Ervaringen met Saxenda

liraglutide

vermoeidheid blaasontsteking galstenen nierprobleem alvleesklier ontsteking onverschilligheid maagzuur zwelling van de buik buikpijn duizeligheid

Metformine (589 meningen)
Ozempic (294 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (75 meningen)

25-07-2022 | Vrouw | 63
liraglutide (3mg)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik nu 6 weken Saxenda en ben 5,5 kg afgevallen. Ik eet kleinere porties en het is gemakkelijk om gezond te eten. Het grote verschil is dat ik de hele dag door verzadigd ben en niet meer de hele dag bezig ben met eten. Het dagelijks spuiten is geen probleem en gaat ook heel gemakkelijk met de pen. Nauwelijks bijwerkingen. Ik was op eigen kracht 30 kg afgevallen, m[lees meer...]aar ben in het afgelopen jaar weer 8 kg aangekomen. Het afvallen op eigen kracht lukte niet meer, maar nu met Saxenda lukt het wel. Ik ben er erg blij mee!

02-02-2023 | Man | 64
Afslanken - overgewicht
Na 6 maanden 12 kg afgevallen, nu weer jo-jo. Effect medicatie lijkt nu neutraal dan wel negatief.

08-11-2023 | Vrouw | 65
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik nu 1.5 week saxenda. Al 2 kg eraf. Heb totaal geen zin in eten Heb ook geen idee wat ik binnen moet krijgen Kom lang niet aan 1000 kalorieen Is dat nou wel of niet goed ?

17-10-2023 | Man | 65
liraglutide (1.2)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 2 weken en 1 kg aangekomen. Ik spuit 1.2 en merk er echt nix van,wel erge hoofdpijn en moeilijke stoelgang. Ik zit echt niet vol en heb eigenlijk gewoon meer honger. Ik geef nog niet op maar ik ben niet vrolijk,begrijp het niet zo goed.

26-08-2023 | Vrouw | 65
liraglutide (1,2mg/ml)
Afslanken - overgewicht
Ophogen lukt niet wegens de bijwerkingen. Ik blijf 1,2 mg/ml prikken. In het begin wel afgevallen. Maar later niet meer. Nu in 7 weken 4 kg afgevallen. Door minder te eten zelfs aangekomen. Je moet volgens mij wel geregeld kleine porties blijven eten.

08-08-2023 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
Saxenda werkte in het begin wel maar daarna niet ( bij mij). Ik heb nog 7 pennen en die zijn beschikbaar ter overname voor een zeer schappelijke prijs. ////(Red: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een g[lees meer...]eregistreerde apotheek.) /////

18-05-2023 | Vrouw | 65
Afslanken - overgewicht
Ik ben precies 1 week gestart met Saxenda , was bang voor bijwerkingen als je alles leest, maar heb dus niets gehad. In het begin klein beetje hoofdpijn maar dat is normaal als je fel dieet….had ik indertijd ook met Keto . Heb dus ook echt al alles geprobeerd en was met Keto 6 jaar geleden van 89 kg naar 67 gegaan op 6 maanden tijd . Maar door omstandigheden ( overlijden [lees meer...]jong familielid) en dan COVID enz… alles terug bijgekomen. Ik had het karakter en de moed niet om terug te diëten….ondanks dat ik niet veel at , maar kon mijn dagelijkse wijntjes niet laten … Nu dus met Saxenda al van de eerste dag GEEN goesting in mijn wijntje en veel minder honger. Ik ben dus op 1 week 5,5 kg afgevallen !!!! Heb echt geen drang meer naar wijn, eet veel minder, slaap goed en heb veel meer energie. Ik moet wel zeggen dat ik echt wel kijk wat en hoeveel ik eet . Ik spuit tot nu toe de minimum dosis in en ben van plan om dat te blijven doen, vermits ik er mij goed bij voel en geen honger of goesting heb … Ik hoop dat het verder gaat lijk het bezig is . Ik ben er in alle geval tot nu toe SUPER tevreden van.

11-12-2023 | Vrouw | 66
COPD
Zeer tevreden, ben nu op gewicht en betere conditie. Wil alleen graag info over afbouwen van Saxenda

05-07-2022 | Vrouw | 66
liraglutide (3mg)
Afslanken - overgewicht
Eerste 3 weken 2 keer erg misselijk geweest. Heftig braken. Daarna ging het beter. Hoofdpijn werd ook minder. Nu na 4 weken nog steeds vermoeidheid. Wel 3.5 kg afgevallen. Erg blij mee.

28-06-2022 | Vrouw | 66
Afslanken - overgewicht
In het begin echt veel bijwerkingen nu na 4 weken begint het zich te stabiliseren. Ik heb zeker in het begin gedacht waar ben ik aan begonnen. Nog wel last van vermoeidheid en nog af en toe misselijk met name na een ophoging. Maar ik blijf positief en al een aantal kilo's verloren en dat is het doel.

08-09-2022 | Man | 69
Afslanken - overgewicht
Bij gewicht van 133 kg naar huisarts gegaan met verzoek om Saxenda voor te schrijven. Ik had overgewicht met artrose en slaapapneu. Begonnen in juni met het opbouwschema. Aanvankelijk veel bijwerkingen, maar viel wel veel af. Nu in september in totaal 20 kg afgevallen. Goede begeleiding van huisarts en POH. Start volgende week met GLI.

07-11-2022 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
Ik ben twee weken geleden begonnen met Saxenda in combinatie met een koolhydraatarm dieet obv een diëtist. Afvallen gaat langzaam, maar gestaag. Ik denk dat ook mijn lichaam nog moet wennen aan het anders eten. Wel wat last van misselijkheid af en toe, maar het effect van minder trek hebben ervaar ik als positief. Laat regelmatig een behoorlijk deel van het opgeschepte e[lees meer...]ten staan. Kleinere porties opscheppen moeten nog keren 😊Vanaf half september alles bij elkaar 7 kg afgevallen, waarvan 3 kg ivm Saxenda. Ik zou iedereen adviseren om je te laten begeleiden door een diëtist.

23-08-2022 | Vrouw | 70
liraglutide (3)
Afslanken - overgewicht
het rare is dat ik wel ervaar dat trek om te snacken weg is , dat voelt wat minder opgejaagd. en afvallen lukte voorheen helemaal niet bij energie beperkt dieet en nu gaat t met onsjes....heel langzaam maar t gaat. ik zou willen dat ik een voedingsschema kreeg dat iets meer deed. wie kan me vertellen wat jullie eten.

25-07-2022 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
Na 4 weken als 6,5 kg kwijt. Kon nooit ‘zomaar’ afvallen. Nu lukt t met Saxenda wel. Ondanks schildklierproblemen. Echt erg blij mee. Twee dagen wat hoofdpijn verder geen bijwerking. Alleen wel droge mond.

19-03-2024 | Vrouw | 77
liraglutide (2.4)
Afslanken - overgewicht
4 Weken bezig 3 kg afgevallen, ik vind het weinig , eet weinig , kan het nog komen?

07-11-2023 | Vrouw | 78
liraglutide (1,2mg)
Afslanken - overgewicht
6 okt 2023 begonnen met saxenda o6mg 1week ging goed daarna opgehoogd naar 1,2 ging ook nog goed nu 1,8 en heel erg misselijk contact gehad met de arts en terug naar 1,2 maar blijf nu ook misselijk? Wel 8,5 kilo afgevallen in 4 weken . Weet nu echt niet wat ik moet doen ?

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum