Ervaringen met Saxenda

liraglutide

vermoeidheid blaasontsteking galstenen nierprobleem alvleesklier ontsteking onverschilligheid maagzuur zwelling van de buik buikpijn duizeligheid

Metformine (589 meningen)
Ozempic (294 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (75 meningen)

28-03-2024 | Man | 62
Afslanken - overgewicht
Gebruik nu 1,5 jaar Saxenda ben in het eerste half jaar 14 kg afgevallen. Ging prima tot dat ik in een dip kwam overlijden van mijn partner , heb vanaf die tijd een wat onregelmatiger eet / drink patroon en ook niet altijd gezond er op na gehouden. Heb wel elke dag Saxenda geïnjecteerd maar het werkt niet meer. Kan gewoon weer blijven eten en krijg geen stop signalen. Oo[lees meer...]k inmiddels weer 7 kg zwaarder geworden. (Nog 7 over) Kan ik bv een maand stoppen en dan weer opnieuw starten met Saxenda? Hoor graag of iemand dezelfde ervaring heeft en hoe op te lossen. Met vriendelijke groet, Henk

17-10-2023 | Man | 65
liraglutide (1.2)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 2 weken en 1 kg aangekomen. Ik spuit 1.2 en merk er echt nix van,wel erge hoofdpijn en moeilijke stoelgang. Ik zit echt niet vol en heb eigenlijk gewoon meer honger. Ik geef nog niet op maar ik ben niet vrolijk,begrijp het niet zo goed.

12-10-2023 | Man | 46
Afslanken - overgewicht
Ben zeer tevreden 9 dagen 6 kilo afgevallen niet misselijk en geen honger het remt je hongergevoel goed eet meer fruit en eiwitten .

14-06-2023 | Man | 28
Afslanken - overgewicht
Het medicijn doet echt wAt het moet doen maar het was een regelrechte hel. Ik voelde me gewoon te ziek om te eten, sporten of sociale activiteiten. Ik ging werken en plofte daarna neer op de bank. Na één kuur ben ik er mee gestopt omdat ik niet verder kon gaan. En dat allemaal ondanks dat ik normaliter helemaal niet gevoelig ben voor bijwerkingen. Ik ben uiteindelijk 10 ki[lees meer...]lo afgevallen maar het kwam er ook weer heel snel aan. Binnen drie weken was ik weer 10 kilo aangekomen. Echt geen aanrader!!

20-05-2023 | Man | 44
liraglutide (0.6mg)
Ik blijk heel gevoelig en kon met weinig afvallen maar ook met 0.6 mg voel ik af, maar had ik ook nog te veel bijwerkingen. Ook de vermoeidheid was vooral in de auto gevaarlijk vond ik.

19-03-2023 | Man | 54
Afslanken - overgewicht
Ik ben nu 10 maanden bezig en 22 kg afgevallen. Staat nu al een paar maanden beetje stil. Nog geen honger gevoel maar merk wel dat ik meer trek heb dan in het begin. Ben echter niet meer aangekomen. Ik prikte altijd in mijn buik. Links, rechts afwisselend. Nu sinds een paar dagen in mijn bovenbeen en het lijkt dat hij nu toch weer wat beter werkt. Ik zou nog 15 kg willen [lees meer...]afvallen.

05-03-2023 | Man | 63
liraglutide (2.4)
Ben nu 6 maanden bezig en ben 22 kg afgevallen. Dit in combinatie met een andere levensstijl. Meer bewegen en gezonder eten. Ik ben bij dosering 3.0 erg misselijk geweest en ben terug gegaan naar 2.4. Gebruik deze dosering nu al een tijd en heb nu nergens meer last van . Het is geen wonder middel . Ik was 140 kg. Ben nu 118 en wil eigenlijk nog 18 kg kwijt. Maar het werkt[lees meer...] in combinatie met bewegen en je eetpatroon aanpassen

25-02-2023 | Man | 26
Afslanken - overgewicht
In de eerste week ben ik 6 kilo afgevallen met saxenda, daarna geleidelijk 1,5/2 kilo per weer afgevallen. Ik ben er wel bij op dieet masr dat lukt ook wel, want je hebt totaal geen trek in zoetigheid of vet eten .

18-02-2023 | Man | 60
Afslanken - overgewicht
Sinds 2 weken bezig met Saxenda 2 kilo afgevallen voel me niet geweldig maagpijn diaree vaak opboeren met vieze smaak,helemaal geen hongergevoel wel moe maar wil gewoon doorzetten

05-02-2023 | Man | 44
liraglutide (2,4)
Afslanken - overgewicht
Niet aan beginnen zou ik zeggen ik gebruik nu 4 weken en voel me beroerd. Ik ben veel misselijk en moet veel overgeven. Veel hoofdpijn, verstopping, maagzuur en kramp.

02-02-2023 | Man | 64
Afslanken - overgewicht
Na 6 maanden 12 kg afgevallen, nu weer jo-jo. Effect medicatie lijkt nu neutraal dan wel negatief.

08-09-2022 | Man | 69
Afslanken - overgewicht
Bij gewicht van 133 kg naar huisarts gegaan met verzoek om Saxenda voor te schrijven. Ik had overgewicht met artrose en slaapapneu. Begonnen in juni met het opbouwschema. Aanvankelijk veel bijwerkingen, maar viel wel veel af. Nu in september in totaal 20 kg afgevallen. Goede begeleiding van huisarts en POH. Start volgende week met GLI.

05-08-2022 | Man | 52
liraglutide (3.0)
Afslanken - overgewicht
Gebruik het nu sinds eind april, ben 12 kilo afgevallen zonder enige moeite, lette wel op mijn eten maar als je hongergevoel zowat weg is is dat goed vol te houden, sinds begin juni ben ik niets meer afgevallen, maar dat ligt meer aan mij dan aan het medicijn, het ging zo makkelijk dat ik er nu wat meer moeite voor moet doen en die klik moet ik nog wel ff maken. Volg ook G[lees meer...]LI programma dat was verplicht om voor vergoeding in aanmerking te komen, de werking werd bij mij na 2 maanden minder, het ondersteund nog wel maar ik heb best wel veel honger nu dat had ik de eerste weken absoluut niet, bijwerking waren een dagje misselijk bij ophogen, via een tip ben ik van hoogste dosering naar 2,4 terug gegaan, bij sommigen schijnt dat te helpen dat het medicijn weer beter werkt, ik vind het een wonder medicijn zeker als je zoals ik weinig bijwerkingen had/hebt. Wat ik nog wel wilde melden is dat ik de eerste periode een beetje somber was en dat ligt volgens mij wel aan Saxenda, want als je afvalt ben je meetsal wel vriolijk gestemd…;)…Daarna ging deze bijwerking ook weer weg.

21-07-2022 | Man | 60
liraglutide (6mg/ml)
Hallo, Nu 4 weken bezig met gezonde leefstijl! Voeding, bewegen en Saxenda. Zonder ondersteuning van Saxenda zal waarschijnlijk mijn resultaten er anders uit hebben gezien! In 4 weken 10 kilo afgevallen kom in mijn geval neer op 9 %.

18-07-2022 | Man | 51
Afslanken - overgewicht
Na een rotperiode van 5 jaar met stress, rugklachten en daarna coronatijd nauwelijks bewogen en ruim 50 kilo aangekomen. Gewerkt aan mijn conditie, maar nauwelijks gewicht kwijt. Toen met saxenda in korte tijd al 8 kilo kwijt en mijn conditie is enorm verbeterd. Automatisch kleinere porties eten en nauwelijks snoepen. Mijn grootste plus is dat ik eindelijk weer zelf het h[lees meer...]uishouden kan doen en naar de supermarkt kan lopen.

09-07-2022 | Man | 47
liraglutide (6mg/ml)
wel eventjes last van obsipatie gehad maar dat maar 1 x, erg tyevreden, geen last meer van hongergevoel en geen trek meer in zoetigheid en vette snacks, in 7 weken 7 kilo afgevallen, wel gezond gaan eten en bewegen 5 dagen p week, ik doe mee met een gli programma van 2 jaar, ben erg tevreden hoe het gaat. ik zit nu aan de 3 ml per dag, heb totaal geen bijwerkingen en ik [lees meer...]eet een 2000 a 2300kcal per dag, ik verbrand 3000 a 3300 kcal p dag.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum