moe en gele ontlasting.

12-06-2016 | Man | 81
Diabetes type 2
Ik weet niet of mijn ervaring relevant is, maar wil hem toch even kwijt. Ik heb jaren achtereen glimeperide gebruikt. Maar omdat dat middel na inname meteen 100% begint te werken adviseerde men mij in december 2015 over te stappen op gliclazide, een middel, dat in 3 fasen werkt. Waar ik echter ook al jaren last van heb is eczeem. Dat begon nadat ik al enige Glimeperide g[lees meer...]ebruikte. Aanvankelijk zaten mijn benen heel erg onder de rode vlekken en ook mijn oksels moesten het ontgelden. Alles gepaard met vreselijke jeuk. De eerste behandeling bestond uit hormonenzalf. Na verloop van tijd nam de jeuk af en slonken de rode plekken. Op een gegeven moment hield het jeuken op, maar de plekken bleven nog lang zichtbaar al werd de kleur anders. Al met al werd een en ander leefbaar. Tenslotte werd ik naar huis gestuurd met een tubetje Cutivate met de mededeling: "Als het weer opspeelt moet u deze hormoonzalf gebruiken om het symptoom te bestrijden." Dat heb ik jaren gedaan. Maar wat nu opvalt, is, dat sinds het gebruik van gliclazide de intervallen tussen het opspelende eczeem steeds groter worden. Het lijkt er op, dat het bezig is te verdwijnen. Dat doet bij mij de vraag rijzen of misschien Glimeperide de oorzaak is geweest van het eczeem. Het is namelijk wel verwonderlijk dat ik na de medicijnwisseling veel minder vaak last heb van rode vlekken en de bijbehorende jeuk. Op dit moment zijn zelfs geen vlekken meer te zien. NB de begindatum van het gebruik weet niet precies meer.

29-04-2016 | Man | 35
Diabetes type 2
Wat een waardeloos medicijn. Door deze troep moet ik een extra keuring ondergaan van het cbr.

30-04-2015 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Het is een bizar verhaar. Ik had suiker maar nergens last van. Kreeg medicijnen, eerst metformine vreselijke diarree op de meest ongelegen momenten. Te Oen glimepiride 2 Mg dat ging goed, bij verhoging naar 4 Mg kwam ik in twee weken 4,5 kilo aan. Kon niet volgens de diabetesverpleegkundige. Nu weer verhoogd naar 6 Mg en ja hoor weer aankomen en de diarree is er ook [lees meer...]weer. Verder heeft het totaal geen effect op mijn suikerwaardes dus ik vraag mij echt af waarom ik dit slik en overweeg ernstig ermee te stoppen.

29-04-2014 | Man | 84
Diabetes type 2
Voor mijn diabetes het beste medicijn.

08-07-2013 | Vrouw | 55
glimepiride
Diabetes type 2
Beste mensen, Ik wil graag iets met jullie delen en vragen of jullie dit ook merken ivm glimepiride. Ik slik sinds 2 jaar glimepiride en ben vawege de bijwerkingen(buikkrampen en diarree) van 4 naar 2 mg gegaan. Ik was laatst de glimepiride vergeten te nemen en voelde me niet meer moe(m.n in mijn hoofd) Het viel me op dat moment op dat ik me eigenlijk altijd moe voel. [lees meer...]Kortom ik heb de glimepiride 4 dagen niet gebruikt en ik voelde me super energiek. Natuurlijk ging de suiker skyhigh dus nu slik ik weer en de moeheid is terug. Heeft iemand ook deze ervaring en zou het van de glimepeiride komen? Weet iemand van jullie eventueel een alternatief voor glimepiride. Laat iets horen aub. Mvg Marion