empagliflozine

10-11-2021 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Na een DMR behandeling. Gestart met 10 mg. Binnen 48 uur doodziek .. overal hevige pijnen en heel ziek gevoel. Suikerwaarden heel goed. Lag na twee dagen in ziekenhuis a d morfine en vocht infuus. Vreselijk ziek. Keto-acidose!! Kantje boord . Na een week naar huis.. nu nog verzuurde spieren en moeizaam lopen. Geen middel voor mij!! Ook pijnlijke plas begin al na tw[lees meer...]ee pilletjes! Ik hoop dat het voor andere helpt maar voor mij is het GIF!

28-09-2021 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
25 jaar diabetes type 2 . en uiteindelijk veel gewichtstoename na insuline gebruik . met veel gevolgen daardoor . 1 jaar geleden op aanraden diabetoloog jardiance gaan gebruiken (25mg) Het effect aan een kant geweldig 140 eenheden insuline per dag minder gaan spuiten en nu 35 kilo in 1 jaar afgevallen Als men iets zou vinden bij deze pil om van de schimmelinfectie af [lees meer...]te komen en de haaruitval te stoppen zou het voor mij een wonderpil zijn Maar door de bijwerkingen overweeg ik toch om een tijd te stoppen .en misschien als de bijwerkingen over zijn weer op te starten

04-05-2021 | Man | 46
Diabetes type 2
Door de 120mg Gliclazide i.c.m. 3x daags 1000 mg metformine en 25mg Jardinance zorgde voor flinke hypo's in het begin (eerste 2 dagen al), waardoor ik in eerste instantie gestopt was ermee, maar op aanraden van het ziekenhuis naar 10mg gegaan. De 10mg was niet voldoende, dus toch weer overgestapt naar 25mg Jardinance. Door het omlaag brengen van de Gliclazide naar 60mg, [lees meer...]verdwenen de hypo's en daalde mijn suiker drastisch van in de ochtend 14 mmol nuchter naar 5,5 mmol nuchter in de ochtend. Mijn lichaam heeft er wel flink aan moeten wennen, maar het werkt nu als een malle en is mijn suiker heel stabiel tussen de 5 mmol/6.5 mmol, ook na het eten. Ik ben wel meer water gaan drinken, om ontstekingen aan de urinewegen te voorkomen. Ik ben in 3 maanden van 120 kg (ben flink maar atletisch) naar 103 kg gegaan... 17 kg eraf! Ik voel me fitter en geweldig ondanks ik Type 2 diabetes ben!

30-03-2021 | Man | 56

29-01-2021 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
1e instantie prima. Suikerwaarde omlaag. Langzamerhand steeds meer pijn aan beide nieren. Suikerwaarde langzaam weer omhoog. Interniste adviseert om te stoppen.

24-10-2020 | Vrouw | 63
Gewichtsverlies -8kg.

24-07-2020 | Man | 79
Diabetes type 2
Gewichtstoename door gebruik insluline , dit geminderd door ook Jard. in te nemen . Had weinig tot geen effect op de bloedsuikerwaarden, kreeg aanzienlijke bijwerkingen, soms zeer pijnlijk. Gestopt met Jard. en insuline weer iets verhoogd, waarden nu op goed tot redelijk niveau.

05-04-2020 | Man | 57
Diabetes type 2
Al vele jaren diabetisch type 2, suikerspiegel bleef stijgen en zakte sporadis, gestart met metaformax 850 eerst twee tabletten per dag, hielp niet, daarna opgevoerd tot 3 maal per dag, ook dit hielp nauwelijks, andere medicatie bijgekregen uni diamicron 60 mg 1 maal per dag dus 3 maal metaformax 850 gram en 1 maal uni diamicron 60 mg, hielp met wisselend succes, met a[lees meer...]ls gevolg zeer veel diarree, moe en soms een hypo , na een tijdje terug naar de huisarts geweest en ik diende te stoppen met metaformax, na een tijdje stuurde hij door naar een specialist , nadat ik mijn verhaal verteld had kwam hij tot de conclusie dat ik te veel metaformax genomen had, hij schreef jardiance 10 mg voor te nemen 1 x per dag, in combinatie van metaformax 850 mg 2x 1/2 tablet per dag en s"morgens 2 tabletten uni diamicron 60 mg; Deze doseringen werkte zeer goed, suikerwaarde daalde zeer snel, tot grote tevredenheid, al snel kreeg ik vervelende bijwerkingen, droge mond, zeer veel drinken , zeer veel en vaak plassen en zeer hardnekkige schimmelinfectie aan de penis, die soms totaal verdwijnt, maar ze is daar al zeer snel en langdurig terug aanwezig.Voorhuid kan ik dan niet of moeilijk achteruit trekken om de penis te reinigen, dor gebruik van wat zeep en de nodige pijn lukt het mij dan wel. Ik ben van jardiance 10 mg zeer tevreden , geen hoge bloedsuikerwaardes meer en mijn diabetes is na &&n jaar terug stabiel geworden.

26-12-2019 | Man | 70
Diabetes type 2
zeer hardnekkige en pijnlijke candida-besmetting doordat suiker via urine wordt uitgescheiden en een ideale voedingsbodem vormt. Fluconazole en dergelijke antischimmelpillen zijn zeer belastend. Daktarin werkt niet goed.

04-11-2019 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
ik gebruikte de jardiance en de suikerspiegel ging mooi omlaag, kreeg op een gegeven moment last van blaasontsteking en vaginale schimmel, ene kuurtje na het andere op een gegeven moment ging de schimmel/jeuk niet meer weg en werd steeds heftiger en pijnlijker, vele malen bij de h.a gezeten tot ik na enkele jaren zelf zat te Googlen en zag dat de jardiance de oorzaak kon z[lees meer...]ijn, eerst zonder overleg met de h.a ben ik ermee gestopt en de volgende dag was de jeuk al bijna weg, toen overleg gehad met de diabetesverplk en die gaf toe dat dit een oorzaak kan zijn, wil heel graag andere mensen hiervoor waarschuwen, wat heb ik een pijn en jeuk gehad en alles lag open/scheurtjes, dit is nog steeds aan het genezen maar eindelijk knapt het op

20-08-2019 | Man | 64
Diabetes type 2
Gebruik medicijn sinds september 2018. Bloedsuikerwaarden wel iets gedaald maar veel ongemak van schimmelinfectie penis. Het wordt steeds moeilijker om de voorhuid terug te kunnen trekken om schoon te kunnen maken en vervolgens weer terug te brengen. Gebruik voor schimmelinfectie Miconazol maar blijft terugkeren. Zeer vervelende bijwerking. Word er door ontmoedigd middel t[lees meer...]e blijven gebruiken dus bij vlg afspraak internist ga ik overleggen om te stoppen.

21-07-2019 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Na eerst een week 10mg per dag te hebben gebruikt werd het verhoogd naar 25 mg per dag. Hierbij kreeg ik meteen een flinke blaasontsteking. Op verzoek. An de internist heb ik volgehouden. Ze beloofde daarin beterschap. Dat klopte ook wel. Echter kwam na de blaasontsteking candida opzetten wat chronisch werd. Daar kreeg ik dan weer Fluconazol voor,maar dat versterkt de Glim[lees meer...]epiride weer die ik ook gebruik met als risico hypoglykemie. Na 3 maanden van gekmakende jeuk het ik de Jardiance mogen staken en gaan we nu proberen met Victoza de bloedsuiker beter te reguleren. De bijwerkingen buiten beschouwing gelaten was de Jardiance wel fantastisch voor het laten zakken van m'n bloedsuikers.

28-05-2019 | Man | 63
Suikerziekte (type 2)
Neem dit 40 dagen . In paniek terug naar huisdokter. Niet opgeven zegt hij. Naar hospitaal gebeld en antwoord was ..als niet kan stop dan 14 dagen en herstart . positief ..mijn gewicht daalt .

24-03-2019 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Dit medicijn bracht mijn bloedwaarden heel goed naar beneden. Nu blijkt dat de voorwaarden voor het krijgen van dit middel te zwaar zijn. Oftewel te duur. En dan weer een andere medicatie uitproberen.

17-03-2019 | Man | 48
Diabetes type 2
Veel plassen Erectie stoornissen waar ik dus nooit last van had veel Drinken veel plassen is lastig met Werken. Ik gebruik het nu weer een Paar maanden maar ik krijg dus nu weer Erectie stoornissen dit is niet leuk omdat ik en mijn Vriendin graag een Kind willen dus ik ga er mee stoppen ik had het voorheen ook maar toen 10 mg maar nu met 25 mg erger

05-03-2019 | Man | 52
Diabetes type 2
Ik gebruik deze nu al een tijdje, en ben wel al enkele kilo afgevallen. Is zeker een goede medicijn want heb mijn diabetes sterk onder controle.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum