Ervaringen met Tolbutamide

tolbutamide

Diabetes type 2 (17 meningen)
Diabetes type 1 (12 meningen)

18-09-2017 | Man | 70
Diabetes type 2
als ik een glaasje bier pak of andere alcoholisch drankje kan ik bijna de ziekenwagen bellen, ook al bij een glaasje wijn.

15-11-2012 | Vrouw | 58
Suikerziekte (type 1)
Heel erg ziek geworden , overgeven , buikkrampen ,diaree, zweverig gevoel in hoofd.

11-09-2012 | Man | 50
Diabetes type 2
Het is en zeer zwaar middel die bij mij de alvleesklier uitkneep als een spons, ik ging van de ene hypo in de andere hyper en ben zelf iets in gewicht aangekomen, terwijl ik druk bezig was met afvallen en veel bewegen middels het fysio voor DM-II programma. Ik heb het ervaren als een paardemiddel, en kreeg mijn waarden er niet mee onder controle, ben i.o.m. de internist[lees meer...] mee gestopt en overgegaan op liraglitude (Victoza).

03-07-2012 | Man | 64
Diabetes type 2
Door internist een matige vorm van diabetes2 gediagnosticeerd.Voorgeschreven Metformine 2 x dgs 500.Ben van de bijwerkingen ernstig ziek geworden en in overleg (na 2 maanden gebruik) geswitched naar Tolbutamide 500, nagenoeg dezelfde ernstige bijwerkingen en op 14-06-2012 gestaakt.Doorgegeven aan huisarts.Probleem is waarschijnlijk de wisselwerking met comedicatie Pr[lees meer...]opranolol, Hydrochloorthyiazide en Allopurinal. A.s. 13 aug. bezoek internist.Huisarts zal vooraf contact met hem hebben en mij berichten.

30-01-2012 | Man | 38
Diabetes type 2
hallo mensen Ik heb eerst 2 weken metformine gehad ,ik dacht dat ik dood ging ik kon haast niet meer lopen en zag geen nut meer in mijn leven . ik heb toen tolbutamide gekregen , in begin ging het redelijk goed maar tot op hedenis het een drama, ik kreeg van allerlij klachten spierpijn,depressief,lusteloosheid,geen zin hebben om maar iets te ondernemen, vergeet achtig,ope[lees meer...]ratie tunnel syndroom beide handen enzovoort. google maar eens naar slaapapneu

14-01-2012 | Man | 56
allergisch voor...

13-01-2012 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
Had na 4 dagen gebruik een hypo. Werd buiten gevonden door wandelaar. 2 dagen ziekenhuis was de aanleiding om direct weer te stoppen. Ben weer overgegaan op metformine.

08-07-2011 | Vrouw | 79
Vermeende zuikerziekte
kan er niet meer door poepen.

23-10-2017 | Man | 65
Diabetes type 2
Ruw met scherpe randen, lastig bij inname.

08-10-2017 | Man | 52
Diabetes type 2
Geen goede ervaringen, snelle wisselingen van suikerspiegel, van Hyper naar Hypo binnen slechts aantal minuten etc. darmkrampen, diarree, vermoeidheid, slapeloosheid etc geen goed middel in mijn geval.

02-03-2015 | Vrouw | 66
tolbutamide (1000mg)
Diabetes type 2
Omvang van de pillen is te groot: kreeg ze niet weg, dus een kleiner formaat gevraagd. Meerwaarde moest ik wel zelf betalen. In het begin nauwelijks last gehad van dit middel, maar tegenwoordig regelmatig aanvallen van migraine: een teken dat het vergif is voor mijn lichaam.

17-09-2012 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
heb eerst metfomine gebruikt. zeer veel bijwerkingen. Ben toen overgegaan op tolbutamide. Heb weer dezelfde bijwerking. Ga terug naar huisarts.

10-09-2009 | Man
Diabetes type 2
In eerste instantie huiduitslag en de eerste week(en) veel nachtzweten.

28-11-2011 | Man | 55
Suiker
hele sterke voorkeur januvia (beste heeft dat wel) grote tabletten, niet goed maar andere is duurder.

01-09-2011 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
altijd redelijk tevreden geweest, maar na jaren gebruik is de werking wat minder geworden. Eerlijk gezegd weet ik niet precies wanneer ik met die medicijn begonnen ben. De pillen zijn erg groot, soms moeite met innemen.

18-01-2024 | Man | 84
Diabetes type 2
ik heb sinds 2 jaren andere[2] merken via apotheek gekregen maar werken beduidend minder . ik prik s,morgens en uitslagen zijn nogal wisselend.ik heb naar sandoz gevraagd bij de apotheek maar deze zegt zijn slecht verkrijgbaar.