Ervaringen met Jardiance

empagliflozine

Diabetes type 2 (66 meningen)

18-01-2019 | Man | 53
Diabetes type 2
Ik gebruik het middel nu 3,5 maand en heb geen bijwerkingen ondervonden. Bloedsuikerwaarden zijn gedaald.

14-03-2022 | Man | 54
Diabetes type 2
Ik gebruik nu sinds 2 maanden Jardiance. Tot heden geen ongewenste bijwerkingen door goede hygiene. 2keer per dag erogene delen wassen met water en zeep. Inmiddels ben ik al 10kg afgevallen en dit motiveert enorm om meer te gaan bewegen en goed te letten op inname van koolhydraten en vet. Ik heb meer energie gekregen en mijn suikerspiegel gaat mooi naar beneden.

03-10-2018 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
ik gebruikte eerst 10 mg en dat ging goed, maar toen moest het verhoogd worden naar 50 mg. Na een paar dagen last van blaasontsteking en gelijk gestopt met dit medicijn. Dus nu aan de antibiotica.

01-03-2018 | Man | 54
Diabetes type 2
goed middel , ik heb zeer goede bloedwaarden sinds het gebruik . ook ben ik 5 kilo afgevallen en voel me over het algemeen zeer goed , heb wel last van enkele bijwerkingen waaronder een droge mond en dorstig maar dit is niet zo erg , waar ik wel een probleem mee heb is behoorlijke huiduitslag met name op de gehele armen , veel rode vlekken die jeuken waardoor je gaat krabb[lees meer...]en , toch ga ik niet stoppen met dit medicijn want de voordelen zijn beter dan de nadelen , mijn suiker is doorgaans weer rond de 6.0 .

07-03-2023 | Man | 55
Diabetes type 2
Suiker sterk verhoogt. Ik gebruik sinds july 2022 Jardiance omdat ik na een CVA mijn risicofactoren moet aanpakken. A1c was 56 (7,3) op 1/7/22. In vijf maanden tijd, bij gelijk blijvende omstandigheden, gestegen naar 90 (10,4 mmol/l). Heb ook ineens meer restklachten CVA. Maand gestopt, geen restklachten meer. Nooit klachten uit de bijsluiter gehad. Nierfunctie wel iets ge[lees meer...]daald. 3/1/23 weer begonnen samen met metformine 500mg 2x, weer restklachten CVA maar waarden iets gezakt naar 9,8 mmol/l. Meer mensen op de praktijk met gestegen suikerwaarden door empagliflozine. Voor mij werkt het niet, nu Semaglutide proberen.

30-03-2021 | Man | 56

15-07-2020 | Man | 57
Afslanken - overgewicht
Heb diabetes type II - Woog 151 kg nu 141 kg - totaal geen bijwerking - ik spuit ook minder insuline - eigenlijk alleen nog voor her slapen gaan en als ik me niet lekker voel wanner het te hoog staat af en toe - regelt het suiker - plas wel veel - drink meer water - plas meer - je plas ruikt er wel zwaar van - is het afgebroken vet of een proteïne geur - om de 1,5 twee u[lees meer...]ur - plas een dikkere straal dan eerst - wil niet stoppen - voor mij een wondermiddel - zou er nu een moord voor plegen als ze het mij af zouden nemen!

05-04-2020 | Man | 57
Diabetes type 2
Al vele jaren diabetisch type 2, suikerspiegel bleef stijgen en zakte sporadis, gestart met metaformax 850 eerst twee tabletten per dag, hielp niet, daarna opgevoerd tot 3 maal per dag, ook dit hielp nauwelijks, andere medicatie bijgekregen uni diamicron 60 mg 1 maal per dag dus 3 maal metaformax 850 gram en 1 maal uni diamicron 60 mg, hielp met wisselend succes, met a[lees meer...]ls gevolg zeer veel diarree, moe en soms een hypo , na een tijdje terug naar de huisarts geweest en ik diende te stoppen met metaformax, na een tijdje stuurde hij door naar een specialist , nadat ik mijn verhaal verteld had kwam hij tot de conclusie dat ik te veel metaformax genomen had, hij schreef jardiance 10 mg voor te nemen 1 x per dag, in combinatie van metaformax 850 mg 2x 1/2 tablet per dag en s"morgens 2 tabletten uni diamicron 60 mg; Deze doseringen werkte zeer goed, suikerwaarde daalde zeer snel, tot grote tevredenheid, al snel kreeg ik vervelende bijwerkingen, droge mond, zeer veel drinken , zeer veel en vaak plassen en zeer hardnekkige schimmelinfectie aan de penis, die soms totaal verdwijnt, maar ze is daar al zeer snel en langdurig terug aanwezig.Voorhuid kan ik dan niet of moeilijk achteruit trekken om de penis te reinigen, dor gebruik van wat zeep en de nodige pijn lukt het mij dan wel. Ik ben van jardiance 10 mg zeer tevreden , geen hoge bloedsuikerwaardes meer en mijn diabetes is na &&n jaar terug stabiel geworden.

30-01-2019 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
N'a een paar dagen vervelende schimmelinfectie ter hoogte v d genitaliën

05-03-2018 | Man | 57
Diabetes type 2
Vicieuze cirkel: obese-DMII-insuline-gewichtstoename-toename resistentie- meer insuline- gewichtstoename- toename resistentie etc. Met empagliflozine is deze vicieuze cirkel doorbroken en met een reductie van 60% van mijn inslinebehoefte zijn mijn BG waarden beter dan sinds de eerste diagnose in 1997.

11-07-2017 | Man | 57
Diabetes type 2
Zat altijd erg hoog met mijn bloedwaarde, met deze pil ben ik behoorlijk gezakt. Geweldig erg blij mee hoef nu nog maar minder te spuiten wat natuurlijk erg prettig is.

26-03-2018 | Man | 58
Diabetes type 2
Ben al 10 jaar diabeet... 2x opgenomen geweest voor insuline resistentie (spoot meer dan 250 eenh. per dag) Jardiance sinds 1 jaar na laatste opname. Meteen 5 kg afgevallen. Bijwerking: schimmelinfectie. Opgelost met "gloves in a bottle". Nu, na 1 jaar gebruik, plotseling ene hypo na andere.... insuline injecties teruggebracht naar nul! Gewichtsverlies: 8 kilo. Gem. suik[lees meer...]er tussen 5 en 7. Waardes laten prikken: alles normaal!

02-06-2017 | Man | 58
Diabetes type 2
ik gebruik het met andere medicijnen. Ik heb last van braken, misselijk, steeds dorst en hoofdpijn.

24-09-2016 | Man | 59
Diabetes type 2
Zowat een 3-tal weken geleden gestart met Jardiance 10mg. 1 x per dag i.c.m. glucophage (Metformine) 850mg 3 x per dag. De werking van Jardiance is onvoldoende want glucosewaarden blijven veel te hoog. Voorheen Jentadueto 2,5/1000mg 2 x per dag en daar voor Trajenta 2,5mg 2 x per dag i.c.m. Glucophage 3 x 850mg. Ik denk dat alleen de Metformine een beetje maar ver van v[lees meer...]oldoende werkt en dat de overige vaak zeer dure medicijnen enkel goed zijn voor de boekhouding van de farmaceutische bedrijven.

25-06-2016 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Ernstige schimmel infectie met huidproblemen. Middel heeft geen effect, door klachten stop ik met dit medicijn.

20-11-2023 | Man | 60
Diabetes type 2
Van de praktijkondersteuner mocht ik Jardiance gaan gebruiken om reden dat ik ook een verleden met hartproblemen heb. Kreeg Jardiance, moest hiervoor Gliclazide laten staan. Ben enkele kilo's afgevallen, maar kreeg snel een schimmelinfectie, wat ik vreselijk vind want ik ben superschoon op mezelf. Voel me sindsdien vies. Tube'tje creme gekregen, maar zoals iedereen wee[lees meer...]t is schimmel bijzonder hardnekkig. Stop je met smeren, dan komt het snel weer terug. Heb een aantal weken terug een pijnaanval van de nieren gehad, 's nachts naar de SEH op verdenking van nierstenen, maar er is er nooit eentje uitgekomen. Nu al een week of wat pijn in de onderrug (nieren??). Zodanig dat ik gisteren gestopt ben met Jardiance. Ik ben er he-le-maal klaar mee. Nooit problemen gehad met bijwerkingen, maar sinds Jardiance is het hek van de dam. Laat het voor anderen vooral een perfect medicijn zijn; voor mij werkt het niet...