Tolbutamide

tolbutamide

Diabetes type 1 (12 meningen)

23-10-2017

Diabetes type 2

Ruw met scherpe randen, lastig bij inname.
08-10-2017

Diabetes type 2

Geen goede ervaringen, snelle wisselingen van suikerspiegel, van Hyper naar Hypo binnen slechts aantal minuten etc. darmkrampen, diarree, vermoeidheid, slapeloosheid etc geen goed middel in mijn geval.
18-09-2017

Diabetes type 2

als ik een glaasje bier pak of andere alcoholisch drankje kan ik bijna de ziekenwagen bellen, ook al bij een glaasje wijn.
20-01-2016

Diabetes type 2

Sinds ik aanvankelijk tolbutamide 500 mg per dag gebruikte en vanaf sept 2013 1000 mg. Is mijn enige bijwerking gewichtstoename gebleken. Maar omdat ik zoveel meer medicijnen gebruik waar onder prednison, dagelijks 5 mg onderhoudsdosis weet ik niet of de het echt de tolbutamide is of dat dit komt door de wisselwerking van meerdere medicijnen. Nu heeft mijn Immunoloog me gi[lees meer...]steren geadviseerd om ook metformine erbij te gaan gebruiken omdat mijn bl. suiker waarden niet meer nuchter geprikt, onder de 8mm komen. ik ga nu dus bij "mijn medicijn"kijken bij de negatieve en ik hoop ook positieve reacties .
02-03-2015

Diabetes type 2

Omvang van de pillen is te groot: kreeg ze niet weg, dus een kleiner formaat gevraagd. Meerwaarde moest ik wel zelf betalen. In het begin nauwelijks last gehad van dit middel, maar tegenwoordig regelmatig aanvallen van migraine: een teken dat het vergif is voor mijn lichaam.
20-01-2015

Diabetes type 2

Werkt bij uitstekend neem 1 tablet van 500 mg voor het slapen gaan. Na lang bijhouden weet ik nu aardig wat het doet laat mijn bloedsuiker 4 á 5 punten dalen.
28-04-2014

Diabetes type 2

Toen ik in het ziekenhuis lag voor iets anders en een internist 's nachts, naast hartritmestoornissen ontdekte dat mijn bloedsuikers te hoog waren wilde hij mij bij monde van de verpleegkundige die de volgende ochtend dienst deed, acuut over laten gaan op Metformine. Dat heb ik geweigerd omdat ik heel goed reageer op de Tolbutamide die ik al meer dan tien jaar gebruikte. I[lees meer...]k wist dat mijn suikers wat ontregeld konden zijn door het antibioticum dat ik per infuus kreeg toegediend plus de hoge ontstekingswaarden in mijn bloed en dan nog zou ik het zeker eerst met mijn eigen internist willen overleggen. De professor die die dag de zaalronde deed was het helemaal met me eens.
17-09-2012

Diabetes type 2

heb eerst metfomine gebruikt. zeer veel bijwerkingen. Ben toen overgegaan op tolbutamide. Heb weer dezelfde bijwerking. Ga terug naar huisarts.
12-09-2012

goed.
11-09-2012

Diabetes type 2

Het is en zeer zwaar middel die bij mij de alvleesklier uitkneep als een spons, ik ging van de ene hypo in de andere hyper en ben zelf iets in gewicht aangekomen, terwijl ik druk bezig was met afvallen en veel bewegen middels het fysio voor DM-II programma. Ik heb het ervaren als een paardemiddel, en kreeg mijn waarden er niet mee onder controle, ben i.o.m. de internist[lees meer...] mee gestopt en overgegaan op liraglitude (Victoza).
03-07-2012

Diabetes type 2

Door internist een matige vorm van diabetes2 gediagnosticeerd.Voorgeschreven Metformine 2 x dgs 500.Ben van de bijwerkingen ernstig ziek geworden en in overleg (na 2 maanden gebruik) geswitched naar Tolbutamide 500, nagenoeg dezelfde ernstige bijwerkingen en op 14-06-2012 gestaakt.Doorgegeven aan huisarts.Probleem is waarschijnlijk de wisselwerking met comedicatie Pr[lees meer...]opranolol, Hydrochloorthyiazide en Allopurinal. A.s. 13 aug. bezoek internist.Huisarts zal vooraf contact met hem hebben en mij berichten.
30-01-2012

Diabetes type 2

hallo mensen Ik heb eerst 2 weken metformine gehad ,ik dacht dat ik dood ging ik kon haast niet meer lopen en zag geen nut meer in mijn leven . ik heb toen tolbutamide gekregen , in begin ging het redelijk goed maar tot op hedenis het een drama, ik kreeg van allerlij klachten spierpijn,depressief,lusteloosheid,geen zin hebben om maar iets te ondernemen, vergeet achtig,ope[lees meer...]ratie tunnel syndroom beide handen enzovoort. google maar eens naar slaapapneu
14-01-2012

allergisch voor...
13-01-2012

Diabetes type 2

Had na 4 dagen gebruik een hypo. Werd buiten gevonden door wandelaar. 2 dagen ziekenhuis was de aanleiding om direct weer te stoppen. Ben weer overgegaan op metformine.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum