Ervaringen met Jardiance

empagliflozine

Diabetes type 2 (66 meningen)

18-08-2017 | Man | 70
Diabetes type 2
wat afgevallen en minder insuline, wat stabieler waarde.

11-07-2017 | Man | 69
Diabetes type 2
Neem dit medicijn nu 8 dagen in. Mijn bloedsuiker is gedaald van 14,5 naar 8,1 mmol/l. Dat is een schitterend resultaat.

14-04-2016 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Sinds 4 dagen bezig met het gebruik van Jardiance 10 mg. En tot nu toe valt het niet tegen. Ik zorg wel dat ik voldoende drink met deze medicatie. Dus naast de gebruikelijk inname van vocht, extra water drinken. Verder eet ik koolhydraatarm, geen suiker en/of zoetstoffen. Je schijnt van deze medicatie pure suiker uit te plassen en daardoor kan je vervelende bijwerkinge[lees meer...]n krijgen. Maar in mijn geval heb ik dat niet. Gewoon geen bijwerkingen tot nu toe ervaren. Ik weet niet of die nog kunnen komen, maar vooralsnog niet. Ik ben de eerste die een mening over dit middel plaatst. Ik zal als ik wat langer ermee bezig ben, nogmaals reageren of er bij mij veranderingen zijn opgetreden.

04-11-2023 | Man | 47
Diabetes type 2
Ik heb er geen schimmelinfectie van.ik ga wel zeer veel plassen

29-07-2023 | Man | 86
Aangeboren hartafwijking
September 2022 opgenomen in levensbedreigende toeetand. Gewicht 100 kg (water) Trappen waren onmohelijk Na 15 dagen 79 kg. Lichaamstoestand beter dan de 10 laatste jaren. Ik denk dat il zou kunnen lopen (rennen) maar durf niet uit angst om te vallen. 100% beter.

19-06-2023 | Vrouw | 76
empagliflozine (10mg)
Over het algemeen volle tevredenheid…eindelijk afgevallen en de longdruk was verbeterd. Totdat ik pijnlijke spieren kreeg bij alles wat ik deed, vooral het lopen ging bijna niet. Kan nooit 2 dagen achterelkaar lopen. Oververmoeid. Kan 8 u slapen, buiten het steeds moeten plassen. Ik heb sinds het gebruik ernstige spierklachten, die ik niet thuis kon brengen.. totdat ik u[lees meer...]w artikel las. Ik kan ook geen cholesterol medicatie verdragen, dezelfde pijnlijke spieren. Ik de bijsluiter van Yardiance staat niets vermeld., Nu moet ik mijn cardioloog nog op de hoogte stellen…waar hij niet blij om zal zijn. Voorlopig ben ik het aan het afbouwen 5 mg per dag

25-11-2022 | Man | 46
empagliflozine (25mg)
Ik ben het nu 5 dagen aan het nemen.ik had last van metformine .ik had hele dagen last van diarree bij het drinken en soep eten .ik krijg nu jardiance.ik ben bang van schimmelinfectie van de penis te krijgen omdat veel mensen erover vertellen.ik heb nu geen last meer van diarree.ik kan drinken en in de namiddag nog buiten lopen zonder diarree.dus ik kon de voormiddag nog b[lees meer...]oodschappen doen 4 uur maar zonder iets te drinken.ik nam metformine 1 s middags en 1 s avonds en uni diamicron 2 pilletjes s middags en 1 atorvastatine s avonds.glucose stond altijd wel goed.nu ook met jardiance

27-09-2022 | Man | 79
Diabetes type 2
Ik gebruik dit middel vanaf januari ‘22 Eerste maanden veel plassen en een paar keer een schimmelinfectie gehad. Mijn bloedwaarden zijn super vooruit gegaan en ik voel me fit. Meer zin in bewegen, wat geresulteerd heeft in 15 kg verlies. PS mijn cardioloog was aangenaam verrast door de start met Jardiance

11-08-2022 | Man | 63
Diabetes type 2
Met jardiance hebben ze mijn bloedsuiker is mooi op peil gekregen. Ik gebruik nu 3 x 850 mg Metformide 3 x 30 mg Glicazide. En 1 x 20 mg Jardiance. Mogelijk kan de gliclazide nu worden afgebouwd.

14-03-2022 | Man | 54
Diabetes type 2
Ik gebruik nu sinds 2 maanden Jardiance. Tot heden geen ongewenste bijwerkingen door goede hygiene. 2keer per dag erogene delen wassen met water en zeep. Inmiddels ben ik al 10kg afgevallen en dit motiveert enorm om meer te gaan bewegen en goed te letten op inname van koolhydraten en vet. Ik heb meer energie gekregen en mijn suikerspiegel gaat mooi naar beneden.

30-01-2022 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
Goed medicijn geen bijwerkingen Ik lees veel over schimmel invectie gebruik vaseline dat helpt veel zukses .vooral na het plassen steeds insmeren.

04-05-2021 | Man | 46
Diabetes type 2
Door de 120mg Gliclazide i.c.m. 3x daags 1000 mg metformine en 25mg Jardinance zorgde voor flinke hypo's in het begin (eerste 2 dagen al), waardoor ik in eerste instantie gestopt was ermee, maar op aanraden van het ziekenhuis naar 10mg gegaan. De 10mg was niet voldoende, dus toch weer overgestapt naar 25mg Jardinance. Door het omlaag brengen van de Gliclazide naar 60mg, [lees meer...]verdwenen de hypo's en daalde mijn suiker drastisch van in de ochtend 14 mmol nuchter naar 5,5 mmol nuchter in de ochtend. Mijn lichaam heeft er wel flink aan moeten wennen, maar het werkt nu als een malle en is mijn suiker heel stabiel tussen de 5 mmol/6.5 mmol, ook na het eten. Ik ben wel meer water gaan drinken, om ontstekingen aan de urinewegen te voorkomen. Ik ben in 3 maanden van 120 kg (ben flink maar atletisch) naar 103 kg gegaan... 17 kg eraf! Ik voel me fitter en geweldig ondanks ik Type 2 diabetes ben!

30-03-2021 | Man | 56

24-10-2020 | Vrouw | 63
Gewichtsverlies -8kg.

15-07-2020 | Man | 57
Afslanken - overgewicht
Heb diabetes type II - Woog 151 kg nu 141 kg - totaal geen bijwerking - ik spuit ook minder insuline - eigenlijk alleen nog voor her slapen gaan en als ik me niet lekker voel wanner het te hoog staat af en toe - regelt het suiker - plas wel veel - drink meer water - plas meer - je plas ruikt er wel zwaar van - is het afgebroken vet of een proteïne geur - om de 1,5 twee u[lees meer...]ur - plas een dikkere straal dan eerst - wil niet stoppen - voor mij een wondermiddel - zou er nu een moord voor plegen als ze het mij af zouden nemen!

05-04-2020 | Man | 57
Diabetes type 2
Al vele jaren diabetisch type 2, suikerspiegel bleef stijgen en zakte sporadis, gestart met metaformax 850 eerst twee tabletten per dag, hielp niet, daarna opgevoerd tot 3 maal per dag, ook dit hielp nauwelijks, andere medicatie bijgekregen uni diamicron 60 mg 1 maal per dag dus 3 maal metaformax 850 gram en 1 maal uni diamicron 60 mg, hielp met wisselend succes, met a[lees meer...]ls gevolg zeer veel diarree, moe en soms een hypo , na een tijdje terug naar de huisarts geweest en ik diende te stoppen met metaformax, na een tijdje stuurde hij door naar een specialist , nadat ik mijn verhaal verteld had kwam hij tot de conclusie dat ik te veel metaformax genomen had, hij schreef jardiance 10 mg voor te nemen 1 x per dag, in combinatie van metaformax 850 mg 2x 1/2 tablet per dag en s"morgens 2 tabletten uni diamicron 60 mg; Deze doseringen werkte zeer goed, suikerwaarde daalde zeer snel, tot grote tevredenheid, al snel kreeg ik vervelende bijwerkingen, droge mond, zeer veel drinken , zeer veel en vaak plassen en zeer hardnekkige schimmelinfectie aan de penis, die soms totaal verdwijnt, maar ze is daar al zeer snel en langdurig terug aanwezig.Voorhuid kan ik dan niet of moeilijk achteruit trekken om de penis te reinigen, dor gebruik van wat zeep en de nodige pijn lukt het mij dan wel. Ik ben van jardiance 10 mg zeer tevreden , geen hoge bloedsuikerwaardes meer en mijn diabetes is na &&n jaar terug stabiel geworden.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum