Ervaringen met Tolbutamide

tolbutamide

Diabetes type 2 (17 meningen)
Diabetes type 1 (12 meningen)

18-01-2024 | Man | 84
Diabetes type 2
ik heb sinds 2 jaren andere[2] merken via apotheek gekregen maar werken beduidend minder . ik prik s,morgens en uitslagen zijn nogal wisselend.ik heb naar sandoz gevraagd bij de apotheek maar deze zegt zijn slecht verkrijgbaar.

27-06-2021 | Man | 59
Diabetes type 2
Werkt bij mij perfect, beter dan andere middelen en bijna geen bijwerkingen

23-10-2017 | Man | 65
Diabetes type 2
Ruw met scherpe randen, lastig bij inname.

08-10-2017 | Man | 52
Diabetes type 2
Geen goede ervaringen, snelle wisselingen van suikerspiegel, van Hyper naar Hypo binnen slechts aantal minuten etc. darmkrampen, diarree, vermoeidheid, slapeloosheid etc geen goed middel in mijn geval.

18-09-2017 | Man | 70
Diabetes type 2
als ik een glaasje bier pak of andere alcoholisch drankje kan ik bijna de ziekenwagen bellen, ook al bij een glaasje wijn.

20-01-2016 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
Sinds ik aanvankelijk tolbutamide 500 mg per dag gebruikte en vanaf sept 2013 1000 mg. Is mijn enige bijwerking gewichtstoename gebleken. Maar omdat ik zoveel meer medicijnen gebruik waar onder prednison, dagelijks 5 mg onderhoudsdosis weet ik niet of de het echt de tolbutamide is of dat dit komt door de wisselwerking van meerdere medicijnen. Nu heeft mijn Immunoloog me gi[lees meer...]steren geadviseerd om ook metformine erbij te gaan gebruiken omdat mijn bl. suiker waarden niet meer nuchter geprikt, onder de 8mm komen. ik ga nu dus bij "mijn medicijn"kijken bij de negatieve en ik hoop ook positieve reacties .

10-10-2015 | Man | 56
Artrose - gewrichtsaandoening

02-03-2015 | Vrouw | 66
tolbutamide (1000mg)
Diabetes type 2
Omvang van de pillen is te groot: kreeg ze niet weg, dus een kleiner formaat gevraagd. Meerwaarde moest ik wel zelf betalen. In het begin nauwelijks last gehad van dit middel, maar tegenwoordig regelmatig aanvallen van migraine: een teken dat het vergif is voor mijn lichaam.

20-01-2015 | Man | 71
Diabetes type 2
Werkt bij uitstekend neem 1 tablet van 500 mg voor het slapen gaan. Na lang bijhouden weet ik nu aardig wat het doet laat mijn bloedsuiker 4 á 5 punten dalen.

30-04-2014 | Vrouw | 68
Artrose
Ik ben dezelfde mevrouw van 68 maar wil nog graag toevoegen dat ik aanvankelijk 1000mg Tolbutamide slikte van het merk Sandos, per 1 januari door een fusie tussen mijn apotheek met een andere apotheek opeens overging naar een veel stroevere pil van het merk PCH, dat ik naast alle andere pillen die ik moet slikken niet weggeslikt kreeg, ook niet als ik het doormidden brak. [lees meer...] Na overleg met mijn apotheek gebruik ik nu zeer tot mijn tevredenheid twee keer 500 mg van centrafarm. Toen ik anderhalf jaar geleden van 500mg naar 1000mg tolbutamide moest merkte ik dit wel iets aan mijn gewicht maar verder had ik geen extra klachten. Ik heb het natuurlijk wel even bij de trombosedienst gemeld.

28-04-2014 | Vrouw | 68
tolbutamide (1000mg)
Diabetes type 2
Toen ik in het ziekenhuis lag voor iets anders en een internist 's nachts, naast hartritmestoornissen ontdekte dat mijn bloedsuikers te hoog waren wilde hij mij bij monde van de verpleegkundige die de volgende ochtend dienst deed, acuut over laten gaan op Metformine. Dat heb ik geweigerd omdat ik heel goed reageer op de Tolbutamide die ik al meer dan tien jaar gebruikte. I[lees meer...]k wist dat mijn suikers wat ontregeld konden zijn door het antibioticum dat ik per infuus kreeg toegediend plus de hoge ontstekingswaarden in mijn bloed en dan nog zou ik het zeker eerst met mijn eigen internist willen overleggen. De professor die die dag de zaalronde deed was het helemaal met me eens.

01-03-2013 | Vrouw | 64
Hoog cholesterol
nam het middel eerst voor ontbijt in, kreeg daar hypo's van als ik aan het wandelen was of iets te laat weer at. Ik neem de tolbutamide nu voor het avondeten in en dat gaat prima.

21-11-2012 | Man | 49
Suikerziekte (type 1)
Gebruik nu ruim 2 maandenTolbutamide zonder eventuele bijwerkingen. Dit medicijn gebruik ik in combinatie met Metformine.

15-11-2012 | Vrouw | 58
Suikerziekte (type 1)
Heel erg ziek geworden , overgeven , buikkrampen ,diaree, zweverig gevoel in hoofd.

17-09-2012 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
heb eerst metfomine gebruikt. zeer veel bijwerkingen. Ben toen overgegaan op tolbutamide. Heb weer dezelfde bijwerking. Ga terug naar huisarts.

12-09-2012 | Vrouw | 64
goed.