Ervaringen met Jardiance

empagliflozine

Diabetes type 2 (66 meningen)

30-01-2019 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
N'a een paar dagen vervelende schimmelinfectie ter hoogte v d genitaliën

12-01-2019 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Ik gebruik jardiance sinds 15 november 2018 het doet goed z,n werk mijn hba1c waarde is in 2 maanden tijd van 80 naar 63 gegaan dus daar ben ik zeer tevreden over.Alleen de bijwerkingen zijn ontzettend vervelend ik heb sinds het gebruik last van een schimmelinfectie die maar niet over gaat ik plas en drink ook heel veel dus ik ga stoppen met dit medicijn

03-10-2018 | Vrouw | 54
empagliflozine (25mg)
Diabetes type 2
ik gebruikte eerst 10 mg en dat ging goed, maar toen moest het verhoogd worden naar 50 mg. Na een paar dagen last van blaasontsteking en gelijk gestopt met dit medicijn. Dus nu aan de antibiotica.

18-07-2018 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Bij een HbA1c van 90 begonnen met metformine 2x500, (te) snel opgehoogd naar 2x1000 per dag. Hier had ik vervelende bijwerkingen van. Ik zat nl. de hele dag op de wc met diarree. Hiermee gestopt en gestart met Jardiance. Ook na een week de metformine weer opgestart met 1x500 pd. Mijn nuchtere suiker was in de ochtend altijd veel te hoog, rond de 11. Met de Jardiance zakt[lees meer...]e deze snel terug naar 7. Na 6 weken 1e keer schimmelinfectie en ben ik gestopt met Jardiance. Mijn nuchtere suiker ging meteen weer naar 8-9. Weer begonnen, nuchtere suiker zakte weer. Na 2 weken weer schimmelinfectie. Weer gestopt, suiker omhoog. Weer gestart (volgens de praktijkondersteuner moet je gewoon even door die fase heen omdat de zuurgraad in je lichaam verandert. Daarom gevoelig voor de infectie maar dit herstelt zich na een tijdje) en mijn suiker daalde weer. Mijn HbA1c is ondertussen (in combinatie met 2x500 metformine en koolhydraatarm eten) gezakt van 90 naar 68 en gisteren 58. Ik ben ondertussen ook 10 kilo afgevallen. Merk dat ik veel vocht kwijt raak als ik de Jardiance gebruik, dus de kilo's zijn niet alleen van het afvallen maar ook vochtverlies...... Ik ga voorlopig dus toch maar volhouden want de Jardiance doet zijn werk erg goed.

17-04-2018 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Ik ben al sinds 2002 diabeet en ben begonnen met pillen maar na aantal jaar werkte dat niet meer en ging over op insuline. Ook dat werkte een paar jaar. Nu sinds 3 jaar gebruik ik metformine(2x1), glimepiride(1x), victoza(1x). De metformine is uiteindelijk verhoogd naar 2xdaags 2 en sinds een week is daar jardiance bij gekomen. Tot op heden nog geen idee of het werkt. Ik p[lees meer...]las erg veel, drink ook veel water want ik ben enorm dorstig. Voel mij wel suffiger dan ervoor maar het is te doen. Ik heb geen last, tot nu toe, van bijwerking zoals uitslag maar wel af en toe beetje jeuk. Ik lees dat vele van dit middel zijn afgevallen dus ik ben benieuwd of ik ook nog wat kilo's ga afvallen. Door de Victoza ben ik al behoorlijk veel afgevallen maar er mogen van mij nog best kilootjes af. Ik hoop dat met dit middel mijn absurd hoge waardes lager word, want ik schommelde op den duur rond de 20. Ik wacht het af ...

20-06-2017 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Ik moest een paar weken wennen, maar ben blij dat ik doorgezet heb want het resultaat is uitstekend. Ik heb nu betere bloedsuikerwaarden dan in 25 jaar.

30-10-2016 | Vrouw | 46
Diabetes type 2
Ik gebruik dit middel nu een aantal maanden en voel me langzaam fitter en blijer. Ik bleek overgevoelig voor metformine en insuline spuiten was de laatste stap. Gelukkig is daar jardiance voor in de plaats gekomen. Ik ben sinds de start 5 kilo afgevallen en mijn suikers zijn gestabiliseerd tot recent een nuchtere suiker van 6,6 dat is zeker 10 jaar geleden en een hb1ac v[lees meer...]an 6,8. De internist geeft aan dat het, indien ik nog meer afval, mogelijk is dat ik nog zonder medicatie zou kunnen maar dat is toekomst. Voor de duidelijkheid, mijn suikers zijn nooit extreem hoog geweest. Meest nuchter tussen de 8 en 10. Enige bijwerking, schimmelinfectie, lastig en hardnekkig, zeker bij een lage weerstand. Drink extra water en gebruik van de huisarts een pilletje voor "chronische" schimmel. Dat scheelt van die eieren kopen bij de drogist. Die werken echt niet!

25-06-2016 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Ernstige schimmel infectie met huidproblemen. Middel heeft geen effect, door klachten stop ik met dit medicijn.

14-04-2016 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Sinds 4 dagen bezig met het gebruik van Jardiance 10 mg. En tot nu toe valt het niet tegen. Ik zorg wel dat ik voldoende drink met deze medicatie. Dus naast de gebruikelijk inname van vocht, extra water drinken. Verder eet ik koolhydraatarm, geen suiker en/of zoetstoffen. Je schijnt van deze medicatie pure suiker uit te plassen en daardoor kan je vervelende bijwerkinge[lees meer...]n krijgen. Maar in mijn geval heb ik dat niet. Gewoon geen bijwerkingen tot nu toe ervaren. Ik weet niet of die nog kunnen komen, maar vooralsnog niet. Ik ben de eerste die een mening over dit middel plaatst. Ik zal als ik wat langer ermee bezig ben, nogmaals reageren of er bij mij veranderingen zijn opgetreden.

24-12-2023 | Man | 71
Hartfalen
Ik slik nu ruim 7 maanden Jaardiance 10 mgr met prima resultaat. Ik plas meer en mijn bloeddruk zakte nog wat en is nu prima. De suikers waren al redelijk maar nu nog wat beter. Verder had ik 60% minder eiwit in de urine dus een verbetering. Veder geen klachten over schimmel aan de geslachtsorganen ,,,,ik dacht hoe voorkom ik dit want ik was al twee tot drue keer per d[lees meer...]ag. Dus de schimmel krijgt gewoon geen kans. Dat lukt prima. Ik denk dat Jaardiance een prima medicatie is voor mij. Voor mijn hartfalen en mijn cyste nieren en mijn diabetes werkt het. Ik beveel dit zeker aan.

11-12-2023 | Man | 80
Diabetes type 2
Van de ene op andere dag geen snoeplust meer. Samen met geen alcohol gewichtsverlies . 6 kg in 2 maanden. Glucose mooi gedaald. Alleen Creatinine minder goed. Voorlopig wil ik hiermee doorgaan.

08-12-2023 | Man | 71
Diabetes type 2
Suiker spiegel zakt minimaal ernstige ontsteking genitaliën

20-11-2023 | Man | 60
Diabetes type 2
Van de praktijkondersteuner mocht ik Jardiance gaan gebruiken om reden dat ik ook een verleden met hartproblemen heb. Kreeg Jardiance, moest hiervoor Gliclazide laten staan. Ben enkele kilo's afgevallen, maar kreeg snel een schimmelinfectie, wat ik vreselijk vind want ik ben superschoon op mezelf. Voel me sindsdien vies. Tube'tje creme gekregen, maar zoals iedereen wee[lees meer...]t is schimmel bijzonder hardnekkig. Stop je met smeren, dan komt het snel weer terug. Heb een aantal weken terug een pijnaanval van de nieren gehad, 's nachts naar de SEH op verdenking van nierstenen, maar er is er nooit eentje uitgekomen. Nu al een week of wat pijn in de onderrug (nieren??). Zodanig dat ik gisteren gestopt ben met Jardiance. Ik ben er he-le-maal klaar mee. Nooit problemen gehad met bijwerkingen, maar sinds Jardiance is het hek van de dam. Laat het voor anderen vooral een perfect medicijn zijn; voor mij werkt het niet...

04-11-2023 | Man | 47
empagliflozine (25mg)
Diabetes type 2
Ik heb er geen schimmelinfectie van.ik ga wel zeer veel plassen

29-07-2023 | Man | 86
Aangeboren hartafwijking
September 2022 opgenomen in levensbedreigende toeetand. Gewicht 100 kg (water) Trappen waren onmohelijk Na 15 dagen 79 kg. Lichaamstoestand beter dan de 10 laatste jaren. Ik denk dat il zou kunnen lopen (rennen) maar durf niet uit angst om te vallen. 100% beter.

24-07-2023 | Man | 79
Diabetes type 2
na 3 weken allerlei klachten opgezwollen rechter arm 2x zo dik heel pijnlijk veel pijn aan mijn nieren, droge mond en tong, kon mijn linkerbeen niet meer zelfstandig omhoog doen hoofdpijn, kortom ik kon mijn bed bijna niet meer uit; ben dan ook gestopt jardiance te gebruiken heb het één maand gebruikt. mvg:Elie